20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 91660 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« på: 14. Nov. 2006, 16:11 »
Hvordan ender tippeligaen i 2007?

1.Rosenborg
2.Vålerenga
3.Stabæk
4.Brann
5.LSK
6.Viking
7.Start
8.Odd
9.Lyn
10.Strømsgodset
11.FFK.
12.Sandefjord
13.Tromsø
14.Aalesund

Dette er mitt tips ;)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #1 på: 14. Nov. 2006, 16:51 »
Tror Stabæk går på en smell neste år, som "alle" overraskelseslagene gjør året etter. De rykker direkte ned sammen med FFK. Lyn overrasker med seriegull, og Vålerenga tar kvalikkplassen med et nødskrik, men taper stort over to kamper mot Bodø/Glimt som havner på 3. i første divisjon. Sølvplassen går til RBK og bronse til Brann. Viking sikrer seg RL-plass rett foran LSK.

Umulig å vite hva som vil skje i og med at det er uendelig lenge til seriestart neste år, men tror ikke jeg er så altfor langt unna med disse tipsene.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #2 på: 14. Nov. 2006, 17:32 »
1. Rosenborg
2. LSK
3. Lyn
4. Brann
5. Vålerenga
6. Stabæk
7. Start
8. Viking
9. Fredrikstad
10. Odd
11. Sandefjord
12. Godset
13. Aalesund
14. Tromsø


Slik tror jeg akkurat nå, men det er jo et veldig tidlig tips. Mye kommer til å skje før sesongstart.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Tippeligaen 2007
« Svar #3 på: 14. Nov. 2006, 18:14 »
Hvorfor tipper dere Brann så langt nede?

1. SK Brann Bergen.

Resten driter jeg i :wink:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #4 på: 15. Nov. 2006, 00:50 »
Litt tidlig å ta opp?

Det er flere måneder til det starter, og klubbene kommer til å skifte ut deler av spillerstallen til den tid. At noen av de største profilene forsvinner til utlandet er det stor fare for, og de fleste klubber jobber nok i disse dager på spreng for å styrke stallen.

I tillegg så kommer jo de nye trenerene i en del av klubbene på plass snart, også noe som har en stor innvirkning på hvordan neste sesong ser ut. Nordlie skal være klar for Lillestrøm, mens Viking er på jakt etter ny trener.

Om jeg skulle kommet med et tips nå, så hadde jeg tippet Rosenborg som seriemester nok en gang. Ellers tror jeg Viking får en fin sesong.
Carr har altfor få landskamper for England!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Tippeligaen 2007
« Svar #5 på: 15. Nov. 2006, 09:01 »
For Jan Åge Fjørtoft spilte det ingen rolle om den neste treneren het Tom eller Oddvar Nordlie. Sannsynligheten for at han treneren i LSK neste år heter Tom er relativt stor. Og hva som skjer hvis så er tilfelle er vanskelig å spå om. Tom kommer garantert til å kræsje med Per Bergh og en del andre mektige i LSK. Men han er jo Tom Nordlie.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #6 på: 15. Nov. 2006, 22:42 »
Nå ser det jo ut til at Norldie blir Lillestrøm-trener, så gjenstår det jo å se hvordan Togstasjonen takler å spille god offensiv fotball. Den typen fotball Lillestrøm ikke kan fordra.

Skjønner ikke helt hvorfor Togstasjonen plutselig vil spille som Rosenborg, et lag de ikke vil vite av. Det tar et år eller to, så er Nordlie sparket på huet og ræva ut av Åråsen.

Veldig spent på hvem Viking trekker opp av hatten som ny trener. Men jeg har en dårlig følelse på siddisenes vegne.

Sånn her og nå, tror jeg toppen blir den samme.
I bunnen kommer Tromsø, Odd, Sandefjord og Aalesund og kanskje Godset til å kjempe om å unngå nedrykk. Jeg er redd at også Viking melder seg på i nedrykkskampen.

Jeg ser forøvrig ikke for meg at Oddvar Nordlie hadde gjort seg som fotballtrener. Og det er jammen ikke tilfeldig at det navnet dukker opp fra nettopp Mack...

Og jeg kan selvfølgelig ikke tippe en annen vinner enn Rosenborg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #7 på: 15. Nov. 2006, 23:10 »
Når det gjelder Viking, så skal både Nils Johann Semb og Tor Thodesen være to meget aktuelle kandidater. Er Rekdal i bildet her også? Nordlie var nok førstevalget, men han flytter østover til Lillestrøm. Selv synes jeg sparkingen av Rösler var meget merkelig, da Lillestrøm så absolutt har vært stabilt i toppen i de siste sesongene uten at de har klart det siste steget. Det tar tid å bygge opp et slagkraftig lag, men når pengegutta sier nei så er vel det den rette loven.

Jeg tror ikke Odd kommer til å havne i nedrykkstriden. Sandstø er en av de mest undervurderte trenerene i landet vårt. Til trosss for stadige salg av nøkkelspillere, så greier laget å finne en ny fyr på gata og omstøpe han til en meget god spiller. Ruud, Jarstein og Pelle er alle spennende spillere som har vist lovende takter denne sesongen. Men, jeg blir ikke overrasket om de to sistnevnte forsvinner fra Skien og Falkum. Likevel, det gror godt i klubben sin junioravdeling.

Tromsø har to av seriens beste spisser, kanskje den beste duoen, men ellers er det langt mellom klassespillerene. Bernier ryktes bort, og klubben har heller ikke god kort på hånden når det kommer til overgangsmarkedet, da klubben har lite penger å handle for og Tromsø ikke akkuratt er den mest attraktive plassen å flytte til. Men, Tore Reginiussen kan bli en meget god spiller og Lars Iver Strand kan blomstre. Tromsø ser i alle fall ut per dags dato til å havne i nedrykkstriden også neste sesong.

Godset har investorer med mye penger, og en stall som allerede bør kunne holde seg i Tippeligaen. Man kan si mye om Drammen, men går det an å mislike en klubb som har legendariske Jostein Flo i en administrativ rolle?Ellers så er Dag-Eilev Fagermo av mange sett på som et lovende treneremne. Svært mange av spillerene har årevis erfaring fra tippeligaen og med en økonomi som tilsier et par forsterkninger foran sesongen så tipper jeg Godset kan gjøre en fin figur. Kan det bli 2007 sitt svar på Stabæk anno 2006?Eller 2007 sitt svar på Start anno 2005?Eller kanskje det blir 2007 sitt svar på HamKam anno 2004?Minst et av de nyopprykkede lagene har havnet på øvre halvdel de siste sesongene, og jeg har mer tro på at Godset klarer det enn Aalesund.

Sandefjord og Aalesund?De kommer til å slite. Ser heller ikke bort i fra at Fredrikstad får en liten bakrus etter cuptriumfen og at Stabæk opplever sin vanskelige andresesong.

Det eneste som er sikkert er at å tippe tippeligaen er som å spille bingo. Serien er meget, meget jevn og det er ikke mye som skiller en plass blant de 3 siste og de lagene som henger bak topplagene. Det eneste som har vært en tendens de siste 2-3 sesongene i forhold til 90-tallet og 80-tallet er at det har vært en gruppe av 5 lag som tar plasseringene på øvre halvdel. Det er Rosenborg, Vålerengen, Lillestrøm, Brann og Viking. Slik kommer de nok til å fortsette i mange år framover, og man ser allerede konturene av klare stabile topplag.
Carr har altfor få landskamper for England!

Gonzalez

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 226
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #8 på: 16. Nov. 2006, 18:12 »
Viking bør gå for Semb! Hvis de prøver å hente Thodesen blir jeg bare trist. De driver med hyppig sparking av trenere og skal nå plutselig bare hente Thodesen som har bygd opp Sandefjord på 2 år etter at Dokken ødlagte dem. Thodesen er ikke ferdig med det arbeidet han har begynt i Sandefjord.

Semb er bra valg for Viking. Gå for Semb!
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Gonzalez

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 226
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #9 på: 16. Nov. 2006, 18:20 »
Forresten om jeg skal si noe om sesongen tror jeg Ålesund og Tromsø vil slite neste år. Spesiellt tror jeg Ålesund vil slite, har ikke helt troa på Per Joar som tippeligatrener heller.

Ellers er jeg selvfølgelig meget spennt på mitt lag Sandefjord, men jeg tror vi har god mulighet til å holde oss i år også. Det blir spyttet mer penger inn i Sandefjord og vi får et betydelig større budsjett enn ifjor. Samtidig blir det også ny stadion av fra høsten. Alt avhenger selvsagt om vi får beholde Thodesen. Thodesen er nøkkelen til at Knarvik og Tegstrøm fungerer. Er ikke sikkert en ny manger kan få de to til å blomstre i slik grad de blomstret ifjor.

Tror Godset ender sånn midt på tabellen. I toppen tror jeg det står mellom Rosenborg, Lillestrøm og Vålerenga.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #10 på: 16. Nov. 2006, 19:52 »
Rart hvis Semb eller Thodesen er de to eneste kandidatene Viking har.

Semb har aldri bevist at han er god som trener for et klubblag, han beviste ikke stort når han hadde landslaget heller. Dessuten vil ledelsen at klubben skal ha en offensiv spillestil, det har ikke Semb. Tror han er veldig god på alt det teoretiske, men det trenger ikke bety at han er en god trener.

Thodesen tror jeg rett og slett ikke er god nok.

Skjønner ikke at de absolutt skal ha en norsk trener, men når de absolutt skal det, kan de ansette Jørn Andersen (han i Tyskland).

Tipper Viking på en 10. eller 11. plass.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #11 på: 16. Nov. 2006, 20:02 »
Tom Nordlie kan ialfall holda fingrane vekke fra Rune Skarsfjord.
Helvete.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebbster

  • Gjest
Tippeligaen 2007
« Svar #12 på: 16. Nov. 2006, 20:10 »
Jeg tror Nils Johan Semb overtar Viking. Han har ikke gjort det særlig skarpt noen steder, men han er kjent og har vært landslagstrener. Det er nok en fin ting å ha med seg når man søker jobb innenfor fotballen.

Men hva er det Tom Nordlie har gjort som fører han til jobben i en god norsk klubb?

- Opprykk med Odd ( med store pengesekker )
- Nedrykk med Søpla ( med mer penger )
- 2 x mislykkede opprykksforsøk med SF. Det var forventet at SF skulle rykke opp disse sesongene. Tor Thodesen kom rett fra Brann-benken og viste hva han hadde lært umiddelbart. Så med antatt dårligere spillere førte han laget rett opp, for så å kjøpe 100 B-lagsspillere fra TL og komme til cupfinalen og ikke rykke ned.
- Opprykk og sølvplassering sesongen etter med Start. Dette er en veldig stor meritt! Det er vel noe av det få han kan være stolt av.
- Reddet Viking på målstreken mot et totalt uinspirert og giddaløst Brann-lag i siste serierunde. ( selv jeg alene kunne knust et lag som tok en søndag fri i Stavanger ).
- Få sparken i Start etter å ha prøvd å rykke ned med dem tidligere i år.

Denne mannen var den mest ettertraktede treneren for TL-lag som hadde gitt føyken i sine gamle. Forstå det den som vil.

Se hva Rekdal har gjort med Søpla da!

- Seriegull
- Cupgull
- Seriesølv
- ( kan vel få deler av æren for årets bronsje )

Dette er mye bedre enn hva Feite-søpla-fyren har gjort ihvertfall!


Jeg mener nå at SK Brann tar gullet i år, jeg. Det blir ihvertfall ikke LSK.

plebbster

  • Gjest
Tippeligaen 2007
« Svar #13 på: 16. Nov. 2006, 20:11 »
dobbelposting <3

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Tippeligaen 2007
« Svar #14 på: 16. Nov. 2006, 20:24 »
Alt kan skje med Tom Nordlie i LSK. Han er uforutsigbar! Men det er en ting jeg føler meg ganske sikker på, og det er at han kommer i klammeri med Per Bergh. Og da er det på hue og rævva ut med han også.
Toon, Toon,
Black and white army