20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 455279 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1785 på: 06. Aug. 2013, 00:25 »
Ikkesant  ;) så det jeg er mest spent på er om Pardew kjører samme 4-2-3-1 formasjon og om evt. Jonas er v.vingen. noe vi begge, selv uten Remy, er enig er galskap   ::)

Jeg siterer en kompis av meg etter City-matchen borte i fjor. "Newcastle vil aldri heve seg med spillere som Jonas i start 11". jeg er enig, men samtidig skal Jonas-drakta jeg har, henge høyt i mange år fremover. Han har tross alt gitt oss mye bra
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1786 på: 06. Aug. 2013, 01:06 »
For min del har ikke formasjoner neste år all verden å si. Vi har mange spennende varianter å velge mellom, noe som kan gjøre oss veldig uforutsigbare, og tilpasse oss etter hvordan vi tror kampbildet blir.

Leker meg litt med noen eksempler, forutsatt at vi signerer Gomis.
Eks 1:

Krul
Debuchy - Colo - Saylor/Mbiwa - Santon
Cabaye-Tiote
Ben Arfa - Sissoko/Marve - Remy/Marve
Gomis/Cisse

Her har vi to brytende vinger (HBA & Remy), som kan trekke innover med ball og avslutte, samt oppspillspunkt i Gomis/poacher i Cisse.


Eks 2:
Krul
Debuchy - Colo - Saylor/Mbiwa - Santon
Ben Arfa - Cab - Sissoko/Tiote - Marve
Gomis - Cisse/Remy

Siss/Tiote som holder igjen, Cab som en liten box-to-box, to lekne kanter, samt to spisser slik at det ikke blir så ensomt for den ene, og kan sette inn tidligere press.

Eks 3:
Krul
Debuchy - Colo - Saylor/Mbiwa - Santon
Cab - Tiote - Sissoko
Ben Arfa - Gomis/Cisse - Remy/Marve

Kanskje den mest offensive, og den som frister mest i mine øyne. Litt lik den vi brukte våren 2012, hvor Tiote kan være ryddegutt foran stopperne.

I backup til de allerede nevnte har vi jo da Anita, Haidara, Jonas, Bigi, Gouffran, Gosling (?), og Vuckic som jeg velger å dra frem. Samt en spennende Dummet (og Campbell hvis han mot formodning ikke skulle lånes ut).

Benken blir jo også styrket av å forsterke 11'eren, så gjelder det da å være heldige med skader *knock on wood*!

Men er vel bare å drite i alle eksemplene, da Jonas sikkert er bankers.. Men artig å leke seg litt med oppstillinger ;)


Edit: http://www.nufcblog.com/2013/08/06/this-could-be-the-hold-up-with-newcastles-gomis-deal/

Det som kan forsinke Gomis-avtalen er mellom spiller og klubb.. Jævlig kjedelig hvis det faktisk er dette som drar ut overgangen! Vil ha den i orden asap!
« Siste redigering: 06. Aug. 2013, 01:40 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1787 på: 06. Aug. 2013, 02:36 »
Skulle ikke mer til enn en mann inn, så ser ting plutselig så mye lysere ut:)

MEN jeg føler vi MÅ ha inn en midtstopper til. Vi trenger 4 gode stoppere, nå har vi bare 3.
Vi kan ha verdens best spennende offensive linje, men det betyr nesten nada om vi må spille med Williamson i midtforsvaret.
Same old Shearer, always scoring!

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1788 på: 06. Aug. 2013, 09:24 »
Ser flere steder at vi er ute etter downing. Snakk om 5mill .
lt;3 Newcastle <3

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1789 på: 06. Aug. 2013, 09:48 »
Det ryktes om at Alderweireld (ajax) kan være tilgjengelig for så lite som som 6 millioner pund. Det er jo spennende! Men spørsmålet er om vi ikke heller bør gå for et ungt "up and coming" stopper-talent istedet for nok en stjerne-stopper... ? Tror heller ikke Alder går til en klubb der han ikke er rett inn som førstevalg.


Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1790 på: 06. Aug. 2013, 09:50 »
Jeg nevnte det på forrige side, men Lee Ryder sier vi ikke er interessert. Liverpool har tilbydd han til flere klubber visstnok, for å få den enorme lønningen hans ut av budsjettet..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1791 på: 06. Aug. 2013, 10:18 »
Jeg nevnte det på forrige side, men Lee Ryder sier vi ikke er interessert. Liverpool har tilbydd han til flere klubber visstnok, for å få den enorme lønningen hans ut av budsjettet..
ok synes fyren er litt oppskrytt uansett
lt;3 Newcastle <3

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1792 på: 06. Aug. 2013, 10:32 »
Christian Atsu er tydeligvis tilgjengelig. Everton har forhørt seg om han, men tror fortsatt vi kunne fått en bra deal. Porto-vingen er lynrask, kan spille både spiss og ving og jeg tror han kan være et sinnsykt bra kjøp for oss. Kontrakten hans går ut neste sommer og Porto sies å være villig til å selge nå for cashe inn. Håper virkelig han er på blokka vår.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/christian-atsu/profil/spieler_186997.html

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1793 på: 06. Aug. 2013, 13:04 »
@BafGomis: Thanks 4 all the support that u guys give me, sadly the decision to come join u is not my own its more complicated. Excuse 4 my translation
sunt pueri pueri puerilia tractant

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1794 på: 06. Aug. 2013, 15:18 »
 How ironic, Newcastle's first signing whilst being sponsored by Wonga is a loan.
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1795 på: 06. Aug. 2013, 16:31 »
@BafGomis: Thanks 4 all the support that u guys give me, sadly the decision to come join u is not my own its more complicated. Excuse 4 my translation
Hvordan skal man tolke denne tweeten? Agent som jobber imot sin klients ønsker? Er ikke klubbene enige alliikevel? Eller er det Kinnear som somler?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1796 på: 06. Aug. 2013, 17:21 »
Noen rykter sier jo at Gomis og Lyon krangler om 5% av overgangssummen som Gomis egentlig har krav på, men Lyon mener at en voldtekssak han var innblandet i skadet ryktet til Lyon. Og at han derfor ikke fortjener de pengene. Ble forresten aldri noen sak ut av anklagene. Gomis og teamet hans vil ta det til retten hvis de ikke får pengene.

Andre rykter sier at Lyon og Newcastle diskuterer hvem som skal betale 5% til Saint Etienne, i en videresalgsklausul de hadde i salget. Og at det er mange agenter/rådgivere som vil ha en del av kaka fra Newcastle.

Hva som stemmer vedr de 5%, aner jeg ikke. Kan hende at både ASSE og Gomis har krav på penger, ikke veit jeg. Men rart at Aulas sa før helgen at det kunne ta opp til 8 dager før overgangen er i boks.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1797 på: 06. Aug. 2013, 21:10 »
gomis ikkje med i troppen til lyon idag:

http://vglive.no/#match=iss1787660
- carry on!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1798 på: 07. Aug. 2013, 11:31 »
Nei.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1799 på: 07. Aug. 2013, 12:05 »
Lyon doubt Newcastle's Bafetimbi Gomis deal will be completed

http://www1.skysports.com/football/news/11678/8858641/transfer-news-lyon-doubt-newcastles-bafetimbi-gomis-deal-will-be-completed

Så mye frem og tilbake det skulle være.

Får nesten bare trekke seg og heller gå for Bent.