20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 455296 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1245 på: 07. Juli 2013, 18:34 »
Vi trenger en midtstopper til, samt cover på høyreback.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1246 på: 07. Juli 2013, 18:45 »
Vi kan ikke basere oss på at Willy kan spille så mange kamper, synes jeg. Og får vi inn en ny stopper, kan Mbiwa vikariere på høyreback hvis vi ikke skulle få inn back-up der (noe som selvfølgelig er å foretrekke).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1247 på: 07. Juli 2013, 18:47 »
 :sint:
Vi trenger en midtstopper til, samt cover på høyreback.
Egentlig ingen krise med forsterkninger i forsvar. Colo blir jo. Men et talent som kan være back up på både stopper (Willy) å spille høyreback ( Simpson) hadde vært knall.
Ellers er det spiss som kan konkurrere med cisse og ventre ving som er posisjonene vi trenger.
Syns egentlig troppen vår ser meget bra ut. Men med tanke på være skjøre små skjærer kan vi godt få inn et par ekstra:)

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1248 på: 07. Juli 2013, 19:09 »
:sint:
Vi trenger en midtstopper til, samt cover på høyreback.
Egentlig ingen krise med forsterkninger i forsvar. Colo blir jo. Men et talent som kan være back up på både stopper (Willy) å spille høyreback ( Simpson) hadde vært knall.
Ellers er det spiss som kan konkurrere med cisse og ventre ving som er posisjonene vi trenger.
Syns egentlig troppen vår ser meget bra ut. Men med tanke på være skjøre små skjærer kan vi godt få inn et par ekstra:)
No henta vi mbabu i januar og sreete virker lovande ut fra rapporter, pluss at vi har santon som er høgrebeint så strengt tatt passar bedre på hb sånn sett, men hadde vert ideelt med ein en erstatning for williamson. Men som du seier mykje viktigare å bruke ressurser frammover. Vi har eit mykje lettare kampprogram enn ifjord og troppen e mykje sterkare kontra ifjord sommer så vi får krysse fingrane for at vi slepp unna skadeproblema fra forrige sesong så kan vi gå inn i ein bra sesong :)
- carry on!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1249 på: 07. Juli 2013, 20:30 »
Mbabu og Streete kan ikke regnes med i a-lagstroppen. De har ikke sittet på benken engang enda, og bør da ikke regnes med.
Santon er høyrebeint, men føler han er best på venstresiden. Har jo sagt han trives best der også. Da kan han bli med høyt i banen, og trekke innover. Da er han veldig god offensivt.

Kunne tenkt meg et godt talent på høyrebacken, slik som vi har på den andre siden (Haidara). Tavernier ble hauset opp en del, men tydelig at det ikke er så mye å satse på.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1250 på: 07. Juli 2013, 20:39 »
jeg syns faktisk jonas er bedre på backen enn vingen også. Han spiller jo der for argentina også

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1251 på: 07. Juli 2013, 20:40 »
Jonas bør verken spille back eller kant. Han bør strengt tatt ikke spille alt for mye neste sesong i det hele tatt.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1252 på: 07. Juli 2013, 21:05 »
Enig i at han er ubrukelig fremover. Men hans defensive bidrag er sterkt undervurdert. Har ikke statistikk på det. Men tror han er den som løper mest 2/3 kamper sesongen over ett.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1253 på: 07. Juli 2013, 21:13 »
Eneste plassen jeg er tilbøyelig til å ville se Jonas er som indreløper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1254 på: 07. Juli 2013, 21:17 »
Enig i at han er ubrukelig fremover. Men hans defensive bidrag er sterkt undervurdert. Har ikke statistikk på det. Men tror han er den som løper mest 2/3 kamper sesongen over ett.
Hva hjelper det? Han er ubrukelig som back også. Som Kristoffer sier, eneste posisjonen Jonas til nøds kan brukes i er som indreløper.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1255 på: 07. Juli 2013, 21:18 »
Sier vell det meste om hva som skjer i klubben når vi diskuterer spillere som allerede er i klubben i en overgangstråd og ikke overganger :grine:


kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1257 på: 07. Juli 2013, 22:01 »
Enig i at han er ubrukelig fremover. Men hans defensive bidrag er sterkt undervurdert. Har ikke statistikk på det. Men tror han er den som løper mest 2/3 kamper sesongen over ett.

Akkurat dette er det mange som tar veldig feil av.
Ja, Gutierrez er absolutt en av de som løper mest. Upåklagelig innsats og han legger ned noe vanvittig med meter under en kamp.

Problemet er at han løper ikke riktig! Hva hjelper det å løpe mye når man heller kan løpe smart, mindre og stå riktig posisjonert? Det er det gode fotballspillere gjør, og som Jonas Gutierrez ikke gjør. Hvor mange ganger ser vi ikke at han er feilposisjonert, ruser, går i feil sone og åpner opp for motstanderen.

Spilleforståelsen hans er grusom og valgene han tar både defensivt og offensivt begrunner det. Han bør ikke være i nærheten av en førsteellever neste sesong, men med Pardew på sidelinja så er han nok bankers likevel.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1258 på: 08. Juli 2013, 00:16 »
Koffor skal ansatte i klubben vere tjent med å selge historier til pressen, når dei sjølv når klubben kan skrive akuratt ka faen det vil gjennom sin eigen pressekanal. Viss du tenker på at folk selger innside stories så kan vel det en gang eller to vere et snev av sannhet, korrupsjon finn du stort sett over alt. Men det er forskjell på det at det kan vere ein slipp i ny og ne kontra ein journalist som MÅ ha noko å skrive om for å ha eit arbeide, for å tjene til livets opphold, skjønner du?
Ja det skjønner jeg jo selvsagt, men jeg tror du har misforstått hele poenget mitt. Jeg snakker jo ikke om å selge/lekke en historie til pressen i ny og ne. Jeg snakker om representanter for klubben som presenterer historier åpent til publikum gjennom eksempelvis intervjuer - eller gjennom de øvrige kanalene som du selv påpeker som "ganske stilige". De har jo selvfølgelig en agenda med dette de også.

Kalla agenda skal det vere, er vel et av argumenta til folk som kritiserer at klubben aldri gir nok info vedrørarande situasjoner som td. Alt mediestyret rundt kinnear. Både ashley og llambias har vel fleire gangar både kritisert lokal presse for så mykje feilaktig journalustikk at dei rett og slett ikkje gidder å ta del i det for det er ut av deira hender å kontrollere det, dei hadde ikkje hatt tid til drive klubben viss dei skulle bruke tid på å svare på alle påstandane som blir satt ut av pressen. Er vel ikkje tilfeldig at td. Carr berre har gode ting å sei om ashley og med hans cv som tidligare toppscout for city og scout i tottenham så trur eg ikkje han ville hatt problem med å få seg en toppjobb kor det skulle vere. Keegan er blant dei få som har åpenlyst kritisert ashley i media av dei som tidligare har vert ansatt og han har vel en ganske meir tydelig agenda en nokon andre (komt på kanten med alle ledelser der han vert ansatt som manager btw.)

Keegan fikk oppreisning gjennom rettslig dom fordi Ashley og Llambias aktivt hadde løyet og spredd usannheter i media i etterkant av Keegan-gate. Keegan har flere ganger sagt at de ikke er til å stole på og løy til ham. Han har ihvertfall en rettslig avgjørelse på at de løy og spredde usannheter om han i etterkant av denne saken. Go figure?

Shearer har forøvrig også kritisert eierne ved noen anledninger, senest nå når JoKe ble ansatt. Et par av eks-spillerne har også hevdet at ting har blitt løyet om, og lignende. Ja, da snakker jeg ikke bare om Joey Barton, men også Jose Enrique og Kevin Nolan kritiserte ledelsen. Antar det er helt uvesentlig, det også? De er vel bare bitre?

Du fremstår som særs naiv dersom du blankt avfeier alt av mediaskriverier. Det er noe som heter kildekritikk, ja. Men det er helt klart slik at enkelte medieaktører over tid både har vist seg å være seriøse/useriøse og treffsikre/mindre treffsikre. Driter i det meste som kommer fra Goal, Daily Star og lignende, men ting som skrives i lokalpressen og mer seriøse aviser som The Independent og The Guardian legger jeg igjen større vekt på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1259 på: 08. Juli 2013, 07:01 »
Mbabu og Streete kan ikke regnes med i a-lagstroppen. De har ikke sittet på benken engang enda, og bør da ikke regnes med.
Santon er høyrebeint, men føler han er best på venstresiden. Har jo sagt han trives best der også. Da kan han bli med høyt i banen, og trekke innover. Da er han veldig god offensivt.

Kunne tenkt meg et godt talent på høyrebacken, slik som vi har på den andre siden (Haidara). Tavernier ble hauset opp en del, men tydelig at det ikke er så mye å satse på.

han spelte på høgre sida for inter, men eg meinte som backup for debuchy om han skulle vere ute så har vi santon som funker like bra på høgre, en god haidara eller mbiwa på vb om santon er skada eller må spille hb. colo taylor eller mbiwa i midten, i tillegg så har vi til nøden williamson, ferguson, streete og mbabu. (om det skulle vere heilt superkrise så tav)
- carry on!