20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 455361 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #330 på: 20. April 2013, 19:03 »
Satser på at det kommer en kvalitetsspiss. Bony hadde vært helt greit. Kommer carrlol gir jeg opp.
Nei.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #331 på: 20. April 2013, 19:03 »
Ameobi er så viktig utenfor banen at vi må beholde han:p
Ser helst at han blir så han kan jakte på Shearer sin målrekord!
Med 3-4 mål i året så er jo det rett rundt hjørnet.

Må vel være noen klubber i divisjonen under som kan ha bruk for Ameobi. Tviler sterkt på at noen klubber i PL vurderer han som en kandidat.

Han har vel 1 år igjen av kontrakten eller tar jeg feil?

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #332 på: 20. April 2013, 19:10 »
Satser på at det kommer en kvalitetsspiss. Bony hadde vært helt greit. Kommer carrlol gir jeg opp.
Carroll har vært vill de siste kampene, og var vistnok MoM i dag.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #333 på: 20. April 2013, 19:12 »
Vi skal vel tilby han ny kontrakt slik jeg har skjønt det...
Bør være bedre å hente inn en ny spiss og satse på Campbell bak der fremfor å lide oss gjennom en stadig svakere Shola Ameobi. Ideelt sett ser jeg inn to spisser i sommer. En kraftspiss som Carroll slik at vi kan få litt presence på topp, og en fyr som skaper rom får våre teknikere. Og ikke minst muligheten til å varierere spillet. Carroll er tilbake i slag nå og skaper mayhem mot hvert eneste forsvar han møter for øyeblikket. Så kan vi godt få inn noen ungt og lovende. Men for guds skyld - la ikke Shola være mer enn toppen 4. valg. Er så grusomt lei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #334 på: 20. April 2013, 19:27 »
West Ham har ikke penger til å kjøpe Carroll og Liverpool må selge om de skal kjøpe noe nytt i sommer. Så blir spennende og se hvor han havner.

Carroll er ikke førstevalget mitt, men sånn som Cisse til tider fremstår og når Ameobi er vårt "håp" så ser jeg heller Big Andy der oppe! Får hvertfall innsats og vilje!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #335 på: 21. April 2013, 15:44 »
Satser på at det kommer en kvalitetsspiss. Bony hadde vært helt greit. Kommer carrlol gir jeg opp.
Carroll har vært vill de siste kampene, og var vistnok MoM i dag.

Spillere som Weimann, Anichebe, Sidwell, Pilkington og Crouch har også hatt noen gode kamper og vært man of the match flere ganger enn Carroll.. Men dersom noen foreslår disse, tviler jeg på at mange er interesserte. Carroll har færre PL-mål enn Cissé denne sesongen, og Cissé har hatt en svak sesong. Enkelte her inne vil tilogmed helst se Cissé som et andrevalg. Bare fordi Carroll har hatt en formperiode, som nesten alle andre i PL har i blant, betyr det ikke at han plutselig ble den gode gamle stjernespissen på et blunk! Enkelte her inne må fjerne Carroll-brillene.. Han er ikke verdt hverken prisen eller lønna han kommer til å kreve! 18 starter og 4 innhopp denne sesongen, og står likevel bare med 6 mål for West Ham, som også passer hans spillestil.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #336 på: 21. April 2013, 17:33 »
Hva har du sett av han da, Eriksen? Et snev av innsikt er ofte smart å ha når man konkluderer brennsikkert om ditt og datt.

Carroll har 20 ligakamper og 6 scoringer. 0,3 pr. kamp
Cisse har 32 ligakamper og 8 scoringer. 0,25 pr. kamp

Allerede her forsvinner troverdighet fra argumentasjonen din, når du konkluderer med at Carroll har færre mål enn Cisse uten å se på snittet av antall kamper. Så kan man selvsagt legge til at Cisse har spilt mye ving denne sesongen, samtidig som det er viktig å nevne at Carroll har et større spekter å spille på - han er et oppspillspunkt og en spiss som tilbyr mer enn bare mål, kontra Cisse. Til tross for at han har vært målløs siste to kampene, hadde han assist i begge kampene.

Mulig jeg har Carroll briller, jeg synes uansett han er en strålende spiss. Han er ikke en spiss som vil ligge på 20+ i PL, noe Liverpool tydelig bommet på. Han er en target-spiss først og fremst, og han har ekstremferdigheter i lufta som gir resten av de offensive spillerne på laget rom og nedfallsfrukter. Det er ikke dermed sagt at man trenger å spille panke-fotball for å få han til å fungere, trenger jeg å nevne at vi ikke har scoret på corner denne sesongen og at vi er totalt ufarlige på innlegg i boksen.

Cisse er en helt annen type spiss. Han vinner lite dueller, og er relativt svak når han får oppspill med mann i rygg. Vi sliter med å etablere angrep, enten vi spiller langs bakken eller i lufta. Cisse er heller ikke spesielt hurtig, og vi truer ikke bakrom i stor nok grad hvis man sammenligner med typer som Long, Chicarito, Benteke, Lukaku etc. Cisse sine styrker er inne i boksen og der er han veldig god. Jeg er sikker på at plasseringen på kanten i høstssongen ødela litt for Cisse, spesielt mentalt. Vårsesongen til Cisse har dessuten vært god.

Min konklusjon er at Andy Carroll ville vært en fantastisk tilvekst i laget vårt, fordi vi mangler den type egenskaper i laget vårt som han har. Det gjelder både hold-up spill langs bakken og luftstyrke på innlegg, cornere og lange baller. Han har hatt en ganske bra sesong i West Ham og er ofte nest-sist eller tredje-sist på ballen når West Ham produserer mål eller sjanser.

Det må imidlertid være til riktig pris, og det er igrunn prisen som er det beste argumentet mot en Carroll-retur. Våre innkjøp fra kontinentet har bevist at man får mer "value for money" enn å kjøpe engelskmenn, men spiss-markedet er antagelivis det vanskeligste. Jeg mener det er forsvarlig å strekke seg til £12-13m for Carroll, men akkurat rundt dette forstår jeg det vil være noe uenigheter.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #337 på: 21. April 2013, 17:57 »
Glimrende innlegg, og takk kø1. Håpløst å sammenligne med endel spillere du nevner der Eriksen - for det er helt åpenbart at Carroll faktisk har ekstremferdigheter som kø1 nevner. Hvor han nok kanskje er best i hele ligaen atpåtil. Vil tro han kommer til å ligge mellom 10 og 15 millioner pund i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #338 på: 21. April 2013, 18:30 »
Glimrende innlegg, og takk kø1. Håpløst å sammenligne med endel spillere du nevner der Eriksen - for det er helt åpenbart at Carroll faktisk har ekstremferdigheter som kø1 nevner. Hvor han nok kanskje er best i hele ligaen atpåtil. Vil tro han kommer til å ligge mellom 10 og 15 millioner pund i sommer.

Var ikke meningen å sammenligne, var bare for å illustrere at det å bli banens beste i et par kamper og ha en formperiode ikke nødvendigvis betyr at du er en kjempegod spiller. Hovedgrunnen min til å ikke hente inn Carroll er at jeg er fornøyd med at klubben ikke har gitt spillerne særlig høye lønninger sammenlignet med tidligere, og lønna til Carroll på 80.000-90.000 pund i uka må nesten halveres før jeg er fornøyd. Dette tviler jeg på at Carroll selv går med på.

Jeg har faktisk sett en del av Carroll i år, uten at han utmerket seg noe særlig i de kampene. Jeg føler rett og slett bare at det er for stor sjanse til å ikke få value for money i denne dealen. Carroll er heller ingen rask bakromsspiss som flere har etterlengtet, og han scorer ikke fantastisk mange mål. Det å score jevnlig er en svært viktig del av det år være spiss, spesielt dersom vi skal stille med en enslig spiss, og spille bedre fotball langs bakken.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #339 på: 21. April 2013, 19:53 »
Carroll på en 5 års 50 000 € I uka for maks 10 Mill. Pund sier jeg ja takk til.

Vi trenger i tillegg enda en spiss.

Douglas gratis som erstatter for Colo er også ønskelig om Douglas ønsker og spille for Newcastle. Ønsker han ikke å spille for Newcastle så ser jeg heller ikke at han kommer.

Da har vi følgende lag som burde være med å kjempe om topp 6.

                                           Krul/Elliot
Debuchy/Haidara - Mbiwa/Willi? - Talor/Douglas - Santon/Haidara/Jonas
          Sissoko/Mauraux - Tiote/Pearch/Bigi - Cabaye/Jonas/Anita
                  Ben Arfa/Gouffran - Cisse/Ny spiss - Carroll     

I forsvaret har vi offensive backer i Santon og Debuchy som kan hjelpe til på kanten når vi presser, vi har Mbiwa som kommer til å bli bedre og bedre. Taylor skadefri over en periode er solid og Douglas i bakgrunn som kan steppe inn og forhåpentligvis gjøre en god jobb. Willi håper jeg forblir en backup.

På midtbanen har vi mye av vi trenger. Arbeidsmoral, defensive kvaliteter, overblikk i Cabaye og kreativitet.

Spissplassen er der hvor vi står dårligst stilt pr. Dags dato. Får vi inn hodestyrke pluss en som kan utfordre Cisse med å score mål har vi det vi trenger der også. Gouffran og Ben Arfa med masse kreativitet og fart. Cisse og en ny spiss som skal score våre mål, og Carroll som kan legge baller med hode til rette for andre spisser samt å score mål selv.

 
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #340 på: 21. April 2013, 20:37 »
Glimrende innlegg, og takk kø1. Håpløst å sammenligne med endel spillere du nevner der Eriksen - for det er helt åpenbart at Carroll faktisk har ekstremferdigheter som kø1 nevner. Hvor han nok kanskje er best i hele ligaen atpåtil. Vil tro han kommer til å ligge mellom 10 og 15 millioner pund i sommer.

Var ikke meningen å sammenligne, var bare for å illustrere at det å bli banens beste i et par kamper og ha en formperiode ikke nødvendigvis betyr at du er en kjempegod spiller. Hovedgrunnen min til å ikke hente inn Carroll er at jeg er fornøyd med at klubben ikke har gitt spillerne særlig høye lønninger sammenlignet med tidligere, og lønna til Carroll på 80.000-90.000 pund i uka må nesten halveres før jeg er fornøyd. Dette tviler jeg på at Carroll selv går med på.

Jeg har faktisk sett en del av Carroll i år, uten at han utmerket seg noe særlig i de kampene. Jeg føler rett og slett bare at det er for stor sjanse til å ikke få value for money i denne dealen. Carroll er heller ingen rask bakromsspiss som flere har etterlengtet, og han scorer ikke fantastisk mange mål. Det å score jevnlig er en svært viktig del av det år være spiss, spesielt dersom vi skal stille med en enslig spiss, og spille bedre fotball langs bakken.
Hvor mange raske bakromsspisser finner du på denne lista? http://eurosport.yahoo.com/football/premier-league/top-goalscorers.html Bakrom er ikke en del av moderne fotball på samme måte som det var da Owen herja.
Carroll er en spiller med et helt vannvittig maksnivå, men det er såklart legitimt å stille spørsmålstegn ved jevnheten hans. 17 millioner ville vært galskap, men under 10 kan potensielt være en kjempedeal. Er ikke mange andre spisser i PL som gir Vidic problemer i lufta.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #341 på: 21. April 2013, 20:44 »
Jeg tror vel mange av oss også se nødvendigheten av litt mer muskler på topp. Etter at Ba forlot har vi vært veldig veike der fremme. Vi har en perfekt bakromsspiller i Campbell. Ja - selvfølgelig enda ung og ikke klar for å spille uke ut og uke inn. Men det er fortsatt bedre å la han få enkelte innlegg neste sesong fremfor å kaste vekk mer tid enn nødvendig på Ameobi. Folk glemmer jo også at vi har en Gouffran som egentlig også er en spiss som liker seg i bakrom. En spisstype som Carroll ser jeg lett at kunne fungerte veldig bra med en Gouffran i den rollen han har i dagens lag. Mest av alt vil det gi oss muligheten til å variere spillet mer - og gjøre oss mange ganger farligere på dødball. Der er vi praktisk talt udugelige per dags dato.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #342 på: 22. April 2013, 09:33 »
Deilig å se at det er litt skikkelige diskusjoner her igjen!

Jeg må si meg veldig enig med Kø1 sitt innlegg her oppe, stiller meg 100% bak det.

Carroll har Newcastle i blodet, vil hjem (?), og gir oss mer og spille på. Tror han kunne fungert veldig bra sammen med Cisse på topp, da han hadde vunnet dueller og Cisse putta på nedfallsfruktene.. Er positiv!

Tror Carroll vet godt hvordan lønningen hans hadde blitt i Newcastle, og tror også det er noe han hadde godtatt. Det store spørsmålet her blir prisen, syns vi kan strekke oss til ca 12, men det føler jeg også er maks. Er ikke ille å ha "lånt ut" en spiller i 1,5 år for 23 mill pund ;)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #343 på: 22. April 2013, 09:47 »
Veldig usikker mtp Carroll. Husker jeg gledet meg til hver dødball ene og alene grunnet han. Idag er han langt unna det nivået han var på hos oss. 10-15 mill synes jeg er alt for drøy pris iforhold til den spilleren han faktisk er idag.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #344 på: 22. April 2013, 10:02 »
Må si at jeg håper på Carroll retur.

Jeg tror at med hans tilhørighet vil han, i tillegg til de ferdighetene han faktisk har, kjempe med nebb og klør for klubben. Slike spillere er gull verdt.

Se for eksempel på Taylor, ja han har sine mangler, men han gir alltid jernet. Legger ikke fingrene i mellom (pun intended) og jager opp resten av laget. Slike spillere er godt for moralen når det butter i mot og er helt fantastiske for fansen (ref Taylor som hauser opp publikum før kamp).

Tror faktisk helt ærlig at Carrolls formkurve vil stige hvis han får komme tilbake. Spørsmålet er bare hvem han må bos hos :D

Kanskje kan han være, ihvertfall en del av, løsningen på våre frispark/corner problemer?

Men også enig med kø1 i dette med pris. Tar ikke Carroll "for enhver pris". Det må være fornuftig, men tror som sagt vi vil tjene på det uansett.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!