20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bellars og Hughes til Villa?  (Lest 6562 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Bellars og Hughes til Villa?
« Svar #15 på: 18. Mai 2005, 18:43 »
Keane er nok bedre enn det du tror Joakim. Men han har ikke hatt noen god sesong.

Aaron Hughes. Den mannen håper jeg blir. Hvorfor skal vi kvitte oss akkurat med han? Forstår ikke helt Souness sin tankegang her.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Bellars og Hughes til Villa?
« Svar #16 på: 18. Mai 2005, 18:54 »
Sitat fra: "Joakim"
Vel, i tilfellet Hughes, så står ferdighetene MYE mer i forhold til innsatsen, enn tilfellet er med O'Brien og Elliott. Fortell meg hvor mange direkte avgjørende tabber Hughes har gjort i år. Og vennligst fortell meg hvorfor det er greit å selge vår beste reserve i forsvaret.

Ja, Bellamy oppførte seg som en idiot, og jeg er glad hvis vi får en pen sum for ham, men han er en kvalitetsspiller, og han er mye bedre enn Keane, og i mye bedre form enn Owen. Selv om Owen nok er en bedre målscorer. Men jeg tviler sterkt på at vi får Owen. Keane er ikke engang fast for Tottenham. Også skal han erstatte Bellamy og Kluivert? Han er bare såvidt bedre enn Ameobi.


Vår beste reserve i forsvar? Mener du Hughes er bedre enn Taylor? Hva med å kjøpe en klassespiller slik at en av våre førstelagspillere idag blir en reserve. Vil ikke det heve laget?


Skal Keane erstatte både Kluivert og Bellamy? Hvor har du egentlig det ifra? Du mener Bellamy er i langt bedre form enn Owen. Hvordan kan du sammenligne en middelmådig skotsk liga med verdensbeste liga? Det er for meg en gåte. Når man ser på målsnittet Bellamy har i PL så kan man bli skremt. Det er langtfra en spiss i verdensklasse vi snakker om her.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Bellars og Hughes til Villa?
« Svar #17 på: 18. Mai 2005, 18:58 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Keane er nok bedre enn det du tror Joakim. Men han har ikke hatt noen god sesong.

Han har tross alt scoret 11 mål på 23 PL kamper fra start. Er vel ikke så dårlig det. Tror faktisk det er det beste han har prestert i PL om jeg ikke husker feil.

Aaron Hughes. Den mannen håper jeg blir. Hvorfor skal vi kvitte oss akkurat med han? Forstår ikke helt Souness sin tankegang her.


Han har tross alt scoret 11 mål på 23 PL kamper fra start. Er vel ikke så dårlig det. Tror faktisk det er det beste han har prestert i PL om jeg ikke husker feil.

Grunnen er nok at det er kjøpere. Newcastle kan ikke velge hvilke spillere andre klubber skal kjøpe av oss. Hadde Villa vært interessert i Elliott og O`brien hadde Newcastle ganske sikkert solgt. Husker da Ruud G. solgte Steve Watson. Det var andre spillere han heller ville solgt men han trengte penger til nye kjøp.

Det blir som at Newcastle legger inn bud på AC Milans Kaka som Milan ikke vil selge, så vi gir dem heller Jon Dahl Tomasson.

Det er ikke slik det fungerer.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

DanMan

  • Gjest
Bellars og Hughes til Villa?
« Svar #18 på: 19. Mai 2005, 10:19 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Vår beste reserve i forsvar? Mener du Hughes er bedre enn Taylor? Hva med å kjøpe en klassespiller slik at en av våre førstelagspillere idag blir en reserve. Vil ikke det heve laget?

Hadde Villa vært interessert i Elliott og O`brien hadde Newcastle ganske sikkert solgt.

Når man ser på målsnittet Bellamy har i PL så kan man bli skremt. Det er langtfra en spiss i verdensklasse vi snakker om her.


Helt enig med tankegangen din i forsvar. Kan umulig skade et lag å hente en bedre spiller enn den man selger! Hughes holder godt Championship-nivå i mine øyne.

Dessverre har du nok feil på punkt to, da Villa visstnok ville gi oss £3(!)mill for O'B i januar, uten atvi solgte. Stemmer dette er det en skandale av en annen verden. Elliott mener jeg vi gjør rett i beholde. Han er positiv og oppofrende, en backup på venstreback der vi per dags dato kun har en annen. Dessuten får vi ikke rare summen for han likevel.

Om Bellamy er jeg helt enig! Ja, han er rask, men han har en røten skuddfot (hadde vært gøy med en statistikk på antall skudd han trenger for å nette. Innbiller meg det er en del, selv om jeg ikke skal påstå noe som helst), løper villt mye i offside (48 ganger i fjor, kun i Premier League), og jeg er heller ikke imponert over teknikken hans som visstnok er så bra. Han spenner ballen for langt foran seg i ett kjør..Han er god, for all del, men absolutt ikke verdensklasse.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Bellars og Hughes til Villa?
« Svar #19 på: 19. Mai 2005, 11:18 »
Sitat fra: "DanMan"
Sitat fra: "Asbjørn"

Vår beste reserve i forsvar? Mener du Hughes er bedre enn Taylor? Hva med å kjøpe en klassespiller slik at en av våre førstelagspillere idag blir en reserve. Vil ikke det heve laget?

Hadde Villa vært interessert i Elliott og O`brien hadde Newcastle ganske sikkert solgt.

Når man ser på målsnittet Bellamy har i PL så kan man bli skremt. Det er langtfra en spiss i verdensklasse vi snakker om her.



Dessverre har du nok feil på punkt to, da Villa visstnok ville gi oss £3(!)mill for O'B i januar, uten atvi solgte. Stemmer dette er det en skandale av en annen verden.

Tenkte akkurat det samme i Januar mnd. Men når jeg ser tilbake på skadesituasjonen som oppsto etterpå var det kanskje ikke galt å beholde han ut sesongen siden det ikke var noen erstattere å hente i Januar. Hadde Souness fått tak i  Distin ville nok O`brien vært Villa spiller idag.

Vi hadde kjøpere på O`brien i Januar, noe som ikke betyr at det finnes kjøpere i sommer.

Ellers så er jeg enig i det meste du skriver.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

DanMan

  • Gjest
Bellars og Hughes til Villa?
« Svar #20 på: 19. Mai 2005, 13:07 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Tenkte akkurat det samme i Januar mnd. Men når jeg ser tilbake på skadesituasjonen som oppsto etterpå var det kanskje ikke galt å beholde han ut sesongen siden det ikke var noen erstattere å hente i Januar. Hadde Souness fått tak i  Distin ville nok O`brien vært Villa spiller idag.


Er ikke helt enig i dette. Vi har f.eks. hatt Ramage i bakhånd hele tiden, som dessvare først fikk sjansen da skadesituasjonen var prekær, og Ameobi kunne godt erstattet O'B.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Bellars og Hughes til Villa?
« Svar #21 på: 19. Mai 2005, 16:29 »
Jeg gir meg fortsatt ikke på det at det er en skandale å selge en så dedikert spiller som Hughes. Faktum er at Aaron Hughes riktignok ikke er vår aller beste spiller, men han har til gode å spille en dårlig kamp. Han spiller hver eneste kamp med hjertet langt utenpå drakta. Han elsker å spille for denne klubben, og han er i tillegg ekstremt nyttig, i og med at han kan spille i alle posisjoner i forsvaret uten å gjøre seg bort.
Greit nok at vi bør kjøpe klassespillere som kan gå rett inn på laget, og gjøre Bramble til tilskuer, men det er ikke nødvendig når Taylor, Bramble og Boumsong presterer som de gjør. Men vi trenger også en spiller som Hughes, som kan steppe inn på kort varsel, og gjøre en minst like god jobb som førstevalget.
Han er helt klart vår beste reserve i forsvaret. Han er bedre enn Ramage, og mye bedre enn Elliott og O'Brien. Taylor vil jeg ikke ta med i denne beregningen. Han er altfor god til å sitte på benken. Han er farlig talentfull den gutten.

Når vi gir O'Brien ny kontrakt i stedet for å selge han for £3 mill til Villa, samtidig som vi mer enn gjerne selger Aaron Hughes til samme klubb for en slikk og ingenting, så er det rett og slett skandaløst dårlig av klubbens sportslige ledelse. Ja, Hughes er bare en squad-player, men O'Brien er ikke engang god nok til å være en squad-player. Han har utallige ganger bevist at han ikke er god nok for Newcastle United, mens han kan fungere utmerket vel i WBA eller Wigan, hvor forventningene og prestasjonskravene ikke er like høye.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Bellars og Hughes til Villa?
« Svar #22 på: 19. Mai 2005, 16:33 »
Sitat fra: "DanMan"
Sitat fra: "Asbjørn"
Tenkte akkurat det samme i Januar mnd. Men når jeg ser tilbake på skadesituasjonen som oppsto etterpå var det kanskje ikke galt å beholde han ut sesongen siden det ikke var noen erstattere å hente i Januar. Hadde Souness fått tak i  Distin ville nok O`brien vært Villa spiller idag.


Er ikke helt enig i dette. Vi har f.eks. hatt Ramage i bakhånd hele tiden, som dessvare først fikk sjansen da skadesituasjonen var prekær, og Ameobi kunne godt erstattet O'B.


Ameobi erstatte O`brien???

Hjelp sier nå jeg. Ameobi har allerede lagt to klomsete straffespark denne sesongen. Hva om han skulle spilt der bak da? Armer som han ikke har styring på. Nei huff. Når det gjelder Ramage så var også han skadet en periode i våres.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."