20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 4585 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Shola Ameobi
« på: 07. Mai 2005, 18:10 »
Shola Ameobi har, etter min mening, underprestert noe veldig i år. Han har langtfra vist det talentet han skulle ha, og han har skuffet enormt. Jeg mener vi burde enten selge han eller låne han ut neste sesong. Et annet alternativ kan være å bytte han, men det har jeg ingen tro på. Hva mener dere? Er han god nok for Newcastle United Football Club eller må vi kvitte oss med han?
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Shola Ameobi
« Svar #1 på: 07. Mai 2005, 19:05 »
Jeg håper Ameobi spilte sin siste kamp i Newcastle trøya i dag!! En tullete etterslenging som egentlig ikke var rødt kort var det Ameobi gjorde i dagens kamp..

Om noen klubber i hele tatt gidder å by på Ameobi så håper jeg de får han.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Shola Ameobi
« Svar #2 på: 07. Mai 2005, 19:58 »
Hmm, så dere kampen? Jeg syntes ikke det var rødt kort. Det var ikke så ille som VG Nett Live skulle ha det til. Uansett vil jeg ikke dømme Ameobi utfra bare den ene handlinga. Problemet er at Ameobi ikke har vist noenting hittil i år. Han har spilt relativt mye, men scorer bare ikke mål. Han er vaksinert mot å score mål. Derfor må vi selge han.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Shola Ameobi
« Svar #3 på: 07. Mai 2005, 22:15 »
De som så første omgang i dag, og ikke andre omgang. Hvis det er noen? De vil kanskje si at Ameobi gjorde en bra jobb i dag. Han vinner mye dueller, og hadde også en del finter som var fine.
Toon, Toon,
Black and white army

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Shola Ameobi
« Svar #4 på: 07. Mai 2005, 23:54 »
Jeg skulle akkurat til å skrive det. Han gjorde mange fine finter i dag og kjempet til seg ballen mye faktisk. Ihvertfall i første omgang. Han kan bli forsøkt på som ving siden han er vaksinert mot å score, noe det noen ganger så ut til at han gjorde i dagens kamp.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Shola Ameobi
« Svar #5 på: 08. Mai 2005, 00:09 »
Ameobi har ingenting å gjøre som ving. Vi trenger en ving som kan trekke ut, og legge inn. Jeg synes faktisk at James Milner viste gode takter der på slutten av kampen i dag. Det virker som om han har lært. Gir du ballen til Milner setter han med en gang fart ned langs siden og forsøker å utfordre. Tidligere gjorde han ikke det.

Ameobi derimot er stor og sterk, og vinner mange dueller. Han har også litt teknikk. Men har får allikevel ikke til noe. Kanskje det kunne være en idé å låne han ut til en klubb med litt lavere ambisjoner?
Toon, Toon,
Black and white army

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Shola Ameobi
« Svar #6 på: 08. Mai 2005, 00:26 »
Ja, Milner har vist gode tendenser de siste kampene og det var ikke tenkt at Shola skulle få vingplass. Men Han kan prøve seg der.

Med lavere ambisjoner mener du da en division under oss eller en annen  PL klubb. Er det en annen PL klubb blir han neppe bedre enn hva han er i Newcastle Han møter de samme lagene da, og med dårligere spillere rundt seg kommer han til å gjøre det dårligere. Er det en division under oss kan det godt gå. Der får han kanskje vist litt mere og der vet han at han er "best".

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Shola Ameobi
« Svar #7 på: 08. Mai 2005, 00:35 »
Jeg tror det holder med en annen klubb i PL. Ameobi vil bli mer "stjerne" på laget som et sliter av en spiss enn en rolle han skal fylle i Newcastle.
Toon, Toon,
Black and white army

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Shola Ameobi
« Svar #8 på: 08. Mai 2005, 00:45 »
Da måtte det ha vært til et av lagene som berger seg i årets PL eller et av de som rykker opp eller Portsmouth. De andre klubbene vil nok ikke synes han er god nok. Portsmouth er fordi Yakubu drar.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Shola Ameobi
« Svar #9 på: 08. Mai 2005, 02:38 »
Yepp, jeg så kampen Mack.. Og ble ikke særlig imponert over Ameobi..
Det skulle nesten bare mangle at han ikke skulle være sterk i kroppen og kunne holde på ballen!! Hva hadde Ameobi vært da? For noen målscorer er han ikke..

Mener han som dømte kampen var den samme dommeren som dømte oss mot Villa, har han noe i mot oss??

Synst Kluivert sitt slag var mye styggere..

Jeg er fremdeles for et salg av Ameobi, han var ung og lovende under Robson nå tviler jeg på om han hadde spilt seg inn på noen lag i PL?

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Shola Ameobi
« Svar #10 på: 08. Mai 2005, 09:49 »
Jeg har også planlagt et utlån av Ameobi til Pompey. Når, og det er helt sikkert, Yakubu drar trenger de en spiss. Ameobi kunne passet godt inn hos Portsmouth.

Det var samme dommeren, Barry Knight. Tenkte faktisk å skrive om det i previewet, men så ingen spesiell grunn til det. Jeg hadde også gitt Bowyer og Dyer rødt kort. Jeg ville nok også ha gitt Taylor det røde. Det var lissom ingen tvil. Knight dømte Ameobi strengt, men vi kan ikke klage på det røde kortet. Han var i sin fulle rett til å gi det. Ameobis slag var kanskje ikke det mest ondskapsfulle slaget jeg har sett, men det er en etterslenger med hånden mot bakhodet til Cahill.
Toon, Toon,
Black and white army

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Shola Ameobi
« Svar #11 på: 12. Mai 2005, 15:25 »
ameobi er rett og slett ikke god nok. selg han, mens vi fremdeles kan få penger for han. tviler sterkt at han kommer til å bli noe mer. stemmer for at milner spiller på vingen... han er mye bedre.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

DanMan

  • Gjest
Shola Ameobi
« Svar #12 på: 13. Mai 2005, 12:24 »
Sitat fra: "Mack"
Jeg synes faktisk at James Milner viste gode takter der på slutten av kampen i dag. Det virker som om han har lært. Gir du ballen til Milner setter han med en gang fart ned langs siden og forsøker å utfordre.


 :D

Uansett må jeg si meg enig i alt du skriver Mack. Ameobi er for stor og sterk til å spille ving, samt at han ikke har noen god innleggsfot. Milner kler den rollen bedre og bedre. Jeg synes uansett vi skal gi Ameobi litt kred for innsats. Han er bortimot vaksinert mot å score, men så han i FA-cupen mot Mancheatster, og syntes han var direkte uheldig med noen dommeravgjørelser der han slet seg fri, men ble avblåst. han scoret jo faktisk i den kampen også.  :)

Jeg må allikevel si jeg har ingen forståelse for alle sjansene han har fått i år. Han får alltid spille, og presset blir ikke mindre av at han spiller, men ikke får til å score. Ser ikke noen prekær årsak til å selge ham, og kan si meg enig i et utlån. Og til slutt vil jeg nok en gang si jeg ønsker Ameobi omskulert til midtstopper, snarest.