20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser  (Lest 7872 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« på: 28. Mai 2005, 18:43 »
Craig Bellamy er trolig ferdig i klubben. Kluivert er frigitt. Ameobi er totalt ubrukelig 90% av sesongen, og Shearer er et år eldre.

Jeg ønsker meg helst 2 gode spisser, hvor den ene av de skal rotere mye med Shearer i hans siste sesong.

Det jeg har lest i den siste tidens engelsk presse er at Milan Baros og spesielt Robbie Keane skal være aktuelle. Men har vi råd til dem begge? Selvsagt burde vi ha råd til dem. La oss si at vi får solgt Bellamy og Viana for tilsammen £10mp. Da har vi allerede £10mp å bruke for. I tillegg har jo Shepherd lovet Souness masse penger i tillegg til nye spillerkjøp.

Milan Baros scorer kanskje ikke altfor mye mål, men han har mye av de samme egenskapene som Bellamy har. Løper veldig mye, aggresiv, gir aldri opp en ball. I nesten hver Liverpool kamp jeg har sett denne sesongen har han vært veldig mye involvert i spillet. Grunnen til at han kanskje ikke har scoret altfor mye for Liverpool kan være at han har blitt værende mye alene på topp. Når Baros for en stor og sterk makker ved siden av seg vil han blomstre. Se bare på hvordan han og Jan Koller drev på i EM. Jeg tror Shearer/Baros kan bli en klassiker på SJP dersom han kommer til oss.

Det har gått sterke rykter om at Robbie Keane er på vei til Newcastle. Jeg håper disse ryktene stemmer. Helt siden dagene i Coventry har jeg hatt utrolig sans for Keane. Han scorer jevnt bra med mål (15+ i ligaen), gir 100% hele tiden. Grunnen til at Keane kanskje ikke har blitt den stjernen man hadde forventet for 6 sesonger siden kan være følgende:

Han har egentlig aldri fått den nødvendige tilliten i noen klubb han har vært i siden Coventry dagene. I Inter fikk han nesten ikke sjansen. I Leeds prioriterte man Smith, VIduka og Fowler foran Keane. Ganske utrolig. I Spurs har han riktignok blitt vist mye tillit, men i den siste tiden har det virket som om Jol har prioritert Defoe og Kanoute. I tillegg har den lånt Mido i 2 år. En ting er sikkert: Robbie Keane forlater Spurs. Jeg håper i det lengste at han kommer til oss. Jeg tror Newcastle er klubben som kan vise Robbie Keane den tilliten han fortjener.

Realistisk prislapp på disse:

Baros bør helst ikke koste mer enn £8mp
Keane bør helst ikke koste mer enn £6mp

Hva tror dere andre? Er dette spillere som Newcastle bør satse på?

Jeg mener helt klart JA!

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #1 på: 28. Mai 2005, 19:03 »
Jeg også. Klart ja.
Men så spørs det. Newcastle er alltid så treg etter spillere, så om vi får disse spillerne før noen annen klubb kommer å snapper dem opp skal vi ikke se bort ifra. Newcastle har blitt linket til begge disse spillerne også.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Re: Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #2 på: 28. Mai 2005, 19:08 »
For det første vil jeg skrive at dette var et meget bra innlegg med bra argumenter Souey.

Robbie Keane er helt klart en spiller som vil styrke Newcastle. Jeg gidder ikke begrunne hvorfor siden jeg har gjort det x antall ganger tidligere.

Når det gjelder Baros, så ville det vært et spennende kjøp. Jeg har dessverre ikke noen tro på at han vil signe for oss siden han sier til Sky Sport idag at det mest trolig blir Valencia om han bytter klubb. Baros er som du sier veldig lik Bellamy i spillestilen. Minuset til Baros er at han ikke alltid har oversikt over hvor sine medspillere er når han skal levere fra seg ballen. Med andre ord så går han ofte inn i en blindgate.

Michael Owen er et kjøp som muligens er lite realistisk, men dette ville vært et drømmekjøp som ville fått tilbake optimismen på Tyneside. Prisen har vil nok ligge rundt £15 millioner. Er Owen verdt så mye penger? Mitt svar er ja.

Jeg har vært en av de som har slengt mye dritt om Ameobi denne sesongen. Mye av det har vært ufortjent, mens mye har vært fortjent. Ameobi har stort sett spilt med en hofte/rygg skade som krever en operasjon hele sesongen. At Ameobi ikke kaster inn handkle med det første (som tydeligvis andre har gjort) skal han ha skryt for. Han har blødd for klubben denne sesongen, og det er nettopp slike spillere Souness vil ha i klubben. Tror derfor han vil få en sesong til, slik at han kan bevise hva han er god for.

Andre spennende PL spisser som kan være interessante er Andy Johnson, Ashton, Eidur, Saha og Smith.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #3 på: 28. Mai 2005, 19:18 »
Syntes ærlig talt ikke en ineffektiv Baros kan erstatte Bellamy, og Keane kan bare så vidt erstatte Ameobi. Tror vi leter etter noen andre jeg.

Fryktelig synd at vi mistet Forsell. Kan jo forsøke oss på Johnson fra CP eventuellt.

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #4 på: 28. Mai 2005, 19:26 »
Ideelt sett ville jeg nok heller hatt Michael Owen enn de to spissene jeg la frem. Men jeg tror desverre det blir urealistisk. For det første så kommer han til å koste altfor mye. For det andre så tror jeg ikke han selv har lyst til å komme til oss. Hvertfall ikke med det første. Tror mye kommer an på hvordan situasjonen hans er i Madrid neste sesong. Kanskje vi skal vente litt og prøve oss i januar dersom han skulle mistrives i Madrid.

Av de spillerne du trekker frem Asbjørn anser jeg Eidur Gudjohnsen, Dean Ashton og Andy Johnson som mest spennende. Louis Saha er en meget god spiller på sitt beste og når han er skadefri, men jeg orker ikke tanken på en ny Carl Cort/Kluivert. Saha har vært ufattelig mye skadet det siste året. Alan Smith scorer altfor få mål i likhet med Ameobi. Men han er god på hodet og jobber bra. Helst ønsker jeg meg spisser som kan garantere minst 10-12 mål i ligaen pr. sesong.

Moods

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
    • http://www.bakis.com
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #5 på: 28. Mai 2005, 19:30 »
Til informasjon: Keane er en MYE bedre spiss enn Ameobi! Tror Keane ville vært en meget bra forsterkning... Rask, arbeidsvillig, teknisk god og gode avslutninger... Tror også han er en lojal spiller, til tross for hans mange klubbskifter (av andre grunner)...
Howay the lads!!

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #6 på: 28. Mai 2005, 19:31 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Syntes ærlig talt ikke en ineffektiv Baros kan erstatte Bellamy, og Keane kan bare så vidt erstatte Ameobi. Tror vi leter etter noen andre jeg.

Fryktelig synd at vi mistet Forsell. Kan jo forsøke oss på Johnson fra CP eventuellt.


Dersom Baros er innefektiv, hva er Bellamy da? Baros har bevist mer i sin karriere enn Bellamy har gjort selv om Bellamy er tre år eldre. Baros har blitt toppscorer i EM og vunnet CL. Hverken Baros eller Bellamy scorer mye mål, men jeg vil da påstå at Baros er langt mer effektiv enn Bellamy. Noen som husker CL kampen mot Barca i 2003. Bellamy brant ca. ti 100% sjanser. Det er innefektivt det.

Dessuten er Keane en langt bedre spiller enn Ameobi, noe han har bevist i PL for Spurs de 3 siste årene. Og når en så stor klubb som Inter kommer på banen og bruker over hundre millioner på han, så sier det seg selv at han holder høy klasse.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #7 på: 28. Mai 2005, 19:32 »
Baros er bare dårlig. Han var god i EM, men har spilt dårlig for Liverpool.

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article397362.ece

Dessuten får vi ham neppe når Valencia også skal vise interesse for tsjekkeren. Tror vi må lete ett annet sted.
Keane er ikke god nok for Newcastle. Slik er det bare. Han spiller ikke mye fast for Tottenham engang.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #8 på: 28. Mai 2005, 19:34 »
Baros er ikke dårlig, men han er nok bedre med en stor, sterk spiss ved siden av seg. Som med Koller på landslaget.
Men jeg personlig er bare glad til om Valencia kjøper Baros. Jeg vil rett og slett ikke ha han hit. Jeg og Baros går overhodet ikke sammen. Vet ikke hvorfor, det er bare sånn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #9 på: 28. Mai 2005, 19:34 »
Sitat fra: "Moods"
Til informasjon: Keane er en MYE bedre spiss enn Ameobi! Tror Keane ville vært en meget bra forsterkning... Rask, arbeidsvillig, teknisk god og gode avslutninger... Tror også han er en lojal spiller, til tross for hans mange klubbskifter (av andre grunner)...


Så enig så enig. Og det du sier tilslutt der er jeg veldig enig i. Jeg tror grunnen til Keanes mange klubbskifter har sammenheng med manglende tillitt fra de mange trenerne han har hatt. I årene i Spurs har Keane hatt veldig mye tillitt, og han har ikke skuffet i det hele tatt. Keane trenger en klubb som kan ta vare på han, og vise han den tilliten han fortjener. Da kommer han til å blomstre skikkelig!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #10 på: 28. Mai 2005, 19:35 »
Ja, men Keane er ikke på Newcastles nivå. Skal vi kjempe i toppen må vi gå for noe større.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #11 på: 28. Mai 2005, 19:43 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Ja, men Keane er ikke på Newcastles nivå. Skal vi kjempe i toppen må vi gå for noe større.

Vel... Skal ikke se bort ifra at Keane kan være en brukbar mann, Olav. Han har som kjent scoret mange mål for dårligere klubber enn Newcastle. Og normalt sett skal jo det bety at han skal kunne score flere mål for et bedre lag, som Newcastle. Og han har ikke scoringsrekorden på det irske landslaget for ingenting.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #12 på: 28. Mai 2005, 20:22 »
Så hvorfor er alle imot Johnson da? Johnson er mye bedre enn Keane.

Brimi

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 78
    • Vis profil
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #13 på: 28. Mai 2005, 20:37 »
Så lenge vi har Shearer til å ta straffene til Newcastle trenger vi ikke Johnson  :wink:  Jeg synes vi skal prøve å legge litt penger på bordet til Manutd, for å prøve å hente Smith over. Han er britisk og blør gjerne for klubben. Men å hente Ashton og Johnson for en sum vi kanskje kunne fått noe vi vet eller har gjort det virkelig bra på topp nivå. (Owen) Newcastle har ikke råd til flere bomkjøp. Da får vi heller kjøre alt på en vi vet er valuta for pengene. Som den gang Shearer ble hentet til ny overgangsrekord. Jeg mener ikke å lage ny rekord, men jeg mener at FF og GS må være sikre på hva de handler inn nå...

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Newcastle bør nå kjøpe 2 klassespisser
« Svar #14 på: 28. Mai 2005, 20:37 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Så hvorfor er alle imot Johnson da? Johnson er mye bedre enn Keane.


Jeg er ikke i mot Johnson, og jeg tror ikke det er mange som er det. Men jeg er litt usikker når det gjelder et kjøp av Johnson. Husk at han bare har prestert skikkelig i 2 sesonger, hvor bare den ene av de har vært på det absolutte toppnivå. Jeg er rett og slett redd for at han kan være en "døgnflue" som forsvinner like raskt som han kom. Å si at Johnson er mye bedre enn Keane tror jeg man skal være forsiktig med etter bare denne ene sesongen. Husker det var mange som sa at Kevin Davies (som ble en døgnflue etter at Blackburn kjøpte han for £7mp) skulle bli den nye Shearer, Lineker osv. Det var ikke måte på.