20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272576 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1725 pć: 03. Juni 2014, 21:35 »
Svar til den siste setningen din Hakiki.
Under Ashley, sÄ vil jeg si ingen. Kanskje en slik avtale med Hangeland der han gÄr gratis. Til og med det er vanskelig nok. Stod enten i Chronicle/Journal at om Mbiwa ble solgt sÄ hÄpet man at Streete skulle steppe opp. Eller Ashley mÄten, satse pÄ Colo,Williamson og Taylor nok en sesong. AltsÄ ingen erstatter for Mbiwa.
Vanskelig Ä bedÞmme hvilket nivÄ Hangeland ligger pÄ. Eneste jeg vet er at alle vÄre midtstoppere ville sett like fÊle ut som Hangeland i Ärets Fulham lag. Ikke en spiller som tar oss nye steg, men slike spillere har vi vel alle gitt opp under dette regimet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1726 pć: 03. Juni 2014, 22:00 »
Jeg blir sÄ forbanna provosert, jeg. Over at vi gir opp Yanga-Mbiwa lettere enn jÊvla Gabriel Obertan ble gitt opp. Ny klubb, nytt sprÄk, ny liga, osv. FÞrste mÄnedene i hans karriere i Newcastle kommer han inn pÄ et lag som styrer rett mot nedrykk. Kommende sesong fÄr han knapt tillit over tid i sin opprinnelige posisjon - mÄ stort sett nÞye seg med opptredener pÄ hÞyreback nÄr fÞrstevalg er ute. Den perioden der han fikk spille stopper over noen matcher pÄ rad sÄ vi ogsÄ hva som bodde i ham.
Allikevel skal vi altsÄ kaste han pÄ sjÞen. Til fordel for en aldrende Colo som overhodet ikke har en oppadgÄende karrierekurve, en Williamson som jeg tror vi aldri ser like god som sesongen vi nettopp har opplevd, og en Taylor som du kan regne med er skadefri en halv sesong.

Forbanna provoserende. Anser stopperplassen vÄr som den klart sterkeste lagdelen med 4 stoppere vi alle veit har PL-nivÄ inne, og et par talenter i bakhÄnd som er inne "with a shout". SÄ skal vi selge den mest lovende, og heller se middelmÄdige Williamson og Taylor bli i klubben. Jeg for min del ser faktisk ikke poenget i Ä gjÞr endringer pÄ stopperplass da vi har sÄ mange andre omrÄder i stallen hvor en jobb trengs Ä gjÞres. Til nÞds kunne Taylor vÊrt bytta ut med noen yngre og mer lovende/Streete eller lignende.
« Siste redigering: 03. Juni 2014, 22:03 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1727 pć: 11. Juli 2014, 13:30 »
Eikrem om han skjerper seg.. En god ballspiller... Og ikke en svekling pÄ midtbanen... DÊhlie uten tvil... Han 15 Äringen pÄ godset virker lovende... Molde keeperen virker spennende, men Ä danke ut Krul vet jeg ikke.. Nordtveit kunne vÊrt godt alternativ pÄ stopper og def midtbane. Han 18 Äringen i Juve virker meget spennende... Kanskje Henriksen.

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1728 pć: 16. Mars 2015, 09:17 »
Ville hatt inn Stefan Johansen og Even Hovland

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1729 pć: 16. Mars 2015, 11:14 »
Stefan Johansen gjÞr det utvilsomt meget bra i Celtic, men at han skulle vÊre noe sÊrlig bedre enn Jack Colback pÄ noe stiller jeg meg skeptisk til.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1730 pć: 27. April 2015, 15:17 »
FÞler vel egentlig Stefan Johansen vil vÊre en oppgradering fra Colback. Langt stÞrre pasningsregister. Veit vel ikke hvorvidt han er god nok for Ä dra oss virkelig opp pÄ Þnsket nivÄ sentralt - men jeg tror ikke Colback hadde slÄtt Johansen i kampen om Ärets spiller i SPL dersom han var der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1731 pć: 27. April 2015, 16:59 »
Johansen er jo i tillegg en helt annen spiller enn Colback. Hvis folk tror at Johansen er den samme spilleren som han var i Godset har de misset et par ting. Har spilt stadig oftere i 10'er rollen for Celtic i Är og er ogsÄ blitt betydelig mer mÄlfarlig, selv om Celtic har flust av mÄlscorere. har i tillegg en ekstremt god evne til Ä gjÞre smarte bevegelser og variere mellom Ä ligge i mellomrom og Ä komme ned og hente ball. Er rett og slett en playmaker. Ingenting av dette har Colbakc og det eneste jeg vil si i hans favÞr er at han er proven PL-spiller, dog ikke noen topp 10 spiller.

Har virkelig troen pÄ at Johansen kan klare seg i PL og det sier jeg ikke lett, fÄ nordmenn har det som skal til, men han har et interasjonalt snitt over seg og det viser han jo i landskampene ogsÄ. Er jo en av fÄ nordmenn som skjÞnner at det kan hjelpe tempoet i spillet ved Ä rett og slett slÄ hardere pasninger og Þke farten i kula.

Hadde vÊrt fryktelig spennende om Johansen hadde blitt Ä se i en nufc-drakt, men er nok allerede utenfor prisnivÄet som Ashely Þnsker Ä betale. At han er en nÞkkel i Deilas videre Celtic-karriere er heller ikke noe som taler vÄr vei.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1732 pć: 27. April 2015, 17:28 »
(...) men er nok allerede utenfor prisnivÄet som Ashely Þnsker Ä betale.

Kva baserer du dette pÄ? Om ein samanliknar med den prisen som ein var villig til Ä betale for Cabella, sÄ er jo marknadsverdien til Johansen p.d.d. vesentlig lÄgare. Siem de Jong kom jo hit for noko rundt 6 mill. pund, og han hadde dÄ prestert betre - over lengre tid - i ein klubb og liga som ikkje stÄr noko tilbake for Celtic og SPL. LÞnnsnivÄet i Skottland er jo ogsÄ generelt lÄgt, og etter sigande ikkje ein gong konkurransedyktig mot lÞnnsnivÄet i nPower Championship. Det mÄ jo vere eit pluss i boka for Ashley.

At Johansen gÄr til United er nok uansett tvilsamt, spesielt i og med at der er andre posisjonar som er meir prekÊre Ä forsterke. Kantspelarar, midtstopparar, ein targetspiss, ein venstreback. Raskt ein seks-sju mann som mÄ inn fÞr vi byrjar Ä snakke om ein playmaker. Om Siem de Jong er 'fit' og kampklar frÄ neste sesong av, sÄ er jo berre det ei enorm oppgradering nÄr det gjeld kreativitet sentralt i banen.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1733 pć: 30. April 2015, 12:49 »
Om han hadde spilt for en annen klubb i SPL sÄ hadde det ikke vÊrt noe problem.en Celtic har ikke noe behov for Ä selge spillerne sine billig. Og man ser jo pÄ tidligere priser at de selger dyrt. I tillegg er han en av nÞkkelstenene i Deilas planer for Celtic sÄ han vil utvilsomt bli dyr vil jeg tro.

Cabella var fransl landslagsspiller og forsvarte dermed en prislapp pÄ 10mp, de Jong nÊrmet seg emdt kontrakt og Þnsket nye utfordringer, og etter lang og tro tjeneste var nok ikke Ajax sÄ agressive i forhandlingene.

Johansen derimot er en nÞkkelspiller om Celtic skal tilbake i CL og vil nok bli priset kunstig hÞyt. Baserer dette rett og slett pÄ det Celtic pleier Ä gjÞre.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1734 pć: 30. Juni 2015, 05:26 »
DĂŠhlie? Litt skeptisk siden han ikke var Ăžnska i Cardiff men viste jo gode tendenser der.
Johansen(?) sent pÄ natta sÄ mulig jeg skriver navnet litt feil, men denne Celtic midtbane spilleren er jo meget god.. Sikkert ikke rÄdyr, men utvilsomt om han ville hevet laget...
ØdegÄrd pÄ lÄn tror jeg kunne gjort en god innsats, pÄ hÞyreving, og kanskje pÄ sentral midtbane, siden han viser tegn pÄ innsats og god til Ä vinne ballen.
Nordtveit kan vise seg som et godt anker? Men nok en spiller som ikke ville hevet laget tror jeg
Mange spennende talenter rundt om kring, han i Juventus, hvorfor fÄr han ikke sjasen i norge.
En i portugal visstnok som er mega stort talent.
City har vel 1-2?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1735 pć: 14. Juli 2016, 03:36 »
samuelsen? ÞdegÄrd? ajer? sÞderlund? johansen? han venstrebacken med utenands navn, pÄ norske landskalget,,, omar pÄ hÞyrebacken til norge, norske keepren,,, king(i den formen han byner vise), henriksen, mats mÞller dÊli,, og alle talenter,,,

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1736 pć: 20. Juli 2016, 10:46 »
Vil egentlig ikke ha noen norske pÄ laget vÄr, alt for dÄrlig kvalitet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1737 pć: 22. Juli 2016, 11:54 »
Samuelsen, Ajer, ØdegÄrd, King?(har vist storform i PL i det siste), Omar Ebdoulaye, han venstrebacken pÄ landslaget med det utenlandske navnet*jernteppe*...

I tillet kunne nok Stefan Johansen kanskje kjempet om en fast plass i 11eren, mens Henriksen, Helland, kunne nok gjort det samme..

Realsistiske? Samuelsen? Neppe... Ajer,,, gikk nettopp til Celtic.. Men etter ett oppryk kanskje?.. ØdegÄrd? Hvor lenge vil Real vente pÄ han?.. Eller,, er han i hele tatt sÄ spennende som vi har fÄtt inntrykk av? Jeg syns han vertfall virker spennende, og minner litt om Otzil... King har vÊrt giftig i det siste,, men jeg syns vi skal satse pÄ Mitrovic, som virker Ä finne mer og mer formen, og kan vÊre en hodespiller, som kan variere angrepspillet vÄrt, og i tilleg er en god avslutter med beina, som kan bli en targetspiss, blant de bedre...Men en billig King i bakhÄnd, kunne vÊrt en sterk utfordrer..Om han fortsetter formen han avsluttet ifjor..
Janmaat virker som en god spiller, men om han forsvinner er ikker Omar en dÄrlig erstatning..
Han nye ventrebacken til norge, med litt utenlandsknavn, virker meget spennende..
SĂ„ vil jeg nok tro Stefan Johansen kanskje kunne kjempet seg til en fast plass, uten Ă„ vĂŠre noen direkte verdensklassespiller...
Mens Henriksen og Helland kunne vĂŠrt spennende squad spillere..

Holdt pÄ Ä glemme Rakik i Odd,,,, han hadde vÊrt genialt Ä sikre oss...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1738 pć: 31. Aug. 2016, 11:14 »
Norges beste spiller Stefan Johansen til Fulham... NÄ har vi hentet sÄ mye spennende midtbanespillere at dette neppe er noe Ä irritere seg over... Men absolutt en god spiller som kunne vÊrt fin Ä ha spessielt en stund tilbake...

NÄ blir han maks en squad player hos oss vil jeg tro, sÄ om vi skulle hentet en norsk ville jeg gÄtt for et av stortalentene..

ØdegÄrd, Samuelsen, Ajer, Rakik, Celina(hvis han kan regnes som norsk),

King begynner virkelig vise form, og fortsetter han, ser jeg pÄ han som en type som Gayle...MÄlfarlig hurtig..

SÄ lenge vi ikke har Krul kunne Jarsein sikkert gÄtt rett inn pÄ laget..Og sikkert Nyland ogsÄ...

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1739 pć: 22. Mai 2017, 14:55 »
Mer et spÞrsmÄl enn Þnske: Hvor god er egentlig Sander Berge sÄnn i forhold til PL? SÄnn ift stil burde han passe fint inn ved siden av Shelvey pÄ midten. Men har han nivÄet? PÄ sikt?

Og hva med Omar? Han vil vel spille i PL? Har han tatt nivÄet? Hva med Stefan Johansen? Klar for neste steg allerede? Vi mÄ vel fÞrst og fremst fÄ en bedre 11'er, men Johansen over Colback uansett.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."