20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272583 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1140 på: 25. Des. 2009, 04:23 »
Helt enig med Frode. Ikke tull med tysk fotball, en av verdens beste ligaer uten tvil. Og om tore reginiussen hadde fått to tilbud; schalke null 4 og oss, så er det vel ingen tvil om at han ville dratt til en av verdens beste ligaer der laget han signerer for ligger på 2.plass.

Også enig i at vi er særdeles sårbare om vi får en skade på enten Colo eller taylor. Da er det krise.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1141 på: 25. Des. 2009, 13:17 »
Jeg synes Reginiussen er oppskrytt. Greit at han behersket TL, men da han spilte for landslaget ble han virkelig gjennomskuet. Som Bambi pÃ¥ glattisen i enkelte situasjoner.  Men gutten har sikkert potensiale. Men Tyskland er kanskje en litt for stor liga for ham per dags dato? Kanskje han burde ha tatt en Hangeland, envt Nederlandsk, Fransk liga?

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1142 på: 25. Des. 2009, 15:53 »
Bevise noe i Schalke før han er god nok for Newcastle? Det er ihvertfall bare tull, i og med at Schalke er mye bedre enn oss.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1143 på: 25. Des. 2009, 19:38 »
Jeg sier jo at jeg er ganske overraska over at Reginiussen endte opp i en såpass stor klubb. Reginiussen har vært god i Norge, men fyren ser ut som en DÅRLIG stopper på landslaget, og er da altså bak Kjetil Wæhler i køen. Jeg føler det er ganske berettlig å være kritisk til en sånn mann.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1144 på: 25. Des. 2009, 20:05 »
Reginiussen har vært god i Norge, men fyren ser ut som en DÅRLIG stopper på landslaget, og er da altså bak Kjetil Wæhler i køen.

Igjen, hvem er det som har vært så fabelaktige på det norske landslaget i samme periode? Eller er det slik at du forventer at en 21-22 åring skal komme inn å briljere og dra de andre med seg?
Dette er jo de etablerte sin jobb, men når også spillere som Gamst, J. A. Riise, Carew, Braathen, Grindheim, Andresen, osv også presterer såpass kleint på landslaget blir det veldig strengt å dømme en ungutt og fersking som det Reginiussen er etter hvordan han presterer på landslaget. Det var nok helt sikkert ikke derfor Magath og Schalke kjøpte han.

Ting kan snu også der. Med Drillo kan det se ut som at landslaget har fått en aldri så liten opptur, og bra er det. Men landslaget vårt er fremdeles langt nede på FIFA rankingen, nr 32 for å være helt nøyaktig, og da har de klatret godt over 10 plasser i tillegg den siste tiden.
Det er uansett hva spillerne presterer over tid for klubblaget som bør gjelde. Ikke hva de gjør i en enkelt landskamp. Det å se på helheten er heller ikke så forbanna dumt. Om alle skulle dømmes etter landslagets prestasjoner de siste 10 årene kan vi nok trygt si at vi ikke har en eneste god fotballspiller i/fra vårt langstragte land.
« Siste redigering: 25. Des. 2009, 20:09 av Frode »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1145 på: 25. Des. 2009, 20:11 »
Nå har jo spillere som J.A.Riise, til dels Carew, Hangeland faktisk vært de som har gitt Norge en viss kvalitet ute i kamper da. Jeg syns det er helt berettelig å se på hvordan en spiller takler det internasjone nivået når en skal gå til innkjøp av de. For meg er det en varsellampe når Reginiussen har vært såpass uttrygg som han har vært. Om du ser på høyreback Judas Høglie har han derimot takk det internasjonale nivået bra straks han har kommet inn. Det syns jeg tyder på en mer spennende spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1146 på: 27. Des. 2009, 02:34 »
Jeg er redd Reginiussen har tatt et altfor stort steg i forhold til hvor han er på nåværende tidspunkt av karrieren. Jeg mener han burde tatt et mellomsteg til RBK, spille mesterliga, prøve seg mot de store gutta, og gjennom å overbevise der, kunne han tatt turen til større klubber. Men hvis gutten selv er innstilt på at han må trene, trene, trene og atter trene før han kan komme i diskusjonen for en plass på a-laget til Schalke, så er der muligheter. Men så lenge han ikke spiller bør han heller ikke spille for landslaget, Drillo.

Uten at jeg tror professoren gidder å lytte til mitt råd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1147 på: 27. Des. 2009, 21:27 »
Jeg syns det er morsomt at Reginiussen får denne sjansen, og jeg håper han lykkes. Nå får han en enestående sjanse til å vise seg frem i en av de beste klubbene i en av de beste ligaene i Europa. Så får vi ser hvor det går.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1148 på: 29. Des. 2009, 18:25 »
For all del, håper han lykkes. Og det fryder meg at han går som bosman. Men jeg er redd overgangen fra Tromsø til Schalke blir ganske enorm.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1149 på: 30. Des. 2009, 12:01 »
je mener att rbk ikke er i noen som helst posisjon til å utvikle gode norske spillere.. så hvis tore "skulle" ha gått til en nordisk klubb for mellomutvikling, burde han nok ha valgt FC København, som ER den LEDENDE KLUBBEN i SKANDINAVIA :) eller stabæk, rett å slett for der er den beste FOTBALL treneren i skadinavia per dags dato.

den/de norske spilleren som kanskje hadde tilført NUFC noe, er vel Bertelsen og Høgli. Ikke overraskende nok to backer :)
« Siste redigering: 30. Des. 2009, 12:03 av Ref.Collina »
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1150 på: 30. Des. 2009, 12:48 »
For å være helt ærlig klarer jeg ikke se at FCK skal være så my større enn Rosenborg. En klubb på randen av konkurs som ikke engang var best i Danmark i fjor. De har ikke den samme historien som RBK og de har da ikke vært så voldsomt mye bedre i nyere tid heller.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1151 på: 30. Des. 2009, 13:02 »

neivell, å hvem vant den danske ligaen i 08/09 sesongen om je tør spørre? :/ mener å VEIT att deet nok var FCK! 07/08 du tenker på da AAB snøyt dem før gullet. det var DA Hamren forsvant til RBK. så da har vi oppklart det.

med EUROPA cup spill 4 ÅR på rad, så er det vel ikke så mange NORSKE klubber som kan skimte med det de SISTE 4 åra..

Ellers er je enig med att RBK har en bra historie, skjønt FCK ble vel oppretta i 92.. noen som igjen sier meg att dem har oppretta mye på kort tid :)

Finansene til FCK har je ikke så stor oversikt over men.. tror dem bør ha penger på bankkonto'n sjøl om dem har gått litt i minus.. det gjelder vel det samme for ditt kjære RBK.
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1152 på: 30. Des. 2009, 17:32 »
Ok, jeg bomma med et år. Poenget gjelder fortsatt.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1153 på: 30. Des. 2009, 17:36 »
Skuffelsen over at TR ikke gikk til Brann blir lett overskygget av gleden over at TIL ikke får en krone for fyren. Tror han hadde vært strålende i Newcastle forresten.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1154 på: 30. Des. 2009, 17:38 »
Hva har det å si at Tromsø ikke fikk penger for ham? De oppretter bare et nytt aksjeselskap, eller tar opp et lån som sletter gjelden deres som en av supporterne skrev en gang.

Bortsett fra det er jeg helt enig med deg.