20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271884 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #555 på: 22. Mai 2009, 21:00 »
Er ikke så sikker på om Jarstein er så talentful jeg. Jarstein er en av de bedre keeprene i Norge, men at han kan bli like talentful som Thorstvedt tviler jeg sterkt på. Mener Jarstein står helt lik som keepre som Opdal og Knudsen, og verken forran eller bak. Men han som dem gjør for store tabber for ofte.

Så du mener Knutsen gjør tabber for ofte? Knutsen gjør veldig sjeldent tabber. :-\

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #556 på: 22. Mai 2009, 23:11 »
Det er ingen tvil om at Norge har et keeperproblem. Ikke bare gjelder det Tippeligaen, men ikke minst gjelder det landslaget.

Rune Jarstein er Norges klart mest talentfulle keeper. Han har potensiale til å komme opp på nivået til Thorstvedt. Han er offensiv i feltet, han er trygg, rolig og god på strek, og trenger sjelden gjøre de store TV-redningene. Men han har vist at han er i stand til det også. Av tekniske ferdigheter må det være spensten som er hans største problem. Å plukke de ballene som har stø kurs mot krysset er ikke Jarsteins sterke side. Ei heller å ta høye lobb-baller. I tillegg har vi det berømte temperamentet hans, som holder ham tilbake. Dog er Jarstein mye mer jordnær enn Guds fortapte sønn, Espen Johnsen, som aldri har gjort en keepertabbe i sitt liv. Det finnes ikke dårlige keepere, ifølge Johnsen. Eller var det tannpirkeren som snakket for ham?

Jeg er for en gangs skyld enig med deg Joakim. Ingen tvil om at Jarstein har det desidert største potensialet av norske keepere når det gjelder ferdigheter. Han må jobbe litt med konsentrasjon og vurderingsevnen sin, men det er noe som kommer etterhvert med rutinen. 
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #557 på: 22. Mai 2009, 23:51 »
At Norge som landslag sliter med keepere er det liten tvil om.
Men jeg mener at Johan Dahlin og Troy Perkins har vært noen av de beste keeperne i år. Sammen med Knudsen. Men de tre, som omtrent alle andre, har også gjort noen blundere.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #558 på: 23. Mai 2009, 00:29 »
Jarstein er jo helt ute å kjøre om dagen, mot Sandefjord var det ikkje berre ei tabbe, han var på bærtur fleire gangar og hadde to elendige utspel som fort kunne enda i Sandefjord-sjansar.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #559 på: 23. Mai 2009, 01:13 »
At Norge som landslag sliter med keepere er det liten tvil om.
Men jeg mener at Johan Dahlin og Troy Perkins har vært noen av de beste keeperne i år. Sammen med Knudsen. Men de tre, som omtrent alle andre, har også gjort noen blundere.

Jeg er veldig nyskjerrig på hvorfor de 2 førstnevnte har imponert deg mer enn Bugge Pettersen og Kenneth Høie?!

Mariusen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 309
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #560 på: 23. Mai 2009, 01:17 »
Er ikke så sikker på om Jarstein er så talentful jeg. Jarstein er en av de bedre keeprene i Norge, men at han kan bli like talentful som Thorstvedt tviler jeg sterkt på. Mener Jarstein står helt lik som keepre som Opdal og Knudsen, og verken forran eller bak. Men han som dem gjør for store tabber for ofte.

Så du mener Knutsen gjør tabber for ofte? Knutsen gjør veldig sjeldent tabber. :-\

Feilaktig formulert fra min side. Jeg siktet igrunn til Opdal. Men jeg mener at Opdal og Jarstein begge har bedre rekkevidde og er kjappere enn Knudsen, så sånn sett er de forran, dog er han mye, mye, mye mer stabil. Og stabilitet er vel kanskje det viktigste.

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #561 på: 23. Mai 2009, 10:44 »
At Norge som landslag sliter med keepere er det liten tvil om.
Men jeg mener at Johan Dahlin og Troy Perkins har vært noen av de beste keeperne i år. Sammen med Knudsen. Men de tre, som omtrent alle andre, har også gjort noen blundere.

Jeg er veldig nyskjerrig på hvorfor de 2 førstnevnte har imponert deg mer enn Bugge Pettersen og Kenneth Høie?!

De har vært like gode som Høie og Bugge Pettersen. De har bare vært veldig lite nevnt fordi de aldri kan spille landslaget tl Norge.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #562 på: 23. Mai 2009, 14:30 »
At Norge som landslag sliter med keepere er det liten tvil om.
Men jeg mener at Johan Dahlin og Troy Perkins har vært noen av de beste keeperne i år. Sammen med Knudsen. Men de tre, som omtrent alle andre, har også gjort noen blundere.

Jeg er veldig nyskjerrig på hvorfor de 2 førstnevnte har imponert deg mer enn Bugge Pettersen og Kenneth Høie?!

Antageligvis fordi jeg ikke har sett noe særlig på Sandefjord og Start i år. Men jeg vet at begge de to er gode keepere. Men jeg sier at jeg synes at Dahlin og Perkins har vært noen av de beste. Sier ikke at de to er de soleklart beste! Men som sagt, Start og Sandefjord har jeg ikke sett mye av, og kan derfor ikke si noe særlig om keeperne!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #563 på: 25. Mai 2009, 18:01 »
Jarstein er jo helt ute å kjøre om dagen, mot Sandefjord var det ikkje berre ei tabbe, han var på bærtur fleire gangar og hadde to elendige utspel som fort kunne enda i Sandefjord-sjansar.
Men før Lyn-kampen var Jarstein bunnsolid. Han hadde knapt nok et eneste sleivspark. Kan ikke huske en eneste bom i feltet.

Det som skiller Jarstein fra samtlige andre norske keepere, er at han er så vanvittig offensiv. Han går ut gang etter gang etter gang. Av og til går han når han ikke skal det også, men han har blitt flinkere til å lese spillet nå. Litt flinkere. Jarstein avverger utrolig mange potensielle sjanser ved å være så offensiv. TV2s Bengt Eriksen poengterte det i syn før-analyse av dagens kamp mellom Stabæk og Aalesund. Og sa at HVIS Knudsen er offensiv og går ut og plukker baller, så vinner Stabæk. Hvis ikke vil Aarøy få dusinvis av sjanser til å stange inn et mål, og får han en tre-fire sjanser til det, så scorer han. Selv om Semb vil ha det til at han er en spiss i verdensklasse fordi han er så forbanna god til å heade selv om han egentlig bare er forbanna høy og ikke særlig god til noe, annet enn å stå der han skal stå, og få ballen servert på hodet.

Kanskje er det en vel så stor tabbe å være defensiv som keeper, som det er å være offensiv og bomme. Det ser dumt ut. Men hvis du først redder, så ser det vanvittig mye smartere ut enn å vente til at motstanderen har fått en stor sjanse, som du må strekke deg i full lengde for å ta. En slik redning tar seg jævlig mye bedre ut på TV, men risikoen er så mye, mye større for laget ditt, dersom du ikke greier å komme opp med en redning fra øverste hylle. Da mener jeg du tjener så mye, mye, mye mer på å være så offensiv som Jarstein er. Jarstein vil med årene bli enda bedre til å vurdere når han skal gå ut og ikke. Det han først og fremst må jobbe med er konsentrasjonen. Deretter er det Rosenborgs oppgave å finne ut hvorfor Jarstein var så god på vårparten for RBK i år, og hva som var foranledningen til at han nå har blitt så dårlig igjen. Forhåpentligvis var kampen mot Viking det Jarstein trengte for å komme på rett kjøl igjen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #564 på: 25. Mai 2009, 18:14 »
Jarstein er jo helt ute å kjøre om dagen, mot Sandefjord var det ikkje berre ei tabbe, han var på bærtur fleire gangar og hadde to elendige utspel som fort kunne enda i Sandefjord-sjansar.
Men før Lyn-kampen var Jarstein bunnsolid. Han hadde knapt nok et eneste sleivspark. Kan ikke huske en eneste bom i feltet.

Det som skiller Jarstein fra samtlige andre norske keepere, er at han er så vanvittig offensiv. Han går ut gang etter gang etter gang. Av og til går han når han ikke skal det også, men han har blitt flinkere til å lese spillet nå. Litt flinkere. Jarstein avverger utrolig mange potensielle sjanser ved å være så offensiv. TV2s Bengt Eriksen poengterte det i syn før-analyse av dagens kamp mellom Stabæk og Aalesund. Og sa at HVIS Knudsen er offensiv og går ut og plukker baller, så vinner Stabæk. Hvis ikke vil Aarøy få dusinvis av sjanser til å stange inn et mål, og får han en tre-fire sjanser til det, så scorer han. Selv om Semb vil ha det til at han er en spiss i verdensklasse fordi han er så forbanna god til å heade selv om han egentlig bare er forbanna høy og ikke særlig god til noe, annet enn å stå der han skal stå, og få ballen servert på hodet.

Kanskje er det en vel så stor tabbe å være defensiv som keeper, som det er å være offensiv og bomme. Det ser dumt ut. Men hvis du først redder, så ser det vanvittig mye smartere ut enn å vente til at motstanderen har fått en stor sjanse, som du må strekke deg i full lengde for å ta. En slik redning tar seg jævlig mye bedre ut på TV, men risikoen er så mye, mye større for laget ditt, dersom du ikke greier å komme opp med en redning fra øverste hylle. Da mener jeg du tjener så mye, mye, mye mer på å være så offensiv som Jarstein er. Jarstein vil med årene bli enda bedre til å vurdere når han skal gå ut og ikke. Det han først og fremst må jobbe med er konsentrasjonen. Deretter er det Rosenborgs oppgave å finne ut hvorfor Jarstein var så god på vårparten for RBK i år, og hva som var foranledningen til at han nå har blitt så dårlig igjen. Forhåpentligvis var kampen mot Viking det Jarstein trengte for å komme på rett kjøl igjen.


Akkurat dette skiller de beste keeperne fra de nest beste. Men det er noe de aller fleste ikke legger så veldig mye merke til. Dette er noe vår egen keeper Steve Harper er veldig dårlig på. Han går ekstremt sjelden ut i feltet og fanger baller. F.eks den sjansen hvor Carew bommet fra 3m, den skal sitte i klypene til Harper lenge før Carew får beinet på ballen! Når det gjelder Jarstein er han ganske god her, men har dessverre for RBK og han selv gjort et par dårlige inngrepner i det siste.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #565 på: 25. Mai 2009, 19:50 »
Hvis Jarstein slutter med tabber(høyst tvilsomt denne sesongen) vinner Rosenborg serien uten problemer. Hvis ikke vinner de vel serien uansett, såvidt.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #566 på: 25. Mai 2009, 19:53 »
Hvis Jarstein gjør like mange tabber på like kort tid utover i sesongen, som på de siste fire kampene, så blir ikke Rosenborg seriemestere. Men det tror jeg ikke skjer. Ergo tror jeg Rosenborg blir seriemestere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #567 på: 25. Mai 2009, 20:03 »
Hvis Jarstein gjør like mange tabber på like kort tid utover i sesongen, som på de siste fire kampene, så blir ikke Rosenborg seriemestere. Men det tror jeg ikke skjer. Ergo tror jeg Rosenborg blir seriemestere.


Hvem ellers skulle bli seriemestere?? Molde, Start, Odd?

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #568 på: 25. Mai 2009, 20:04 »
Hvis Jarstein gjør like mange tabber på like kort tid utover i sesongen, som på de siste fire kampene, så blir ikke Rosenborg seriemestere. Men det tror jeg ikke skjer. Ergo tror jeg Rosenborg blir seriemestere.


Hvem ellers skulle bli seriemestere?? Molde, Start, Odd?

Kanskje et lite innblikk over hvor dårlig tippeligaen har blitt. Når var det disse rykket ned og opp...ikke lenge siden...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #569 på: 25. Mai 2009, 20:52 »
Hvis Jarstein gjør like mange tabber på like kort tid utover i sesongen, som på de siste fire kampene, så blir ikke Rosenborg seriemestere. Men det tror jeg ikke skjer. Ergo tror jeg Rosenborg blir seriemestere.


Hvem ellers skulle bli seriemestere?? Molde, Start, Odd?
Ja, netopp. Der ser du. Det skal ikke mye til for Rosenborg å bli seriemester i år. Ihvertfall ikke så lenge de i motsetning til sine konkurrenter, faktisk greier å plukke poeng, selv når de ikke fortjener det. Selv når de gjør flere tabber.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon