20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272575 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #75 pć: 16. Okt. 2007, 16:05 »
Poenget mitt er at jeg mener vi har flere talenter som er pÄ vei til Ä slÄ ut i full blomst pÄ hÞyere nivÄ. Disse bÞr prioriteres foran spillere som Lars Iver Strand nÄr som helst. Vi mÄ prÞve ut spillere som potensielt kan overraske og slÄ igjennom med et smell. Skjelbreid,Tettey,Elyounussi,Vaagan Moen,Reginiussen, Roberts osv er eksempler pÄ typer jeg vil se oftere pÄ landslaget. Dette er bÄde et flott utstillingsvindu samt at det er en forsmak pÄ nivÄet de er forventet Ä prestere pÄ.

SÄ du mener spillere som sitter pÄ benken for lag som ligger midt pÄ tabbelen er pÄ vei til Ä slÄ ut i full blomst? Skjellbreid og Roberts har potensial, men vi kan ikke la spillere som ikke har vist seg fram i tippeligaen ta del i sÄ viktig landskamper som vi stÄr foran nÄ. Vi kan ikke ta inn spillere i landslagstroppen bare forde de har talent. Hvis man skal komme med i troppen mÄ man fÞrst og fremst ise godt spill i hjemmelig serie. Og Roberts har ikke fÄtt mye spilletid her. Vaagan Moen har vÊrt med i de siste troppene og jeg syntes ikke han skal prioriteres foran Gamst. Reginussen kunne for min del godt vÊrt med i troppen istedfor f.eks. Riseth, men han mangler erfaring som kan bli viktig i de kommende kampene. Elyounussi er en spiller jeg har sansen for og tror ogsÄ han snart fÄr sin landlagsdebut, men vi kan ikke drive Ä teste ut spillere pÄ nÄverende tidspunkt. Hvis vi fortsetter i 4-3-3 burde han kunne passe bra som ving. Det er selvfÞlgelig et flott utstillingsvindu med landslaget, men det betyr ikke at vi skal la spillere spille der bare pga. de har potensial.

Mulig vi har misforstÄtt hverandre litt. Det jeg mener er at disse typene i mye stÞrre grad bÞr fÄ spilletid pÄ landslaget fremover. Jeg har ikke ment at jeg vil ha de inn akkurat nÄ foran de viktige kampene vi har foran oss. Er enig med deg i dette, vi skal ikke rokkere ved noe nÄ. Spillerne jeg nevner er spillere jeg mener har vist noe sÄ sjeldent som internasjonalt nivÄ (kanskje med unntak av Roberts enda..) At de fÄr sjansen oftere pÄ landslaget fremover vil kunne fÞre til at de slÄr ut i blomst. Disse talentene vokser ikke pÄ trÊr i Norge , og noen av de sliter med spilletid pÄ sitt lag, derfor er det viktig at de blir matchet pÄ internasjonalt nivÄ. Iver Strand holder ikke nivÄet, Elyounussi burde ha vÊrt der istedet.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #76 pć: 16. Okt. 2007, 16:18 »
Er enig at disse spillerne bÞr fÄ spilletid pÄ ladslaget fremover. Hvis Norge skal ha en eller annen turne i lÞpet av vinteren for Ä se pÄ nye spillere syntes jeg all de spillerne du nevner bÞr fÄ sjansen med unntak av Roberts.

FĂžrre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #77 pć: 17. Okt. 2007, 15:08 »
Spar meg for Gamsten! tÄler rett og slett ikke han!

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #78 pć: 17. Okt. 2007, 15:11 »
Vi har vel heller ikke noe behov for han heller. N'Zogbia har vÊrt veldig god denne sesongen, Milner liker seg ogsÄ pÄ venstre og det virker ikke som det er sÄ lenge til Duff er tilbake. Gi meg heller en ung hÞyreving

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #79 pć: 17. Okt. 2007, 17:35 »
Vi har allerede tre venstrevinger i stallen. Alle er i mine Þyne bedre enn Gamst Pedersen (Milner jobber hardere, lÞper mer og er viktig nÄr det butter litt imot. Gamst er en humÞrspiller. Det har vi mer enn nok fra fÞr av. SÄ jeg tror vi avslutter den diskusjonen akkurat der.

Helt enig med fredd, gi meg en ung hĂžyreving.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #80 pć: 18. Okt. 2007, 16:00 »
Hangaland er god han, men jeg kunne tenkt meg at han hadde vÊrt tryggere og bedre med ballen i beina. Det vises ikke sÄ godt pÄ perfekte biljardbord, men han blir fort avslÞrt pÄ potetÄkere. NÄ er det riktignok begrenset med potetÄkere i England, men likevel, han har en klar svakhet med ballen i beina. Derfor er jeg egentlig glad til for at vi har Faye og Cacapa fremfor Hangeland. Dog kunne han kanskje kommet til nytte i lufta, men der har vi jo Faye og Taylor, sÄ savnet er ikke det helt store.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kĂž1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #81 pć: 18. Okt. 2007, 17:25 »
Takler ikke gamst pedersen!!
ingen som husker at han handset inn 1-2 mÄlet som gjorde at vi tapte matchen pÄ st. james' for noen sesonger siden?!?
etterpÄ smilte han og latet som ingenting...

Det var forÞvrig 0-1 mÄlet :P og Gamsten ble matchvinner...pÄsto at han ikke var klar over at han hadde scoret med hÄnda..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #82 pć: 18. Okt. 2007, 18:21 »
Einaste norske spelaren eg hadde lyst Ä sett for meg i Newcastle drakta mÄ vere ingen ringere enn John Carew. Ein kjempe!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #83 pć: 18. Okt. 2007, 18:39 »
Carew er en bra spiller, men med dekningen vi har pÄ topp trenger vi han ikke.

Eneste norske spiller jeg pĂ„ nĂ„vende tifspunkt ville hentet til Newcastle er faktisk John Arne Riise.  Selv om Riise er en dust utenfor banen kunne det vĂŠrt greit Ă„ ha han som backup for Enrique. Hvis Enrique hadde blitt skadet nĂ„ hadde vi mĂ„ttet settet N'Zogbia ned pĂ„ backen og jeg vil heller ha han hĂžyere pĂ„ banen (selv om han pĂ„ ingen mĂ„te har gjort seg bort som back). BĂ„de Hangeland, Gamsten og Carew er spillere som sikkert kunne gjort det greit for oss, men slik som situasjonen er nĂ„ har vi (heldigvis) bedre alternativer pĂ„ plassene deres og god nok backup.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #84 pć: 18. Okt. 2007, 18:45 »
Carew ja takk. Men da mÄ vi kvitte oss med AmÞben. Men da har vi Smith i bakhÄnd igjen, Ä bak der, ja da har vi den fremadstormende Carroll. Ville heller begynt Ä bruke Carroll, enn Ä kjÞpt Carew..
En jeg kunne tenkt meg kansje er Starts unge venstre ving Magnus Ask Mikkelsen.Meget stort talent..
Er ikke lett Ă„ vĂŠre Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #85 pć: 18. Okt. 2007, 19:28 »
Ville vÊrt relativt positiv til bÄde Carew og Riise. Begge ville vÊrt gode utfordrerere til fÞrstelaget og uansett vÊrt meget gode Ä ha i stallen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

IamFreddie

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 102
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #86 pć: 22. Okt. 2007, 20:28 »
kunne tenkt meg P.C.Skjelbred. En ung spiller som har enormt potensiale.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #87 pć: 23. Okt. 2007, 11:42 »
Jeg drÞmmer ogsÄ om Ä se Skjelbred i den stripete drakta. Men han har ennÄ et stykke igjen fÞr han er god nok for a-laget vÄrt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #88 pć: 23. Okt. 2007, 17:37 »
Hva med Elyounussi? Jeg mener han snart er klar for stĂžrre oppgaver!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #89 pć: 23. Okt. 2007, 17:43 »
Kanskje. Men synes fremdeles han virker litt veik. Mangler muskler. Det gjelder forsÄvidt ogsÄ Skjelbred. Skal de lykkes i England mÄ de ha mer muskler. Du skal tÄle Ä fÄ juling av Joey Barton og Nicky Butt, uten at du behÞver Ä legge deg ned Ä grine for Ä fÄ frispark.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon