20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bruno Guimarães  (Lest 4001 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Bruno Guimarães
« på: 30. Jan. 2022, 20:50 »
Bruno fortjener sin egen tråd, nå som signeringen er offisiell! Først Trippier, og nå Guimarães.. Sykt at vi endelig kan tiltrekke oss slike klassespillere😍 Føles fortsatt ut som en drøm!

Velkommen, Bruno Guimarães! Vår nye rekordsignering✍️

https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/newcastle-united-sign-brazil-international-bruno-guimaraes/

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #1 på: 30. Jan. 2022, 23:14 »
Nå snakker vi. Jeg tror kanskje ikke jeg har sett Guimarães spille, kan ikke huske det i så fall. Men å kunne putte utpå en brasiliansk landslagsspiller i stedet for slomo sirupspudding Jonjo Shelvey, da snakker vi tiårets største forsterkning. Kan ikke komme på noe lignende siden vi henta Shearer og kunne plassere Paul Kitson lengst ut på innbytterbenken. Og det var vel i 1996. Over 25 år siden det.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #2 på: 30. Jan. 2022, 23:36 »
Nå spiller nok dessverre Shelvey ved siden av denne Brazilianeren fremover uansett, av mangel på alternativer. ::) Nydelig signering da! Satser på at han får ut potensialet her!

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #3 på: 31. Jan. 2022, 12:02 »
Nå spiller nok dessverre Shelvey ved siden av denne Brazilianeren fremover uansett, av mangel på alternativer. ::) Nydelig signering da! Satser på at han får ut potensialet her!

Jeg har trua på Howe, men selv med en sentral treer på midten og en del skader, bør ikke Shelvey starte PL-kamper. Det er min påstand. Av midtbanespillerne i troppen er det vel kun meningsløse Hendrick jeg ranker bak Shelvey (fordi han er nesten like ubevegelig). Det er såpass høyt nivå i PL nå at tida da du kan stå med hoftefeste or lundte rundt som en annen Jan Mølby er forbi. Shelvey kommer aldri opp i press og tidsnok inn i situasjoner og blir spilt rundt hver bidige kamp.

Min foretrukne treer pr nå blir Joelinton - Guimarães - Hayden (når frisk). Ranker begge Longstaffs (selv uten kamptrening. Det er noe uforløst der) foran Shelvey og Almiron har fyrstikker til å gjøre livet surt for motstanderne. I en ideell verden signer vi en god midtbanespiller til, selv om det er behov både i midtforsvaret, på venstre back og en spiss-back up.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #4 på: 31. Jan. 2022, 12:57 »
Jeg støtter den trioen din fullt ut. Lateralus. Shelvey er og blir en byrde med sin manglende bevegelighet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #5 på: 01. Feb. 2022, 09:43 »
Meget bra signering! Blir spennende å følge! Kan være nøkkelen!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #6 på: 01. Feb. 2022, 09:48 »
Jeg støtter den trioen din fullt ut. Lateralus. Shelvey er og blir en byrde med sin manglende bevegelighet.

Enig, men jeg er ikke så sikker på om Howe er enig. Kan se for meg at Shelvey er først i køen bak Bruno, og Hayden virker å være rangert ganske lavt.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #7 på: 01. Feb. 2022, 14:17 »
Shelvey er 3. Mann på blokka bak trippier og asm hos Howe.

Shelvey- Guimaraes- Joelinton vil jeg tro starter mot Everton.

Hayden er også en spiller jeg savner, han er vell ikke tilbake i år pga skade og operasjon?

Shelvey syns jeg har vært god de siste kampene, men han er jo så ufattelig ustabil. Men lov å håpe at han kan nå topp nivå når noen andre dekker rommet han ikke gidder å dekke :b

Også fristende å si at jolinton kan gjøre en jobb på ving, når vi knapt har alternativer der. Men han er jævla god på midten at han klarer vi ikke erstatte der:b

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #8 på: 07. Feb. 2022, 11:09 »
Eddie Howe on Bruno Guimarães:

"There's always a period of adjustment, even if you've already been in the Premier League. The adjustment is bigger if you come from a different league so with Bruno we'll have to assess him & decide how quickly we transition him into the team."

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #9 på: 15. Feb. 2022, 15:21 »
https://www.express.co.uk/sport/football/1565350/Newcastle-Bruno-Guimaraes-Lyon-Jerome-Boateng-Eddie-Howe-Premier-League-relegation

Noen som så denne? Er visst nok med temperament i fyren.

Howe hinter til at Joelinton, Willock og Shelvey har spilt bra nok til å starte neste kamp også, slik som boris poengterte. Forsåvidt greit nok det, dersom det var det å matche han forsiktig som var grunnen så ville jeg vært mer uenig. Han kommer vel inn i laget med en gang lykken snur litt.

Edit:
https://www.thesun.co.uk/sport/17632347/bruno-guimaraes-jerome-boateng-lyon-bust-up-newcastle/

Virker kanskje litt mer som at Boateng er synderen her.. Typisk media å vinkle slik som de gjorde i den andre artikkelen jeg linket.
« Siste redigering: 15. Feb. 2022, 15:25 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #10 på: 15. Feb. 2022, 16:05 »
Tipper sånne konfrontasjoner skjer nesten ukentlig i hver eneste klubb på toppnivå. Bare fint med litt tenning på trening. Bare media som er ute etter å skape noe her.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #11 på: 18. Feb. 2022, 19:22 »
Tipper sånne konfrontasjoner skjer nesten ukentlig i hver eneste klubb på toppnivå. Bare fint med litt tenning på trening. Bare media som er ute etter å skape noe her.

Det motsatte ville vært ett dårlig tegn.... ingen knist, ingen passion

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #12 på: 18. Feb. 2022, 19:38 »
Media er flink til å vende på ting.

Tror Bruno vil bli en god tilvekst jeg!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #13 på: 19. Feb. 2022, 22:22 »
Tenker at dersom Bruno skal få spilt seg inn litt, så må det helst skje før vi møter Tottenham, Wolves og Leicester. Dette vil være tøffe kamper hvor vi trenger kvalitetene til Bruno, og det passer nok bedre å kjenne på ligaen i det enklere kampprogrammet nå frem mot disse kampene. Joelinton og Willock storspiller om dagen og må få spille videre. Shelvey har vært grei men tenker at det snart er på tide å bytte han ut. Vet ikke om Howe tenker det samme, da han virker å ha fått et bra inntrykk av Shelvey. Litt merkelig å betale 40 mill pund for en spiller i januar dersom du ikke har tenkt å bruke han før det er noen få kamper igjen av sesongen.

"Bruno will start a lot of games for us and will be a huge player. I don't think this period where he's watching and learning from the Premier League is a bad thing for him although it will frustrate him because he wants to show his talent."

Litt usikker hvor mye man tilpasses ved å studere kampen fra sidelinjen. Kan spillere tilpasse seg en liga som tilskuer? Må innrømme at jeg blir litt bekymret av den kommentaren, dersom det er slik vi har tenkt å tilpasse Bruno. Det er så sykt mye mer effektivt å oppleve kampene på banen. For all del, selvtillit er en faktor. Men det hjelper nok ikke å gjøre han frustrert eller misfornøyd heller. Jeg stoler som regel på Howe, men akkurat her tenker jeg at andre managere gjør mer rett ved å hive innpå signeringene og la de finne ut av ting ved å prøve seg. Ikke at det er helt det samme, men se på Weghorst.. Første kampen kunne du se at han slet litt med tempoet men han har allerede tilpasset seg masse. Så har du spillere som Sancho som lenge slet litt, men han blir nå brukt stadig vekk for å spille seg skikkelig inn. Han hadde lengre tørkeperioder iblant i Dortmund også før han snudde trenden igjen.
« Siste redigering: 19. Feb. 2022, 23:05 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #14 på: 19. Feb. 2022, 23:34 »
Ser absolutt poengene dine, men er jo vanskelig for en manager å endre på et lag som spiller godt da. Er vel sånn sett et stort pluss at vi endelig har litt skikkelig konkurranse om plassene på midten. Kampprogrammet i Mars er knalltett så der vil nok Bruno få plenty med starter ihvertfall.

Mtp Shelvey så har vel faktisk Bruno kommet inn på indreløperen når han kommer inn. Om det er der han er tiltenkt av Howe gjør det jo det enda vanskeligere da Joelinton har vært enorm og Willock nå virker å finne formen.

Også er det et stort pluss tror jeg at Bruno får spille seg litt rolig inn i et lag som gjør det bra! Hadde vi slitt og han hadde blitt kastet utpå tror jeg det fort kunne ført til noen dårlige opplevelser. Tror Howe har gjort lurt sålangt. Vi har 14 kamper igjen av sesongen, og med den formen vi har nå er det ikke så krise tror jeg.

Ellers er jeg spent på hva Howe kan få ut av Shelvey. Vil få mange flere touch nå og har i tillegg en Joelinton ved siden av seg som dekker mye av den løpskraften Shelvey mangler.