20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Digitalt videokamera  (Lest 1830 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Digitalt videokamera
« på: 09. Mars 2012, 12:39 »
Eg skulle gjerne ha investert i eit digitalt videokamera med god kvalitet på både bilete og ikkje minst lyd. Nokre gode tips?

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Digitalt videokamera
« Svar #1 på: 09. Mars 2012, 13:46 »
Canon 550 D! Koster vel rundt en 5000kr tipper jeg nå. Da får du et speilreflekskamera i meget god kvalitet, samt at kmer har en helt fantastisk videofunksjon. Det unike med å bruke spilreflekskamera som videokamera er at du får ekstremt fine og kule bilder pga objektivene. Flere tv-produksjoner, både norske og utenlandske, bruker slike kamera(canon 7D og 5D mark II er de mest brukte) til sine produskjoner. F.eks serien House MD har skutt noen episoder på 7D, og f.eks ønskedrømmen++ har skutt på 7D her i Norge. Videofunksjonen i 7D og 550D er nøyaktig den samme, men 7D er et litt større og noe mer avansert kamera. Men for en amatør vil ikke forskjellen være stor nok til at det er vits i å investere i 7D fremfor 550D.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Digitalt videokamera
« Svar #2 på: 09. Mars 2012, 14:55 »
Takk for svar!

Dette kameraet frister VELDIG! Spørsmålet er om at prisen blir for stiv i forhold til bruksområde. Eg har allereie eit digitalt speilrefleks som eg er fornøgd med. Det eg kjem til å jobbe med er treningsrelanterte videoer.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Digitalt videokamera
« Svar #3 på: 11. Mars 2012, 21:03 »
Jeg har et nesten ubrukt Canon 550D kamera jeg vurderer å selge. Send meg en PM hvis du er interessert.