20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

avstemning

Hvilken eier foretrekker du?

Kineskisk milliadĂŠr
14 (70%)
Mike Ashley
3 (15%)
Vet ikke
3 (15%)

Stemmer totalt: 20

Skrevet av Emne: Kinesiske eiere vs Ashley  (Lest 10461 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Kinesiske eiere vs Ashley
« pć: 20. Juni 2017, 12:10 »
For Ă„ gjĂžre en ting soleklart. Enkelte ting Ashley har gjort som Ă„ endre stadionavn (TOTALT UAKSEPTABELT),  og virket Ă„ gi blanke i om supporterne kan fĂ„ et etterlengtet trofee Ă„ glede seg over, sĂ„ lenge han gĂ„r i pluss.(Kan forsvares til en viss grad at det er viktig Ă„ fĂ„ alle TV inntekter for Ă„ utvikle laget/unngĂ„ nedrykk, og at Ă„ satse pĂ„ Ă„ kjĂžpe inn CL materiale er for dyrt til at det er lĂžnnsomt). Dessuten vil utvikling av laget Ăžke sjansene for et cuptrofee. Mer penger i kassa betyr forhĂ„pentlig en sterkere sportslig satsning, nĂ„r vi handler smart og selger dyrt...Sier ikke dette er greit. Andre eiere finner ofte en fin balanse mellom Ă„ tilfredstille supporterne sportslig, og drive klubben sundt.  Positivt Ă„ se at vi har bynt bruke store summer de senere Ă„rene nĂ„r vi endellig innser at vi er en nedrykskandidat... For Ă„ ha en ting klart, Ashley er ikke en eier jeg er spessielt glad i, selv om jeg faktisk har en liten opptimisme med Benitez og lovnader om store transferbudsjetter...Og det virker til at Ashley ser at sportslig suksess gir penger i kassa...

Jeg hater pengadopa klubber...Hvis en spiller skal kjÞpes skal det vÊre en investering, som gjÞr at sportslig suksess vil fÞre til Þkte inntekter, eller en spiller som kan selges med fortjeneste. Ikke en haug overbetalte overlÞnnete spillere som gjÞr at selv om vi vinner alt vil vi gÄ i minus...Om vii bruker en milliard, er helt ok for meg, sÄ lenge det er ment som en investering, og vi faktisk sitter igjen med overskudd...Der mener jeg grensen mellom en pengedopa klubb og en ikke-penge dopa klubb gÄr... Jeg husker hvor frustrerende det var da Chelsea som slet Þkonomisk kjÞpte seg forbi oss og fikk oss ut av topp 4...Dette var jo bare en lek med penger, overbetalte spillere med skyhÞyelÞnninger som umulilig selv med CL trofee og alt ville gi underskudd...Dette Þdela konkuransen, og muligheten for de mindre lagene.

Jeg syns ogsÄ det er helt ok om vi tar steg for steg oppover. Da smaker hver "bragd" enten det er tabellposisjoner, cuptrofeer, kvalifikasjon til europa eller suksess i liga mye bedre enn om vi bare "doper oss gode" og vinner alt ilÞpet av noen Är...

Selv enkelte Chelsea supportere var ikke sĂ„ begeistret for dette da russern kom, og enkelte bynte Ă„ lage en tabell med og uten Chelsea... Jeg kan se Newcastle rykke ned 2-3 divisjoner og  vil fortsatt stĂžtte dem. SĂ„ lenge vi gjĂžr det med "stil". Hadde vĂŠrt nesten flaut Ă„ bli et nytt Chelski, og en sĂ„ brĂ„ suksess ville ikke smakt like godt som om vi mĂ„tte bygge oss opp steg for steg...Vinner vi alle cupene og CL med en gang har vi ingenting Ă„ steve etter, og suksessen vil nok ikke smake like godt...Det blir nesten som Ă„ holde med et middels lag, og plutselig holde med et topplag og, dermed sette absurd hĂžye krav helt plutselig...Ver ikke hvordan jeg skal formulere megf, men antar noen kjenner seg igjen..?

SÄ er faktisk ikke sÄ begeistret for Ä bli en kjÞpeklubb som er pengedopa og ikke kjÞper fornuftig, men bare leker med penger... Skal sies at jeg heller ikke er noe fan av Ashley til tross for en form for opptimisme nÄ... Det ideele hadde kanskje vÊrt en eier som verken pengedopa oss,,,brydde seg om supporterne og klubben sportslig og Þkonomisk...

Antar de fleste sikler etter kinesiske eiere, men det kan komme litt av at alternativet er Ashley...

Er det noen som deler/er uenig med mine synspunkter rundt dette?

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #1 pć: 20. Juni 2017, 13:58 »
Hmmm..God trÄd Superswag. Jeg er sÄ frekk av jeg legger til en avstemning ogsÄ i trÄden din ;)

Jeg holder mest mot Ashley faktisk. Dette fordi vi vet hva vi har, men ikke hva vi fÄr. Det viktigste for meg er at vi beholder Benitez. Og det tror jeg vi vi gjÞr nÄ, sÄ lenge Ashley gir Benitez de overgangsmidlene som er lovt ham. Det siste jeg vil ha er en halvgal, asiatisk eier som er totalt uforutsigbar, og som dermed klarer Ä forÄrsake at Benitez slutter.
« Siste redigering: 20. Juni 2017, 14:02 av Thomas »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #2 pć: 20. Juni 2017, 15:51 »
Jeg heller mest mot Kinesisk eier.

Thomas skriver vi vet hva vi har.
 Er akkuart det. Vi alle vet hvor bedriten klubben har vĂŠrt under Ashley.
 Jeg tror faktisk eneste mĂ„ten Ă„ hevde seg i toppen av premier League, champ League over tid er en slik lĂžsning.

Folk som snakker om chelski, olje city osv, er vel egentlig bare misunnelige supportere.
Om man stikker fingeren i jorda mener jeg.

Ja takk til Kinesiske kroner. la de renne inn sÄ det tyter ut av St.james park.
Redd Benitez gÄr? Da ansetter vi bedre manager da... Men vil nok tro dobling/tripling av hans lÞnn+ en brÞnn uten bunn med transfer penger gjÞr jobben ganske attraktiv.
« Siste redigering: 20. Juni 2017, 15:54 av TooN »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3027
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #3 pć: 20. Juni 2017, 21:20 »
Er jo bingo dette da. At eieren er kinesisk garanterer verken det ene eller andre. Kan vĂŠre verdens beste eier, kan vĂŠre tidenes klovn a'la eierne i Hull, Blackburn eller Cardiff. (Jada, vet at disse ikke er kinesiske)

Uansett nasjonalitet, vil ha en eier som lar klubben satse det den kan selv, fÄ ut det enorme potesnialet som ligger der, samt om mulig spytte inn det ekstra man kan uten Ä bryte financial fair play. Gremmes sÄ jeg blir grÞnn over at klubber vi burde vÊrt pÄ talefot med, og som vi tildigere VAR pÄ talefot med, som Tottenham og Liverpool har vokst seg langt stÞrre enn oss, samt at klubber som Leicester, Southampton, Everton og West Ham er de klubbene vi kanskje kan sammenliknes med nÄ, og som vi mest sannsynlig kommer til Ä konkurrere med i forhold til spillerkjÞp og plasseringer de neste sesongene. Totalt utilgivelig av Ashley Ä kjÞre denne klubben sÄpass i dass som han har gjort.

SĂ„, neste eier, om han er engelsk, kinesisk, amerikansk, fra Tveita eller planeten Mars, jeg vil ha inn en fyr som lar klubben utnytte potensialet som er der! 
« Siste redigering: 20. Juni 2017, 21:36 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #4 pć: 21. Juni 2017, 11:59 »
Eg fÞler det er ganske lett. SjÄ pÄ vÄre 10 Är med Ashley som eigar. Det gÄr jo knapt an Ä gjera det verre! Treng vel verkeleg ikkje kome med nokre dÞme? Heilt utruleg at folk vil behalde han som eigar, spÞr du meg ???

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #5 pć: 21. Juni 2017, 12:02 »
Det er jo Ashley alene som har sÞrget for at andre, tilsvarende klubber har seilet i fra oss sportslig. Ashley er det verste som har skjedd vÄr klubb sÄ lenge jeg har vÊrt supporter. Enkelt og greit. Vi lever i konstant fare for at Ashley i en hÄndvending skal fucke opp. Generelt sett blir det en gledens dag nÄr han er vekke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #6 pć: 21. Juni 2017, 12:45 »
Det jeg frykter mest med "ukjente, utenlandske" eiere, er uvissheten. Endrer de logo? Endrer de farger? Skifter de navn?

Litt pÄ spissen den ene der, men "better the devil you know".

Samtidig hadde det vÊrt sykt moro med noen som kom inn og investerte litt i klubben. Oppgradere bÄde Benton og Little Benton, frigi store midler til spillere, og satse hardt pÄ talentutvikling.
Men redd det er Ă„ drĂžmme for mye. er ikke negativ til nye eiere, men kan godta Ă„ fortsette med Ashley hvis ting fortsetter i dette sporet (Benitez-sporet).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

madseville

  • FlaskebĂŠrer
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • Jobber her:
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #7 pć: 21. Juni 2017, 13:44 »
Ashley har jo ikke akkurat gjort seg populÊr,men jeg synes Êrlig talt det lÄter lite tillokkende med kinesisk eier. KulturforstÄelse, sprÄk, forstÄelse for sporten - alt dette er ganske viktig for at eie og lag gÄr bra sammen, og jeg kan hatvile pÄ at det kommer til Ä fungere bra med kinesisk eier. Ikke fordi det er noe feil med kinesere, men jeg jobber selv i internasjonalt firma, og du verden som vi kan missforstÄ hverandre pÄ tvers av sprÄk, kulturkÞft og grenser.

Heller ny engelsk eier, spÞrsmÄlet er hvem det skal vÊre?
FĂždt toonie - utlĂŠrt communication manager

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #8 pć: 21. Juni 2017, 17:39 »
Cardiff, Blackburn, qpr har asiatiske eiere og det har ikke vÊrt vellykket synes jeg. Det handler bÄde om kultur og struktur. I flere av de asiatiske landene er korrupsjon utbredt for eksempel.

Er enig i at Ashley har gjort en del dumt, men det gjorde Shepard ogsĂ„.  SĂ„ jeg synes det er feil Ă„ skylde alt pĂ„ fĂžrstnevnte. Vi er en av de fĂ„ klubbene som ikke er bloddopet, og han skaffet oss Benitez, husk det 😉

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #9 pć: 21. Juni 2017, 18:00 »
Milan, Atletico Madrid (20 %), Inter, og Aston Villa har kinesiske eiere uten at det har blitt helt kaos.
Uten at jeg er noe Asia ekspert sÄ er sikkert kinesisk eierskap bedre enn Malaysia ( Cardiff, QPR) Blackburn ( India).





siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #10 pć: 21. Juni 2017, 18:29 »
For meg handler dette om hvor klubben vil vÊre. Skal man leke med de stÞrste, mÄ det adskillig mer penger pÄ bordet enn det vi har i dag. Hvis planen til kineseren eller hvem det mÄtte vÊre, er at vi skal fortsette som nÄ, kan vi like godt ha Ashley. Han ser jo ut til Ä ha lÊrt bittelitt.

NÄr fotballen har blitt kapitalisert pÄ en mÄte som selv mÞrkeblÄ mener er drÞyt, kan vi like godt vÊre med synes jeg. Men skal han vÊre gjÞk og plutselig spille i rÞde striper eller noe, kan han holde seg unna.

En kineser vil derimot kunne gjemme seg vekk fra presset og distansere seg mer enn en brite. Det ser vi vel tydelig fra andre klubber hvor oversjĂžiske eigere mister interessen etter en periode.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3027
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #11 pć: 21. Juni 2017, 18:41 »
Fin sak fra Luke Edwards i Telegraph, pleier Ă„ skrive seriĂžse saker: http://www.telegraph.co.uk/football/2017/06/21/newcastle-cusp-something-big-premier-league-team-worth-buying/
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #12 pć: 22. Juni 2017, 07:49 »
Jeg heller mest mot Kinesisk eier.

Thomas skriver vi vet hva vi har.
 Er akkuart det. Vi alle vet hvor bedriten klubben har vĂŠrt under Ashley.
 Jeg tror faktisk eneste mĂ„ten Ă„ hevde seg i toppen av premier League, champ League over tid er en slik lĂžsning.

Folk som snakker om chelski, olje city osv, er vel egentlig bare misunnelige supportere.
Om man stikker fingeren i jorda mener jeg.

Ja takk til Kinesiske kroner. la de renne inn sÄ det tyter ut av St.james park.
Redd Benitez gÄr? Da ansetter vi bedre manager da... Men vil nok tro dobling/tripling av hans lÞnn+ en brÞnn uten bunn med transfer penger gjÞr jobben ganske attraktiv.

Misunnelige?..... Da hele sirkuset bynte med Abramovitsj var det mange som ikke sĂ„ pĂ„ dem som den moralske vinneren av PL, og selv en del Chelsea supportere hadde delte fĂžlelser rundt dette..... Vet ikke hva du legge i misunnelig,,,men vil sĂ„klart Newcastle skal kjĂžpe gode spillere og vinne kamper,,,    Men jeg gĂ„r ikke "angrer" pĂ„ at jeg er Newcastle supporter.....Tror jeg har det like bra som en City/Chelsea supporter, og ville sĂ„klart aldri byttet... Jeg gĂ„r med lavere forventninger, noe som gjĂžr at seirene smaker ekstra godt... Jeg prĂžver ikke late som noe som helst. Jeg har det helt fint, kan med hĂ„nda pĂ„ hjertet si at jeg fantaserer ikke om noe verdensklassespillere og rike kinesere....FĂ„ gjerne ut Ashley mot en helt vanlig fornuftig eier, men Ă„ gĂ„ fra Ă„ vĂŠre Newcastle til Ă„ vĂŠre et slags City pĂ„ et blunk,,,,,vet ikke om det hadde gjort meg sĂŠrllig lykkeligere...Kravene hadde blitt hĂžyere fordi vi bare spyr ut penger, og til slutt har vi vunnet alt, og aldri opplevd Ă„ "endelig ha flaksen med oss og ta et trofee".....Har ikke strevd oss "oppover" og "kjempet oss til noe" pĂ„ samme mĂ„te... Blir nesten som Ă„ gĂ„ fra heie pĂ„ Newcastle til et av topplagene og,,,et ligagull er bare blitt en vane/ et krav....

Knaskje jeg tenker ulogisk. Mye av grunnen for at jeg tror jeg ble NUFC fan var at vi ikke var noe topplag, ville vel kanskje ikke byne heie pÄ det laget som vant hele tiden.....Man skal jo i utgangspunktet ville vinne, men som sagt hovedargumentasjonen er at jeg vil at hver investering av overgaznger og lÞnninger skal vÊre Þkonomisk fornuftig(evt sportslig som fÞrer til Þkonomisk fornuftighet),,, Ikke en haug latterlige overgazngssummer og en eier som taper milliarder hvert Är pÄ Ä bare "jukse" og "kjÞpe" oss til gull direkte....Tror det blir morsommere Ä se oss vinne uten Ä gÄ gjennom en rik eier....Ikke at det er sÄ sansynlig, men...Forklarer nok litt kronglete nÄ, men lurer pÄ om noen sitter pÄ litt samme fÞlelsen....?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #13 pć: 22. Juni 2017, 08:44 »
For meg handler dette om hvor klubben vil vÊre. Skal man leke med de stÞrste, mÄ det adskillig mer penger pÄ bordet enn det vi har i dag. Hvis planen til kineseren eller hvem det mÄtte vÊre, er at vi skal fortsette som nÄ, kan vi like godt ha Ashley. Han ser jo ut til Ä ha lÊrt bittelitt.

NÄr fotballen har blitt kapitalisert pÄ en mÄte som selv mÞrkeblÄ mener er drÞyt, kan vi like godt vÊre med synes jeg. Men skal han vÊre gjÞk og plutselig spille i rÞde striper eller noe, kan han holde seg unna.

En kineser vil derimot kunne gjemme seg vekk fra presset og distansere seg mer enn en brite. Det ser vi vel tydelig fra andre klubber hvor oversjĂžiske eigere mister interessen etter en periode.


Vil for det fĂžrste si at alle disse pengedopa klubbene Ăždelegger konkuransen for de mindre lagene...Blir (ikke helt men nesten) som Ă„ si at det er greit Ă„ dope seg i tour de france fordi "man mĂ„ for Ă„ vinne"... Skal alle slenge seg pĂ„ leken sĂ„ er vi jo like langt.... Jeg har opplevd 2 nedrykk, og en haug middels plasseringer, men er like spent hver sesong, og de som "ikke tĂ„ler Ă„ ikke hamle opp med gullkandidatene" kan like godt gĂ„ heie pĂ„ manu, sĂ„ kose seg...  Da jeg bynte holde med klubben var vi et middelsmĂ„diglag som bare kunne drĂžmme om Ă„ noen gang lĂžfte et PL trofee..... Da vi plutselig var i CL sensasjonelt var det helt rĂ„tt,,,men nĂ„r jeg bynte Ă„ holde med et middelmĂ„dig lag, lurer jeg pĂ„ om enkelte her inne har for hĂžye forventninger til oss...Newcastle skal ikke vĂŠre noe top 4 lag....... Det er en bonus det Ă„ret det skjer... Jeg blir kjempeglad om vi tar carling cupen eller top 7-8...... Å har ingen krav om Ă„ kjempe om noe gull...Har ikke krav om noe som helst egentlig da jeg holder med klubben i tykt og tynt, men forventningene mine ligger pĂ„ en 8-11 plass generelt...


"Uansett nasjonalitet, vil ha en eier som lar klubben satse det den kan selv, fÄ ut det enorme potesnialet som ligger der, samt om mulig spytte inn det ekstra man kan uten Ä bryte financial fair play. Gremmes sÄ jeg blir grÞnn over at klubber vi burde vÊrt pÄ talefot med, og som vi tildigere VAR pÄ talefot med, som Tottenham og Liverpool har vokst seg langt stÞrre enn oss, samt at klubber som Leicester, Southampton, Everton og West Ham er de klubbene vi kanskje kan sammenliknes med nÄ, og som vi mest sannsynlig kommer til Ä konkurrere med i forhold til spillerkjÞp og plasseringer de neste sesongene. Totalt utilgivelig av Ashley Ä kjÞre denne klubben sÄpass i dass som han har gjort. "

Virkelig?????? Mener du Newcaslte BURDE (jeg siterer deg nĂ„r du skrev burde) vĂŠre pĂ„ talefot med englands nest stĂžrste klubb Liverpool....????  At vi var pĂ„ talefot med dem et par Ă„r stemmer ja, men at vi burde pĂ„ sikt vĂŠre pĂ„ talefot med Liverpool er vel Ă„ drĂžmme.... Det er Liverpool...MĂ„ jeg fortelle deg om Liverpool? Flest CL trofeer i England... Nesten stĂžrste klubben i verden. Fanbase worldwide vi ikke kan sammenligne oss med engang... Vi har aldri vĂŠrt bedre enn Liverpool, pĂ„ vĂ„rt beste pĂ„ nivĂ„ med dem..... Og generelt langt svakere, (noe jeg kan godta helt fint, siden det er Liverool vi sammenligner med):... Du sier vi er kjĂžrt i dass, og bruker Everton som har vĂŠrt top 4, top 5 Ă„r etter Ă„r(med noen fĂ„ unntak), en STOR klubb.....Var bedre enn dem 2.3 sesonger,,,,og Everton har vel vĂŠrt og kjempet om top 4 en del ganger....  Vi sammenlignet oss aldri i utgangspunktet med Leicester, men Ă„ sammenligne oss med laget som for noen mĂ„neder tilbake var REGJERENDE LIGAMESTERE.... Er vi kjĂžrt i grĂžfta da?..... Med City og Chelsea sine penger, kan vi "glemme Ă„ utfordre dem til en viss grad....Samme med United, som jeg faktisk har litt respekt for siden de tjener pengene pĂ„ Ă„ selge supporterutstyr fĂ„ sponsorer etc som fĂžlge av sportslg suksess, som gir fans...Arsenal har sĂ„ sterk Ăžkonomi og lag og har vĂŠrt stabilt top 4 lag og vunnet PL et par ganger ogsĂ„....


OK... Du vil ikke vi skal sammenligne oss med Everton og Southampton? For meg er det meget bra... Mener du vi sportslig sett skal sammenligne oss med lag som United Liverpool og Arsenal som vinner titler etter titler har vesentlig sterkere Þkonomi(som de har tjent pÄ egenhÄnd), og meget sterke lag Är etter Är...?????? DEMP DEG...Everton er en stor klubb som har kjempet om top 4 vel sÄ ofte som oss i PL.... Leicester har VUNNET PL....Nei vi mÄ sammenligne oss med,,, Arsenal Liverpool manu chelsea og city kanskje??? Jeg orker faktisk ikke argumentere sÄ mye hvorfor dette er absurd.... Skulle vi satset sÄ hardt Þkonomisk for Ä bli topp 4 hadde vi risikert Ä gÄ konkurs og allikevel neppe havnet pÄ noe top 4....

Mener du at Liverpool er en klubb vi BURDE vÊre pÄ talefot med? Liverpool vil alltid vÊre Ä kjempe i toppen i PL, med en av verdens stÞrste fanskarer, og er marginalt ikke den mestvinnende engelske klubben noen sinne..Jeg skjÞnner ikke at du sammenligner oss engang... Overvurderer du egen klubb??

Tottenham er beviset pĂ„ at man trenger ingen rik eier...De var smarte som kjĂžpte Bale og solgte han for verdensrekordsum....Deretter gjorde mange gode kjĂžp og i tillegg hentet muligens verdens beste trener..... Vi  var ogsĂ„ linket til Bale(og Dele Ali), og kunne fĂ„tt en haug penger vi brukte smart, og kjĂžpt fornuftig ungt, bygd et sterkt lag med en av de bedre trenerne... SĂ„ det er ikke slik at man mĂ„ "pengedope" seg for Ă„ vĂŠre med pĂ„ leken.... Hadde VI kjĂžpt Bale og Dele Ali,,,og hadde VI ansatt Pochetino tror jeg vi like gjerne kunne vĂŠrt pĂ„ Tottenham sitt nivĂ„.......De viser hvertfall det er mulig, og er pr dags dato kanskje PLs beste lag... I tillegg til at de er unge og vil bare bli enda bedre... Ser pĂ„ dem som reel gullkandidat nĂ„, men sĂ„klart vanskelig gjette mellom spurs chelsea arsenal(som har fordel av ikke spille CL), united, city,,,. Og jeg er nesten sikker pĂ„ at det vil smake mye bedre for Spurs Ă„ vinne ligaen pĂ„ mĂ„ten de har hustlet seg opp med egne penger,,, enn det gjorde for Chelsea og City...

Tottenham var en "sovende kjempe" pĂ„ lik grad med Newcastle, men hadde flaks med kjĂžpet av Bale som ingen spĂ„dde skulle bli sĂ„ god og sĂ„ dyr...OgsĂ„ meget dyktige/heldige som fikk Pochetino...Dette er ting vi kunne gjort selv... Men den som spĂ„dde at Bale skulle gĂ„ for over 700 mill da han var i Soton som ung venstreback skal jeg gi en stor premie... Skal vĂŠre enige at vi pĂ„ managerfronten inntil nĂ„ ikke har hatt de beste..Men vi er ikke verdens beste klubb og skal vĂŠre dĂždsheldige som har Benitez...Vi kan ikke vrake mellom Mourinho Conte, Guardiola,  Anchelotti osv... Pochetino var spĂ„dd Ă„ bli en stor trener, men det er ikke bare Ă„ plukke en trener som Pochetino,,,uansett hvem du har som eier....

Husk vi har aldri vunnet noe(sÄ lenge jeg har levd)... Vi er ikke noe Arsenal, Liverpool, United, som pÄ lang sikt har tjent penger, bygd et solid lag, en stor fanbase... Vi er et storlag som hÞrer hjemme pÄ top 10, ikke helt i toppen som Liverpool og United. BÄde per dags dato og historisk sett...Er det dere som forventer for mye eller?

Og for de som ikke har skjÞnt hvorfor det kom regler som financial fair play............ Fordi det er "feil" og man prÞver Ä kvitte seg med rike eiere som ikke bruker av KLUBBENS EGNE INNTEKTER.....Disse reglene virker ikke vÊre strenge nok med en liten bot i verstefall, la oss hÄpe det blir bedre...Dette er ikke sundt for sporten...

Jeg er stolt ovar Ä ha holdt med klubben i tykt(i den grad det har vÊrt sÄ mye tykt) og tynt, vet ikke hvordan det ville fÞles Ä bare kjÞpe seg suksess....


Og denne trÄden dreide seg ikke om de er kinesere eller ikke..Den dreide seg om vi faktisk vil vÊre et pengedopa lag? Er det noe vi kan vÊre stolte av? Jeg fryter jeg ville blitt smÄflau. Og tror vi alle er enige om at Ashley er ikke den kuleste eiern,,,, er ikke snakk om Ä forsvare han pÄ noen som helst mÄte... Hadde tatt en "normal" eier fremfor Ashley, men vet ikke om jeg hadde latt newcastle blitt pengedopa(til tross for at benitez ble og alt ble suksess),,,fremfor en "vanlig eier" og kanskje til Ä med ikke framfor ashley....

Er det ingen som ser ned pÄ disse pengedopa drittlagene som Þdelegger sporten lengre? NÄ vil dere vÊre det selv?....SKAM DERE................

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Kinesiske eiere vs Ashley
« Svar #14 pć: 22. Juni 2017, 20:04 »
Skal skrive et seriĂžst svar etter at jeg har vĂŠrt en tur i skammekroken og skammet meg. Gud forby Ă„ ha forskjellige meninger.
« Siste redigering: 22. Juni 2017, 20:11 av siddis »
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."