20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 299504 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1785 på: 24. Aug. 2020, 16:09 »
Joda er nok mye rett her. Men kjøper ikke at pl ikke vil ha saudi inn. Pl vil ha pengene garantert. Så er noe som skurrer fra Amanda og pif. Får egentlig alt det masters sier til å rime. Syns det er merkelig om pif skulle trekke seg når det eneste de trenger er et dokument fra en tredjepart. Beviser fra saudi court holdt ikke, og det kan man vel egentlig skjønne da krompen styrer skuta der nede.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1786 på: 24. Aug. 2020, 16:45 »
Å, tenker PL isolert sett gjerne ville hatt inn PIF og fått Newcastle til å bli nye City/PSG/Chelsea, med stjerner i verdensformat og masse PR verden rundt. Er ikke der skoen trykker.

Er nok heller potensielt milliardsøksmål fra Qatar, samt dårlig omdømme ute hos sponsorer og fremtidige rettighetskjøpere. Om kjøperne av rettigheter tror de ikke får det de betaler for, gjennom at de oppfatter det som PL "tillater" pirat-streaming, så vil PL tape enorme summer i årene fremover.

Tenker nok at PL deler opp rettighetspakkene sine forskjellig ved neste korsvei. Hele området rundt Qatar/SA er et vepsebol, og lite lurt å selge rettigheter som dekker begge disse landene. Forundrer meg heller ikke om PIF da prøver seg på nytt evt, kanskje med en annen klubb. Tenk dere Everton, West Ham eller Aston Villa overtas av PIF, sitter vi fortsatt med en gnien Mike Ashley eller en eller annen tulling fra Kina eller USA som ikke skjønner en dritt.

Men, bare spekulasjoner for min del. Jeg vet like lite som resten av dere.

Håper egentlig litt på Palotta eller dette andre amerikanske syndikatet det spekuleres i. Palotta solgte AS Roma grunnet ingen fremdrift rundt nye stadionplaner, kjenner Hendry som eier Liverpool, og slik jeg forstår det, har mange av de samme ideene rundt det å drive en fotballklubb. Utvikle klubben over tid. Dette syndikatet med tidligere PL-sjef Scudamore, med Billy Beane, antar jeg har samme strategi. Scudamore kjenner PL og haugevis med folk, Beane står bak strategien Moneyball, som hadde stor suksess innen baseball. Gjøre gull av gråstein er vel en god beskrivelse. Anbefaler folk å lese seg litt opp på Moneyball, interessante teorier om ikke annet. 

https://www.nufcblog.co.uk/2020/08/24/a-new-takeover-theory-are-nufc-in-line-to-be-footballs-uk-moneyball-via-mystery-us-interest/
« Siste redigering: 24. Aug. 2020, 20:02 av Geordie »
No fate but what you make

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1787 på: 25. Aug. 2020, 07:36 »
Er nok heller potensielt milliardsøksmål fra Qatar, samt dårlig omdømme ute hos sponsorer og fremtidige rettighetskjøpere. Om kjøperne av rettigheter tror de ikke får det de betaler for, gjennom at de oppfatter det som PL "tillater" pirat-streaming, så vil PL tape enorme summer i årene fremover.

Slenger meg på karusellen å spekulerer litt selv også: ble ikke disse pirat streamene slått hardt ned på her for en tid tilbake? Og det søksmålet vil vel kun ha substans dersom det kan dokumenteres at pirat streamene kan linkes til oppkjøper? Jeg mener jeg på et tidspunkt leste at det ikke (lenger?) var noe problem, eller hadde vært det?

Hvis kjøper virkelig vil kjøpe, og selger virkelig vil selge, og PL har uttalt at de kan godta oppkjøpet på gitte betingelser så må det være mulig å få til dette?
PL ønsker vel dokumentasjon på at kongedømmet Saudi Arabia IKKE er eier av dette PIF fondet, sånn at PIF som eier = Saudi Arabia som eier? Hvilket jeg i og for seg kan forstå. Men hvis kjøper virkelig vil kjøpe, hvorfor kan de ikke fremlegge den nødvendige dokumentasjonen på dette? Kanskje fordi PIF rett og slett er eid av kongedømmet og det derav blir umulig? Jeg har begynt å frykte det siden det slett ikke høres ulogisk ut, heller tvert imot.

Til syvende og sist blir jo alt uansett bare spekulasjoner all den tid vi aldri får se det hele bildet.

Ganske lenge før Stavely bekreftet at "de" hadde trukket seg så hadde jeg allerede begynt å innfinne meg med at det fortsatt er Mike Ashley som eier klubben jeg heier på. Og at det blir sånn enda en sesong, og at det blir enda en sesong med et kappløp til 40 poeng med overlevelse i PL som klubbens eneste mål -dessverre.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1788 på: 25. Aug. 2020, 20:56 »
Hadde vi vært saudi eid nå tror jeg jammen messi hadde kommet inn porten.  Kan ikke fatte hvem som har råd til 700 000 £ i uka og 230 mill utkjøpsklaus

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1789 på: 25. Aug. 2020, 23:01 »
Haha, tenkte akkurat det samme faktisk!

Vi hadde garantert gitt det et forsøk.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1790 på: 25. Aug. 2020, 23:02 »
Hadde vi vært saudi eid nå tror jeg jammen messi hadde kommet inn porten.  Kan ikke fatte hvem som har råd til 700 000 £ i uka og 230 mill utkjøpsklaus

Det var også den første tanken som traff meg! Men jeg går utifra at Messi ønsker å vinne champions league fra dag 1. Det lukter City....... Vis ikke... Er det tid...?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1791 på: 25. Aug. 2020, 23:04 »
Det er nødt til å bli City eller PSG!
Ingen andre som har mulighet til å matche ambisjoner eller finanser tipper jeg
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1792 på: 26. Aug. 2020, 12:00 »
Det er nødt til å bli City eller PSG!
Ingen andre som har mulighet til å matche ambisjoner eller finanser tipper jeg

Uansett Saudipenger eller ikke, Messi hadde ikke kommet til Newcastle. Han vil vinne, og drar nok kun til klubber som kan kjempe om PL/CL om han kommer til England.
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1793 på: 26. Aug. 2020, 12:51 »
Det er nødt til å bli City eller PSG!
Ingen andre som har mulighet til å matche ambisjoner eller finanser tipper jeg

Uansett Saudipenger eller ikke, Messi hadde ikke kommet til Newcastle. Han vil vinne, og drar nok kun til klubber som kan kjempe om PL/CL om han kommer til England.

Det får vi aldri svar på. Og om new hadde blitt saudi eid tror jeg vi ganske fort hadde vært i champ League. Og mulig messi hadde blitt gira av plan fremover. Og ikke minst hvilke spillere vi kunne hentet. Ronaldo og messi i samme lag hadde vært gøy.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1794 på: 26. Aug. 2020, 13:05 »
Husk Messi er 33 år da, har ikke tid til å vente på et prosjekt.
No fate but what you make

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1795 på: 26. Aug. 2020, 22:37 »
Det er nødt til å bli City eller PSG!
Ingen andre som har mulighet til å matche ambisjoner eller finanser tipper jeg

Uansett Saudipenger eller ikke, Messi hadde ikke kommet til Newcastle. Han vil vinne, og drar nok kun til klubber som kan kjempe om PL/CL om han kommer til England.

Det får vi aldri svar på. Og om new hadde blitt saudi eid tror jeg vi ganske fort hadde vært i champ League. Og mulig messi hadde blitt gira av plan fremover. Og ikke minst hvilke spillere vi kunne hentet. Ronaldo og messi i samme lag hadde vært gøy.

Hadde vært verd 700 millioner £ bare for å se trynet på Ronaldo når Messi hadde blitt byttet inn for han  ;D

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1796 på: 27. Aug. 2020, 00:33 »
Det er nødt til å bli City eller PSG!
Ingen andre som har mulighet til å matche ambisjoner eller finanser tipper jeg

Uansett Saudipenger eller ikke, Messi hadde ikke kommet til Newcastle. Han vil vinne, og drar nok kun til klubber som kan kjempe om PL/CL om han kommer til England.

Helt enig. Mitt første svar var bare for å spekulere i "hva som kunne ha skjedd" med Saudi-penger.

Veland har en fin video på Twitter nå, der han ser for seg veien videre for Messi.
Lister opp PSG, Man City, Man Utd, Inter og Newell’s. Nevner også Real Madrid, men bare for å ta de med, og fordi ingen trodde Figo kom til å bytte dit heller... Er de to førstnevnte som seiler opp som reelle kandidater for de fleste tror jeg.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1797 på: 27. Aug. 2020, 11:51 »
Jaja, uansett lov å drømme, realistisk eller ei  :)

Kanskje få denne tråden tilbake til tema, noen som har noen interessante rykter rundt en potensiell overtakelse av klubben?

Har ikke linkene, men så kommunikasjonssjefen til Bellagrap Group hevder at diverse bilder og påstander som de har kommet med, stammer fra en "uærlig ansatt".....

Så også at Mauriss skal ha brukt ganske mye penger på advokater i forbindelse med en potensiell overtakelse, er det noe i ryktene rundt han likevel?
No fate but what you make

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1798 på: 27. Aug. 2020, 16:05 »
Jaja, uansett lov å drømme, realistisk eller ei  :)

Kanskje få denne tråden tilbake til tema, noen som har noen interessante rykter rundt en potensiell overtakelse av klubben?

Har ikke linkene, men så kommunikasjonssjefen til Bellagrap Group hevder at diverse bilder og påstander som de har kommet med, stammer fra en "uærlig ansatt".....

Så også at Mauriss skal ha brukt ganske mye penger på advokater i forbindelse med en potensiell overtakelse, er det noe i ryktene rundt han likevel?

Alt jeg vet er at bellagrap virker veldig fishy, først de redigerte bildene med obama, også er deres kontorlokaler i 2 etg over ett gatekjøkken i ett ganske lite lokale.. Er bløff hele greia, dette er noen som ønsker å utgi seg for noe de ikke er.

Mathiassen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 235
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1799 på: 30. Aug. 2020, 07:03 »
Har ikke vært innom her siden Saudi trakk seg. Las nettopp at i chronicle at franskmenn er interessert i oppkjøp.

Hvor mange er interesserte i å kjøpe klubben vår nå?!

Jeg er forberedt på same old story denne sesongen også..

Howay The Lads!!