Newcastle United > Toon Army Norway (TAN)
Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
lefsen:
Det er skrevet søtten sider med innlegg om salget her inne på forumet på en måned. Det er vel ganske så bra. Og vet man at de som kommenterer på FB ikke også er på forumet? Jeg kan finne på å skrive begge steder, men på FB blir det fort bare noen ord. Gidder ikke skrive langt der. Skjønner at du/dere vil ha alt samlet, men skjønner ikke helt hvorfor det er et problem at det finnes to platformer. Hver til sitt bruk tenker jeg. Og nok en gang, manglende tilsig har vel sin forklaring? Så en oversikt over endring i supportermedlemskap nå i dag. Newcastle er en av få klubber som har mistet medlemmer. Leeds f.eks har økt. Tror dette har direkte sammenheng med hvordan lagene presterer, ikke hvor synlig suppporterklubben er. Synd er det!
lgrinde:
Eit tiltak for å få i gang litt meir aktivitet her inne, kan vera at det er nokre faste (admins?) som opprettar kamptråden. Og at den følger ein fast mal. Den må vera litt "proff" ;) Denne bør opprettast seinast eit par dagar før kamp.
Tino:
Jeg er motsatt. Folk flest er på sosiale medier, slik er det og slik blir det. Forum som dette er for spesielt interesserte.
De store massene når dere på sosiale medier. Vil dere ha en aktiv supporterklubb er det der dere må rette skytset. Dette forumet er fint på mange måter det, men det er en (liten) terskel å registrere seg, et ekstra sted å logge inn ..
Personlig hadde jeg skrotet forumet og gått for Facebook.
navimer:
Behold begge ettersom hver plattform er til sitt bruk. Forumet skaper skikkelige diskusjoner på en måte Facebook aldri vil kunne gjøre, mens Facebook øker synligheten og publisitet på en måte forumet aldri vil kunne gjøre.
Noen liker det ene, andre liker det andre. Synes det er en god idé å linke til forumet på Facebook-innlegg, men hold kommentarfeltet åpent samtidig, forum er ikke for alle - slik er det bare.
At det er lite rekruttering på forumet må nok klubbens situasjon de siste årene ta en stor del av skylden for. En annen ting som stopper rekrutteringen kan nok være at det er en "fast gjeng" som diskuterer med hverandre her, og.mange nye vil nok være redde for at de ikke har noe fornuftig å bidra med og føler seg overveldet av de erfarne forumbrukerne.
Hvis alle faste gamle travere her inne bidrar med å svare på innlegg og kommentarer fra benkeslitere og flaskebærere på en positiv og oppmuntrende måte, så vil nok dette øke interessen.
Jeg mener ikke at man skal si seg enige med innlegg, men vær positiv og oppmuntrende i måten man svarer på:)
Thomas:
Folk er på sosiale medier, og jeg er enig i at det må brukes. Men jeg mener det er umulig å få til en lengre diskusjon på facebook om et tema. Du svarer på et innlegg, gjerne kort som Lefsen nevner, og så forsvinner det ned i feeden din. Ergo blir det ikke en bra og sammenhengende diskusjon synes jeg. Når det gjelder aktivitet her på forumet så var den en god del bedre før synes jeg og det til tross for at vi også da hadde nedrykk med mer. MA har til tross alt vært eier av klubben i 10 år, og ila. denne tiden har vi opplevd to nedrykk. Før var det innlegg her hver dag, nå kan det gå dagevis uten noe nytt, og det mener jeg er synd.
For øvrig synes jeg navimers og lgrindes forslag til tiltak er gode og bør tas med videre.
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side
[*] Forrige side
Skift til full visning