20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NR 9  (Lest 16057 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
NR 9
« på: 11. Aug. 2006, 11:18 »
Henter Newcastle inn en spiss som blir tildelt drakt nr.9 før sesongstart? Og i såfall: HVEM?

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
NR 9
« Svar #1 på: 11. Aug. 2006, 11:19 »
Sjøl tror jeg på Kuyt.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
NR 9
« Svar #2 på: 11. Aug. 2006, 11:24 »
Og jeg tror med sikkerhet vi kan se bort fra de 3 siste alternativene i avstemmningen din....

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
NR 9
« Svar #3 på: 11. Aug. 2006, 11:27 »
Dermed står vi igjen med Kuyt eller Martins. Selv har jeg mest lyst på sistnevnte, det ser også ut til at det er Martins Roeder satser på. Men på en annen side ser det lettere ut å hente Kuyt bare Fat Fred legger pengene på bordet. Trusselen her er at andre PL klubber er interessert (ikke at de ikke er interessert i Martins, men ingen store navn som jager ham ennå iallfall).

Foremomentet slik jeg ser det er at vi kommer til å prøve oss på Martins. Og dersom vi ikke lykkes kan transfervinduet snart være stengt uten at vi har en ny spiss i laget, jeg ser på det som et "worst case scenario" men håper vi ikke finner oss selv i den situasjonen når vi skriver 1 september på kalenderen.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
NR 9
« Svar #4 på: 11. Aug. 2006, 11:34 »
Spm er også om Inter vil beholde Martins eller Adriano. De får jo solgt begge med glans. En annen ting vi må vurdere er prisen. Jeg vet ikke hva Inter kommer til å forlange, men et sted mellom 10-15mill er vel ikke utenkelig.

Dette er jo sånn ca det samme son noord skal ha for Kuyt, men hvem av dem passer best inn i Engelsk fotball? Hvem passer best til NUFCs stil? Og hvem er den trofaste publikumsyndlingen som må til for å erverve seg drakt nr9??

Selv er jeg usikker, men har Kuyt et musehode foran,,

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
NR 9
« Svar #5 på: 11. Aug. 2006, 14:16 »
Etter min mening er det ingen av de ovennevnte spillerne som fortjener nr 9. Å bære denne castledrakten innebærer store forpliktelser. Du må etterleve Big Als scoringsteft i tillegg må vi se på hans eksemplariske oppførsel utenfor banen. Jeg vil ikke ha en spiller som er god/lovende i denne drakta uten at han er villig til å blø for den og vise samme lojalitet overfor klubben som Al har gjort. Med andre ord bør nr. 9 hviles til en arvtaker som er verdig på alle måter dukker opp.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
NR 9
« Svar #6 på: 11. Aug. 2006, 14:21 »
Ingen av det. Owen er einaste som kan få trøye 9.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
NR 9
« Svar #7 på: 11. Aug. 2006, 14:32 »
Jeg stemte på Klose, fordi han er den eneste av de som er i nærheten i å være god nok til nr. 9. Men han får vi nok ikke, så da synes jeg bare det er to alternativer igjen: å tilby Owen drakt nr. 9 eller å vente med å gi den.

Forresten så synes jeg ikke at den absolutt må gis til en spiss, men en som virkelig blør for drakten og er villig til å gi alt for laget. Helst en engelskmann og aller helst en geordie, og Michael Carrick er jo geordie og hadde nok passet til alle kriteriene mine. Så kanskje om et par år han blir kjøpt og kanskje han kunne hatt den?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
NR 9
« Svar #8 på: 11. Aug. 2006, 14:44 »
Enig, tror ingen av de får den, uansett hvem vi signerer.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

LAH

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 42
    • Vis profil
NR 9
« Svar #9 på: 11. Aug. 2006, 14:50 »
Når Roeder har gjort seg ferdig med innkjøpene sine bør han si til spissene: Førstemann over 20 mål denne sesongen får nr. 9 på ryggen!

Jeg tror og håper Martins kommer til klubben og tar drakt nr. 9.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
NR 9
« Svar #10 på: 11. Aug. 2006, 15:07 »
Sitat fra: "EivindI"
Spm er også om Inter vil beholde Martins eller Adriano. De får jo solgt begge med glans. En annen ting vi må vurdere er prisen. Jeg vet ikke hva Inter kommer til å forlange, men et sted mellom 10-15mill er vel ikke utenkelig.

Dette er jo sånn ca det samme son noord skal ha for Kuyt, men hvem av dem passer best inn i Engelsk fotball? Hvem passer best til NUFCs stil? Og hvem er den trofaste publikumsyndlingen som må til for å erverve seg drakt nr9??

Selv er jeg usikker, men har Kuyt et musehode foran,,

Selv har jeg sett Kuyt altfor lite i aksjon selv. Faktisk er sommerens 2 VM kamper det eneste jeg har sett ham i aksjon. Og selv om han ikke overbeviste da føler jeg at det er et for tynt grunnlag til å avskrive ham. Særlig når jeg vet hva han har utrettet for klubben. Martins har jeg heller ikke sett veldig mye til, men i noen kamper for Inter.
Som du er inne på er det et ansvar som følger med å bære nummer 9. Men kan disse to spillerne prestere like bra i PL som de har gjort til nå i sine respektive ligaer, og med den midtbanen bak seg som Newcastle kan stille, så tror jeg begge disse spillerne kan fylle den rollen. Om det blir Kuyt eller Martins, eller i det hele tatt noen av dem(?) gjenstår å se, men jeg håper vi klarer å hale i land en kontrakt med minst en av dem. Gjerne begge også for den saks skyld.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
NR 9
« Svar #11 på: 11. Aug. 2006, 15:12 »
Sitat fra: "InspectorC"
Etter min mening er det ingen av de ovennevnte spillerne som fortjener nr 9. Å bære denne castledrakten innebærer store forpliktelser. Du må etterleve Big Als scoringsteft i tillegg må vi se på hans eksemplariske oppførsel utenfor banen. Jeg vil ikke ha en spiller som er god/lovende i denne drakta uten at han er villig til å blø for den og vise samme lojalitet overfor klubben som Al har gjort. Med andre ord bør nr. 9 hviles til en arvtaker som er verdig på alle måter dukker opp.

Javel, da er jeg redd nummer 9 kan bli stående ubrukt veldig VELDIG lenge. For vi må bare innse det: det går ikke automatikk i at "Alan Shearer nummer 2" finnes fordi om originalen har lagt støvlene på hylla.
Og Shearer var og vil bli værende spesiell. Særlig ettersom han også er en geordie. En geordie som kan bli like god som Shearer de neste par sessongene finnes ikke pr idag. Og en som ikke er geordie vil aldri bli det samme. Konklusjonen blir altså at en "Alan Shearer 2" vil ikke bli kjøpt, simpelthen fordi han ikke finnes -iallfall ikke nå. Og det vet vi, og får ikke gjort noe med. Da får vi heller prøve å fylle tomrommet etter Shearer best mulig, og det finnes mange gode spisser som kan gjøre en god jobb. Å frede nummer 9 etter at Shearer har spilt i den vil etter min mening sende ut feil signaler til laget, fansen og ikke minst fremtidens Newcastle og Newcastle-spillere.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
NR 9
« Svar #12 på: 11. Aug. 2006, 19:01 »
Jeg synes ikke vi bør gi Martins drakt nummer 9 om vi kjøper ham...

Jeg er i det hele tatt litt kritisk til at vi skal kjøpe Martins. Jeg vet at han er en veldig god spiss, en av de aller kjappeste i Europa. Han har vel også bra teknikk og vil gi mange forsvar hodebry om vi kjøper ham... Det store aberet med ham er at han ikke scorer nok mål. Han ville passet perfekt sammen med en goalgetter, og hos oss ville han spilt sammen med Ameobi som jeg ikke vil kalle en typisk goalgetter ala Shearer.

Hadde vi derimot kjøpt både Martins og Kuyt hadde saken blitt en helt annen. En goalgetter og en lynhurtig spiller som også kan score mål selv eller skape mål for de andre på laget....

Er redd det kan bli litt tynt, litt lite skapende og litt lite mål om vi kjøper kun Martins...

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
NR 9
« Svar #13 på: 12. Aug. 2006, 00:27 »
Jeg er positiv til en martins. Men jeg er sammen med mange andre litt skeptisk til hvem som skal gjøre mål for oss den kommende sesongen. Hvis vi kjøper martins , mener jeg at vi MÅ skaffe oss en spiss til som kan utfylle martins perfekt. en som er stor , og god i boksen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
NR 9
« Svar #14 på: 12. Aug. 2006, 00:34 »
ashton - martins hadde vært en fin kombinasjon!
lt;3 Newcastle <3