20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"  (Lest 5087 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #15 på: 28. Okt. 2008, 19:07 »
Solano er ikke i nærheten av Kristines nivå i fjor, men det diskvalifiserer han ikke, for Ronaldo var helt ekstrem i fjor.

...så Ronaldo var FOR god i fjor til å komme med på laget? Tror du virkelig at hvis man hadde spurt en "seriøs og nogenlunde objektiv" supporter fra alle lag i PL, at noen av dem hadde hatt med Nobby Solano på sitt "tidenes PL lag"? Da er du isåfall jævla rar.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #16 på: 28. Okt. 2008, 19:16 »
Ronaldo vs Nobby. Er vel i grunn lite rom for diskusjon, når det kommer til tidenes lag så må det bli tidenes beste ving i PL altså Ronaldo som blir tatt ut. Han har alle kriteriene som skal til.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #17 på: 28. Okt. 2008, 19:18 »
Takk, Benson. Takk!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #18 på: 28. Okt. 2008, 19:23 »
Jeg har full forståelse for at svært få eller ingen "seriøse og objektive" supportere vil plukke ut Solano til sitt lag. Men det betyr ikke at han ikke kan være med på mitt.

Og det er ingenting som heter "for god". Men jeg synes en sesong kanskje er litt lite for et "tidenes PL-lag".
For selv om Ronaldo har spilt i PL i flere sesonger, er det kun i forrige sesong at han har gjort seg kvalifisert for et sånt lag. Men jeg personlig synes en sesong er litt knapt, og ser derfor andre steder. Om jeg velger Solano eller Beckham til slutt, har jeg ikke bestemt meg for (jeg holder på å pusle sammen et lag som vil bli presentert senere. Jeg gjør IKKE regning med at noen holder pusten i spenning).

Jeg sier bare at Solano ikke er diskvalifisert for et slikt lag, bare fordi Ronaldo var så ekstremt god i fjor, eller fordi svært, svært få "seriøse", "objektive" supportere vil ha Solano med på sitt lag. Nobby Solano er i mine øyne en av svært få virkelig, virkelig, virkelig gode høyrevinger i Premier League opp gjennom årene. Sammen med Becks og Ronaldo (som jeg mener ikke bør være med, fordi han kun har én tilstrekkelig god sesong bak seg) er han i mine øyne den som skiller seg ut fra røkla.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #19 på: 28. Okt. 2008, 19:31 »
Men har Ronaldo virkelig kun hatt en god sesong i PL? Jeg synes han har vært god tidligere også.

Se bare på statistikken hans også:

http://soccernet.espn.go.com/players/stats?id=22774&cc=5739

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #20 på: 28. Okt. 2008, 19:33 »
Det er jo interessant, at Joakim tydeligvis mener sesonger med 9 og 17 mål i PL ikke er bra nok.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #21 på: 28. Okt. 2008, 23:10 »
Ronaldo har definitivt hatt flere gode sesonger. Joakim er helt på jordet. Skjønner ikke at det går ann å dra opp Solano i denne diskusjonen engang.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #22 på: 29. Okt. 2008, 16:24 »
Okey. Kan si to sesonger da. Og da begynner han forsåvidt å bli kvalifisert. Trekker meg på den. Jeg har dårlig husk.

Uansett ser jeg ikke problemet med å dra opp Solano i denne diskusjonen. Han har vært milevis bedre enn de fleste britiske og utenlandske høyrevinger i PL-historien. Nobby har ihvertfall mye mer å gjøre på et slikt lag enn Steve McManaman.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #23 på: 30. Okt. 2008, 02:51 »
Du driter deg ut Joakim..Ikke bare med påstandene dine rundt Ronaldo, men selvfølgelig er McManaman nærmere dette laget enn Solano. Da kan ikke du ha sett Macca noe særlig. Han var en utrolig god spiller, en helt annen spillertype enn Solano selv om de var i samme posisjon til tider.

Ronaldo har slik jeg husker i farta nå hatt to fantastiske sesonger, hvor han har vært topp3 i verden. Før det var han mer ujevn, men mer enn god nok til å bli regnet med som en av verdens beste når han hadde dagen. Og da snakker jeg helt fra han var 18-19 år.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #24 på: 30. Okt. 2008, 19:54 »
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke så mye engelsk fotball på 90-tallet, så jeg har ikke sett Macca mye i aksjon. Men jeg vet selvfølgelig at han var en meget god spiller, og jeg vet utmerket godt at han var en helt annen spillertype enn Solano. Men det er også Ronaldo. Selv om de har spilt i samme posisjon. Men hvor får du det fra at Solano er utelukket fordi han er en annen spillertype enn Macca og Ronaldo? Det er jo Becks også.

To fantastiske sesonger for Ronaldo er jeg nå enig i. Og jeg kan være enig i at han i de første sesongene sine i ManU på sitt beste var verdensklasse. Men stort sett synes jeg han var klumsete og en egoistisk driblefant, og han liknet ikke akkurat på den spilleren han er i dag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: En mer seriøs "Tidenes PL-lag kåring!"
« Svar #25 på: 30. Okt. 2008, 20:01 »
Men hvor får du det fra at Solano er utelukket fordi han er en annen spillertype enn Macca og Ronaldo? Det er jo Becks også.

Kan du være så snill å fortelle meg hvor jeg har hevdet noe sånt??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM