20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Overvurdering av spillere?  (Lest 14288 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #30 på: 25. Nov. 2007, 23:15 »
Milner er jo treg som bare det. Så kampen med man u supporter og han påpekte at han likte milner, men at hans store svakhet var farten, og det er jeg enig i.
lt;3 Newcastle <3

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #31 på: 25. Nov. 2007, 23:34 »
Viking sin talentfulle midtstoppar Børre Stenslid har sagt at den raskaste spelaren han har spelt mot, en han hadde problem med farta til er....joda, nettopp milner. Og når er ikkje Stenslid en av dei treigaste stopperane heller da...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #32 på: 25. Nov. 2007, 23:42 »
[Derfor klager jeg så lenge NUFC spiller feig rævvafotball.

Det er også grunnen til at jeg er misfornøyd med tingenes tilstand.....det er så ufattelig irriterende å se et Newcastle lag som ligger så jævli lavt i banen og er så lite angrepsvillige, kamp etter kamp! Hvis vi "PRØVER" å spille fotball hver kamp så skal jeg ikke klage de gangene vi taper...Men frustrasjonene blir stor når man tenker tilbake på Allardyce sin taktikk og prioriteringer i våre 4 siste kamper(reading, pompey, mackems og liverpool)


Joakim poengterer at Milner ikke er så treg som noen sier.....der har han helt rett! Milner er slettes ingen sinke...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #33 på: 26. Nov. 2007, 00:46 »
Syns Milner har vært blant våre mest stabile spillere denne sesongen også sålangt. Han har en herlig innstilling, og er en klassisk vingtype som alltid forsøker å komme seg til krittlinja og få lagt inn. Han er slettes ingen sinke og bør være en viktig del av angrepsspillet vårt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #34 på: 26. Nov. 2007, 01:01 »
Milner har vært god, og spesielt i det siste! 2 mål på siste 5 kampene.......derfor var det også håpløst at han satt på benken i går..God og tradisjonell vingtype som kommer til fler innlegg fra kant enn noen annen spiller i Newcastle..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #35 på: 26. Nov. 2007, 01:06 »
Det er jeg faktisk helt enig i, det var en dårlig avgjørelse av Big Sam. Dessuten bidrar også Milner meget godt bakover, han jobber mer enn de fleste på laget når han spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #36 på: 26. Nov. 2007, 01:13 »
Jupp...Er nok ikke mange som legger ned flere km i løpet av en kamp enn Milner....

Men alt i alt er vingspill noe BigSam har nedprioritert kraftig....med en spiller som Viduka på topp skulle man tro at BigSam ville prøve å komme enda mer rundt på kant....Eks. på dette er jo at Smith og Martins har spilt halvparten av våre kamper i år som høyrekant, og da tyder det på at det ikke er så "nøye" å komme rundt og slå innlegg...Ihvertfall virker han ikke interressert i å ha VINGER på begge siden av midtbanen til enhver tid...istedenbruker han ene kantposisjonen til å fylle opp med en spiss eller midtbanespiller han ikke får plass til sentralt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Jani

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #37 på: 26. Nov. 2007, 08:07 »
jeg synes heller Big Sam burde spelt 4-3-3 som vi gjorde i begynnelsen av sesonge og da vant vi jo kamper også

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #38 på: 26. Nov. 2007, 16:07 »
Jeg er ganske sikker på at 4-3-3 ikke har noe med saken å gjøre. Vi har vunnet nesten like mange kamper med 4-4-2 som med 4-3-3. Det er jeg ganske sikker på. Såvidt jeg kan huske la vi om til 4-4-2 mot Wigan, da Owen var tilbake. Det er vår suverent beste kamp denne sesongen. Vi rundspilte Wigan fullstendig, blåste dem av banen. Men hadde en forferdelig dag foran mål, og scoret bare ett mål. Men likevel, vi spilte vår suverent beste kamp denne sesongen. Wigan var i realiteten sjanseløse.

Nøyaktig hva som er årsaken til at vi plutselig, helt utav det blå, har startet en helt forferdelig rekke av elendige kamper, fullstendig blottet for skikkelig innsats og vinnervilje, det aner jeg ikke. For selv om vi så svakhetstegn mot Everton og Tottenham, så spilte vi likevel godt nok til å vinne kampene ganske greit. Jeg nekter å skylde på formasjonen. Jeg nekter å skylde på Michael Owen. Det er rett og slett et eller annet som har skjedd, som gjør at forsvarsspillerne våre ser ut som Titus Bramble alle mann, og som gjør at kun et par/tre av spillerne våre faktisk PRØVER å vinne kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #39 på: 26. Nov. 2007, 16:23 »
Problemet er nok sammensatt og har ikke nødvendigvis så mye med valg av formasjon å gjøre, men spillestilen er nok et av problemene.....

Det faktum at vi ligger så lavt i banen i mange kamper gjør at vi som oftest ikke klarer å holde ballen i laget...vi taper også som oftest possesion statistikken..Vi blir veldig fort feige, og jeg tror vi hadde vunnet både Reading og Derby kampene hvis vi hadde"TØRRET" å komme mer offensivt, tørre å flytte laget høyere på banen..

Som jeg har skrevet mange ganger nå...den "safety first" tankegangen til Allardyce MÅ bort...vi må prøve å angripe kamper, spille enhver kamp for å vinne den...ikke legge oss bakpå og panke opp på hjelpesløse spisser...det nytter IKKE!!

Det er ikke mye BigSam trenger å gjøre for at supporterne skal få mer tillitt til han.....Det er en nøkkelkamp hjemme på SJP mot Arsenal neste onsdag, jeg sier ikke at han må ha tre poeng der, men offensiv innstilling og et lag som ANGRIPER arsenal og prøver å spille angrepsfotball fra første stund er akkurat det BigSam, laget og fansen trenger for å få tilbake entusiasmen og optimismen og ikke minst selvtillitt!! Men først er det Blackburn på Ewood...

Taper vi både mot Blackburn og Arsenal vil Birmingham kampen bli en skjebnekamp av de store får BigSam sin del, men la oss da inderlig håpe at vi kan klare; la si 5-6 poeng på disse tre kampene!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #40 på: 26. Nov. 2007, 16:32 »
Hvis vi får 4 poeng på de tre neste kampene er det en begynnelse, spør du meg. Seier hjemme mot Brums er selvsagt et krav som ikke kan fires på. Så gjelder det å ta poeng enten fra Blackburn eller Arsenal. Klarer vi det, og viser tendenser til bedre spill og bedre innsats, skal vi si oss sånn brukbart fornøyde. Det viktigste er at vi greier å plukke poeng.

5-6 poeng ville jeg vært overlykkelig for. Det er ikke akkurat enkle kamper vi går i møte. Blackburn er alltid gode på Ewood Park, og vi har ikke en spesielt god statistikk der, så vidt jeg kan huske. Arsenal hjemme har vi brukbare resultater mot. Og jeg tror det kan bli lettere enn Blackburn. Men det krever selvsagt et minimum av innsats, og det krever selvagt at vi legger PRESS på ballfører. Hvis vi stresser arsenal, kan vi ha en mulighet. Hvis vi lar de få passe upresset seg imellom og etablere seg et stykke inne på vår halvdel, så er vi dødsdømt. Vi må være som klegger på Arsenals ballsikre spillere. Send en video av RBKs to kamper mot Valencia, så ser man hvordan det skal gjøres.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #41 på: 26. Nov. 2007, 16:48 »
Joakim, vi har en god statistikk borte mot Blackburn! en av de beste på bortebane de siste åra...vil jeg tro..

3-1 seier i fjor. Oba2 og Taylor
3-0 seier i 05/06. Owen sitt første for nufc husker vel alle ;D
2-2 i 04/05
1-1 i 03/04
2-5 tap i 02/03
2-2 i 01/02
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #42 på: 26. Nov. 2007, 18:39 »
Jepp, vi har godt tak på Blackburn borte. Men Blackburn er å MYE sterkere nå enn de noen gang har vært. Med 1 poeng borte mot de ville jeg faktisk vært fornøyd.
Men det er ikke Blackburn kampen denn tråden handler om???

Milner er MEGET RASK, men han utnytter ikke alltid den farten riktig?? Kommer for mange finter i for dumme sitvasjoner, å der må han skjerpe seg. Han jobber å springer pokker med mere enn det resten av laget gjør tilsammen, å er MEGET viktig. Han er et mega talent, men trenger å få tilitt til å gjøre det riktige i forhold til når skal drible å når slå ballen inn i feltet. Han er ikke overvudert mener jeg.

Mener å at mange av spillerene våre ikke er overvuderte, men det handlet om å få ut potensialet i hver enkelt, å få de til å stå sammen som et lag, noe som har vært helt FRAVÆRENDE i det siste.(skummelt).
Det er viktig at vi begynner å spille folk inn i possisjoner, å ikke bytter for mye, der sliter Allardyce, for han finner ikke den riktige førsteelveren??
Spillerene trenger mental trening, eller er det det de ikke takler å spille for et SÅ KREVENDE publikum\fans??
Mener det har litt å si med hva slags formasjon man benytter seg av??
Det grunnet siden det har vært enten en 2er sentralt eller enn 3er sentralt. Jeg mener det er viktig å se hva som har fungert i de kampene vi har spilt bra å hvem som har spilt..
Jeg mener personlig vi spiller best med en 3er sentralt på midten, med jobbende vinger som hjelper defensivt. Det blir heller ikke så store rom i midtbaneleddet med en 3er på midten, å det virker som om spillerene har vært tryggere på hverandre med en 3er på midten..
Geremi, SKJERP DEG FOR POKKER >:( Du er faen med blitt valgt til kaptein, forventer mer av deg, du stinker å spiller som en liten drittunge.. 



Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #43 på: 26. Nov. 2007, 18:52 »
Og vi hadde vel også en bra statistikk mot Liverpool hjemme og vi så jo hvordan det gikk. Balckburn borte er en vanskelig kamp, og jeg er godt fornøyd med ett poenge mtp på vår form den siste tiden.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #44 på: 26. Nov. 2007, 20:05 »
Lør   01.12   PL   Blackburn   Newcastle---------------------------3 poeng             
Ons  05.12   PL  Newcastle   Arsenal------------------------------3 poeng                 
Lør   08.12   PL   Newcastle   Birmingham------------------------3 poeng   
Lør   15.12   PL   Fulham        Newcastle--------------------------1 poeng   
Lør   23.12   PL   Newcastle   Derby--------------------------------3 poeng   
Ons  26.12  PL     Wigan        Newcastle---------------------------3 poeng
SUM-----------------------------------------------------------------------16 poeng

Her er de neste 6 kampene. Personilg forventer jeg nesten full pott fra disse 6, etter det faenskapet som har biltt spilt i de senere kamper. Det bor mye kvalitet i laget og nå er det faen meg på tide å få det ut i form av spill og resultater!

De uthevede er de som er sikrest!

At dette med stor sannsynlighet ender i feil tråd tror jeg ikke vi skal legge så stor vekt på, for disse 6 kampene er ekstremt utslagsgivende i forhold til hvor vi kommer til å ende på tabellen.

Få fingen ut Sam!


« Siste redigering: 26. Nov. 2007, 20:09 av Fredrik »
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg