20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: FIFA 16  (Lest 5913 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
FIFA 16
« pć: 09. Sep. 2015, 21:14 »
Regner med at jeg ikke er eneste som gleder meg til dette.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/fifa-16-newcastle-ratings-wijnaldum-10006961
Er noen spennende ratinger for Newcastlespillere i denne versjonen, men er noen uforstÄelige ogsÄ. SkjÞnner ikke hva Tiote/Gouffran/Marveaux har gjort forrige sesong for Ä gÄ opp i rating, mens Ayoze fortsatt sitter pÄ 73. Kjekt Ä se Mbemba pÄ 77.

For de som spiller karrieremodus skal vi ha smÄfrekke 25 mill pund i transferbudsjett

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #1 pć: 10. Sep. 2015, 10:54 »
Er man heldig da sĂ„ bikker vel mbemba brĂ„tt 80 pĂ„ ett par sesonger da☺ 25mill hjelper i forhold til ca 15mill pĂ„ di siste Ă„rs fifa'er. Spent pĂ„ utviklingspotensialet til aarons og Mitrovic ogsĂ„..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #2 pć: 11. Sep. 2015, 05:45 »
NĂ„ er ikke overall rating det samme som hvor gode de faktisk er....

I Fifa er fart nesten alt... Og du kan vÊre ganske svak pÄ mange punkter, sÄ lenge du har farta..

Det finnes mange mentale ferdigheter som er ganske irrelevante i forhold til enkelte ting som man merker lett,

Tipper Ayoze fortjent nok har dÄrlige avslutninger, ikke megarask ikke mega sterk, ikke megaspenstig, ikke god pÄ langskudd. SÄ ser ikke helt hvorfor han skal fÄ en bra overall rating..

Tiote har alltid vÊrt, kanskje med unntak av den siste tiden, en av vÄre viktigste brikker.. Tiote var mye skadet ifjor,,, sÄ han vil nok naturlig nok komme seg mer og mer med tiden. Mens Goufran har enorm kondis, lÞpskapasitet, bra hurtighet, og siikkert mange moralpoeng.. Derfor antar jeg han har bra score.. Marveux har alltid vÊrt spennende, og var jo pÄ utlÄn, sÄ for alt vi vet har han gjortt det bra pÄ utlÄn...

Etter Mbembas sesongstart som har hatt skyld i mesteparten av baklengsmÄlene vÄre, og fortsatt all opphausingen,, mÄ folk begynne se realliteten.. Han er ung,,, gjÞr mye bra innimellom, men gjÞr fatale feil, noe som Þdelegger kamp etter kamp for oss... Forsvaret vÄrt trenger en som kan rydde opp i hodeduellene. Dette ser mer ut som 2 stoppere som er valgt ut individuelt, uten noe tanke pÄ Ä fÄ dem til Ä fungere sammen.. SÄ har jeg aldri hatt sÊrlig respekt for fifa sine poeng.. Syns FM har vÊrt langt bedre til Ä sette disse... og har en langt bedre database...

Er det noen som tÞrr vedde ekte penger pÄ Fifa? Gikk ann Ä spille dette pÄ virgingaming.com fÞr men ser ut som de har tatt det vekk nÄ... Noen som tÞr? Kan gi dere overskuddet deres pÄ forskudd, sÄ fÄr jeg evt tilbake innsats min og gevinst... og ingen trenger vÊre redd for jeg skal lure noen...

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #3 pć: 11. Sep. 2015, 09:32 »
Tipper Ayoze fortjent nok har dÄrlige avslutninger, ikke megarask ikke mega sterk, ikke megaspenstig, ikke god pÄ langskudd. SÄ ser ikke helt hvorfor han skal fÄ en bra overall rating..

Tiote har alltid vÊrt, kanskje med unntak av den siste tiden, en av vÄre viktigste brikker.. Tiote var mye skadet ifjor,,, sÄ han vil nok naturlig nok komme seg mer og mer med tiden.

SkjÞnner ikke at det gÄr an Ä snakke ned ferdighetene til Ayoze og sÄ fÞlge det opp med Ä fortelle hvor viktig Tiote har vÊrt for oss. Den eneste mÄten det er mulig er hvis du har ligget i koma i 3 Är sÄ du tror forrige sesong var 2011/12. For "den siste tiden" har vart helt siden det, og da har han vÊrt vÄr dÄrligste spiller.

Noen av avslutningene til Ayoze i fjor var jo sykt bra. Scoringen hans mot WBA er i mine Þyne blant PLs beste mÄl i fjor. Hadde Aguero eller Sterling gjort det samme hadde den fÄtt mye mer annerkjennelse. Rett og slett et kunstverk av en gÄll

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #4 pć: 17. Sep. 2015, 12:30 »
Ganske spent pÄ troppen vÄr pÄ fifa. Hvilke av unga som er med etc. Lurer pÄ om arma gÄr opp fra 59 i rating..

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #5 pć: 17. Sep. 2015, 18:54 »
Ganske spent pÄ troppen vÄr pÄ fifa. Hvilke av unga som er med etc. Lurer pÄ om arma gÄr opp fra 59 i rating..

http://www.futhead.com/16/players/9709/adam-armstrong/

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #6 pć: 18. Sep. 2015, 07:08 »
Nice. Raskere enn ifjor ogsĂ„ jo.😃

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #7 pć: 19. Sep. 2015, 06:06 »
Tipper Ayoze fortjent nok har dÄrlige avslutninger, ikke megarask ikke mega sterk, ikke megaspenstig, ikke god pÄ langskudd. SÄ ser ikke helt hvorfor han skal fÄ en bra overall rating..

Tiote har alltid vÊrt, kanskje med unntak av den siste tiden, en av vÄre viktigste brikker.. Tiote var mye skadet ifjor,,, sÄ han vil nok naturlig nok komme seg mer og mer med tiden.

SkjÞnner ikke at det gÄr an Ä snakke ned ferdighetene til Ayoze og sÄ fÞlge det opp med Ä fortelle hvor viktig Tiote har vÊrt for oss. Den eneste mÄten det er mulig er hvis du har ligget i koma i 3 Är sÄ du tror forrige sesong var 2011/12. For "den siste tiden" har vart helt siden det, og da har han vÊrt vÄr dÄrligste spiller.

Noen av avslutningene til Ayoze i fjor var jo sykt bra. Scoringen hans mot WBA er i mine Þyne blant PLs beste mÄl i fjor. Hadde Aguero eller Sterling gjort det samme hadde den fÄtt mye mer annerkjennelse. Rett og slett et kunstverk av en gÄll

NĂ„ har ikke akkurat Ayoze vĂŠrt noen stor goalgetter med unntak av 2-3 kamper ifjor der han var i siget.. Han har etter min mening vĂŠrt vĂ„r nest beste spiller forige sesong, men Ă„ kalle han en stor avslutter mener jeg blir feil, da han gĂ„r lange perioder uten scoring. Ja klart den scoringen var rĂ„, men et enkelt nydelig mĂ„l, pluss et par til, da han var i scoringsform, gir ikke meg nok grunner til Ă„ kalle han en rĂ„ avslutter/mĂ„lscorer..Og en god avslutter er ikke den som scorer det mest spektakulĂŠre mĂ„let, men den som jevnt over tid klarer fĂ„ ballen inn i mĂ„l regelmessig..  Avslutningsegenskaper er jo det som fĂžrst og fremst gjĂžr en spiss til en mĂ„lmaskin, sĂ„ jeg vil heller si han er mere avarage avslutter... Cisse derimot som scoret som en maskin, uten Ă„ vĂŠre eksepsjonelt kjapp eller hodesterk, er en god avslutter...
Ayoze er heller ikke direkte lynhurtig, han er ikke noen stor sterk okse, og har tilgode Ă„ se han mose inn skudd fra frispark/distanse..

Jeg er en stor fan av Ayoze, og han virker som en spiller som kan drible av et par man, pasningssikker, en god tilrettelegger, uten noen store svakheter. Til tross for fĂ„  mĂ„l, er det vanskelig Ă„ motsi at han er en av de som virkelig presterte. Han viste tendenser til mĂ„lfarlighet da det i korte glimt lĂžsnet for han, og jeg hĂ„per han kan score mer stabilt i fremtiden. Men per dags dato kan ikke Ayoze kalles noen stor avslutter/goalgetter... SkjĂžnner ikke at dette skal vĂŠre noen diskusjon en gang. Ayoze er en angriper jeg har sansen for. Teknisk, virker Ă„ ha godt overblikk og pasningsfot, smidig, og pĂ„ sikt sikkert en brukbar avslutter. En moderne spiss, som kan mer enn Ă„ fiske foran mĂ„l, og kan spille fri andre..

NĂ„ skrev jeg at Tiote har vĂŠrt, med unntak av den siste tiden, en av vĂ„re viktigste brikker... SĂ„ forstĂ„r ikke hvorfor du presiserer at han har vĂŠrt svak den siste tiden...? Ingen er vel uenige i at Tiote i mange Ă„r var en klassespiller, som sikkert mange av storklubbene kunne tenkt seg...Jeg skrev heller ikke noen Ă„rstall, sĂ„ de pĂ„standene kan du holde for deg selv. At du tolker "den siste tiden" som du fĂžler for, fĂ„r vĂŠre ditt problem. Du trenger ikke ta ord ut av munnen min... Det er vertfall soleklart at det var en tid Tiote var ekstremt god og viktig for oss, og som jeg ogsĂ„ presiserte, sĂ„ har han i senere tid vĂŠrt svak... Du veit godt at det jeg sier er korrekt, men pĂ„ en helt syk mĂ„te klarer du Ă„ vri noe du sikkert forstod,  om til at det jeg sier liksom skal vĂŠre feil...

Og etter mye skader er det forsvarlig at Tiote ikke har hatt sine beste kamper. Men nÄr han fÄr trent seg opp igjen, vil han nok spille bedre enn det vi har sett i det siste.. Kanskje ikke nÞdvendigvis slik vi sÄ han pÄ sitt beste, men unngÄr han store skadeproblemer fremover, vil han nok i det minste heve seg etter den svake perioden han ha hatt, til et mer akseptabelt nivÄ.

NÄr det gjelde Marveux sÄ kan vel han ha hatt en god sesong i Frankrike mindre plaget av skader(uten at jeg skal bekrefte dette). Goufran har aldri vÊrt noe klassespiller, og jeg vil anta han holder ca samme nivÄ som fÞr.

Og sÄ mÄ det selvfÞlgelig nevnes at dette er overall skills. NÄ husker ikke jeg alle ferdighetene i FIFA, men for Ä samenligne med FM, sÄ vil man gjerne ha spillere med hÞye tall pÄ noen fÄ ting. En midtstopper, eller en deffensiv midtbane vil man sÄklart ha hÞyt i markering og tackling. Midtbanespillere, sentralt vil man gjerne skal vÊre gode pasningsspillere, mens vinger, backer, vil man skal vÊre utholdne, raske, gode pÄ innlegg, tacklinger. Og en spiss fÞrst og fremst avslutninger, men gjerne fart eller hodestyrke. Bare kjapt og rÞft oppsummert...SÄ har spillerne massevis av kvaliteter som ikke er fullt sÄ viktige, og kanskje enda mindre viktig for enkelte posisjoner. Dermed kan en spiller uten ekstremkvaliter som ville gjort han farlig, vÊre jevnt god i mange mindre vesentlige ferdigheter, og plutselig fÄ en meget hÞy overall score... En spiller som Walcott har jeg vertfall elsket Ä ha pÄ laget i tidligere FIFA, til tross for ikke verdens hÞyeste overallrating. Jeg ser for meg at Walcott er svÊrt dÄrlig i det meste, men han er sÄpass rask at spessielt pÄ spillet(der jeg fÞler fart er litt vel viktig), sÄ er han en drÞm Ä spille med.. Dette gjelder til en viss grad i virkeligheten ogsÄ... En midtstopper med en god skuddfot er ikke et spessielt stort pluss, mens pasninger, hurtighet, avslutninger blant de offensive spillerne er gull verdt... Ergo, overallskillsen kan lure oss voldsomt. Teller man totalsummen er det jo en haug med arbeidshester som har hÞyt i alle mentale ferdigheter, og ved fÞrste Þyekast ser fantastiske ut. Disse har ikke noe spessiell spisskompetanse som gjÞr dem til verdensklasse.. Mens en spiller med hÞye kvaliteter i de viktigste fysiske og tekniske egenskapene, vil kanskje se dÄrlig ut ved fÞrste Þyekast, men nÄr man ser hvilke kvaliteter han innehar, sÄ er han midt i blinken..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #8 pć: 19. Sep. 2015, 06:07 »
Er det noen som vet om FIFA 16 er best pÄ PS4 eller XBOX One? Tenker Ä kjÞpe en av maskinene, men det er ikke lett Ä velge...

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #9 pć: 19. Sep. 2015, 18:24 »
Er det noen som vet om FIFA 16 er best pÄ PS4 eller XBOX One? Tenker Ä kjÞpe en av maskinene, men det er ikke lett Ä velge...

PÄ xbox har man legender pÄ FUT, som er himla deilige Ä spille med!
Om du har venner og ikke bryr deg om FUT eller legendene sÄ ville jeg kjÞpt den maskinen som de fleste av dem har.

Var ogsÄ endel tull pÄ Xbox one for min og mange andre sin del pÄ FUT15, forhÄpentligvis blir dette bedre i Är, FUT14 var knall pÄ xbox360.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #10 pć: 20. Sep. 2015, 09:16 »
NÄ skrev jeg at Tiote har vÊrt, med unntak av den siste tiden, en av vÄre viktigste brikker... SÄ forstÄr ikke hvorfor du presiserer at han har vÊrt svak den siste tiden...?

Tiote har vÊrt helt forbanna mÞkk elendig for oss med unntak i 2011/12 sesongen hvor han var en GUD, og han spilte bra hÞsten 2013. Derfor mener jeg det er litt av en overstatement Ä si at han har vÊrt vÄr beste spiller med unntak av den siste tiden, som om han skulle ha vÊrt jÊvlig god hele veien frem til nyttÄr i fjor.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #11 pć: 22. Sep. 2015, 11:28 »
Er det pĂ„ torsdag fifa kommer ut? Nettopp kjĂžpt ps4 sĂ„ kjekt Ă„ vite nĂ„r jeg mĂ„ kaste ut dama😁

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #12 pć: 22. Sep. 2015, 16:44 »
Ja, mener det.. Jeg forhĂ„ndsbestilte pĂ„ komplett, de sier den ble sendt i gĂ„r! SĂ„ hĂ„per Ă„ ha det i morgen  ;)

Noen som har bestilt den super-deluxe-versjonen pÄ PS Store? Eller gÄr folk for andre versjoner?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: FIFA 16
« Svar #13 pć: 23. Sep. 2015, 00:36 »
Ja, mener det.. Jeg forhĂ„ndsbestilte pĂ„ komplett, de sier den ble sendt i gĂ„r! SĂ„ hĂ„per Ă„ ha det i morgen  ;)

Noen som har bestilt den super-deluxe-versjonen pÄ PS Store? Eller gÄr folk for andre versjoner?

Jeg gikk for deluxe edition, virka liksom ikke som om man fikk sÄ voldsomt mye mer for pengene i super deluxe, blir sikkert omtrent det samme om man kjÞper FP for 150,-

Fifa skal vÊre ute natt til torsdag, men man kan jo spille med EA access i 10 timer nÄ for 30 spenn.