20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 184189 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #975 på: 10. April 2013, 22:21 »
Kampen snudde da Messi kom inn! Tipper det blir 2-1 til Barca snart. :-\

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #976 på: 10. April 2013, 22:39 »
@Christian; forsto godt hva du mente hele veien, jeg. Og er enig. Er dessverre blitt en vane at folk bruker utrolig svulstige ord for å fremme poenget sitt og for å provosere andre her inne.

Synd med PSG, men forsto at det gikk til helvete da Messi kom inn. Drømmefinale: Barca-Real.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #977 på: 10. April 2013, 22:41 »
Håper på tysk vs tysk og spansk vs spansk i semifinalene. Min drømmefinale er Dortmund - Real!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #978 på: 10. April 2013, 22:46 »
Jaja, godt vi henger/har kontakt med forskjellige folk, da. De eneste "medgangssupporterne" jeg har truffet de siste 5 åra er noen 2. og 3. klassinger som skifter lag nå og da. Men det er vel det.
Nei.

Leon

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 680
  • Luxury
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #979 på: 10. April 2013, 22:49 »
Barcelona er så kjedelig lag as, jeg gidder nesten aldri å se en kamp de spiller. Same old same old hele tiden.

Juventus stadion er ganske kul, vi kunne trenge litt svart/hvit farge på ST james park..

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #980 på: 10. April 2013, 22:56 »
@Christian; forsto godt hva du mente hele veien, jeg. Og er enig. Er dessverre blitt en vane at folk bruker utrolig svulstige ord for å fremme poenget sitt og for å provosere andre her inne.

Synd med PSG, men forsto at det gikk til helvete da Messi kom inn. Drømmefinale: Barca-Real.

Uff nei. Det verte so utruleg mykje flau filming og kvalm oppførsel.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #981 på: 10. April 2013, 23:24 »
Jeg håper finalen blir et oppgjør mellom de to lagene som er overlegne i sine respektive hjemlige ligaer, Bayern og Barcelona. På den måten får man vite hvem som virkelig er Europas beste lag denne sesongen. Vanskelig å argumentere for at Dortmund er bedre enn Bayern eller Real bedre enn Barca uansett om en av dem skulle vinne CL.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #982 på: 10. April 2013, 23:39 »
Jeg håper finalen blir et oppgjør mellom de to lagene som er overlegne i sine respektive hjemlige ligaer, Bayern og Barcelona. På den måten får man vite hvem som virkelig er Europas beste lag denne sesongen. Vanskelig å argumentere for at Dortmund er bedre enn Bayern eller Real bedre enn Barca uansett om en av dem skulle vinne CL.

2012-2013

Real Madrid har vunnet to av de tre siste i serien mot Barca. Den siste endte uavgjort.
To uavgjorte og èn seier for hver i Copa del rey.
En seier til hver i supercupen.

= Real har vunnet mest innbyrdes det siste året. Altså, hvis Real kommer til finalen og ikke Barca så er det fordi de har vært bedre i den turneringen i år samtidig som de også innbyrdes har vært best det siste året.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #983 på: 11. April 2013, 07:48 »
Jeg håper finalen blir et oppgjør mellom de to lagene som er overlegne i sine respektive hjemlige ligaer, Bayern og Barcelona. På den måten får man vite hvem som virkelig er Europas beste lag denne sesongen. Vanskelig å argumentere for at Dortmund er bedre enn Bayern eller Real bedre enn Barca uansett om en av dem skulle vinne CL.

Enig.

Men kommer uansett til å bli to syke semifinaler + en syk finale, uansett hvem som møtes!'
Barca - Dortmund og Real - Bayern i semifinalene hadde vært rått som faen.

Og er jo ikke til å legge under en stol at Barca - Real i finalen hadde overgått det meste av det meste.
Same old Shearer, always scoring!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #984 på: 11. April 2013, 09:41 »
Jeg håper på en heltysk finale. Orker ikke spanske lag snart. Faens lei.
Nei.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #985 på: 11. April 2013, 11:04 »
Jeg håper finalen blir et oppgjør mellom de to lagene som er overlegne i sine respektive hjemlige ligaer, Bayern og Barcelona. På den måten får man vite hvem som virkelig er Europas beste lag denne sesongen. Vanskelig å argumentere for at Dortmund er bedre enn Bayern eller Real bedre enn Barca uansett om en av dem skulle vinne CL.

2012-2013

Real Madrid har vunnet to av de tre siste i serien mot Barca. Den siste endte uavgjort.
To uavgjorte og èn seier for hver i Copa del rey.
En seier til hver i supercupen.

= Real har vunnet mest innbyrdes det siste året. Altså, hvis Real kommer til finalen og ikke Barca så er det fordi de har vært bedre i den turneringen i år samtidig som de også innbyrdes har vært best det siste året.

Jeg er fullt klar over dette. Men den beste indikasjonen på hvem som er det beste laget er uten tvil ligatabellen, det kan det ikke være noen tvil om. Det er mye mer tilfeldigheter som avgjør de innbyrdes enkeltkampene. Samtidig kan man jo ikke si at de er overlegne innbyrdes heller.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #986 på: 11. April 2013, 13:30 »
Jeg håper finalen blir et oppgjør mellom de to lagene som er overlegne i sine respektive hjemlige ligaer, Bayern og Barcelona. På den måten får man vite hvem som virkelig er Europas beste lag denne sesongen. Vanskelig å argumentere for at Dortmund er bedre enn Bayern eller Real bedre enn Barca uansett om en av dem skulle vinne CL.

2012-2013

Real Madrid har vunnet to av de tre siste i serien mot Barca. Den siste endte uavgjort.
To uavgjorte og èn seier for hver i Copa del rey.
En seier til hver i supercupen.

= Real har vunnet mest innbyrdes det siste året. Altså, hvis Real kommer til finalen og ikke Barca så er det fordi de har vært bedre i den turneringen i år samtidig som de også innbyrdes har vært best det siste året.

Jeg er fullt klar over dette. Men den beste indikasjonen på hvem som er det beste laget er uten tvil ligatabellen, det kan det ikke være noen tvil om. Det er mye mer tilfeldigheter som avgjør de innbyrdes enkeltkampene. Samtidig kan man jo ikke si at de er overlegne innbyrdes heller.

Real Madrid hadde en forferdelig start i ligaen, noe som gjorde at Barca tidlig fikk en ledelse man visste Real aldri kunne ta igjen. Etter dette har hovedfokus vært å holde 2.plass i La Liga, og vinne CL.
Real M har tatt seg videre fra en sinnsyk gruppe (City, Dortmund og Ajax), slått ut Manchester United, og slår de ut Bayern, Barca eller Dortmund i en semifinale er det ingen tvil at de fortjener å vinne CL. Innen en finale er det spilt 12 kamper (?), da vil jeg si det beste laget står igjen.

Skal ikke være sånn at det "beste" laget på papiret skal vinne CL. Da hadde det blitt forutsigbart og kjedelig. Det er en cup, og det trengs andre kvaliteter der enn i en serie.
Real spiller bedre fotball enn Barca for øyeblikket etter min mening, og vil så klart være fortjente vinnere.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #987 på: 11. April 2013, 13:40 »
Med den argumentasjonen kan man jo si at Barca ikke har hatt noen grunn til å ta ut maksimalt i noen av de senere kampene, også mot Real, fordi de har hatt en såpass trygg ledelse.

Jeg er ikke nødvendigvis uenig i det du sier, og selvsagt vil enhver som vinner CL av de fire gjenværende være fortjente vinnere. Men jeg mener at den mest passende finalen vil være mellom de to seriemesterne, da det ikke vil være noen tvil om at vinneren er Europas beste lag. Skurrer for meg når Chelsea-fansen sier at de var Europas beste lag i fjor når de ikke ble topp 5 engang i PL.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #988 på: 11. April 2013, 14:19 »
Jaja, men El Classico går man alltid all-in for. Real vant vel uansett mot Barca i serien siste gang da de sparte 6-7 spillere.
Ser din argumentasjon også ;)

Vært enig med deg hvis bakgrunnen for finaleseier måtte vært en førsteplass i egen serie. Men det er det jo ikke, så da synes jeg ikke man skal ta med hvordan den hjemlige ligaen ligger an. To atskilte konkurranser med ulike forløp og oppsett :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #989 på: 12. April 2013, 12:32 »
Som jeg gleder meg til semifinalene! Fotball<3
Same old Shearer, always scoring!