20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 184199 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #495 på: 18. April 2012, 16:36 »
Noe du sliter med Andy? Ja, jeg vet at Real har spilt fantastisk mot Santaner, Vallecano osv, men når de møter gode lag, så skinner kynismen gjennom til de grader.

Greit for deg og dine real-fans, men for oss andre, så er det ikke underholdende.

Mourinho har tilført dette laget noe jeg ikke liker med dagens fotball. Om du har problemer med at jeg mener det, så synd for deg :)
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #496 på: 18. April 2012, 16:42 »
For all del - Mourinho er antakeligvis verdens nest beste trener etter Alex Ferguson. Men han står ikke for en fin type fotball. At Real skal vinne 5-0 mot lekelag fra Spania er en sak - men sjekk hvordan de spiller mot mer jevne lag ute i Europa. Ikke ulikt slik Chelski eller Inter gjorde altså under Mourinho.
Det er effektivt - og Real kan takke ham for at de topper serien og meget vel kan vinne CL. Jeg for min del håper det blir med serien.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #497 på: 18. April 2012, 16:43 »
For all del - Mourinho er antakeligvis verdens nest beste trener etter Alex Ferguson. Men han står ikke for en fin type fotball. At Real skal vinne 5-0 mot lekelag fra Spania er en sak - men sjekk hvordan de spiller mot mer jevne lag ute i Europa. Ikke ulikt slik Chelski eller Inter gjorde altså under Mourinho.
Det er effektivt - og Real kan takke ham for at de topper serien og meget vel kan vinne CL. Jeg for min del håper det blir med serien.

Du formulerer deg bedre enn meg, Kris. Var noe ala dette jeg mente:)
Same old Shearer, always scoring!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #498 på: 18. April 2012, 16:45 »
Merkelig diskusjonsteknikk dere bruker nå.

Nå sliter jeg med ting, har problemer med hva andre mener, og leser ikke poster :) Flott!

Da har jeg skjønt det.
Iflg cheick spiller Real fantastisk mot bunnlag (5-0 seiere?), og spiller kynisk (negativt ladet?) mot storlag (2-1 tap/seier?).
Samtidig setter folk (boris?) mest pris på 2-1 seire/tap.

Det er neimen ikke lett å tilfredsstille alle :)


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #499 på: 18. April 2012, 16:46 »
Realistisk sett tror jeg at selv med Barca-seier i El Classico så tar Real det hjem. Skulle de kaste det vekk ville det seff vært morsom.
Men uansett, skjønte også hva du mente Cheick ;)

Forøvrig må vi vel alle heie på Barca i dag. Tanken på at Chelski endelig skulle vinne CL og snyte oss for en eventuell CL-plass er helt grusom.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #500 på: 18. April 2012, 16:48 »
Jeg veit ikke hvem du sikter til - men det er da ingen hemmelighet at Mourinho ALLTID kjører safety first og spiller kynisk. De var jo helt grusomt kyniske mot Bayern - null vilje til å risikere noe som helst fremover. Når de dog spiller mot andre lag i La Liga er det stort sett lag som er på en annen planet kvalitetsmessig - så at de ofte vinner stort der er jo intet sjokk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #501 på: 18. April 2012, 16:58 »
For all del - Mourinho er antakeligvis verdens nest beste trener etter Alex Ferguson. Men han står ikke for en fin type fotball. At Real skal vinne 5-0 mot lekelag fra Spania er en sak - men sjekk hvordan de spiller mot mer jevne lag ute i Europa. Ikke ulikt slik Chelski eller Inter gjorde altså under Mourinho.
Det er effektivt - og Real kan takke ham for at de topper serien og meget vel kan vinne CL. Jeg for min del håper det blir med serien.

Se her ja, endelig en som faktisk kommer med noen poenger. Er helt enig i mye av det du sier. Real er nok ikke på det nivået de ønsker å være enda, og det har vært mye utenomsportslige episoder. Angrepsfotballen er også svært avhengig av om Ronaldo/Alonso har dagen. Jeg mener feks Barca har flere kort å spille på her. Samtidig liker jeg Real fotballen mye bedre enn Barca. Personlig klarer jeg ikke den "1000 pasninger før vi er over midten" fotballen. Men nå får vi da se fremover, nå er det El Clasico og sluttspurt i CL. Det er først nå de møter de store kanonene og vi kan se hvor gode de er.

Jeg fikk ikke sett kampen igår, så den kan jeg ikke uttale meg om...
« Siste redigering: 18. April 2012, 17:00 av Andy »

Peter

  • Gjest
Sv: Champions League
« Svar #502 på: 18. April 2012, 18:15 »
Godt skrevet Andy, er veldig enig.
Jeg har også egentlig som deg, sett meg lei av Barca fotballen. Jeg greier ikke 90 minutter med 5000 pasninger i 5 minutter sammenhengende, mens de biter seg fast på motstanderens banehalvdel og nærmest håner dem med disse gjenntatte 2 meters pasningene sine. Noen synes dette er fantastisk, jeg synes det er kjedelig. Det er ikke sånn fotball skal være, det skal være fult trøkk, harde taklinger og kontringer.
Derfor jeg heller ikke takler å glo på Swansea i 90 min i PL heller. Fin fotball, for all del, men fryktelig kjedelig i lengden!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #503 på: 18. April 2012, 18:19 »
Swansea er veldig opp og ned pga. kvalitetene i laget, men på det beste har de i år vært et av de meste underholdende lagene i PL sammen med Man City, Tottenham og tildels Wigan for min del. Fullt klar over at det ikke alltid funker veldig bra for Wigan og Swansea, men de prøver alltid å spille fotball og står på sitt. Hyll, hyll!
Nei.

Peter

  • Gjest
Sv: Champions League
« Svar #504 på: 18. April 2012, 18:20 »
Jeg spurte vel ikke hva du syntes? Jeg svarte til cheick tiote som synes det er kjedelig å se et lag vinne stort over andre lag.

Om du ikke liker at andre personer enn akkurat den du tenker på svarer deg, er ikke internett din greie.
Og du svarte da meg, så da må det da vel være greit at jeg svarer tilbake? ;)

Hehe, relax mæn, var ikke meningen å være krass  ;)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #505 på: 18. April 2012, 18:24 »
Har ikke tid til å slappe av. Må dusje, gå opp til butikken, handle mat om jeg har lyst på mat i dag, kjøpe en pose potetgull og gå ned igjen og vente på kveldens kamp. For et liv jeg lever. Villt! :frenetisk:

Håper forresten på Barcelona-seier i dag. 4-3 til Barcelona. Heia, heia!
Nei.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #506 på: 18. April 2012, 18:41 »
Livet er virkelig hardt ja :/
Same old Shearer, always scoring!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #507 på: 18. April 2012, 18:43 »
Har ikke tid til å slappe av. Må dusje, gå opp til butikken, handle mat om jeg har lyst på mat i dag, kjøpe en pose potetgull og gå ned igjen og vente på kveldens kamp. For et liv jeg lever. Villt! :frenetisk:

Håper forresten på Barcelona-seier i dag. 4-3 til Barcelona. Heia, heia!

Haha, fyyy f** :thumbu:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #508 på: 18. April 2012, 21:25 »
Terry ser at Puyol har vondt i hånda/armen. Hva gjør han? Tar tak og klemmer til. Gentleman.
Nei.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #509 på: 18. April 2012, 21:26 »
Stream?
Han kom, ble mett og dett var dett....