20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2022  (Lest 32242 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #180 på: 01. Juli 2022, 15:20 »
Sitter ikke med noen fasit, og korriger meg gjerne, men pleier ikke spisser som blir hentet fra Serie A til PL å floppe noe helt forferdelig? Sånn 9 av 10 ganger?

Finnes vel ingen større forskjell på spillemåten  topp-5 ligaene i Europa? Shevchenko, Jovetic, Osvaldo, Kean, Morata, Cutrone osv... Blir ikke fylt med håp.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #181 på: 02. Juli 2022, 00:51 »
Sitter ikke med noen fasit, og korriger meg gjerne, men pleier ikke spisser som blir hentet fra Serie A til PL å floppe noe helt forferdelig? Sånn 9 av 10 ganger?

Finnes vel ingen større forskjell på spillemåten  topp-5 ligaene i Europa? Shevchenko, Jovetic, Osvaldo, Kean, Morata, Cutrone osv... Blir ikke fylt med håp.

Så det du sier er at siden så mange har floppet så vil trolig snart en treffe 100%😜😎

Håper de legger ALT i Diaby. 60 mill pund mener jeg er billig. Vil være verdt det dobbelte etter vm. Vent å se..

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #182 på: 02. Juli 2022, 10:31 »
Salah er jo eksempel på det motsatte, selv etter at han hadde "floppet" en gang i PL allerede. Men ja, det er mange eksempler på at spranget mellom de to ligaene er krevende.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #183 på: 02. Juli 2022, 15:33 »
Får litt Obafemi Martins følelse med Victor Osimhen, men føler Osimhen er mer komplett. (Bedre i lufta, bedre på avslutninger, god fysikk, en bedre all round spiller og med samme farten.

En startoppstilling med følgende:

              Pope
Trippier-Burn-Botman-Targett
      Bruno-Eriksen-Joelinton
Diaby                         Maximin
             Osimhen

Og med disse som rotasjon/Backup:
-Dubravka/Gillespie
- Kraft (Virker som han satses på fremfor Manquillo).
- Lacelles
- Scär
- Lewis
- Willock
- Shelvey
- S. longstaff
- Fraser
- Almiron
- Wilson/Wood

Da har vi en topp 6 stall + etter min mening om det klaffer.

Kvitte oss med:
- Darlow
- Manquilo
- C. Clark
- Fernandez
- Ritchie
- Hendrick
- M. Longstaff
- Murphy
- Gayle
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #184 på: 03. Juli 2022, 02:07 »
Får litt Obafemi Martins følelse med Victor Osimhen, men føler Osimhen er mer komplett. (Bedre i lufta, bedre på avslutninger, god fysikk, en bedre all round spiller og med samme farten.

En startoppstilling med følgende:

              Pope
Trippier-Burn-Botman-Targett
      Bruno-Eriksen-Joelinton
Diaby                         Maximin
             Osimhen

Og med disse som rotasjon/Backup:
-Dubravka/Gillespie
- Kraft (Virker som han satses på fremfor Manquillo).
- Lacelles
- Scär
- Lewis
- Willock
- Shelvey
- S. longstaff
- Fraser
- Almiron
- Wilson/Wood

Da har vi en topp 6 stall + etter min mening om det klaffer.

Kvitte oss med:
- Darlow
- Manquilo
- C. Clark
- Fernandez
- Ritchie
- Hendrick
- M. Longstaff
- Murphy
- Gayle

Ser meget bra ut det der. Tror vi fort kan lukte på topp 4 med det laget der.

P.s Kan se for meg at Botman tar plassen til Burn. At det blir Schär-Botman som stoppere.
Eddie vil jo gjerne se et lag mer spillende bakfra og tror derfor Burn er han som må vike for Botman.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #185 på: 03. Juli 2022, 07:28 »
Blir for dumt å ekskludere Burn fra startelleveren, da han er vår beste stopper. Det aller beste hadde jo vært og fått inn en høyrebeint stopper med fart, eller at Botman var høyrebeint. Slik ble det jo ikke, men.

Forundrer meg heller ikke dersom Howe kjører med tre stoppere i flere av kampene, neste sesong. (Da spesielt mot topplagene).

Ellers ser eg at vi linkes til Tielemans. Tenk dere en midtbanetreer med Bruno, Joelinton og Tielemans :-*

Ser også at Everton ser på Emmanuel Dennis som en mulig erstatter for Richarlison. Hva tenker folk om han, som et spissalternativ til Wilson? Ryktes om en prislapp på (rimelige) £20m. Eg tror han kunne blitt bra hos oss!
« Siste redigering: 03. Juli 2022, 07:34 av Jonas99 »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #186 på: 03. Juli 2022, 08:59 »
Tror nok det blir mange kamper på både Scär, Burn og Botman. Får vi håpe vi slipper å se så mye til Lascelles.

Ja, så også at det var prat om Tielemans for en sum mellom £ 25-30 Mill. Blir interessant hvem vi ender opp med. Håper som sagt på en Høyreving, spiss og en sentral midtbane.

Håper vi går for noe annet en Dennis. Ikke at jeg har sett så mye til han, men synes det er flere spennende alternativer der ute.

Alfonso Leocádio
@alfonso_leocad
Breaking:🚨 Newcastle United are SERIOUSLY considering a bid for Armando Broja
@JacobsBen
 #NUFC #Newcastle
2:07 PM · Jul 2, 2022·Twitter for iPhone
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #187 på: 04. Juli 2022, 09:22 »
Mye rykter om at vi er med i kampen om Armanda Broja fra Chelsea, på en låneavtale. Får vi inn han som spissalternativ, er det jo gode muligheter for at vi går all in på en høyrekant?

Må si jeg er imponert over våre eiere, speiderapparat og Eddie. Virker å ha en klar plan, og nekter å la seg utnytte i forhandlinger, har hentet inn spillere til klare roller.

Får vi se om Botman tar steget, i så fall et meget godt kjøp.

Gått litt under radaren, men vi har hentet noen yngre spillere for u-23 også. Spillere med U-kamper for England blant annet. Blir spennende å se om kvaliteten på akademiet nå også kan få et oppsving?

Så håper jeg det kan bli fortgang på spillere ut! Fortsatt alt for mange uten en fremtid i stallen.

Edit: Leser nå løselige rykter om at vi er i forhandlinger med Leverkusen om Diaby
« Siste redigering: 04. Juli 2022, 11:31 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #188 på: 05. Juli 2022, 21:53 »
Ser ikke ut til at vi skal gå rabiat og bytte ut hele stallen, men heller satse på kvalitet og noen få spillere som merkbart styrker oss. Det er jeg fan av, så må vi også innse at vi har få spillere som vil generere mye cash inn som kan reinvesteres - og jeg skjønner det slik at FFP da gjør at vi er noe begrenset...?
Er vel eventuelt ASM dersom Howe føler at han ikke passer inn. Det har jo tidligere gått rykter om det, Dog virker det til å ha stilnet i sommer.

Så er det viktig at vi stadig får vekk den store mengden daukjøtt i stallen.

Ellers er jeg vel så spent på hvordan nåværende stall starter sesongen. Var det hvetebrødsdagene vi var vitne til, eller skal vi fortsette utvikle fysikk og spillestil og "kick on" utover høsten? Feelingen rundt laget har ikke vært så positiv siden King Kev returnerte frem til Ashley fucka alt til utover transfersommeren. Klarer Shelvey fortsette positiv utvikling? Longstaff ble belønnet med ny kontrakt og presterte bedre enn han har gjort under Bruce.
Tror at vi skal være litt realistiske og innse at vi enda ikke er i nærheten av topp 4 slik jeg ser enkelt drømmer om. Til det trengs minst en sesong til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #189 på: 06. Juli 2022, 13:09 »
Ser ut som Leverkusen forlanger 60 mill for M Diaby, og at Newcastle ikkje vil betale dette.....
Lurer på kva neste trekk er frå vår side...    ?   
Lucas Paqueta fra Olympic Lyon til ca halve prisen 31,5 mill hadde vore ein erstatning..... :-*

https://www.google.com/search?q=lucas+paqueta&oq=lucas&aqs=chrome.0.69i59j46i39j46i433i512j46i131i433i512j0i131i433i512j69i61j69i60l2.4251j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8





Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #190 på: 06. Juli 2022, 14:53 »
Har visst kontaktet Everton ang. Anthony Gordon.

Ville jo vært en meget spennende signering! Everton trenger vel penger også.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #191 på: 06. Juli 2022, 22:50 »
Har visst kontaktet Everton ang. Anthony Gordon.

Ville jo vært en meget spennende signering! Everton trenger vel penger også.

😱 Gå fra Diaby til Gordon er som å gå fra indrefilet til nuggets.
60 mill pund er faktisk Diaby verdt. Vil bli klubbens største profil siden Shearer!

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #192 på: 07. Juli 2022, 10:39 »
Ventre/høyre kant spiller jo ingen rolle. Da maxi trolig er tiltenkt en rolle i laget og kan spille på begge sider.

Tror vi allerede lukter på topp 6, men med Diaby inn tror jeg vi fort kan lukte på topp 4!
Et supert vindu til nå, og kommer nok 2-3 til inn også.

Enig i mye du skriver, men topp 6 er ikke aktuelt med troppen vi har per nå.
Tror du ett lag som må starte fraser, murphy eller Almiron og ha så tynn dekning på posisjonene per nå, så lurer du deg selv.

Lagene rundt oss har også gjort veldige gode signeringer og hatt like bra vindu som oss så langt.

Samtidig er å tro vi får Diaby og Oshimien som å tro på nissen.
Begge vil ha CL spill og har flere andre lag som vil ha dem som har CL.

Om vi får en av dem skal vi prise oss lykkelig.

Dette er realisme, ikke negativitet. Dette er en marathon, ikke en sprint.

« Siste redigering: 07. Juli 2022, 10:57 av snkz »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #193 på: 07. Juli 2022, 12:04 »
Klarte å overbevise Bruno og Botman å velge oss fremfor klubber med bedre standing, men er jo helt avhengig av å klare å selge inn budskapet og prosjektet vi har på gang. Både Bruno og Botman nevnte i intervjuer at de synes prosjektet er såpass spennende å bli med på, og det var mye av grunnen til at de valgte oss selv om vi er et stykke unna å kjempe om plass i CL.

Men, er nok en del av de som sier nei takk og pga. av manglende spill i Europa.

Avskriver ingen, regner ikke med noen før de står med trøya  ::)
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #194 på: 07. Juli 2022, 14:03 »
Ventre/høyre kant spiller jo ingen rolle. Da maxi trolig er tiltenkt en rolle i laget og kan spille på begge sider.

Tror vi allerede lukter på topp 6, men med Diaby inn tror jeg vi fort kan lukte på topp 4!
Et supert vindu til nå, og kommer nok 2-3 til inn også.

Enig i mye du skriver, men topp 6 er ikke aktuelt med troppen vi har per nå.
Tror du ett lag som må starte fraser, murphy eller Almiron og ha så tynn dekning på posisjonene per nå, så lurer du deg selv.

Lagene rundt oss har også gjort veldige gode signeringer og hatt like bra vindu som oss så langt.

Samtidig er å tro vi får Diaby og Oshimien som å tro på nissen.
Begge vil ha CL spill og har flere andre lag som vil ha dem som har CL.

Om vi får en av dem skal vi prise oss lykkelig.

Dette er realisme, ikke negativitet. Dette er en marathon, ikke en sprint.

Ja mulig jeg er vel positiv, MEN må huske Newcastle ble nr 4 fra nyttår og inn😎. Og det var før Botman og Pope kom inn. Vi må helt klart forsterke ene siden på ving. Hvertfall  murphy og Almiron skal vi helst ikke ha i nærheten av vår beste 11er.
Så et liveshow med warren Barton her om dagen. Som han også påpekte. Manc fikk ikke signert Robinho for det fine været og den gode maten i Manchester😂 pengene rår.