20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Retningslinjer på forumet  (Lest 1820 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Retningslinjer på forumet
« på: 29. Mai 2005, 21:00 »
Vi passerer snart 5000 innlegg på halvannen måned her på forumet, noe som er fryktelig bra. Dette er vi selvfølgelig stolte over.

Når det postes i gjennomsnitt rundt 150 innlegg per dag er det alltid noen som er enten feilpostet, meningsløse, kverulerende eller på en annen måte unødvendige. Vi er p.d.d 3 moderatorer, men det er ikke alltid like enkelt å holde forumet like oversiktelig og fritt for unødvendigheter til enhver tid.

Mange har sikkert også muligens opplevd å få sine innegg slettet eller tråder stengt. Jeg vil bare minne om at vi gjør dette for forumets (dvs deres) eget beste, ikke for å virke som noen herskere selv.

Jeg vil be dere om følgende for å gjøre forumet så bra som mulig:

- Sitér det du svarer på. Det er ingen vits i å sitere innlegget du svarer på + 4 andre innlegg i samme slengen.

- Tenk dere om før dere starter tråder, og still dere følgende spørsmål: Er dette blitt tatt opp før? Poster jeg dette på riktig forum nå? Bygger det jeg skriver opp til debatt?

- Hold dere for gode til å gå til personangrep mot hverandre. Diskuter sak, ikke person!!

- Hold dere mest mulig til sakens kjerne. Off topic inni mellom går greit, men langvarige debatter om feks frukt og grønt har ingenting i Transfers-forumet å gjøre.

Vi har nå ordnet det slik at man vil få advarsel på PM ved "regelbrudd", det vil si et gult kort ovenfor avataren, mens grove regelbrudd fører til en utestengelse i x måneder (avhengig av hvor grovt det er). Jeg regner med at dette ikke blir nødvendig, da det stort sett bare er fredlige og saklige sjeler her inne som bare vil diskutere Newcastle :wink:
Man får fjernet det gule kortet hvis man opptrår feilfritt i 4 uker etter å ha pådratt seg det.

Man får IKKE gult kort eller advarsel på noen måte dersom man er kraftig uenig i en ting. Det er stor forskjell på å være uenig og å være usaklig.

Vi skal prøve å unngå å være leke-politi så mye som mulig, men det hele er opp til oss alle. Jeg vil påminne om at dette gjelder både moderatorer og vanlige debattanter, inkludert meg.

Håper dere er enige i at et slikt system trengs for å bevare kvaliteten og seriøsiteten som har vært her inne siden det nye forumet ble opprettet.

PS! Jeg fjerner denne fra dette forumet om 3-4 dager, da den egentlig burde vært postet på info-forumet. Vil bare at alle skal få det med seg.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!