20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00  (Lest 21019 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #135 på: 04. Nov. 2012, 20:01 »
Helt grei gjennomført kamp. Laget ligger godt og kompakt sammen både i forsvaret og på midtbanen og avstanden mellom lagdelene ga ikke LFC mye rom, ihvertfall ikke i 1. omgang. Synes vi hadde god kontroll på kampen helt til Ba måtte ut, og det ble enda verre når Cabaye i tillegg måtte ut. Derfra og til kampslutt var det alt annet enn kontrollert ihvertfall.


Vi tar med oss 1 poeng på en bane vi har sluppet inn 3 mål i 5 av de siste 7 kampene. Laget gjør en solid innsats med S. Taylor og Krul som sjefene. Positivt at også Vurnon Anita gjør sin aller beste NUFC kamp både sentralt og som back. Jonas gjør også en manns jobb defensivt, bare så forbanna synd med den feilpasningen hans. Den var unødvendig og sløv.
Målet var fantastisk av Ben Arfa og Cabaye. Begge virket pigge og var med når det var mulighet for det. Imponert over at Ben Arfa tar såpass mye ansvar defensivt, selv om jeg gjerne skulle sett han lenger oppe i banen. Da Cabaye måtte ut håpet jeg Ferguson gikk inn på kant og at Ben Arfa tok over rollen sentralt, da tror jeg mulighetene ville blitt flere.

Nå går vi inn i en periode hvor vi møter 6 lag (+ 3 i EL) som ligger bak "oss" eller rett rundt "oss" på tabellen, før ManCity venter hjemme 15. desember. Mulighetene for god poengfangst er stor, og med kun 3 poeng opp til Everton på 4. plass så er "vi" så absolutt med i gruppa blant de nest beste. "Toget" med ManCity, Chelsea og Manure får "tøffe" sin egen vei uansett.
Hadde vært morro om vi også denne sesongen var med helt der oppe å kjempet om den siste CL plassen helt til tampen av sesongen. Med god poengfangst frem til jul er "vi" med å kjemper ganske langt oppe på tabellen, og med de kampene vi nå har er det store muligheter for det. Jeg ser ihvertfall positivt på fortsettelsen.

Synes flere spillere begynner å komme i form og vise seg. Cabaye har vært svak til nå denne sesongen men viste gode takter idag. Anita var også mye bedre enn tidligere. Får bare håpe at Cissè også finner veien til nettmaskene snart.

Ellers så får vi håpe at laget ligger godt plassert når januarvinduet kommer så klubben er attraktiv for gode spillere. Trenger noen nye spillere inn, spesielt i forsvar. Skulle gjerne sett en spisstype litt annerledes enn det Ba og Cissè er også. Spennende tider imøte. Er sikker på at det kommer flere signeringer nå i januar som forsterker laget skikkelig.


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #136 på: 04. Nov. 2012, 20:37 »
Strengt tatt var det positivt for vår del da Perch måtte ut. For endelig viste Anita gode takter sentralt - vi ble mye bedre og tryggere med ball straks Anita kom inn sentralt i banen og fikk i gang vårt eget spill utover i førsteomgang ihvertfall. Ellers er jeg forbanna skuffa over Colo som mister hodet der. Suarez er en dritt og alt det derre - men intensjonen bak taklinga til Colo er ikke til å komme vekk fra. Der prater vi rullegardin gitt. Det kan ha kostet oss to poeng i dag ettersom jeg syns vi så meget farlige ut på kontringer - og det kan bety poeng tapt fremover når vi må klare oss uten vår viktigste spiller.
Ba og Cabaye ut med skade gjør dette til et mulig veldig dyrt poeng tjent. Vi får bare be til høyere makter om at skadene ikke er alvorlig.
I dag syns jeg forøvrig Steven Taylor er helt fantastisk god. Danny Simpson skal også ha kred for et bra innhopp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #137 på: 04. Nov. 2012, 20:53 »
Anita gjør så absolutt en god figur idag. En av få defansive spillere som kan håndtere en ball. Jonas har ikke bare pasningen som fører til mål, men vi får også en kontring imot på slutten fordi Jonas prøver på et eller annet rart. Nå skal jeg ikke kritisere denne kampen her altfor masse selv om vi også denne gangen faller bakpå og begynner med denne antifotballen vår etter en ledelse. MEN..det med Ben Arfa og de defansive oppgavene. Mannen er jo helt kjørt til tider på grunn av oppgavene han har. Dette er ikke bare på bortebane, men også i stor grad på hjemmebane også. Se på Suarez, har null plikter defansivt og ligger hele tiden og lurer. Han er hele tiden klar om det kommer en kontring. Du kan ikke slippe synet av han et lite sekund. Tenk hvor mye mer vi hadde fått ut av Ben Arfa om han hele tiden var klar til en kontring. Når vi har en så temposvak spissduo så ender det med at Ba og Cisse får ballen, også må de holde på ballen til resten kommer. Dette skjer både mot etablert forsvar og på kontringer. Hva om Ben Arfa hadde ligget oppe med Ba oftere. Da kunne de satt fart med en gang.
Dette var ikke så spesielt for denne kampen, men et irritasjonsmoment til nå i sesongen.

Må også hylle Saylor for en god jobb i forsvar. Det blir mye forsvar på nufc når vi mangler en del på å holde ballen ilaget. De blir ofte til at motstanderen kommer igjen og igjen. Saylor og Anita var gode å ha inne i laget igjen. Sammy gjør også et bra innhop.

Nå er vi tre poeng bak fjerdeplassen. Det er litt sprøtt med tanke på begredelig spill i store deler av sesongen til nå. Nå kommer det også tre kamper på rad der vi skal være kapable til å ta en del poeng, men vi trenger de skadde spillerne tilbake fort om det skal skje..

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #138 på: 04. Nov. 2012, 20:54 »
Ba skal også ha kred. Vant absolutt alt på defensive dødballer, og var flink til å ta ned og holde på ball. Og klareringene hans var sinnsykt bra. Han fikk ballen langt ut av vår 16-meter, og det er gull.

Ellers er jeg litt skuffet. Synes alle lag spaserer rett igjennom midtbanen vår for tiden. Idiottakling av Colo. Er så jævlig åpenbart at det ikke handler om å vinne ballen i den sutasjonen.

Enig med Fluffy, forresten. Har sagt det mange ganger, og kommer til å fortsetter å si det; jeg er glad for at Ben Arfa jobber en del defensivt, men jeg vil se han så lite som over hodet mulig på vår banehalvdel. Ja til en mer offensiv Ben Arfa! Ja! Ja! Ja!
« Siste redigering: 04. Nov. 2012, 20:56 av boris. »
Nei.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #139 på: 04. Nov. 2012, 20:54 »
1 poeng er mer enn jeg forventet.

Kjedelig med skader og kort, men anfield er alltid vondt for oss dessverre :(

Glad perch forsvant av banen ellers kunne det blitt enda mer brutalt på midten...

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #140 på: 04. Nov. 2012, 20:57 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3506388.ece

«Om han vil treffe foten hans, bommer han aldri»

Tidligere Liverpool-stjerne mener Newcastles røde kort var en helt feil avgjørelse.

For en gangs skyld er jeg enig med Owen.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #141 på: 04. Nov. 2012, 21:20 »
Misfornøyd med dømminga. Burde vært rødt til Sterling, syns det var greitt med kortet til Colo, men da må dommeren vere konsekvent. Fornøgd med poenget, men syns vi leverer ein dårlig kamp. Kjipe greier med alle skadene.

Gud kor mykje eg mislika Suarez. Gjennomført ekkel type.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #142 på: 04. Nov. 2012, 22:13 »
1 poeng er mer enn jeg forventet.

Kjedelig med skader og kort, men anfield er alltid vondt for oss dessverre :(

Glad perch forsvant av banen ellers kunne det blitt enda mer brutalt på midten...

Enig! Perch løper, jobber og sliter hele tiden og skal ha kred for det, men er altfor enkel ellers. Det er litt for lett å se seg blind på arbeidsinnsatsen hans, den er upåklagelig, men for en toppklubb som det NUFC ønsker og bør være må du ha litt ekstra å vise frem, ihvertfall om man skal kapre en plass sentralt på midtbanen. For som back og midtstopper har han vist seg å ikke holde mål, desverre.

Leon

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 680
  • Luxury
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #143 på: 04. Nov. 2012, 22:16 »
Er det bare meg som har gledet meg mest over Europa League kampene en serien ? Syntes vi spiller så rotete og dårlig . Går i rykk og napp hele tiden i serien og så stagnerer det. Hvor blir det av flyten, fin spillet og intensiteten som vi hadde ifjor ?

Mannskapet vi har er for shabby og det er for stort steg mellom våre beste og dårligste. Og noen må sette seg ned med Cisse og gi mannen selvtillit og gnisten tilbake. Blir alt for stillestående stort sett alle kamper.

 ;D



video http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/20199963

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #144 på: 04. Nov. 2012, 22:32 »
1 poeng er mer enn jeg forventet.

Kjedelig med skader og kort, men anfield er alltid vondt for oss dessverre :(

Glad perch forsvant av banen ellers kunne det blitt enda mer brutalt på midten...

Enig! Perch løper, jobber og sliter hele tiden og skal ha kred for det, men er altfor enkel ellers. Det er litt for lett å se seg blind på arbeidsinnsatsen hans, den er upåklagelig, men for en toppklubb som det NUFC ønsker og bør være må du ha litt ekstra å vise frem, ihvertfall om man skal kapre en plass sentralt på midtbanen. For som back og midtstopper har han vist seg å ikke holde mål, desverre.
Kan vel nesten si det samme med Jonas. Tilfører laget null offensivt. Han er også ukomfortabel med ballen i beina, og kan også miste ballen i livsfarlige posisjoner fordi han ikke makter å få det frisparket som han alltid er etter.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #145 på: 04. Nov. 2012, 22:59 »
Det finnes ingen tvil om det røde kortet. Forferdelig av Colo(Jeg skulle dog ønske han traff beinet og brakk det i fjorten biter). Stygge hora suarez. Forferdelig av dommeren å bare gi tilsnakk til Sterling. WTF!
Same old Shearer, always scoring!

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #146 på: 04. Nov. 2012, 23:13 »
Ingen andre enn meg og de engelske kommentatorene som fikk med seg da Sterling liggende sparket etter Simpson to ganger etter en duell ute ved linja. Simpson la ikke merke til det dessverre, men der var Sterling griseheldig. Mbia fikk rødt for det forrige uke.

Ellers merkelig at vi ikke holder på ballen mer når vi ser hvor bra det faktisk går de gangene vi prøver på det. Jonas blir dessverre litt for treg i midten.

Ellers imponerende med ett poeng i en kamp hvor vi måtte gjøre stoore omrokkeringe og fikk rødt kort. Arbeidsinnsatsen og offerviljen fra forrige sesong er ihvertfall tilbake! Måtte spillet også komme snart.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #147 på: 04. Nov. 2012, 23:18 »


Du ser at Colo ikke er borti Suarez. I realiteten er det ikke rødt kort, men når man går inn på den måten mot en spiller som dør av kroppskontakt så er det vanskelig å klage. Skulle gjerne sett en video av Sterling sin også.

Uansett, vi er planløs og tafatt igjen. Den ene gangen vi får lagt inn så scorer vi. Taktikken er at Krul slår langt opp på Ba. Det er faen med latterlig at vi skal være så feige med landslagsspillere i hytt og pine. Ingen kantspill og ingen pasningsspill, så lurer egentlig på hva vi gjør. Og sånn har det vært nesten sammenhengende helt siden AP tok over, ingen plan over angrepsspillet. Santon må over på høyre eller bruke venstrefoten.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7618
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #148 på: 04. Nov. 2012, 23:29 »
Ingen andre enn meg og de engelske kommentatorene som fikk med seg da Sterling liggende sparket etter Simpson to ganger etter en duell ute ved linja. Simpson la ikke merke til det dessverre, men der var Sterling griseheldig. Mbia fikk rødt for det forrige uke.

Ellers merkelig at vi ikke holder på ballen mer når vi ser hvor bra det faktisk går de gangene vi prøver på det. Jonas blir dessverre litt for treg i midten.

Ellers imponerende med ett poeng i en kamp hvor vi måtte gjøre stoore omrokkeringe og fikk rødt kort. Arbeidsinnsatsen og offerviljen fra forrige sesong er ihvertfall tilbake! Måtte spillet også komme snart.

La merke til den jeg også!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #149 på: 04. Nov. 2012, 23:32 »
1 poeng er mer enn jeg forventet.

Kjedelig med skader og kort, men anfield er alltid vondt for oss dessverre :(

Glad perch forsvant av banen ellers kunne det blitt enda mer brutalt på midten...

Enig! Perch løper, jobber og sliter hele tiden og skal ha kred for det, men er altfor enkel ellers. Det er litt for lett å se seg blind på arbeidsinnsatsen hans, den er upåklagelig, men for en toppklubb som det NUFC ønsker og bør være må du ha litt ekstra å vise frem, ihvertfall om man skal kapre en plass sentralt på midtbanen. For som back og midtstopper har han vist seg å ikke holde mål, desverre.
Kan vel nesten si det samme med Jonas. Tilfører laget null offensivt. Han er også ukomfortabel med ballen i beina, og kan også miste ballen i livsfarlige posisjoner fordi han ikke makter å få det frisparket som han alltid er etter.

At Jonas er en bedre spiller enn Perch er det vel ingen tvil om. Men jeg skjønner frustrasjonen din. På en annen side så er Jonas viktig nettopp fordi han evner å holde litt på ballen og trekke ned tempoet. Dette er viktig mot lag som styrer spillet og som er bedre enn "oss".
Bortsett fra den håpløse pasningen mellom han og Cissè som førte til målet imot så synes jeg han klarte seg ganske bra sentralt idag. Han gjorde seg spillbar og hadde flere kombinasjoner som gjorde at NUFC kunne spille seg ut av forsvaret. Spesielt i 1. omgangen synes jeg han var god. Da var forøvrig hele laget godt.