20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00  (Lest 21020 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #15 på: 01. Nov. 2012, 14:00 »
Jeg har nokså dårlige erfaring fra sist Newcastle spilte rett før RBK. Riktignok gikk det bra med sebra-stripene, men trønderbataljonen gikk det ikke fullt så bra med.

Hvis bare ett av lagene kan vinne på søndag, må jeg dessverre si jeg foretrekker RBK. Men jeg håper det lar seg gjøre at begge lagene vinner. Da blir jeg veldig, veldig happy. Spesielt hvis lørdag også har gitt meg grunn til optimisme.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #16 på: 01. Nov. 2012, 14:12 »
Jeg har nokså dårlige erfaring fra sist Newcastle spilte rett før RBK. Riktignok gikk det bra med sebra-stripene, men trønderbataljonen gikk det ikke fullt så bra med.

Hvis bare ett av lagene kan vinne på søndag, må jeg dessverre si jeg foretrekker RBK. Men jeg håper det lar seg gjøre at begge lagene vinner. Da blir jeg veldig, veldig happy. Spesielt hvis lørdag også har gitt meg grunn til optimisme.

 ???
Same old Shearer, always scoring!

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #17 på: 01. Nov. 2012, 14:38 »
Har så mange Liverpool-fans som venner (ikkje noko meir), så håpar denne går i boks. Sett mange kampar denne sesongen og forrige med dei, og synest dei slit i 2.Omgang uansett. Klarer me å demme opp i fyrste omgang, for å så la Farguson, Ben Arfa og Cisse(???) blomstre i 2. trur eg me tar denne. Historisk sett er vel sjansen liten, men det kan ein jo ikkje bry seg om!

Håpar fylgjande:

                 Krul (kan forresten verta utslagsgivande. Liverpool slit på keeperplass)

Simpson   -  S.Taylor  - Coloccini   - Santon

                  Cabaye   -  Jonas
Ben Arfa                                  Ferguson
                         Cissé

Litt usikker på det med Jonas, men trur me treng han med tanke på Sterling/Kaptein Uruguay. Kanskje Anita/Bigi istadenfor...

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #18 på: 01. Nov. 2012, 14:44 »
                 Krul (kan forresten verta utslagsgivande. Liverpool slit på keeperplass)

Simpson   -  S.Taylor  - Coloccini   - Santon

                  Cabaye   -  Jonas
Ben Arfa                                  Ferguson
                         Cissé

Perch utvist før kampstart?

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #19 på: 01. Nov. 2012, 15:04 »
Mangla ei linje der ja. Var då DM på Perch som var tanken...

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #20 på: 01. Nov. 2012, 15:25 »
Williamson vs Suarez   :nervøs: :nervøs: :nervøs:
Toon till I die.

JcVik

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #21 på: 01. Nov. 2012, 17:22 »
Trur Pardew velger dette laget:

                   Krul
Simpson - Saylor - Colo - Santon
Ben Arfa - Cabaye - Perch - Jonas
               Ameobi
               Cisse (Ba)

Føler meg sikker på at dette blir laget. Ba speler om han er klar, reint bytte med Cisse om ikkje. Steven erstatte Williamson ettersom han er bedre. Perch fortsette som maur på midten, mange som kunne spelt før han men han er godt likt av sjefen. Personlig synst eg han jobbe knallhardt og ofre seg 100% og derfor fortjener plassen, også imponert øve kor ofte han klarer unngå det andre gule kortet. 45 gule kort aldri 2 gule i ein kamp...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #22 på: 01. Nov. 2012, 17:47 »
Magpies @ Anfield: Premier League Years:
2011/12: Lost 1-3 OG
2010/11: Lost 0-3
2008/09: Lost 0-3
2007/08: Lost 0-3
2006/07: Lost 0-2
2005/06: Lost 0-2
2004/05: Lost 1-3 Kluivert
2003/04: Drew 1-1 Ameobi
2002/03: Drew 2-2 Speed, Shearer
2001/02: Lost 0-3
2000/01: Lost 0-3
1999/00: Lost 1-2 Shearer
1998/99: Lost 2-4 Solano, Andersson
1997/98: Lost 0-1
1996/97: Lost 3-4 Gillespie, Asprilla, Barton
1995/96: Lost 3-4 Ferdinand, Ginola, Asprilla
1994/95: Lost 0-2
1993/94: Won 2-0 Lee, Cole

 :yaoscared:

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #23 på: 01. Nov. 2012, 17:56 »
Blir nok tap på Anfield dette året også. Liverpool kommer til å dominere med posession og trille ball. De kvalitetene har ikke vi. Blir vel en kamp der nufc blir løpende imellom store deler av kampen. Får håpe på et flaksemål igjen. Er også møkk lei mange av spillerne i laget, men håper på følgende..

Krul
Anita Saylor Colo Santon
Cabaye  Perch  Jonas
Ben Arfa  Cisse(Ba)  Ferguson
« Siste redigering: 01. Nov. 2012, 17:58 av Fluffy »

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #24 på: 01. Nov. 2012, 17:57 »
Ref. den statistikken som Kristoffer viser til i Jonas-tråden, så har eg lyst til å ha han sentralt i banen. Forhåpentlegvis kan han klare å gjere jobben til Joe Allen vanskelegare, noko som i tur ev. også vil sinke Liverpool. Eg vil ha inn Anita på høgreback etter Simpson si fadese av ein kamp sist, og trur han har tempo nok til å ta seg av ein hurtig kantspelar, samtidig som Liverpool kanskje ikkje er så sterke i lufta på innlegg (noko som antakeleg har vore eit av ankepunkta mot å bruke han på back før). Langs bakken er L'pool derimot sterke offensivt, så då bør det vere klinkande klart for Pardew at Saylor må få plassen til Willo. Colo trur eg taklar denne oppgåva betre enn han gjorde sist mot eit typisk kontringslag.

Med Jonas sentralt i banen, og forhåpentlegvis med ein viss kontroll som kan gi Cabaye rom til å ligge meir offensivt, er det plass til nye kostar ute på venstrekanten. Her vil eg ha inn Ferguson eller Obertan. Kanskje førstnemnte inn på venstrekant, og Obertan inn på høgrekant. Eg vil ha tempo og innleggskraft, men viktig er det også med full innsats begge vegar. Liverpool har offensive backar og driblesterke vingar, så det er essensielt å unngå at dei får dobla opp mot våre backar.

Ben Arfa i tospann med Cissé. Skrtel og Agger er begge gode i lufta, men spesielt førstnemnte er det mulig å utfordre langs bakken. Forhåpentlegvis kan HBA jobbe betre saman med Cissé enn det Ba har klart, og om Obertan gir full pinne er det mogleg at han kan gjere ein betre jobb defensivt enn det HBA (til tross for merkbare forbetringar frå den mannen defensivt) tidvis har prestert (ref. då Reading heile tida fekk doble opp mot Tavernier).

...................Krul.....................

Anita - Colo - Saylor - Santon

.................Jonas....................

Obertan - Cabaye - Ferguson

.................Ben Arfa................
........................Cissé..............

Men dette blir garantert ikkje laget. Dessverre, vil eg hevde. Innstiller meg på ein dryg 5-1, så forventingane til poeng er minimale.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #25 på: 01. Nov. 2012, 20:16 »
3 - 1 tap dessverre.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #26 på: 01. Nov. 2012, 20:19 »
Satser på reprise av resultatet fra St.James' forrige sesong, og ikke minst at Enrique ender i mål på slutten av kampen   :fisk:

Men desverre tror jeg at ett poeng er alt jeg tørr å håpe på fra denne kampen. Ikke noe bra tegn at Suarez har begynt å putte sjanser (hvertfall mer enn han gjorde før)

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #27 på: 01. Nov. 2012, 22:27 »
Liverpool kommer til å dominere med posession og trille ball.

Det er vel nærmere 100 prosent sikkert. Pardew satser vel på at et disiplinert forsvarsspill og effektivitet i angrepsspillet skal kunne gi Newcastle poeng. Er Ba frisk blir det å satse på kombinasjonen hvor Krul slår langt opp - Ameobi stusser - Ba scorer. Så enkelt... :)
Det har selvfølgelig vært interessant om Pardew legger opp til noe annet enn en ordinær Newcastle-strategi/taktikk også men... Får håpe Taylor er klar til start og at savnet av Tiote ikke blir for stort.

Peter

  • Gjest
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #28 på: 01. Nov. 2012, 23:08 »
Håper Bigirimana starter istedenfor Perch.
Har 0 tro på denne kampen, men har et lite håp om uavgjort..

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #29 på: 01. Nov. 2012, 23:21 »
Perch fortjener å starte denne. Han har vært solid i omtrent hver eneste kamp det siste året.

                     Krul

Simpson - Saylor - Colo - Santon

            Cabaye - Perch - Jonas
Ben Arfa                              Obertan

                        Cisse

Solid bakover, kontringsstyrke med Ben Arfa, Obertan og Cisse.