20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00  (Lest 23761 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #180 på: 29. Okt. 2012, 15:55 »
Jepp, Jonas er ufattelig dårlig for tida. Trekker mye inn og sinker framdriften i angrepene med for mye kjæling av ball. Mister ballen ofte. Innlegg fraværende, og når de en gang kommer, er det av laber kvalitet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #181 på: 29. Okt. 2012, 16:40 »
Ameobi var grusom i andreomgang ja - men syns han leverte en okei førsteomgang uten at det var veldig imponerende. Hadde en assist og burde hatt en til. Når vi først skal spille slik dritfotball som det vi gjorde da vi scora - så passer jo dessverre Shola inn der fremme. Cisse presterte veldig lite når han kom innpå - uvenn med ballen, og er ingen stor mann i duellene heller. Til hans forsvar skapte vi få sjanser for han - og dessverre var det Obertan som ofte var mannen som prøvde treffe han inne i feltet.
Forstå meg rett her da - jeg håper å se Cisse mer fordi det selvfølgelig bor så mye mer i han. Men han var ærlig talt ganske trist i går. Men nå fikk han dette målet sitt. Da er det lov å håpe at det løsner.
Atpåtil ble Ba skadd - Pardew prater om no nerveproblemer. Blir han borte noen matcher nå må vi bare håpe at det løsner for Cisse asap.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #182 på: 29. Okt. 2012, 21:04 »
I forhold til Jonas, så spilte han for det første indreløper i 4-3-3 og ikke ving i 4-4-2 mesteparten av kampen i går. Derfor er det helt på trynet å kritisere ham for å ha ligget for sentralt i banen. Hva angår innleggskvaliteten hans, har han vært ræva til å slå innlegg så lenge jeg kan huske... Forsen hans ligger i arbeidskapasiteten og evnen til å jogge med ball i beina og bli felt. I gårsdagens kamp synes jeg ikke han var blant de som presterte dårligst... Colo og Cabaye er spillere en gjerne forventer er blant våre beste i hver kamp, men i går skilte de se i alle fall ikke ut på noen positiv måte. Simpson minner meg også på hvorfor jeg ikke gråter når kontrakten hans løper ut.

Ameobi fungerer bra som oppspilspunkt, og de farligste målsjangsene våre kommer etter at han beister seg forbi forsvarere. Når vi spiller drittfotball foretrekker jeg virkelig at vi har en ordentlig targetman til å plukke ned oppspillene, kontra at vi har Ba og Cissé som ikke klarer å plukke ned de drittballene i første rekke willo og perch serverer. Ba presterer nemlig betydelig bedre når han spiller sammen med en Best/Ameboi-type. Det viste seg også gang på gang i fjorårssesongen.

Glad Krul spiller så bra som han gjør.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #183 på: 29. Okt. 2012, 22:42 »
Kva meir kan ein eigentleg forventa av Cisse, med tanke på kva spelartype han er, etter at han kom inn i og får 30 minutt i ein av årets dårlegaste omgangar.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #184 på: 29. Okt. 2012, 23:01 »
Selvfølgelig - det påpekte jeg også. Men han har fortsatt vært albinobleik hele veien i år. Mens Ameobi er ganske håpløs foran mål maktet han ihvertfall skape muligheter for spisspartner Ba i førsteomgang - som resulterte i et mål og en svær sjanse. Men jeg håper selvsagt vi får i gang Cisse igjen fremfor å spille med en middelmådig Ameobi. Men dersom vi skal spille hoofball er det jo greit å ha Ameobi på banen med en av våre to goalgettere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #185 på: 30. Okt. 2012, 12:37 »
I forhold til Jonas, så spilte han for det første indreløper i 4-3-3 og ikke ving i 4-4-2 mesteparten av kampen i går. Derfor er det helt på trynet å kritisere ham for å ha ligget for sentralt i banen.

Jonas trekker generelt mye inn i banen. Ja, han var tiltenkt en rolle som indreløper mot West Bromwich, men etter å ha vært vitne til en del elendige prestasjoner fra hans side de siste kampene, tror jeg de fleste er enige i at han kunne nytt godt av en pause. Jeg vil gjerne se den typiske kantspilleren som forserer ned til linja og legger inn i boksen, slik man forventer av en ving. Vi trenger en annen som kan bekle hans posisjon. Helst en venstrebent spiller.

Vi har jo ikke flust av dem. Kanskje må vi handle. Ser ikke for meg at Sammy, Ferguson eller Marveaux vil ta fra ham plassen med det første. Som du skriver er Jonas sin styrke hans arbeidskapasitet og evnen til å holde på ball. Han skaffer mye frispark, men til hvilken nytte? Vi klarer ikke å utnytte dem.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #186 på: 30. Okt. 2012, 12:39 »
Jepp, Jonas er ufattelig dårlig for tida. Trekker mye inn og sinker framdriften i angrepene med for mye kjæling av ball. Mister ballen ofte. Innlegg fraværende, og når de en gang kommer, er det av laber kvalitet.

Fatter ikke hvorfor Jonas i det hele tatt forsatt får starte for oss...

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #187 på: 30. Okt. 2012, 12:47 »
Tror det bare hadde vært sundt å bytte Jonas ut med Obertan, Sammy eller Ferguson i en kamp eller to. Spesiellt Ferguson har vist at de siste kampene at han har en innleggs fot som duger.

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #188 på: 30. Okt. 2012, 12:50 »
Fatter ikke hvorfor Jonas i det hele tatt forsatt får starte for oss...

Det har nok bakgrunn i antall kilometer han nedlegger i løpet av en kamp.

PS! Vet ikke om det har blitt nevnt, men må rette en stor takk til Chris Foy som faktisk lar spillet gå videre idet Ben Arfa blir felt og Sammy tar over kula like før scoringen kommer. Har vært mye fokus på dårlige dommere denne runden, men denne taklet du bra, Mr. Foy.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #189 på: 30. Okt. 2012, 13:07 »
Shola var horribel i går. Helt klart! Jeg forstår meg ikke på den mannen. Han klarer å slå en pasning til Ba, som egentlig bør gå langs bakken, men som kommer i hodehøyde og attpåtil med skuddkraft, og dét på fem-ti meters avstand. Ikke nok med det, men mannen presses ikke nevneverdig av motstander. Haha! Jeg sitter her og ler når jeg tenker over det. Trodde ikke det var mulig å få se en slik prestasjon på det nivået, men har innsett at ALT er mulig når det gjelder Shola.

Haha husker den pasningen. enkel 4 meters pasning og den endre opp på kneet til Ba  :toon:   :worthy: SHOLA :smitten:  :smitten:

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #190 på: 30. Okt. 2012, 13:37 »
Hehe! Ser forresten at jeg har skrevet at han var horribel. Nå ja, han var vel ikke helt håpløs. Stussa ballen videre til Ba som puttet det første målet, og han slo et ganske så fint innlegg til samme mann som burde ha puttet på en stupheading som gikk til side for mål. Ellers var det dessverre ikke mye å skryte av.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #191 på: 30. Okt. 2012, 16:28 »
Shola spilte jo litt ute av posisjon og, da. Men ja, han var ikke veldig god. Men om bevegelsene rundt han var litt bedre ville han fort sett mye bedre ut fordi han vant jo en del på hodet.
Nei.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #192 på: 30. Okt. 2012, 16:33 »
Det gjør jo det hele bare værre i mine øyne. Hvordan i helvette kunne Pardew vurdere SHOLA på HØYREKANT fremfor Obertan eller Sammy? Evt Ben Arfa på høyre og Ferguson på venstre.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #193 på: 30. Okt. 2012, 17:16 »
Han ønsket vel å spille 4-3-3 og siden Ba er selvskreven i midten så var det vel bare der han var aktuell. At han kom til å starte med han skjønte man vel når man så hvor skuffet Shola ble mot Mackems.