20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 786050 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4875 på: 22. Des. 2015, 06:42 »
Jeg merker jeg er veldig misunnelig på Oslofolket:



Kjipt å gå glipp av det der.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4876 på: 10. Jan. 2016, 20:47 »
Så Star Wars: The Force Awakens i går og er storfornøyd. Gledet meg helt vilt til filmen uten at jeg på noen som helst måte hadde, trua. men jeg digga filmen som bare pokker. Noen småpinlige øyeblikk her og der, og Sooke så helt jævlig ut. Så ut som en forkastet figur fra The Hobbit-filmene. Disgusting.

Nå var det jo ikke noe særlig nytt å spore i filmen, men det hadde jeg heller ikke forventet. En glimrende start!

Også er jeg veldig glad for at J.J. Abrams ikke gikk på samme feil som med Star Trek-filmene. Jeg likte overraskende nok begge filmene helt sykt godt, men jeg fikk ikke mye Star Trek-feeling av noen av de, og hadde jeg vært en større fan av/hatt et større bekjentskap til Star Trek hadde jeg nok blitt ganske skuffet. Synes begge ble langt mer Star Wars enn Star Trek. Men her synes jeg han treffer riktig så bra, og fra første øyeblikk sitter jeg med følelsen av å se på en Star Wars-film. Det fikk jeg ikke av prequel-trilogien, for å si det sånn.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4877 på: 23. Jan. 2016, 21:10 »
The Revenant - Fantastisk.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4878 på: 13. Feb. 2016, 17:49 »
Har sett i overkant av 40 filmer fra 2015, så da føler jeg det er på tide med en liste med mine favoritter fra fjoråret (Bone Tomahawk og The Hateful Eight er sånn ca. like forbanna gode. Briljante filmer!):

1. Bone Tomahawk
2. The Hateful Eight
2. Dope
3. Mad Max: Fury Road
4. The Assassin
5. The Final Girls
6. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
7. Slow West
8. Turbo Kid
9. Beast of no Nation
10. Ant-Man
11. Tales of Halloween
12. Ex Machina
13. Inside Out
14. Furious Seven
15. Kung Fury
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4879 på: 23. Mars 2016, 06:55 »
Gler meg som ein unge til Batman v Superman.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4880 på: 26. Mars 2016, 18:27 »
Gler meg som ein unge til Batman v Superman.

Ikke så dårlig som jeg hadde trodd, men jeg tok meg selv i å se på klokken min 4-5 ganger gjennom filmen. 5/10

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4881 på: 27. Mars 2016, 19:39 »
Ser heilt klart at her kan det vera stor ueinigheit i kva ein tykkjer om filmen. Og det er det og. Det er alltid det med Znyder-filmar. Kritikarane hatar han. Likar ein Watchmen godt so likar ein denne og trur eg. Vertfall den mørke tonen.
Eg gir den personleg 9/10. Eg er ein stor DC-fan, det skal nemnast. Dei 3 andre nøytrale som var med tykte den var bra, må og nemnast.

Kva tykte du om Batman og tanken om nye standalone filmar med Affleck som Batman? Eg tykte han var heilt rå og det trekke opp min score ein del. For det første er han den mest comic-true Batman som har vore. Både i utsjånad og i slåssing osv. Bra som Bruce Wayne og. Gler meg til det som kjem frå DC universet! Verkar som fleirtalet av fansen er ganske so nøgde med han og.

Og generelt sett har det vel knapt vore ein film der folk har gjort seg opp ein meining før dei har sett filmen so mykje som med denne. Både når det gjeld DC- og Marvelfans . Og dei vanlege nettrolla...
« Siste redigering: 27. Mars 2016, 23:58 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4882 på: 24. Aug. 2016, 06:21 »
Satan, som jeg gleder meg til Shin Godzilla (aka Godzilla Resurgence). De få bildene jeg har sett lover meget, meget godt, og Godzilla har ikke sett så jævlig bra og fet ut på ørten år. Er en blanding av CGI, dukker og animatronics, men på alle bildene jeg har sett ser det ut som en fyr i gummidrakt, noe som får meg til å mistenke at det prøver å gjennskape magien fra de første Godzilla-filmene. Jævlig kult at de går for en så rufsete og stygg Godzilla, en som ser nesten litt deformert ut. Den ser jævlig slem og forbannet ut. Synes beistet ser ut som den rake motsetningen av den kjedelige amerikanske Godzillaen vi fikk.

Ser også frem til den kommende Godzilla anime-filmen. Har trua der og.

« Siste redigering: 24. Aug. 2016, 06:25 av boris. »
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4883 på: 16. Sep. 2016, 10:53 »
Western er ein sjanger er likar godt.

Sist sett

Jane Got A Gun - Heilt grei. Ikkje noko spesielt bra.
The Homesman - Denne likte eg. Føler den er veldig realistisk. Meir drama enn ein typisk western. Handlinga skjer rundt 1850. Tommy Lee Jones spelar godt her i lag med Hilary Swank.

Neste på lista - Blackthorn

« Siste redigering: 16. Sep. 2016, 10:54 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4884 på: 19. Sep. 2016, 06:45 »
Er svært glad i western selv, men når jeg først skal se en western er sjansen stor for at jeg ender opp på noe Italiensk fra 60-80-tallet. Den siste jeg så, for en ukes tid siden, var Django Kill... If You Live, Shoot!. En av femtentusen filmer som ble gitt ut som en Django-film utenfor Italia på 60- og 70-tallet for å cashe inn på Djangos massive suksess, uten at den faktisk har noe som helst med orginalfilmen eller karakteren Django å gjøre i det hele tatt. Så det er ingen oppfølger sånn sett.

Men av alle de uofisielle Djangofilmene jeg har sett er dette er utvilsomt den beste (regner da ikke med Django Unchained). Filmen er smått surrealistisk og skiller seg drastisk ut pga. nettopp dette. Rett og slett helt fantastisk bra!

Tenkte jeg skulle få startet på Sartana snart, en karakter som også har fått et lass med uofisielle sequels, flere sammen med Django i filmer som One Damned Day at Dawn… Django Meets Sartana!, Django and Sartana Are Coming... It's the End og Django Defies Sartana. Har ingen stor kjennskap til Sartana, men jeg tror både de orginale filmene og de uofisielle "oppfølgerne" er midt i blinken for meg.


Nå havna jeg jo helt på villspor, men det jeg egentlig skulle skrive var at jeg synes vi har fått mye god western de siste 10 åra. Veldig mye bra, faktisk.

The Good the Bad The Weird (10/10)
The Hateful Eight (10/10)
Bone Tomahawk (10/10)
Django Unchained (9/10)
Slow West (9/10)
No Country for Old Men (9/10)
The Retrieval (8/10)
Dark Valley (8/10)
The Revenant (8/10)
True Grit (8/10) orginalen er bedre, men denne er fortsatt veldig, veldig bra.
3:10 to Yuma (8/10) orginalen er bedre, men denne er fortsatt veldig, veldig bra.
The Assassination of Jesse James By The Coward Robert Ford (8/10)
Sukiyaki Western Django (8/10)


PS: Har sykt lite trua på The Magnificent Seven. Kan ikke tenke meg en mer unødvendig film i 2016. En remake av en fantastisk remake, men forskjellen ligger i at den orginale gjorde noe nytt med en allerede eksisterende film der hvor denne mest sannsynelig bare legger veldig veldig tett opp til The Magnificent Seven, uten og gjøre noe nytt. Er nok bare veldig mye svakere i alle ledd. Ew.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4885 på: 19. Sep. 2016, 09:39 »
Etter å ha sett traileren til The Magnificent Seven so er eg veldig skeptisk!

Ja, bra den lista der :D 3 av dei eg ikkje har sett... The Salvation med Mads Mikkelsen er og god.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4886 på: 17. Des. 2016, 20:55 »
Så Rogue One i dag. Fy faen, FOR en film! Herregud, Rogue One får The Force Awakens til å fremstå som en liten, tam fjert. Det her var en kinoopplevelse av de sjeldne. Lenge siden boxeren revna under et kinobesøk, men i kveld gjorde den det. Helt, helt fantastisk!
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4887 på: 13. Jan. 2017, 08:04 »
Arrival, for ein fantastisk film. Science fiction kan vera so ekstremt bra viss ein får det til :) Elles sett opp at Bone Tomahawk. For ein film! Kunstverk :D

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4888 på: 05. Feb. 2017, 16:31 »
Fikk endelig sett Groundhog Day nå i helgen. Skikkelig underholdede film! Vet ikke hvorfor jeg ikke har sett den før

Ellers ble det Hacksaw Ridge, Moonlight og Stand By Me. Alle verdt å se

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4889 på: 04. Mars 2017, 18:16 »
Sett T2 to ganger på kino nå. Selvfølgelig ikke like bra som eneren, men en absolutt verdig oppfølger! Har faktisk lyst å se den igjen snart! Er masse gøy som skjer

Så også Logan nylig. Veldig typisk Wolverine film, men sykt mørk. Mye kul action, men jeg er mildt sagt jævlig lei den Marvel-spenningskurven.

Også sett Victoria. Beste filmen jeg har sett på lenge! Tipp topp skuespill og sykt fett at det er filmet i ett take.


Bor rett ved siden av en kino her i Praha. Sykt billig og nesten ingen som går å ser filmer som ikke er dubbet
« Siste redigering: 05. Mars 2017, 20:31 av Martin »