20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joelinton  (Lest 8460 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Joelinton
« på: 23. Juli 2019, 22:39 »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #1 på: 23. Juli 2019, 22:44 »
La oss håpe han blir et lys i mørket
No fate but what you make

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #2 på: 23. Juli 2019, 22:54 »
La oss håpe han blir et lys i mørket

Ja, vi er bare nødt til å håpe på det...

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #3 på: 18. Aug. 2019, 23:19 »
Joda, det er tidlig å stemple Joelinton som en flopp enda, men vi kan være enig om at trenden ikke er bra. Flere kamper uten mål og presset på han vil ikke bli noe mindre. Han er hentet inn som en som skal ha drakt nummer 9 og i Newcastle skal spillere med trøye nummer 9 score. Det som bekymrer er at jeg tror Joelinton er mer en tilrettelegger enn en målscorer og med Almiron løpende som crazy frog der oppe lukter det bare ikke mål av Newcastle.

Kanskje Joelinton og Gayle kan finne tonen sammen? Gayle klarer fint 20 mål i Championship, han må da kunne klare 10-12 i PL. Pukki viser at det er mulig.

Flytter denne hit jeg. Er enig i at Joelinton ikke bærer preg av å være en storscorer. Det visste vi jo når han ble kjøpt, og bør vel mer regnes som en targetman som jobber, holder ball og bruker fysikk høyt oppe. Alt jeg leser om Joelinton sier noe i disse gater, og statistikken samsvarer godt med det. En spillertype vi trenger, og vi bør forvente tosiftet antall mål for at det er godkjent første sesong slik jeg ser det. Det krever i midlertid at det skjer noe rundt han, og at ballene er til å jobbe med. Så langt er det lite kreativitet å spore i laget.

Noen 9-er som er notorisk målscorer over tid er det lenge siden vi har hatt (dessverre) og Joelinton ser ikke ut som noen ny Shearer han heller.

Det er bare to kamper så langt, en av de mot overlegen motstand. Laget svikter, og taktikken sitter ikke. Jeg mener at det vi ser er en kollektiv svikt som da typisk spisser blir syndebukk for. Som Shearer sier så har han ikke akkurat digge arbeidsforhold. Om fansen vender seg mot han alt nå, så blir veien til poeng bare enda lengre.

Vi trenger minst 50 mål i år tror jeg, sannsynligvis flere enn i fjor for å holde oss. Slik det ser ut nå så ser jeg ikke helt hvor de skal komme fra. Men det er det egentlig andre grunner til enn at Joelinton ikke har puttet i serien enda.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #4 på: 20. Okt. 2019, 14:33 »
Ingen av våre spillere har scoret mer enn ett mål i PL så langt denne sesongen, og vårt rekordkjøp står da altså også bare med sitt ene mål. Ser flere er kritiske på engelske supportersider, mens andre peker på at han ikke har noe å jobbe med. Tar det seg ikke opp vil han nok uansett havne høyt oppe på lista over årets bomkjøp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #5 på: 20. Okt. 2019, 17:18 »
Det første som slår meg med Joelinton er jo at han er talentfull, men han er ikke en god, gammeldags tanks ala Carroll og burde da heller ikke bli brukt på den måten. Det er jo veldig tydelig at han er en langt mer moderne fotballspiller enn som så, og at han blir brukt nærmest utelukkende som en isolert target man er jo skremmende.

På den ene siden kan jeg ikke fatte og begripe at Newcastle har betalt £40m for han, men på den andre siden så ser vil jo spillere som Alex Iwobi gå for £35m, og både Solanke og Ibe gikk jo for £20m. Mye rart som skjer på overgangsfronten rundt om.


Men enn så lenge så skjønner jeg veldig godt hvorfor Benitez var mer gira på å bruke £40m på Rondon og et par-tre spillere til, enn på Joelinton.
Nei.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #6 på: 30. Okt. 2019, 09:46 »
Jeg tror mye av problemet for Joelinton henger nøye sammen med laget som helhet sine problemer. Det skapes veldig lite, og Joelinton blir veldig ofte altfor isolert der oppe alene på topp. Husker ikke hvem av dere her inne som skrev det, men følte det var veldig Spot-On: når Newcastle scorer ett mål, eller kommer i nærheten av å score, så er det som oftest en tilfeldighet eller som følge av en grov bommert hos motstanderen. Føler den kommentaren (dessverre) var altfor treffende, og det er jeg rimmelig sikker på henger nøye sammen med at Joelinton har bare ett mål ennå. Debutsesongen i Premier League er i utgangspunktet tøff nok som den er, om du ikke i tillegg skal spille på et lag som har et knapt eksisterende/totalt fraværende angrepsspill.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #7 på: 30. Okt. 2019, 12:14 »
Du tenker på tiraden min etter Leicester-kampen:

- Og så selve gullroten. Hvert angrep vi har så sitter jeg med følelsen av at det er tilfeldigheter i favør oss som må til for å score. Kan liksom ikke huske et kremangrep, en fin scoring med laget. Er enkeltmannsprestasjoner og en god dose flaks. Eks i går. La oss si at Muto putta på den sjansen han hadde, skapt av et elendig skudd fra Hayden. Der har du angrepsfotballen vår oppsummert, spør du meg.

Jeg trekker meg ikke på den altså, og for meg blir det bare mer og mer tydelig jo flere kamper jeg har sett. Kort oppsummert sitter jeg med følgende følelser:
1. Hvert mål vi scorer har et snev av flaks/tilfeldighet i seg
2. Hver clean-sheet vi holder har et snev av flaks/tilfeldigheter i seg

Det som for meg blir alt for enkelt rent taktisk fra Brus sin side. Joelinton fungerer ikke i løpet av x antall minutter. " Ta han ut og sleng på Carroll".  For meg er det umulig å uttale meg om hvor god Joelinton er, når han top of my head kun har hatt 2 sjanser (heading mot Norwich og scoringen på Spurs) og med det ligger på 50% uttelling på sjansene sine. Jeg sitter også med følelsen av at når de andre spillerne gir ballen til Maxi, er det som går gjennom hode dems "Hei, her har du ballen....bare gjør noe bra...." 0 plan- kun tilfeldigheter og flaks
« Siste redigering: 30. Okt. 2019, 12:23 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #8 på: 30. Okt. 2019, 14:40 »
Den ja!  :)
Credit til Romance der altså (credit where credit is due osv).

Sier ikke at du skal trekke deg på den heller jeg. Jeg sier derimot at jeg syns det er litt synd at du har så rett, det får du bare leve med!  ;D

Poenget mitt er at det er for meg ganske opplagt at dette ikke hjelper Joelinton nevneverdig!

Jeg er også veldig usikker på hva som egentlig er løsningen her: skal man håpe at Stiv Brus blir sparket så fort som mulig, eller at han får skikk på saker og ting. Sistnevnte er jo høyst sannsynlig -dessverre, men så spørs det om det fins noen oppegående sjeler som vil ha jobben som kan gjøre den bedre....

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #9 på: 31. Okt. 2019, 08:56 »
Jepp. Enig. For meg er det umulig å bedømme Joelinton foreløpig.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #10 på: 16. Des. 2019, 22:17 »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #11 på: 16. Des. 2019, 23:46 »
Sier vel mye både om vår transferstrategi og godeste Stiv "front foot" Brus.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #12 på: 29. Des. 2019, 21:53 »
https://twitter.com/shxIvey/status/1211253778592288768?s=19

Interessant tråd om hvordan Bruce bruker Joelinton feil. Han skal spille bak en spydspiss, ikke som spydspiss. Har faktisk vært den spilleren som har skapt flest sjanser for oss Så langt denne sesongen, på tross av at vi overhodet ikke spiller på hans styrker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #13 på: 29. Des. 2019, 22:41 »
Leste den selv i går, veldig interessant lesning. Var jo noen som sammenlignet han med en hybrid av Firmino og Raul Jimenez, og noen dro en del likheter til Firmino.

Men er det utelukkende Steve Bruce sin feil?
Hvem skal han spille bak? Gayle mener jeg er altfor dårlig, og Carroll har spilt mye mer enn hva jeg trodde han skulle få til. Da blir fort Joelinton den eneste spissen vi har tilgjengelig å bygge angrepet rundt, og han har hatt 40 meter omkrets som eneste Newcastle-spiller når oppspillene kommer.
Ting har bedret seg veldig i det siste, og jeg synes han var ganske god mot Everton. Han er ikke en typisk #9, og trenger en spydspiss foran seg som du sier. Den spissen bør komme i januar, men det gjør den selvsagt ikke.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #14 på: 30. Des. 2019, 11:30 »
Jada, jeg kjøper argumentet med at han rett og slett ikke har hatt alternativ i stallen å ta av, spesielt den første tiden. Igjen, kanskje mest av alt et prov på lite gjenomtenkt transferstrategi.
Per i dag vil det vel være mest hensiktsmessig å benytte Carroll på topp og Joelinton bak.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida