20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 658406 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1245 på: 26. April 2012, 09:44 »
Hvilke spillere har vi per dags dato, som vi med og uten briller er topp 4  materiale og som ikke bare har overpresetert til de grader? eks. Williamson den siste tiden.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1246 på: 26. April 2012, 09:47 »
Wigan have finalised a deal for Gambia Under 20 winger Alieu Darbo.
The Swedish-born 20-year-old has had trials at Sunderland and Newcastle but said: 'I went over to England and signed for three years. It feels good.'


Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2135194/Alieu-Darbo-join-Wigan.html#ixzz1t89TMx1S
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

roxdaddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 450
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1247 på: 26. April 2012, 10:31 »
Hvilke spillere har vi per dags dato, som vi med og uten briller er topp 4  materiale og som ikke bare har overpresetert til de grader? eks. Williamson den siste tiden.

Når de er i form og skadefri: Krul, Colo, Saylor, Tiote, Cabaye, Barfa, Jonas, Ba, Cisse.

Ellers tror jeg Santon lett kan plasseres i denne kategorien om ikke alt for lang tid. Tror han har et veldig stort potensiale. Håper han får høyrebacken til neste sesong. Føler det er der han kan oppnå mest!

Resten av stallen består i tillegg av en del spillere som det kan forsvares har en plass i troppen. Viktig å ha lojale backup/rotasjons-spillere som kan blø for drakta (da dette er enda viktigere for en topp 4 klubb), ala Perch og Raylor mm.

Prioritet i sommer: Ny midtstopper som umiddelbart skal kunne kjempe om en plass i startoppstillingen. Ny back som umiddelbart skal kjempe om plass i startoppstillingen (venstre), en innsidespiss/ving som kan pushe de andre bedre en Obertan og som er mindre skada enn Marve. Et ungt spisstalent med bra ballbehandling og hurtighet.
I tillegg er det bare å fortsette å utvide stallen med unge billige spillere som kan matches rolig og tålmodig.
« Siste redigering: 26. April 2012, 10:37 av roxdaddy »

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1248 på: 26. April 2012, 11:23 »
en innsidespiss/ving som ... er mindre skada enn Marve.

Nå skal det sies at Marve ikke har vært så forferdelig *mye* skadet, men heller en skade som varte *lenge*. To vidt forskjellige ting. I tillegg er grunnen til det lange oppholdet at Newcastle har gått for operasjon for å "fjerne" skaden hans, fremfor et lappverk som gjør at skaden kan/vil dukke opp igjen.

Jeg synes altså at å si Marve er skadeutsatt er litt tidlig før vi ser hvordan det går med han nå som han kommer tilbake.

Han viste svært gode takter og kan fort vise seg å være topp 4 materiale - who knows.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1249 på: 26. April 2012, 13:31 »
Jeg tenker i Krul, Colo, Tiote, Cabaye, BenArfa, Ba og Cisse i hvert fall.

Vi ser da fort at forsvaret er svakheten, og det er her jeg håper hovedprioen ligger for sommeren :)

roxdaddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 450
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1250 på: 26. April 2012, 16:31 »
en innsidespiss/ving som ... er mindre skada enn Marve.

Nå skal det sies at Marve ikke har vært så forferdelig *mye* skadet, men heller en skade som varte *lenge*. To vidt forskjellige ting. I tillegg er grunnen til det lange oppholdet at Newcastle har gått for operasjon for å "fjerne" skaden hans, fremfor et lappverk som gjør at skaden kan/vil dukke opp igjen.

Jeg synes altså at å si Marve er skadeutsatt er litt tidlig før vi ser hvordan det går med han nå som han kommer tilbake.

Han viste svært gode takter og kan fort vise seg å være topp 4 materiale - who knows.

Er enig med deg at vi skal gi ham en sjanse, selv om han i tillegg til skaden han har hatt nå, hadde et rykte på seg for å være svært skadeutsatt også i Frankrike, noe han ikke har motbevist i Newcastle. Hvis Newcastle som du sier har lykkes i å "fikse" skaden hans permanent, er Marveaux en "ny signering" som jeg også har god tro på. Likevel synes jeg at klubben kunne hatt bruk for en god høyrefotet lignende type ala Marve og Barfa. Så kan vi klare oss godt uten Obertan, som kan selges (hvis noen vil kjøpe)!

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1252 på: 26. April 2012, 16:59 »
Free transfer, evt. lav lønn. Lite å tape på det, da vi trenger bredde og spiss som kan spiller under ACN.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1253 på: 26. April 2012, 17:16 »
Spilt 630 min, fordelt på 14 matcher. 2 mål og 2 assist. Spørs hvor god han er egentlig er da, og om ikke Best f.eks er bedre. Er jo 27 i tillegg.
Men ikke hørt så mye om han, så kan godt overraske meg, hvis det faktisk blir en realitet..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1254 på: 26. April 2012, 18:03 »
Lille-spiller som forsvinner til sommeren = linka til oss. Tror ikke det er mer enn som så. Vi har jo vært linka til hele startelleveren nå.

Ellers er jeg litt motstander av at vi skal kjøpe oss til et "topp 4-lag" nå. Det som har holdt oss oppe denne sesongen er moral og lag som kjemper for hverandre og er lojale. Ja, vi må forsterke noe, men kjøpe vi inn en bråte med nye spillere nå, så pisser vi i brønnen. Lagmoral vips ut av vinduet.

Sånne storinnkjøp pleier sjelden å slå heldig ut.
Oscillons From The Anti-Sun

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1255 på: 26. April 2012, 21:20 »
Litt enig med deg PhilippeA. Men jeg tror vi ville ha godt av 3-4 klassespillere med den riktige mentaliteten pluss 2-3 unge lovende med egenskaper som komplimenterer den troppen vi alllerede har.

Eksempel på klassespillere jeg tror/håper kan komme inn:

Douglas, Moussa Sissoko, Gregory van der Wiel, Hugo Rodallega, Junior Hoilett

Van der Wiel urealistisk... tror ikke det, vi har europacup-plass en diger bombe av entusiasme rundt klubben vår og vi har et herlig miljø ;) Valencia ville visstnok ikke gi mer enn 6 mill for spilleren, og Ajax er ute etter litt til. La oss by 7 mil og snappe han foran Chelsea  ::p

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1256 på: 26. April 2012, 21:31 »
Spilt 630 min, fordelt på 14 matcher. 2 mål og 2 assist. Spørs hvor god han er egentlig er da, og om ikke Best f.eks er bedre. Er jo 27 i tillegg.
Men ikke hørt så mye om han, så kan godt overraske meg, hvis det faktisk blir en realitet..

Av det jeg har lest på andre engelske/norske og franske sider. Så er denne spilleren absolutt ikke noe å ta med seg videre i hvert fall.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1257 på: 26. April 2012, 21:32 »
PhilippeA: Kjøpe oss til topp 4? Du er klar over at vi er en av de eneste i PL som har gått i pluss de siste åra i vinduene? Vi kommer aldri til å bli en kjøpeklubb under Ashley. Men har troa på at vi kommer til å gjøre kjøpene som er nødvendige.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1258 på: 26. April 2012, 21:55 »
PhilippeA: Kjøpe oss til topp 4? Du er klar over at vi er en av de eneste i PL som har gått i pluss de siste åra i vinduene? Vi kommer aldri til å bli en kjøpeklubb under Ashley. Men har troa på at vi kommer til å gjøre kjøpene som er nødvendige.

Nå har jeg aldri heller snakket om hva som kommer til å skje, eller det som har skjedd. Det var en kommentar til de ovenstående postene der det ble snakket om hva som måtte til for å få et stabilt topp 4-lag. Kjøpe inn nye/satse på gamle.

Hva du legger i kjøpeklubb vet jeg ikke, men at det kommer til å bli handlet i sommer, tror jeg det råder liten tvil om. Og det er vel ikke sånn at man må tape masse penger for å drive toppklubb? Det er ikke mange år siden både Man U og Arsenal kunne vise til + i transferregnskapet.

Poenget mitt var bare: masse nye spillere inn er ikke nødvendigvis lik bedre lag.
Oscillons From The Anti-Sun

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1259 på: 26. April 2012, 22:29 »
Nå skal vel ikke vi akkurat kjøpe et nytt lag, men et minimum på tre spillere sier jo seg selv.