20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 658399 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #795 på: 08. April 2012, 14:45 »
Poenget med å legge stein på stein er jo å forbedre enkelte plasser etter hvor det er størst kost/nytte effekt.

Dette oppnås etter min mening ved å hente inn en venstre back som går rett inn på laget, sånn at simmo, santon og Raylor kan konkurrere om høyreback.

I tillegg må vi ha en midstopper som er jevngod med Saylor, gjerne med stor fart.

Avhengig av hvor mye penger vi har til rådighet og hvem som forsvinner (simmo,ba,best,guthrie, Obertan) kan vi komplettere stallen med unge og lovende talenter.

Det er vel først og fremst ba som må erstattes, da Simmo lett erstattes av Santon/Raylor. Jeg håper Vuckic, Abeid, Marveux, Fergie og Sammy tar steg som gjør at vi ikke trenger påfyll på midtbanen

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #796 på: 08. April 2012, 14:56 »
Vi får jo spillere i "ligaen" til Cissè, Ben Arfa, Cabaye, Tiotè, Ba, osv. Det er der jeg med flere mener man også bør sikte seg inn på selv om man igrunn er "fornøyd" med start 11. Det er jo noe man egentlig aldri skal være. Det å hele tiden strebe etter å gjøre klubben bedre er noe ALLE som jobber i NUFC bør sikte seg inn på.
Ja, og disse er i ligaen under. Og hvor mange tror du vi klarer å plukke opp av disse? Jeg tipper, som sagt, 2-3, max. Og disse vil da kunne gå inn og konkurrere om en fast plass. Og i tillegg til disse, vil jeg gjerne oppgradere de dårligste. Her kommer spillere som Fletcher/Jarvis inn. Det vi tydeligvis er litt uenige om, er ikke hvilke spillere vi har lyst på, men hvor mange vi kan få tak i. Som sagt, jeg tipper 2-3, og så kan vi heve bunn-nivået med ytterligere 2-3.
Det er heller ikke spørsmålet om Jonas eller noen andre er fornøyde med å sitte på benken, det bør de jo heller ikke være. Det som er saken her er jo å ha flere spillere som er gode nok til å starte kamper uten at laget blir svekket, slik at andre gode spillere kan få seg en liten avbrekk og prestere bedre i en annen kamp. Dette igjen vil jo gjøre jobben enklere for Pardew da han i større grad kan stille med spillere som passer kamptaktikken han legger opp til. Sånn som det er nå har ikke Pardew og co så mye valg eller muligheter.
Det er vel det jeg har sagt tidligere. Det finnes ikke ubegrenset med spillere som hever/holder ved like XI, og vi er ikke de eneste som er på utkikk etter disse.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #797 på: 08. April 2012, 16:28 »
Viss Tiote no er ute mot Bolton, er det berre meg som tykkjer han har vore altfor mykje skada denne sesongen og at han langt ifrå har vore den viktigaste med tanke på den gode plasseringa me har. Når han spelar so ser me kor viktig han er, men eg meinar at viss han skal vera so mykje skada neste sesong so bør me kanskje prøva selga han i sommar. Nei, det er vel litt for bastant. Eg bekymrar meg likevel med tanke på alle skadane han har hatt no. Han kan ikkje ha spelt mange kampane denne sesongen. Det er sjølvsagt umogleg å vita om han kjem til å vera so mykje skada neste sesong ::p Men me treng ein klar konkurrent til han som då kan steppa inn.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #798 på: 08. April 2012, 16:35 »
Vi får jo spillere i "ligaen" til Cissè, Ben Arfa, Cabaye, Tiotè, Ba, osv. Det er der jeg med flere mener man også bør sikte seg inn på selv om man igrunn er "fornøyd" med start 11. Det er jo noe man egentlig aldri skal være. Det å hele tiden strebe etter å gjøre klubben bedre er noe ALLE som jobber i NUFC bør sikte seg inn på.
Ja, og disse er i ligaen under. Og hvor mange tror du vi klarer å plukke opp av disse?

Vel, det er en diskusjon jeg ikke gidder å ta med deg. Uansett så anser jeg Ben Arfa, Cabaye, Tiotè, Cissè og Ba for å være av toppklasse, og klarer NUFC å bygge på stallen med flere av samme klasse til en like billig penge kan vi si vi har gjort nok et godt transfervindu.
Jeg synes er tull er å bruke penger på spillere som definitivt ikke er gode nok for klubben. Bortkastet å bruke penger på slike. Da er det bedre å bruke våre unge spillere, gi dem sjansene til å kjenne på nivået og utvikle seg der det er mulighet for det.

Jeg synes ikke det er nødvendig å ta store utskiftninger i sommerens overgansgvindu som det kanskje gikk frem av innlegget lenger oppe her. Er jo flere overgangsvinduer man kan bruke til å ta steget opp blant de aller beste, men jeg synes at de spillerne som går ut må erstattes av spillere i den øverste klassen og som hever både startellveren og troppen. Det er det jeg håper og tror klubben sikter seg inn på nå. Først da blir stallen bedre. Den blir ikke bedre avå signere middelmådigheter, da står man på stedet hvil. Det er min mening.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #799 på: 08. April 2012, 17:09 »
Vi får jo spillere i "ligaen" til Cissè, Ben Arfa, Cabaye, Tiotè, Ba, osv. Det er der jeg med flere mener man også bør sikte seg inn på selv om man igrunn er "fornøyd" med start 11. Det er jo noe man egentlig aldri skal være. Det å hele tiden strebe etter å gjøre klubben bedre er noe ALLE som jobber i NUFC bør sikte seg inn på.
Ja, og disse er i ligaen under. Og hvor mange tror du vi klarer å plukke opp av disse?

Vel, det er en diskusjon jeg ikke gidder å ta med deg. Uansett så anser jeg Ben Arfa, Cabaye, Tiotè, Cissè og Ba for å være av toppklasse, og klarer NUFC å bygge på stallen med flere av samme klasse til en like billig penge kan vi si vi har gjort nok et godt transfervindu.
Jeg synes er tull er å bruke penger på spillere som definitivt ikke er gode nok for klubben. Bortkastet å bruke penger på slike. Da er det bedre å bruke våre unge spillere, gi dem sjansene til å kjenne på nivået og utvikle seg der det er mulighet for det.

Jeg synes ikke det er nødvendig å ta store utskiftninger i sommerens overgansgvindu som det kanskje gikk frem av innlegget lenger oppe her. Er jo flere overgangsvinduer man kan bruke til å ta steget opp blant de aller beste, men jeg synes at de spillerne som går ut må erstattes av spillere i den øverste klassen og som hever både startellveren og troppen. Det er det jeg håper og tror klubben sikter seg inn på nå. Først da blir stallen bedre. Den blir ikke bedre avå signere middelmådigheter, da står man på stedet hvil. Det er min mening.
Hvilke diskusjon? Hvor gode de er, eller hvor mange vi får tak i?
Uansett, det jeg mente, var at vi ikke får spillere som Hazard, der toppklubbene ligger langflate med syke lønninger og like syke overgangssummer.
Men er selvsagt enig i at det er type Cisse/Ba/Tiote/Ben Arfa/Cabaye vi skal gå for. Men det er begrenset hvor mange det finnes av disse. Og itillegg så kan man heller ikke regne med at alle disse i det hele tatt vil slå til, og av de som slår til, vil ikke alle gjøre det umiddelbart. Det er en lang prosess å venne disse spillerne til både vår spillestil, andre spillere på laget, og engelsk fotball generelt.
Og mens vi "venter" på at disse spillerne skal sl ut i full blomst, hadde jeg gjerne takket ja til oppgraderinger av de som per dags dato er backup. Jeg sier ikke at stallen skal fylles opp med middelmådigheter. Men jeg sier at vi skal hente disse du snakker om, samtidig som vi oppgraderer reservene våre. Dette selvsagt innenfor fornuftige økonomiske rammer.


snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #800 på: 08. April 2012, 17:35 »
Jeg skrev "stallfyll" Frode fordi snkz kalte slike spillere det. Mener selvfølgelig ikke at vi skal hente spillere på Willy og Prch-nivå, men hele troppen må forbedres benk som ellever! Når noen sier at vi bare kan kjøpe en kant og la Jonas bli stallfyll er det så naiv tankegang at jeg blir svimmel. Tror dere Jonas vil være fornøyd med benk, NEI! Vi har heller ikke råd til å ha så dyre spillere på benk.

Hvis du hadde lest hele innlegget mitt ser du at jeg skriver at ja vi må hente førstelagsspillere, men også spillere som kan tåle å sitte på benken, nøyaktig som SAF har gjort i manu.

Spillerene du nevnte hadde blitt sett på som stallfyll mener nå jeg forsatt :)
Man vil ha spillere som kan slåss med dem vi har nå om en plass i troppen, ikke noen som er et nivå under som kan ta over om de "beste" blir skadet.

Ville ikke hatt Hazard heller, mange jeg ville hatt før han ;)
« Siste redigering: 08. April 2012, 17:38 av snkz »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #801 på: 08. April 2012, 17:35 »
Amen skjæren, skader aldri å hente spillere vi VET kan spille godt i PL. Men Carr har vært så fantastisk så jeg støtter egentlig alle han går for. Sier han de er gode nok er de nok det :)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #802 på: 08. April 2012, 17:59 »
Hvilke diskusjon? Hvor gode de er, eller hvor mange vi får tak i?
Uansett, det jeg mente, var at vi ikke får spillere som Hazard, der toppklubbene ligger langflate med syke lønninger og like syke overgangssummer.

Diskusjonen om Hazard er en klasse over Ben Arfa og de andre jeg nevnte. Har sett veldig lite av han, ett par kamper, og han har ikke stukket seg ut i da, uten at jeg kan dømme han på et så tynt grunnlag.

Men det er flust av veldig gode spillere rundt omkring i verden som NUFC har mulighet til å hente for en billig penge og som ikke vil kreve allverdens lønn. Og klarer ikke klubben å hente dem de ønsker i sommer vil jeg ikke ha noen middelmådige nødløsninger. Da foretrekker jeg heller at spillere som Vuckic, Abeid, Sammy Ameobi, Ferguson, Tavernier og de andre talentene får sjansen til å utvikle seg fremfor at vi henter spillere som Jarvis (snart 26 år) og Fletcher (25 år) som mest sannsynlig ikke kommer til å bli så mye bedre fotballspillere enn hva de er nå, selv om de kanskje kan leve litt på gode medspillere. Fremfor å kjøpe slike "middelmådigheter bør klubben heller fokusere på å utvikle egne spillere. Slike kjøp er i mine øyne unødvendige.
« Siste redigering: 08. April 2012, 18:01 av Frode »

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #803 på: 08. April 2012, 18:00 »
Hvis vi får ut Smith, Xisco, Løvenkrands og Ranger, samt får inn en venstreback og midtstopper og gir Guthrie ny kontrakt så er jeg fornøyd, selv om vi kunne trengt en ny sentral midtbanespiller også dersom vi fortsetter med 4-3-3 formasjonen vi har brukt i det siste, evt en ny spiss om vi skal tilbake til 4-4-2 formasjonen vi har brukt mesteparten av sesongen.

Mål: Krul, Elliott, Harper
HB: Santon, Simpson, Raylor, Perch, Tavernier
VB: Ny, Santon, Raylor, Ferguson, Perch
CB: Colo, Ny, Saylor, Williamson, Perch
SM: Cabaye, Tiote, Guthrie, Gosling, Abeid, Vuckic, Perch, Jonas, Ny(?)
HM/OHM: Ben Arfa, Obertan, Raylor, Santon, Jonas
VM/OVM: Jonas, Ferguson, Ben Arfa, Ba, Cisse
SP: Cisse, Ba, Shola, Best, Ny(?)

Vi har en god og fleksibel stall, så jeg ser ikke et umiddelbart behov for store utskiftninger eller tilskudd, selv om vi skulle ha en EL eller CL kampanje neste sesong

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #804 på: 08. April 2012, 18:02 »
Da foretrekker jeg heller at spillere som Vuckic, Abeid, Sammy Ameobi, Ferguson, Tavernier og de andre talentene får sjansen til å utvikle seg fremfor at vi henter spillere som Jarvis (snart 26 år) og Fletcher (25 år) som mest sannsynlig ikke kommer til å bli så mye bedre fotballspillere enn hva de er nå, selv om de kanskje kan leve litt på gode medspillere. Fremfor å kjøpe slike "middelmådigheter bør klubben heller fokusere på å utvikle egne spillere. Slike kjøp er i mine øyne unødvendige.

:gp:

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #805 på: 08. April 2012, 18:15 »
Ville ikke hatt Hazard heller, mange jeg ville hatt før han ;)

???

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #806 på: 08. April 2012, 18:19 »
Ville ikke hatt Hazard heller, mange jeg ville hatt før han ;)

???

Mange var vel å ta hardt i.
Men ville feks heller hatt Götze enn Hazard, men det er jo kanskje bare meg :)
Shaqiri er jeg også veldig svak for, men har egentlig ikke sett nok av Hazard til å kunne uttale meg dessverre.
Ble bare en litt krass uttalelse ;p
« Siste redigering: 08. April 2012, 18:20 av snkz »

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #807 på: 08. April 2012, 18:34 »
Uten å ha fulgt med på diskusjonen så langt, så håper jeg for deres skyld at dere bare prater om hypotetiske drømmesigneringer.


snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #808 på: 08. April 2012, 18:36 »
Uten å ha fulgt med på diskusjonen så langt, så håper jeg for deres skyld at dere bare prater om hypotetiske drømmesigneringer.

Det gjør vi, er jo ikke helt en bindipper enda!

Noen bare mener at vi burde sikre oss Jarvis og Fletcher, mens andre er litt uenige :)

Sunn diskusjon ;)

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #809 på: 08. April 2012, 19:05 »
Haha hazard er nok nr større enn gøtze gutt. Ikke noe diskutere engang. Tipper eden ender opp i Chelsea eller Arsenal til sommeren.