20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 658445 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #180 på: 12. Feb. 2012, 15:43 »
Det er ikke vås Frode. Du  sammenlignet Taylors og Williamsons ratio over innslupne mål. Da påpekte jeg at Williamson, i motsetning til Taylor, hatt æren av å spille med en svakere midtbane foran seg, og svakere spisser. Hvis du ikke skjønner at det har betydning for antall mål som slippes inn så er det ikke vits å ta den diskusjonen. Tror du vi hadde sluppet inn like mange eller færre mål på Ethiad hvis Taylor hadde hatt Perch og Guthrie foran seg? :ler:  Jeg sammenligner forøvrig ikke Tayls og Williams prestasjoner i de kampene, men kvaliteten på  spillerene de har i rundt seg.

Og hvorfor drar du HBA inn i dette? Han har ikke vært en nøkkelspiller denne sesongen.
« Siste redigering: 12. Feb. 2012, 15:47 av Thomas »

Christian

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #181 på: 12. Feb. 2012, 15:46 »
Legg nå bort dette hatet mot S.Taylor nå da.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #182 på: 12. Feb. 2012, 15:49 »
Det er ikke vås Frode. Du  sammenlignet Taylors og Williamsons ratio over innslupne mål. Da påpekte jeg at Williamson, i motsetning til Taylor, hatt æren av å spille med en svakere midtbane foran seg, og svakere spisser. Hvis du ikke skjønner at det har betydning for antall mål som slippes inn så er det ikke vits å ta den diskusjonen. Tror du vi hadde sluppet inn like mange eller færre mål på Ethiad hvis Taylor hadde hatt Perch og Guthrie foran seg? :ler:  Jeg sammenligner forøvrig ikke Tayls og Williams prestasjoner i de kampene, men kvaliteten på  spillerene de har i rundt seg.

Og hvorfor drar du HBA inn i dette? Han har ikke vært en nøkkelspiller denne sesongen.

Han hadde Cabaye og Guthrie, noe Willy hadde i 2. omg mot Fulham. Tror du vi hadde sluppet inn 5 med Tayls på banen der?  :ler:

 :blink:

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #183 på: 12. Feb. 2012, 15:54 »
Nå må ikke folk ta alt så bokstavelig. Bare fordi jeg kritiserer Tayls betyr det ikke at jeg hater ham. Gutten har tatt store steg denne sesongen og hadde hatt jeg valget mellom Williamson og Tayls ville jeg valgt sistnevnte selvsagt. Men Taylor har fortsatt et stykke igjen før jeg er helt rolig når han har ballen.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #184 på: 12. Feb. 2012, 15:57 »

Og hvorfor drar du HBA inn i dette? Han har ikke vært en nøkkelspiller denne sesongen.

Han hadde Cabaye og Guthrie, noe Willy hadde i 2. omg mot Fulham. Tror du vi hadde sluppet inn 5 med Tayls på banen der?  :ler:

 :blink:

Vi ville likevel tapt kampen, kanskje med noen færre mål. Best og :shola: ffs!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #185 på: 12. Feb. 2012, 16:01 »
... som jeg ikke kan skjønne er spesielt dårligere defensivt enn Ba/Cisse.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #186 på: 12. Feb. 2012, 16:06 »
Det er ikke vås Frode. Du  sammenlignet Taylors og Williamsons ratio over innslupne mål. Da påpekte jeg at Williamson, i motsetning til Taylor, hatt æren av å spille med en svakere midtbane foran seg, og svakere spisser. Hvis du ikke skjønner at det har betydning for antall mål som slippes inn så er det ikke vits å ta den diskusjonen. Tror du vi hadde sluppet inn færre mål på Ethiad hvis Taylor hadde hatt Perch og Guthrie foran seg? :ler:

Og hvorfor drar du HBA inn i dette? Han har ikke vært en nøkkelspiller denne sesongen.

De siste 10-15 minuttene hadde S. Taylor nettopp Perch, Guthrie, Gosling og Løvenkrands foran seg borte mot ManCity. Da hadde Perch en assist mens Gosling puttet.

Dessuten så spilte Guthrie - Cabaye sammen på midten mot Fulham. Det er den samme midtbanen som NUFC har spilt med i flere av kampene som S. Taylor har vært med i, blant annet mot ManU og ManCity borte.. Forskjellen var at Ben Arfa var kommet inn for Obertan da. I tillegg så var Ba ute i noen kamper tidligere i sesongen. Dessuten så har forsvarsrekka blitt forsterket av at Santon har erstattet R. Taylor.

Må også nevne at flere av målene NUFC har sluppet inn mot både Fulham og Tottenham kommet etter meget svakt spill av Williamson selv, så å ta bort disse kampene for å bedre hans statistikk er fullstendig håpløst.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #187 på: 12. Feb. 2012, 16:06 »
... som jeg ikke kan skjønne er spesielt dårligere defensivt enn Ba/Cisse.

Torfinn......Det er snakk om spillerens generelle evner til å engasjere motstanderen. Dette bidrar til at motstanderen priorieringer på banen. Der Shola sår stille er Ba hele tiden i bevegelse. Han møter, evner å plukke ned ballen. Dette gjør at vi får flyttet laget opp i banen som igjen tar presset vekk fra forsvaret..Så du ikke analysen av Ba i vår 3-0 seier hjemme mot Scum?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #188 på: 12. Feb. 2012, 16:09 »
Det du nevner har minimalt å si for hvordan en midtstopper opptrer når motstanderen er i angrep! Det er der den store forskjellen er!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #189 på: 12. Feb. 2012, 16:10 »
Ba var spesielt god på akkurat det der i går... Ehh...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #190 på: 12. Feb. 2012, 16:15 »
Ja, og i alle kampene før Blackburn-kampen... (Som forøvrig Steven Taylor spilte.)

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #191 på: 12. Feb. 2012, 16:16 »
Andre enn meg som er veldig keen på å få inn stopperen Ashley Williams på Swansea som vi var smått linket til? Mannen han flest ballberøringer og pasninger i PL denne sesongen, og er utrolig god i lufta. God med ball, stabil, gjør få feil, god til å posisjonere seg, og grei fart. Har jo bidratt stort sammen med Vorm til at Swansea har et av de tetteste forsvarene i PL.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #192 på: 12. Feb. 2012, 16:21 »
Ba var spesielt god på akkurat det der i går... Ehh...

Nei, det er vel derfor Thomas mener at Williamson egentlig er fritatt sine dårlige markeringer og sine turer på mellomdistanse og til pølsebua. Hadde Ba gjort sin jobb defensivt så hadde Williamson også gjort sin er tolkningen her visstnok........

Jeg trodde seriøst at det ikke var noen tvil om at det er stor forskjell på Williamson og S. Taylor. Hadde NUFC hatt et skadefritt mannskap er det vel ikke mange som ville vraket S. Taylor til fordel for Williamson? Er det?


Egentlig har jeg aldri helt skjønt det at noen av spissene våre skal ha så stor innvirkning på soneforsvaret i den bakre firer. Spissene kan sikkert bidra litt til å stenge av sentralt på midtbanen, men det stopper som oftest ganske høyt i banen med dems bidrag på det defensive. Eller?
« Siste redigering: 12. Feb. 2012, 16:25 av Frode »

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #193 på: 12. Feb. 2012, 16:28 »
De kan jo føre til at det blir færre sjanser i mot ved å være aggressive som førsteforsvarere, men de har nok særdeles lite å gjøre med posisjoneringsevnene til forsvarsspillere i soneforsvar.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #194 på: 12. Feb. 2012, 16:37 »
To nye midtstoppere må inn, skal vi bli etablere oss blandt de 6-7 beste.
Same old Shearer, always scoring!