20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 660680 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #105 på: 07. Feb. 2012, 15:43 »
Fantastisk lesning fra et random forum.
Må si meg 100 % enig i alt her.

I might get laughed at here but if we were to switch Santon to right-back, buy a top-class left-back, get S. Taylor back into the side fit and performing like he was and get the very best out of Ben Arfa, and man for man I believe we'd have a better 11 than Liverpool and Arsenal and would seriously compete with Man Utd and Chelsea starting 11 wise. We have that good a nucleus of a side. But our football is miles behind those sides, miles behind, miles behind even Liverpool who we are above. We have the players, the ability, but we lack the philopshy and the tactics and of course the right selection and that's down to Pardew. I believe with our players and the nucleus of the side, we are on the very edge of something good. We have a window of opportunity to close the gap massively. If we were to finish 4th we would be able to keep our best players and be able to sign more good players due to the huge money that would come our way, were we to qualify for the CL proper. We are 5th and I'd hate to think that right now everyone concerned with NUFC would accept that when 4th is acheievable. All we need to do is start playing more football, trust our better players and start playing our better players. To play Ryan Taylor wide right ahead of Ben Arfa at home to Villa? Howay. That's like playing Shola ahead of Ba.

If he played Ben Arfa and Cisse from the start the crowd would have been jumping before a ball was kicked, that initself would have giving us an advantage. Outside of that, I believe with those two starting we would have ran them raggid from the start and would have went on to win comfortably rather than hanging on which is what we did. The last 10 minutues were nail bitinggly hard to endure yet we could have made it far easier for ourselves.

Anyway, for me, Pardew's biggest problems lie with tactics, he's bascially not very good in this critical area, and his football philopshies which will mean for us that the likes of Ben Arfa will see less action than the likes of Ryan Taylor. I guarantee McLiesh was far happier to see Taylor playing than Ben Arfa, and N'Zogbia too.

As for signing players, he has no real say on who we sign, he will have a say on what position needs strengthened but not who we sign.

Lastly given our position I know my criticisms will seem a tad churlish and extreme given where we are at but when I see such a talented bunch of plauers play basically shitty long ball footy and see bad tactics and team selections on a regular basis, I won't like, these things alarma me and massively so.

If we were a car we'd look good but dont drive half as well as we look. Tune things up however....

Christian

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #106 på: 07. Feb. 2012, 15:50 »
 :gp:

Eg og Simba har kritistert Pardew ein del på twitter anngåande Pardew og taktikk. Så er meget enig i det som blir skreve over. (Ja, det er litt dumt å gjere det. For me ligger på ein fantastisk femte plass.)

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #107 på: 07. Feb. 2012, 15:54 »
Er uenig i 98% av det som står der. Pardew har bommet enkelte ganger når det gjelder taktikk, men sett bort i fra Robson så har vi ikke hatt noen som har vært bedre taktisk enn Pardew på aldri så lenge, det samme kan man si om "man management". Han har en noe forsiktig tilnærming til kamp, men det betyr ikke at det uklokt eller dårlig - tvert i mot har han vel bevist at det er lønnsomt.


snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #108 på: 07. Feb. 2012, 16:00 »
Er uenig i 98% av det som står der. Pardew har bommet enkelte ganger når det gjelder taktikk, men sett bort i fra Robson så har vi ikke hatt noen som har vært bedre taktisk enn Pardew på aldri så lenge, det samme kan man si om "man management". Han har en noe forsiktig tilnærming til kamp, men det betyr ikke at det uklokt eller dårlig - tvert i mot har han vel bevist at det er lønnsomt.

Det skal du få lov til å mene.
Jeg mener at med det materiale vi er i ferd med å bygge opp absolutt skal kunne måle oss med de aller beste. Men jeg tror det ikke kommer til å skje om ikke noe blir endret litt.
Men blir dumt å si slik hvor vi ligger akkurat nå. Vi kan heller ta opp denne diskusjonen på slutten av sesongen ;)

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #109 på: 07. Feb. 2012, 16:02 »
Er uenig i 98% av det som står der. Pardew har bommet enkelte ganger når det gjelder taktikk, men sett bort i fra Robson så har vi ikke hatt noen som har vært bedre taktisk enn Pardew på aldri så lenge, det samme kan man si om "man management". Han har en noe forsiktig tilnærming til kamp, men det betyr ikke at det uklokt eller dårlig - tvert i mot har han vel bevist at det er lønnsomt.



Godt skrevet, er 100% enig med deg her. Pardew har gjort det fantastisk i år, og når det eneste vi har å klage på ham for er at han har brukt Ryan Taylor på høyrekant 3 ganger istedenfor Ben Arfa, sier det seg selv at Pardew har gjort en god jobb.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #110 på: 07. Feb. 2012, 16:06 »
Enig kesse.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #111 på: 07. Feb. 2012, 16:10 »
Er enig i mye som står der, men samtidig, Pardew har, til tross for sin forsiktige filosofi - ledet oss til flere taktiske triumfer denne sesongen. Men ja, han har sine feil og mangler, og er på ingen måte perfekt. Kunne skrevet mye mer om dette, og kanskje kan jeg gjøre det en annen gang, men konklusjonen min er at denne andre forumfyrens innlegg tar litt vel krappe svinger, og hopper over noen fartsdumper, for å komme frem til en konklusjon som ikke er feilaktig, men noe unyansert.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #112 på: 07. Feb. 2012, 16:15 »
Helt enig med Kesse.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #113 på: 07. Feb. 2012, 16:22 »
Kenny er da heller ikkje nokken kreativ manager, og spiller som oss mye med fokus på det defensive, og ikkje eksponere seg for masse for kontringer imot. Men at vi har spillere som er bedre eller på høyde med Liverpool og Arsenal, er eg heilt uenig i. Vi har spillera som har prestert høgt ja, men individuelt ligger vi et godt stykke bak. Med andre ord er det laget som er på høyde med Liverpool og Arsenal, og ikkje spillerane. Og det skal Pardew ha all skryt for ! HYLL!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #114 på: 07. Feb. 2012, 16:24 »
Grei post, men å kritisere Pards taktiske valg er helt feil. Vi ligger på femteplass. Ja han har gjort noen blundere, men hvilke managere har ikke gjort det? En god manager er i stand til å gjøre korrigeringer undervegs. Det er mange kamper hvor vi har vært dårlige i 1. omgang, men hvor Pards har gjort korrigeringer i pausen og klart å vri kampen til vår fordel. Blackburn og Villa er gode eksempler. Det var nettopp det CH ikke klarte så ofte. Med toppet lag har vi spilt god fotball også, men pga skader og AM har ikke Pards kunne dratt nytten av dette på en stund. Når jeg tenker meg om så har vi vel ikke hatt toppet lag siden vi startet på den tøffe runden mot alle topplagene rett før jul. Og likevel har vi karret oss opp på femteplass. Det er smått utrolig, spesielt når vi tenker på hvilke spillere han har måtte bruke til tider. .  Å si at han  er taktisk inkompetent faller med andre ord på sin egen urimelighet, bare se på tabellen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #115 på: 07. Feb. 2012, 16:38 »
Kenny er da heller ikkje nokken kreativ manager, og spiller som oss mye med fokus på det defensive, og ikkje eksponere seg for masse for kontringer imot. Men at vi har spillere som er bedre eller på høyde med Liverpool og Arsenal, er eg heilt uenig i. Vi har spillera som har prestert høgt ja, men individuelt ligger vi et godt stykke bak. Med andre ord er det laget som er på høyde med Liverpool og Arsenal, og ikkje spillerane. Og det skal Pardew ha all skryt for ! HYLL!

Kenny er ikke noen god manager lengre heller :P
Jeg syns egentlig Pardew taktiske disposisjoner svikter mot de litt svakere laga hvor vi bør være mer offensive i innstillingen og tro på at vi kan spille dem ut med vårt eget spill - fremfor å i større grad fokusere på å destruere deres. Det er der jeg har vært mest uenig med Pardew.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #116 på: 07. Feb. 2012, 16:43 »
Likevel har det gitt skremmende god uttelling i poeng. Unntakene er Norwich, Swansea og WBA, men i to av disse klarte vi overhodet ikke å stå imot deres forsøk på grunn av mangel på spillere.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #117 på: 07. Feb. 2012, 17:20 »
De kampene du nevner handler ikke bare om mangel på spillere, men dessverre også om svært dårlige taktiske disposisjoner fra Pardew. Hvis jeg husker riktig, that is. Synes erindre han valgte en altfor defensiv tilnærming til disse kampene, der motstanderen fikk aaaaaaltfor mye oppmerksomhet i gameplan.

Mot Norwich gjorde vi nøyaktig det Norwich ville vi skulle gjøre. Vi slo langt, holdt ikke ballen i laget, spilte på Norwich sine styrker, ikke på våre. Demba Ba scoret to mål på noe som knapt nok kan kalles målsjanser, og ga dem en bitteliten kamp. Men vi gjorde Kasper Wikestad til en veldig, veldig, veldig lykkelig mann den dagen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #118 på: 07. Feb. 2012, 17:20 »
Det er viktig. Er bare å få Guthrie over linja så kjapt som overhodet mulig. Jeg syns han har hatt en alldeles fantastisk sesong - Cabaye har fått mye skryt, men jeg sidestiller helt klart Guthrie med Cabaye.

Litt vanskelig å sammenligne. Når Guthrie og Cabaye spiller sammen er det Cabaye som i større grad tar seg av det defensive arbeidet. Naturligvis vil da Guthrie bli mer involvert i det offensive spillet. Mao den delen av spillet folk som regel legger merke til.  Cabaye er mye bedre når han får spille med Tiote fordi da er det han som står høyere oppe i banen, mens Tiote legger seg bakpå. Samme arbeidsfordelingen hadde vi med Perch og Guthrie i dag også. Perch var strålende faktisk. Ser ut som at vi har funnet DM-backup for Tiote.

Cabaye og Guthrie er neste like som spillere, men synes Cabaye er litt bedre pga. hans frisparkevner og strålende blikk. Et par av pasningene som Cabaye har gjort denne sesongen har jeg til gode å se Guthrie matche. Men Guthrie har virkelig tatt steget i år.

Bra innlegg!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #119 på: 07. Feb. 2012, 17:29 »
De kampene du nevner handler ikke bare om mangel på spillere, men dessverre også om svært dårlige taktiske disposisjoner fra Pardew. Hvis jeg husker riktig, that is. Synes erindre han valgte en altfor defensiv tilnærming til disse kampene, der motstanderen fikk aaaaaaltfor mye oppmerksomhet i gameplan.

Mot Norwich gjorde vi nøyaktig det Norwich ville vi skulle gjøre. Vi slo langt, holdt ikke ballen i laget, spilte på Norwich sine styrker, ikke på våre. Demba Ba scoret to mål på noe som knapt nok kan kalles målsjanser, og ga dem en bitteliten kamp. Men vi gjorde Kasper Wikestad til en veldig, veldig, veldig lykkelig mann den dagen.

De to (Swansea er åpenbart en annen historie) kampene taper vi på grunn av

1) manglende hodestyrke i Norwich-kampen. Kunne vært oppdemt med å unngå innlegg fra kant, men både Raylor og Santon holdt døgnåpent på backene. Hvordan du kan si at det Ba scorte på ikke var opplagte målsjanser er for meg en gåte. En alene med keeper, og en avslutning fra meget god posisjon med kun én spiller mellom seg og keeper.

2) Tempoproblemer mot Long og Odemwingie, samt markeringssvikt. Colos verste kamp for året, og det tåles ikke når makkeren er Perch. Man kunne senka linja bak, men i moderne fotball er det absolutt en grense for hvor mye man kan tillate seg å gjøre dette. I denne kampen mener jeg i hvertfall at personlige feil var det avgjørende.