20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klubbfotball rundt i verden.  (Lest 158541 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #945 på: 05. Des. 2017, 18:58 »
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #946 på: 05. Des. 2017, 23:27 »
Haha!

Hva synes folket? Unødvendig/barnslig, eller helt innafor?

Jeg personlig ser ikke problemet med det. Ikke morsomste jeg har sett, men vært borti verre ting :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #947 på: 03. Okt. 2019, 12:07 »
Her er det mye å lære, spesielt for Newcastle som mener de skal utvikle spillere:

https://www.nrk.no/sport/haalands-klubb-er-sa-kontroversiell-at-fansen-lagde-eget-protestlag-1.14726665

Mener på ingen måte vi skal bli en red Bull-klubb, men kunne kommet mye godt ut av å kopiere mye av modellen.
« Siste redigering: 03. Okt. 2019, 12:09 av Geordie »
No fate but what you make

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #948 på: 23. Mai 2021, 23:02 »
Noen som husker da Pardew skulle erstattes og Christophe Galtier var et av navnene som ble diskutert? Mye som har skjedd siden den gang, men Galtier ble akkurat seriemester i Frankrike med LOSC. Kan ikke si jeg vet hva Vår Mann™ Steve McClaren driver med, men ugh ... Sliding Doors.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #949 på: 28. Mai 2021, 20:37 »
Galtier ble jo kraftig linket lenge, og lurer på om det ikke var samtaler der også?

Steve McClaren observerte jeg på benken til Derby County i deres siste i år. I hvilken rolle vet jeg ikke, men har er med i teamet til Rooney i alle fall.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #950 på: 02. Nov. 2021, 13:49 »
Gratulerer med opprykk for Kamma og Reka. Kanskje det blir noen Eliteseriekamper på Briskeby for undertegnede neste år :)
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #951 på: 02. Nov. 2021, 13:55 »
Morsomt. Tradisjonsrik liten klubb fra jovial by. Kjekt å få de opp, og svært imponerende arbeid av Rekdal.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #952 på: 22. Des. 2021, 23:22 »
140 mill inn på noen dager for Glimt. Innkjøpspris på de to spillerne - kr 0.
Helt sjukehus. Botheim ble kjøpt ut av RBK-kontrakten for under ett år siden. Herregud for en klubbdrift!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #953 på: 24. Feb. 2022, 23:40 »
Glimt vinner 5-1 totalt over Celtic, og det rett fra pre season mot et Celtic i god form (17 matcher uten tap, deriblant 3-0 over Rangers som i dag slo ut Dortmund i EL). I dag var Glimt totalt overlegne. Så har de altså mistet 4 norske landslagsspillere siden nyttår.
Jobben som gjøres i Glimt av Knutsen, og med spillerlogistikken er helt utrolig å bevitne for en enkel nordlending. Er bare å nyte!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #954 på: 11. April 2022, 20:02 »
Er til å spy av at Knutsen blir utestengt, dersom Glimt sin versjon stemmer (noe jeg vil tro den gjør). Da burde alle lag sende keepertrener til angrep på motstanderens trener/manager i slike kamper med returoppgjør, da slikt blir belønnet. Det er jo en taktikk flere lag burde begynne å bruke. Her er det i så fall noe alvorlig galt med reglementet, eller måten det blir håndhevet på.
« Siste redigering: 11. April 2022, 20:19 av Eriksen »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #955 på: 12. April 2022, 10:35 »
Helt åpenbart at det var taktikken til Roma - å terge Knutsen opp til noe slikt. Ofrer i grunn keepertreneren etter kamp for at dette skulle skje. Og provoserende å se at UEFA er såpass feige at de suspenderer både keepertrener og Knutsen på ubestemt tid (det vil si til etter kampen er spilt) i påvente av at sak er ferdig. Men - de store får det vel alltid som de vil i møte med småklubber som Glimt.

Jeg syns Mourinho er blitt en skikkelig patetisk skikkelse. Han er direkte utdatert som trener, det er lenge siden han oppnådde noe som helst. Og han kaster gjerne sine egne spillere under bussen dersom han må. Har blitt satt skikkelig på plass to ganger i Bodø, nå sist med toppet lag og Glimt stilte da med kun 4 spillere fra forrige gang de vant 6-1. Glimt kunne kjapt også vunnet bortekampen sist som endte 2-2 (da stilte han også et sterkt lag).

For å si det slik - Knutsen er per i dag en trener med langt mer å fare med enn Mourinho. Jeg anser Roma for klare favoritter til å ta seg videre etter kampen på Olimpico, Glimt sliter med skader på svært viktige nøkkelspillere. Uansett vil alle huske at Mourinho fikk sitt største tap i sin karriere mot Glimt.
Men - I would love it if we beat them!!!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #956 på: 12. April 2022, 23:48 »
Kanskje det beste for alle parter at Emery ble i Villareal istedenfor å gå til oss. Til tross for suksessen i CL, så er det slettes ikke sikkert at han ville lykkes like bra som Howe har hos oss. Emery er nok ihvertfall fornøyd med at han ble værende nå.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #957 på: 13. April 2022, 09:53 »
Det endelige svaret får vi jo på et sett aldri - men ut fra hvordan ting har gått sålangt, og Emerys standing i England etter Arsenal-oppholdet, så tenker jeg at du har helt rett her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #958 på: 06. Sep. 2022, 14:05 »
https://www.tv2.no/sport/fotball/normann-ikke-aktuell-for-landskamper/15074861/

Hva tenker dere om dette? Klarer rett og slett ikke bestemme meg for om jeg er enig i dette eller ikke. Men kan forstå hvorfor avgjørelsen tas.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #959 på: 06. Sep. 2022, 14:59 »
En avgjørelse jeg har jeg god forståelse for.

Når han som norsk landslagsspiller velger å spille for en klubb i et land Norge boikotter på de fleste vis, syns jeg det er helt riktig å sette han ut av landslaget. F.eks. næringsdrivende får jo ikke importere eller eksportere varer til/fra Russland, hvorfor skal han da få spille på landslaget i en slik situasjon?

For ikke snakke om at dette er en gavepakke til russerne og deres propagandaapparat.   :-X
« Siste redigering: 06. Sep. 2022, 15:01 av Geordie »
No fate but what you make