20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva har skjedd med NUSSC  (Lest 16908 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #15 på: 23. Aug. 2009, 03:57 »
Med "ham" er kanskje mer riktig å si, AK. Vedkommende må jo kunne kalles tvekjønnet, da "han" ved en anledning har utgitt seg for å være en kvinne.
Nei, huff. Nå er vi fryktelig stygge her, gitt. Vi snakker jo tross alt bare om grov økonomisk svindel og bedrag. På mange måter det samme som Einar Baardsen står tiltalt for i Stavanger tingrett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #16 på: 23. Aug. 2009, 04:50 »
Einar Baardsen ble jo dømt. Selv om det er en veldig stor forskjell i sakene, målt i penger, hadde det vært jævlig spennende å se hva som hadde skjedd i en lignende rettsak med CW :P
Hvis alle hadde stått frem med vannfaste bevis, og slik. Det er vel også strengt talt ulovlig å utgi seg for å være en annen person, noe vedkommende gjorde 2 ganger. Uten at det finnes noe vanntett bevis på akkurat det?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

peterpan

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 17
  • hjemmelaget genser
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #17 på: 23. Aug. 2009, 09:21 »
Jeg er nok ikke CW som noen tror her på forumet.
Jeg var riktig nok medlem i NUSSC i mange år men reagerte også i vinter da hjemmesiden ikke lenger ble oppdatert.
Jeg betalt for medlemskap i fjor og fikk vel et par blader i posten for det ble helt stillt,og nei,jeg har ikke fått regning for medlemskap i NUSSC i år så CW er nok gått i skyttergravene.
Jeg meldte meg inn i Newutd. i år da denne virker veldig seriøs og jeg likte godt de artikklene som stod i det første Magazinet.
« Siste redigering: 23. Aug. 2009, 09:23 av peterpan »

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #18 på: 23. Aug. 2009, 12:39 »
Med "ham" er kanskje mer riktig å si, AK.

Hvem AK du hinter til her?

cybro

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 271
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #19 på: 23. Aug. 2009, 12:59 »
Var medlem i NUSSC, men meldte meg fort ut når eg fann ut korleis CW opererte.
* Newcastle 4 Ever :) *

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #20 på: 23. Aug. 2009, 17:03 »
Med "ham" er kanskje mer riktig å si, AK.

Hvem AK du hinter til her?
Er det flere AK enn deg her inne?
Og når jeg sier "ham", så gjorde jeg regning med at du forsto at jeg tenkte på CW.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #21 på: 23. Aug. 2009, 17:15 »
Med "ham" er kanskje mer riktig å si, AK.

Hvem AK du hinter til her?
Er det flere AK enn deg her inne?
Og når jeg sier "ham", så gjorde jeg regning med at du forsto at jeg tenkte på CW.

Nå skjønte eg hva du mente Joakim. Kan ikke ha vært helt våken sist eg leste det.....

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #22 på: 24. Aug. 2009, 23:04 »
CW ser vel at det kun er gode penger i Premier League-lag, og er vel "up and going" om et par år ved opprykk.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #23 på: 02. Sep. 2009, 23:48 »
http://fotball.aftenposten.no/england/article91574.ece sjekk dette da!  :o , er han bak lås og slå?.. katastrofe hvis han ikke er det. Han hadde fortjent et par år der.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #24 på: 03. Sep. 2009, 02:19 »
Hehe, det derre er mildt sagt temmelig old news :P
Han er ikke bak lås og slå, han har ikke fått en eneste straff for det han har gjort. Slimålen har effektivt vridd seg unna all trøbbel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #25 på: 03. Sep. 2009, 14:51 »
Jaja :P ,vet det er gamelt, men det er sykt allikavel.. håpløst at ingen gjør noe mot han...  :'(

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #26 på: 03. Sep. 2009, 17:06 »
i følge oversikten på supporterunionen er det fortsatt MANGE som lar seg lure til å betale - klubben har oppgitt 632 medlemmer pr 31.mai 2009!

MaKo

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 542
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #27 på: 03. Sep. 2009, 17:55 »
Synes det er veldig rart at Supporterunionen forsatt støtter Newcastle.no klubben.

De har ikke oppdatert sidene siden mai 2009, og dem sender ikke ut supporterbladet lenger heller.
Tror faktisk du ikke får svar om du prøver og sende mail til Weiseth engang.

Må jo være mulig og bli enige med Supporterunionen og kvitte seg med Newcastle.no og erstatte det med Newutd.no.

Helt sykt at ikke supporterunionen kastet Weiseth og Newcastle.no ut etter all skandale greiene kom i avisene.

De lovet og vurdere det, men vi fikk vel aldri svar?
« Siste redigering: 03. Sep. 2009, 17:56 av MaKo »

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #28 på: 03. Sep. 2009, 18:25 »
Tja. Jeg har lest referat fra noen av styremøtene i Supporterunionen og det har vært oppe til diskusjon, og de har vært i dialog m CW. Som lovte bot og bedring eller noe sånt.... Tror aldri det ble noe konkret konklusjon på problemet. De er vel happy så lenge han oppfyller kravene overfor de kan det virke som.

Edit: ser man på møtereferatet fra 28.01.09 under sak 2. er det flere klubber som er "kastet" ut pga liten aktivitet og ikke betalt medlemskontigent til SBF... Men økonomisk svindel i superklassen lar de elegant passere! Vet ikke om jeg egentlig er så keen på at vi nødvendigvis skal være en del av SBF...

Link:
http://www.supporterunionen.no/images/stories/doc/styre/2009/Referat01.28.09.doc

Edit 2:
Og det hele fortsetter i det siste møtereferatet der 8 klubber er i faresonen pga liten aktivitet på hjemmesidene -merkelig nok er IKKE newcastle.no ett av de! Da er ikke kravet om aktivitet særlig stor heller for å si det mildt!!

Sitat
2)   - Åtte klubber er i faresonen for å ikke bli innstilt til nytt medlemskap i SBF da aktiviteten er lav. De åtte klubbene det gjelder er Burnley, Charlton, Dagenham & Redbridge, Hull, Leyton Orient, Middlesborough, Scarborough og Scunthorpe (ref. SBFs vedtekter). Alle klubbene er kun webbasert og styret minner om at eventuelle nyhetsbrev også må sendes til post@supporterunionen.no.
- AFC Wimbledon ønsker å bli medlem på nytt. De må kunne vise til noe form for aktivitet før en samarbeidsavtale kan bli aktuelt.
- Bent sender ut en mail til alle medlemsklubbene der de må bekrefte eller endre kontaktinformasjon samt sende inn medlemstallet pr 31/5. Dette skal inn i håndboka samt oppdateres på nettet og i adresselisten. Viktig at klubbene svarer!
« Siste redigering: 03. Sep. 2009, 18:42 av Ulf »

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Hva har skjedd med NUSSC
« Svar #29 på: 03. Sep. 2009, 19:02 »
Ja, da har man en mulighet for å søke, kan være så heldig at det har gått tre mnd før møtet. Så, sjansene er jo der!

Sitat
a. Alle skandinaviske supporterklubber for britiske fotballklubber kan bli medlem. Det kan bare tas opp én supporterklubb per fotballklubb.

b. Årsmøtet avgjør hvilke klubber som skal stå tilsluttet SBF i den kommende driftsperioden. Dette innebærer at årsmøtet godkjenner klubbenes medlemskap for ett år av gangen. Godkjennelsen skjer etter innstilling fra styret.

c. Nye klubber som søker medlemskap, skal ha vært i drift i minst tre måneder før de kan bli opptatt som medlemmer. Klubbene skal kunne dokumentere at de har minst ti medlemmer ved søknadstidspunktet. Medlemskapet blir gjort gyldig når medlemskontingenten er betalt.

d. Supporterklubber som er medlem av SBF forplikter seg til å
Betale fastsatt kontingent innen vedtatt tidsfrist.
Utgi minst to medlemsblader per sesong og/eller inneha hjemmesider som skal produseres med egenprodusert, redaksjonelt stoff minst en gang per måned i fotballsesongen.
Sende to eksemplarer av samtlige utgitte medlemsblader til SBFs styre og et eksemplar til andre SBF til enhver tid har avtale med.
På oppdrag fra styret i SBF å trykke inntil seks sider per sesong i medlemsbladet. En supporterklubb som ikke utgir medlemsblad, skal legge disse ut på klubbens hjemmeside.
Føre regnskap. Regnskapet skal offentliggjøres for medlemmene og styret i SBF.



e. Supporterklubber som nedlegges plikter å oversende sitt adresseregister til SBF. Nedlagte klubber skal også overføre udisponerte midler til SBFs konto. Med udisponerte midler menes midler hvor klubben ikke kan dokumentere at disse er disponert i henhold til klubbens reglement eller på en annen fornuftig måte. Midlene settes inn på egen konto. Både adresseregister og økonomiske midler skal oppbevares frem til det dannes en ny supporterklubb for samme fotballklubb. Dersom det ikke er dannet en ny klubb innen tre år etter datoen for nedleggelsen, tilfaller midlene SBF.

§ 4. Styret
a. SBF drives av et styre for ett år av gangen. Styret velges av årsmøtet, og skal forestå den daglige drift av unionen i henhold til gjeldende reglement og instrukser.

b. Årsmøtet velger en leder, en økonomiansvarlig og fire styremedlemmer. Styret velger selv en nestleder blant styremedlemmene.

c. Styret har til oppgave å ivareta den daglige driften av SBF, føre regnskap for driften og være medlemsklubbenes talerør utad.

d. Styret plikter å holde hver supporterklubb informert om aktiviteten i SBF.

§ 5. Valgkomité
a. Årsmøtet velger en valgkomité. Denne skal bestå av to personer. Innstilling på medlemmer til valgkomitéen fremmes av styret.

b. Valgkomitéens oppgave er å legge frem forslag til valg av tillitsvalgte, unntatt til valgkomiteen, senest 4 uker før årsmøtet.

§ 6. Årsmøtet
a. Styret pålegges å avholde et årsmøte med nytt valg av styre. Årsmøte bør avholdes i eller nær Oslo, og bør avholdes i perioden 20. oktober til 10. november.