20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 74800 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Glenn Roeder
« Svar #420 på: 09. Feb. 2014, 21:43 »
Det er vel egentlig det Cameron også påpeker i artikkelen der. At manageren skal ha siste ordet - og den DoF'en han skisserer opp der er alt annet enn en Kinnear/Wise-type. I større grad skal han ha ansvar for akademiet og speiding av spillere. Tror DoF kan funke om det gjøres riktig. Ikke slik det har blitt gjort av Ashley hittils.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Glenn Roeder
« Svar #421 på: 09. Feb. 2014, 23:32 »
Det er ikke altfor mange klubber hvor det har fungert godt med en DoF(Frank Arnesen har vel en OK cv i den rollen, selv om han også har hatt blandet hell), og så lenge man har en god chairman med et snev av sportslig sans mener jeg stillingen som DoF er overflødig.

I en ideel verden(mao ikke slik ledelsen er strukturert eller utøvet i Newcastle under Ashley) har man en manager som jobber tett med sin chairman, hvor begge to har forståelse av fotballens mekanismer, og de utfyller hverandre med kompetanse på hver sine felter. Både sport og Business. I tilfellene man har en chairman uten spesiell kompetanse eller erfaring innen fotball, så kan DoF være et greit mellomledd, men da må kjemien stemme. Faren er allikevel at med en ekstra person inne i bildet blir det mer søl, og det tror jeg er mye av grunnen til at DoF er en rolle som har vist seg å mislykkes mange steder. Jo flere kokker, desto mer søl osv...

Jeg håper først og fremst Ashley snart er historie. Det er frustrerende å se oss gang på gang ta skritt i riktig retning før vi ryker på en smell og tar sju steg bakover igjen.

Jeg vet ikke om inntrykket av Chris Mort var godt på bakgrunn av at hans periode i klubben var mens Ashley fortsatt hadde en høy stjerne, men han virket ihvertfall som en fornuftig type med gode visjoner for jobben sin.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Glenn Roeder
« Svar #422 på: 10. Feb. 2014, 13:07 »
Jeg tror er DoF er en del av den moderne fotballen, og at det bare er positivt. Det vil minke arbeidsmengden til manageren en god del, uten at vedkommende bare blir redusert til en trener.

En god Director of Football skal i mine øyne være en slags sjefsspeider, administrerende direktør og rådgiver, både for manager og for styret. En DoF skal sørge for at det er en helhetlig plan og sammenheng mellom spillestil og innkjøpsfilosofi. En DoF skal være en dirigent eller organisator. Må kunne tenke større tanker enn bare morgendagens kamp. Manageren skal ha siste ordet, men direktøren skal legge til rette for at manageren kan ta en god avgjørelse. Man kan si mye om Damien Comolli, men jeg likte det jeg leste i intervjuet med han i Josimar (ikke at jeg vil ha han til Newcastle for det)

Glenn Roeder er på langt nær noen drømmemann i denne rollen, men han tikker flere bokser enn begge sine to forgjengere til sammen. Roeder manglet først og fremst pondus som manager. Men i en type direktørstilling har jeg tro på han. Han er fotballklok, han er samarbeidsvillig og han er en Newcastle-mann. Som tidligere kaptein og manager for denne klubben vet han hva det betyr og hva det skal bety å ikle seg den stripete drakta. Som tidligere akademisjef har han også erfaring fra en liknende stilling som det DoF-stillingen er. En annen kandidat kan være sjefsspeider Graham Carr.
Carr ser ut til å være en av få som både eier og manager stoler på og har god relasjon med. Med sin kunnskap om det europeiske markedet kan han sikkert gjøre god nytte for seg også som DoF.

Ikke noen drømmekandidater noen av dem, men jeg vet ikke om det er noe sånt som en drømmekandidat til jobben som DoF. Ihvertfall ikke under Mike Ashley. Det er viktig å få inn en mann som opptrer samlende, snarere enn avvisende. Henter man inn en mann fansen vil like har Ashley kjøpt seg bittelitt godvilje. Og det kan han trenge.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Glenn Roeder
« Svar #423 på: 10. Feb. 2014, 21:45 »
Det som er så trist er at Roeder er uaktuell da han ikke er en av Ashley sine betrodde. Kanskje Carr kan være en mulighet? Det virker håpløst å tro at Ashley skal hente en kompetent, fyr utenfra. Og jeg har vansker for å tenke meg til at vi kan tiltrekke oss de beste navnene. Til det er nok både lønna og arbeidsbetingelsene for dårlige tror jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Glenn Roeder
« Svar #424 på: 28. Feb. 2021, 21:13 »
Glenn Roeder døde i dag 65 år gammel, etter lang tids kreftsykdom. RIP.