20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 75111 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #30 på: 01. Sep. 2006, 16:47 »
Jeg tror ikke det er noen her som mener Souness er en bedre manager for klubben vår enn det Roeder er. Men det er vel flere, meg selv inkludert som mener at Souness var en dyktigere manager på transferfronten.

Jeg vet ikke hvor seriøs du er i innlegget ditt, men det med Ronaldinho og O`Neill er i allefall bare sprøyt.

Jeg synes mange i Newcastle har fått mange sjanser. For min del mener jeg at Albert Luque har fått for mange sjanser. Det er vel heller ingen her som har klaget på Roeder før han driter seg ut på overgangsmarkedet....

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #31 på: 01. Sep. 2006, 16:49 »
Sitat fra: "Joakim"

Bridge var avhengig av Cole. Cole kom ikke før det var forsent. Og da må vi vente til januar med å få Bridge.


.


I følge Dailly mirror så var vi klare til å hente Bridge. Men vi ville kun ha han på lån, det gikk ikke Chelsea med på.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #32 på: 01. Sep. 2006, 16:53 »
det er kanskje det aller latterligste som har skjedd på lenge. vi takker nei til en klasse back som vi sårt trenger og sikkert kunne fått for 5mp. men neida haha fyyyyyyy faen jeg gleda meg til dagen i går, men roeder og sheperd ødela den bra :(
lt;3 Newcastle <3

Gonzalez

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 226
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #33 på: 01. Sep. 2006, 17:09 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Newcastlesupportere blir ALDRI fornøyde. Vi kunne fått Ronaldinho, men etter en dårlig kamp hadde han plutselig vært syndebukk. Vi kunne fått O`Neill som manager, men han hadde alle ønsket bort etter første tapet.


Det er bullshit.... Var jo mange Newcastle supportere(inkludert meg) som mente at O'Neill hadde vært et bedre valg. Selv om Roeder hadde gjort det så bra på vår halvåret.... Det er ofte lett å gjøre det bra i starten en periode, det gjorde jo Souness også. Det kalles manager effekt. Men at laget skal være gode over en periode, kreves en veldig god manager. Men nå skal jo Roeder bevise at han er det denne sesongen. Men å si at vi hadde klagd på O'Neill etter første tap, det er rett og slett feil.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #34 på: 01. Sep. 2006, 19:24 »
Fortsatt ingen uttalelse. Skulle likt å sett om de Roeder og Fat Fred hadde holdt kjeft om Bridge, Huth, Viduka og Woodgate hadde signert. Da hadde de nok solet seg i glansen. Jeg tror jeg må spy, og det er ikke pga ølen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #35 på: 01. Sep. 2006, 19:34 »
Nå er jeg MØKK lei av denne negativismen på forumet.

Greit, ting har ikke gått helt som vi hadde ønsket. Ting kunne vært mye bedre. Men Roeder har prøvd, og trolig gjort sitt ytterste, for å bedre forsvaret vårt, men han har ikke lyktes. Det er lov å ikke lykkes.
Dessuten er han ikke den første Newcastle-manageren som har mislyktes på overgangsmarkedet. Før 03/04-sesongen kjøpte ikke Sir Bobby Robson EN ENESTE spiller (bortsett fra å hente Bowyer på free transfer). Men vi krevde ikke hans hode på et fat. Vi ristet på hodet og var skeptiske og uenige ja. Men vi krevde ikke hodet hans på et fat, slik som vi nå gjør med Roeder.

Og for å være ærlig mener jeg det er urettferdig mot Roeder. I vinter overtok han et lag med spillere som ikke visste forskjellen på baklengsmål og scorede mål. Vi visste ikke forskjellen på en fotballbane og en tennisbane. Vi visste ikke opp og ned på en fotball. Et lag flust av gode spillere ble det sagt, men de visste ikke hvordan de skulle fotball plutselig.
Graeme Souness hadde sommeren før kastet rundt seg med millioner. Det førte til at vi hadde et lag som besto av litt av hvert. Ingen kan påstå at Moore er en stopper i verdensklasse. Han holder PL-nivå, og er veldig viktig for det australske landslaget, men har ikke nubbesjans til å måle seg med alle de som står i kø for en plass i Englands midtforsvar. Vi hadde en Boumsong som forvandet totalt vesen over en sommer. Fra å spille nesten like godt som Woodgate, så gikk han til å spille dårligere enn Titus Bramble noen gang har gjort. Vi fikk en Albert Luque som ikke har gjort annet enn å score ett eller to mål og ellers bare forvente at fansen skal elske ham og manageren skal gi ham grenseløs tillit, selv om han aldri forsøker og aldri presterer når han får sjansen. Vi har fått en Michael Owen som, når han spiller er VELDIG god, men som har hatt ekstrem uflaks med skader. Craig Moore er stabil, men ikke så god som forsvarssjefen helst skal være. Babayaro er ikke god nok til å forsvare en plass på laget, og han har effektivt sørget for at vi ble kvitt vår beste spiss (Bellamy), en svært talentfull midtbanespiller (Jenas) og en fransk venstreback sendt fra oven (Bernard).

Ja, vi fikk også vår nye kaptein Scott Parker og hans midtbanekompanjong Emre, men det er bare de to, pluss Moore, som til en viss grad kan sies å virkelig ha tilført oss noe vettugt. Og da kan man sette evige spørsmålstegn ved Emre, og stille seg spørsmålet om Moore egentlig er god nok for våre ambisjoner.

Er Souness da så mye bedre på overgangsmarkedet? I mine øyne NEI!

Roeder har kjøpt inn Duff for usle 5 mill. En spiller jeg ikke visste vi trengte før han kom. Men nå vet jeg hvor mye vi trenger ham. Jeg er sjeleglad for at Roeder kjøpte ham. N'Zogbia er bare 19 og trenger avlastning. Samtidig trenger han et bedre forbilde enn Luque. Og Milner trives best på høyre.

Roeder kjøpte Obafemi Martins for å "erstatte" Shearer. Det er en tilsynelatende ung gutt fra Nigeria, som kommer med en glimrende ryggsekk fra Italia og Inter. Vi har fått en spiller som kan løpe fra enhver motspiller, uansett posisjon. Vi har fått en spiller med god teknikk, som samtidig er sterk i kroppen, og som til tross for høyden er sånn passe god i lufta. Vi har fått en spiller som etter første kamp for klubben å dømme spiller med stor entusiasme og som er uselvisk, og gjerne kan spille frem en bedre plassert medspiller.
Hvis han fortsetter sånn har vi gjort en kjempedeal. Shearer lar seg ikke erstatte så enkelt, og da må vi ut med mye penger. Roeder er en stor fan av spilleren, og har sett han flere ganger.

Resten er dessverre ikke like bra, men vi har fått inn en spennende unggutt fra ManU, som jeg selv har sett rundspille reservene våre på egenhånd. Mistenkelig lik Martins i spillestil. Kan gjøre ting på egenhånd.

Sibierski og Bernard er selvsagt ikke noens førstevalg. Men vi fikk ikke de vi helst ville ha, og da måtte vi ta til takke med noe langt dårligere. Det er synd, men sånn er det. Av og til går ikke ting helt din vei.
Roeder kan ikke kritiseres for at han mislyktes med å få Huth til klubben. Han kan ikke kritiseres for at han ikke har fått Bridge hit. Da Huth selv ville til Boro, og Bridge-avtalen kun ville bli noe av dersom Cole kom først.
Det gjorde han ikke, og da ble det ikke noe av det. Han burde selvsagt ha en backup, men det lærer han av.

Roeder kan likevel ha gjort et kupp. Det kan hende at vi mot formodning får det beste ut av Sibierski som backup for Ameobi, og det kan meget vel hende at Bernard finner Robson-formen, og danker ut Babayaro enkelt i løpet av høsten.

Joda, Roeder har gjort en grov feilvurdering, da han var villig til å slippe Milner til Villa, og etterpå kalte ham tilbake, bare for å få en illsint spiller tilbake, som i verste fall bare teller dager til 1. januar, hvor han kan løpe avgårde til en annen klubb. Men jeg håper og tror at det ordner seg i løpet av høsten.

Vi har på ingen måte blitt voldsomt svekket i forhold til den stallen vi avsluttet forrige sesong med. Greit, Shearer er borte. Det er et stort savn. Men forhåpentligvis kan Martins gjøre noe med det. Bernard skal i utgangspunktet være en bedre backup enn Elliott, og har i tillegg potensialet til å danke ut Babayaro lett.

Midtbanen vår har blitt bedre, og jeg mener vi har all grunn til å være sånn passe fornøyd med den stallen vi har.
Vi har ingen grunn til å kreve Roeders hode på et fat, og vi har ingen grunn til å være så til de grader negative.

Gjort er gjort, sagt er sagt. I vinter kan Roeder gjerne holde mer kjeft frem til ting er klart. Men en ting vet jeg. Den mannen bryr seg like mye som oss supportere om tingenes tilstand på St. James' Park. Han er newcastle-supporter og vil gjøre alt som står i hans makt for at vi skal lykkes.
Og forøvrig har vi handlet flere og bedre spillere enn Man Utd denne sesongen. Martins og Duff alene sørger for det.

La oss nå se hva sesongen bringer. Så får vi se om Roeder har lært noe når vi kommer til januar.
La oss håpe det. Også kan vi nå begynne å se FREMOVER. Ikke bakover.

Vi rykker ikke ned, og vi kommer til å kjempe på øvre halvdel av sesongen. Såpass gode er spillerne våre. Og såpass klarer vår manager å få ut av spillerne våre.
Det viktigste skjer på banen. Ikke på det hersens supermarkedet som holder altfor lite åpent.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #36 på: 01. Sep. 2006, 19:51 »
Mulig du er positiv Joakim, men det er ikke jeg. Noe jeg må få lov til å være av forskjellige grunner.

1. Vi blir lovet 3 kvalitetsspillere 4 dager før vinduet stenger. Det skulle ikke bli noen panikk-kjøp som det har vært ved en rekke anledninger. Vi har hatt et par før, men 3 på 24 timer tar kaka.

2. Roeder/ledelsen har klart å drite seg loddrett ut ved å først si at Milner er en en viktig del av framtidsplanene til Newcastle, for å deretter si at han ikke er ønsket, får så å kalle han tilbake.

3. Roeder/ledelsen tørr ikke stå fram å fortelle hva som gikk galt. De tror at tiden leger alle sår, men der tar de grundig feil.

Hvordan kan man tro at det skal ga bra med Newcastle når vi har en slik gjeng som styrer skyta??? Greit at  Roeder gjorde det bra i våres, men kan minne om at Souness hadde en enda bedre seiersrekke. Han hadde vel 9 seire på rad, som er det beste på mange tiår.

Jeg ble skuffet når Glenn Roeder ble ansatt som manager, da vi også i våres ble lovet en manager i verdensklasse, for nå måtte Shepherd i følge han selv ansette den rette manageren. Husker da Arsenal kvittet seg med George Graham. Den midlertidige  manageren gjorde det strålende men det forandret ikke planene om å ansette Wenger.

Dette er selvsagt ikke bares Roeders feil, men også Fat Fred som sitter på toppen og koser seg med rekesmørbrød. Husker hvordan han solet seg i glansen av Owen kjøpet. Hvor er du på samme tid i år din jævel?????
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Cutthroat

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 276
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #37 på: 01. Sep. 2006, 20:04 »
Veldig bra innlegg Joakim!

Transferåpninga er stengd, det er for seint å få inn fleire spelarar, og sjølv om eg ikkje er einig i alle kjøpa og prioriteringane, iallfall ikkje sånn dei framstår per dags dato, so har Roeder og alle spelarane mi fulle støtte.

Eg skulle gjerne sett Woody tilbake der han høyrer heime, som saman med Bridge kunne tetta nokre hol i forsvaret, men sånn har det dessverre ikkje gått. Då er det opp til dei spelarane som faktisk er i klubben, under ledelsen av manageren, å ta poeng, og laget er ikkje katastrofalt dårleg, sjølv om ein kan få eit inntrykk av det, til tider...

I mål har me framleis nokre av dei beste keeperane i Premier League.

Forsvarsrekka skulle eg gjerne sett forsterka med meir enn Bernard, men han er iallfall eit reellt alternativ til Baba på venstrebacken, som trengde forsterkning. Ingen ny stoppar eller høgreback kom, men ein omskolering av Ramage kunne utfordra Carr.
Bramble, vel, han er seg sjølv, men kanskje ikkje i like stor grad som før; stempelet som ein ukonsentrert stoppar trur eg derimot ikkje han vert kvitt...Og so har me Moore og Taylor, som begge kan klara seg bra mot dei fleste, men som ikkje er i toppen av PL, men det er heller ikkje klubben, dessverre...

Midtbana, heilt klart vårt sterkaste ledd, og den vert ikkje svekka når Sibierski kjem til klubben. Seier ikkje at midtbana nødvendigvis vert sterkare, men dårlegare vert den ikkje...
Duff derimot, har forsterka laget, noko han har vist allerede.

I angrep har Martins komme inn; han har mykje å bevisa med tanke på prislappen, men kan verte ein hit. Owen må komma seg opp frå sjukesenga, mål scorar han garantert når han vert skadefri, og Ameobi, som eg har vore ganske negativ til før, har vist at han kan finne nettmaskene han óg. Rossi veit eg lite om, har ikkje sett han spele, so eg vel å vente med å dømme han til han har spelt nokre kampar.

Alt i alt skal Newcastle vera i stand til å kjempa om UEFA Cup-plassar med dette laget, so får me heller sjå fram til handlinga kan ta til at i januar, mens me heiar på dei spelarane som til ei kvar tid trekk på seg den svarte og kvite trøya.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #38 på: 01. Sep. 2006, 21:15 »
Jeg heller forstår ikke denne EKSTREME negativheten. Om dere er blinde eller døve skal ikke jeg fundere på, men hvis dere har vært noen lunde oppegående og i stand til å se klart så har dere fått med dere at Newcastle har blant annet signert en verdensklasseving i Damien Duff og den skamhurtige Obafemi Martins med nok av gode egenskaper.

For det første, så synes JEG at de 2 kjøpene der skal være mer en nok til å tilfredsstille Newcastle fans. De er stooore spillere med en stor fremtid foran seg.

JA jeg vet at forsvaret vårt har varierende prestasjoner, men slaktingen av Bramble må snart ta slutt. Dere kan ikke sitte her foran pcen og direkte slakte en profesjonell fotballspiller for en feil (VILLA kampen) som han ikke engang alene kan anklages for. Moore er som skrevet tidligere her en VIKTIG brikke i Australia laget, og en solid og stabil stopper. I tillegg har vi jo talentet Steven Taylor med en lovende fremtid foran seg. Carr er mer enn god nok, og er ekstremt stabil og takler PL nivået lett. Han har sine feil av og til, men er alt i alt en høyst brukbar høyreback. Babayaro er ikke fullt så god, men kan imponere til tider. Jeg vil også påstå at Babayaro er stabil. Eneste minuset er hans manglende defensive egenskaper.
Jeg er også enig i at Bridge burde blitt hentet, men vi endte opp med ringreven Olivier Bernard, som hadde "halvsuksess" i Newcastle under Robson. Han er et par hakk bedre enn Babayaro på sitt beste.

Og dere klager på forsvaret. Carr, Moore, Bramble, Babayaro, hva faen er dette osv!

For det første så er det ikke alltid kvaliteten som har alt å si i eksempelvis et forsvar. Men samspillet og stabiliteten.

Ta for eksempel Liverpool: Finnan, Hyypia, Carragher, Riise
Javel? Denne backrekka er for meg jevnbyrdig med Newcastles.
Men p.g.a det gode samspillet/samholdet og stabiliteten er dette det forsvaret som "slapp inn" minst mål av samtlige klubber i PL.

Midtbanen til Newcastle er for meg mer en god nok. Vi har et flust av spillere og velge i både på høyre og venstre kant, og nå er til og med Dyer tilbake.
På midten har vi Parker, Emre, Butt m.flere. Mer enn bra nok.

I angrepsrekka kommer det seg sakte men sikkert.
Vi har skaffet oss som skrevet Martins, en stjernespiller, og talentet Rossi, som overraskende mange slakter allerede(!) Vi har i tillegg Ameobi, og nå også Sibierski som kan håndtere Midtbane og Spiss plass.

Når det gjelder Glenn Roeder, så støtter jeg han fullstendig. Og dere som snakker om managerbytteeffekt: mener dere at en managereffekt varer i et halvt år? I så fall så er det feil. Han har fått Newcastle oppe å gå igjen, og klubben er på rett vei.

Alle snakker om at transfersommeren var fullstendig katastrofal, men det er vel så langt fra sannheten som man kommer. Katastrofal ffs? Grunnlag?

Jeg har troen på Roder og hans mannskap fremover og har tro på gode resultater. (troppen er forsterket)

Så håper jeg inderlig at denne negativheten slutter STRAKS, og ber dere vennligst se FREMOVER.



PS! Bridge kan fortsatt hentes på et eventuelt lån, da lån kan foretas utenfor overgangsvinduene. Det samme med Bosmanspillere!
Og jeg ser ikke bort i fra at Roeder gjør et "lån scoup" før Januar er rundt hjørnet.

GLHF
 :twisted:
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #39 på: 01. Sep. 2006, 21:25 »
Sitat fra: "Fredrik"

PS! Bridge kan fortsatt hentes på et eventuelt lån, da lån kan foretas utenfor overgangsvinduene. Det samme med Bosmanspillere!
Og jeg ser ikke bort i fra at Roeder gjør et "lån scoup" før Januar er rundt hjørnet.

GLHF
 :twisted:


Hvor har du det fra??? Noe jeg ganske så sikker på ikke er tilfelle. Skal vi tro Daily Mirror, ville vi fått Bridge om vi hadde kjøpt han. Newcastle var bare interessert i lån, noe Chelsea selvsagt ikke var interessert i.

Ellers skal vi nok slutte å refse Bramble når han slutter med de tåpelige tabbene han har holdt på med de siste 5 årene. Ikke uten grunn Liverpool supporterene kaller Bramble for "godgutten". Har ikke tall på hvor mange mål han har gitt Liverpool de siste årene.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #40 på: 01. Sep. 2006, 21:54 »
Sitat

Hvor har du det fra??? Noe jeg ganske så sikker på ikke er tilfelle. Skal vi tro Daily Mirror, ville vi fått Bridge om vi hadde kjøpt han. Newcastle var bare interessert i lån, noe Chelsea selvsagt ikke var interessert
i.

Leste det, om det var BBC eller Skysports husker jeg ikke, men er ganske sikker på at det stemmer
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #41 på: 01. Sep. 2006, 21:56 »
Sitat fra: "Fredrik"
Sitat

Hvor har du det fra??? Noe jeg ganske så sikker på ikke er tilfelle. Skal vi tro Daily Mirror, ville vi fått Bridge om vi hadde kjøpt han. Newcastle var bare interessert i lån, noe Chelsea selvsagt ikke var interessert
i.

Leste det, om det var BBC eller Skysports husker jeg ikke, men er ganske sikker på at det stemmer


Nope, det stemmer ikke. Er en grunn til at det var flust med lån de siste 24 timene av overgangsvinduet.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #42 på: 01. Sep. 2006, 22:04 »
Her er mitt syn på det som har skjedd den siste tiden.

Roeder: Tok over et lag i fullstendig oppløsning, men klarte på mirakuløstvis å snu trenden å føre oss opp på en sterk 7plass. 13 kamper uten tap sier sitt. Om dette er managereffekt eller ikke er umulig å si. Souness satte så og si rekord for Newcastle når han kom til klubben, 7-8 seire på rad var det ikke? Men så raknet det som kjent helt... Alle håper det samme ikke skjer igjen.

Mange mente at Roeder var den rette mannen for jobben etter denne snuoperasjonen, andre var skeptiske, inkludert meg selv. Jeg mente vi burde satse på å få inn en manager med stort navn. Dette kunne selvsagt slå ut både positivt og negativt. Men jeg tror ingen her var misfornøyde når Roeder fikk jobben permanent.


Transfers: Vi kunne hatt 2 scenarior i sommer.

1. Roeder kommer ut i media i Mai/Juni måned å sier "Desverre har vi ikke muligheten til å hente inn de forsterkningene vi ville ønsket, men vi skal gjøre vårt ytterste for å hente inn en erstatter etter Shearer. Dette pga de store summene som er blitt brukt tidligere.".

Når Roeder da henter inn Martins, Duff, Rossi, Bernard og Sibierski ville de aller fleste vært positivt overrasket over hva vi klarte å få til denne sommeren. Jaggu, fikk hentet et par klasse spillere allikevel...

2. Roeder sier "I sommer skal vi ta oss god tid å finne de spillerne som virkelig vil forsterke laget vårt". "The summer spending isn't over yet" . " We are in pole position for at least 3 signifcant signings". " Vi skal hente 2-3 spillere som holder Duff sitt nivå" osv osv...

Når man tar dette i ettertraktining så ser plutselig ikke Rossi, Bernard og Sibierski så veldig imponerende ut allikvel.?

Litt skyld på Roeder ta, men Shepard bør heller ikke komme ut av det her med æren i behold. Han burde vært klar ovenfor supporterne hva vi kunne og burde forvente i sommer.

Denne sesongen: Jeg tror ikke denne sesongen blir slik som vi hadde håpet. Nettopp fordi vi har for høye forventninger. De aller fleste hadde regnet med at vi skal blande oss inn i kampen om 5 plassen. For meg er ikke det urealistisk. Men jeg hadde heller ikke blitt overrasket om vi endte på en 10 plass.. Alt kan skje. Og de som sier at vi kommer til å valse inn til en UEFA cup plass er naive. Mitt tips er 7-8 plass.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #43 på: 01. Sep. 2006, 22:06 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "Fredrik"
Sitat

Hvor har du det fra??? Noe jeg ganske så sikker på ikke er tilfelle. Skal vi tro Daily Mirror, ville vi fått Bridge om vi hadde kjøpt han. Newcastle var bare interessert i lån, noe Chelsea selvsagt ikke var interessert
i.

Leste det, om det var BBC eller Skysports husker jeg ikke, men er ganske sikker på at det stemmer


Nope, det stemmer ikke. Er en grunn til at det var flust med lån de siste 24 timene av overgangsvinduet.


Man kan IKKE hente spillere på lån når overgangsvinduet er stengt.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #44 på: 01. Sep. 2006, 23:54 »
Målet er å gjøre det bedre enn i fjor, og hvis vi får sørget for å rette ordentlig på ting i Januar, så har jeg stor tro på at vi skal klare det.
Vi er ikke vesentlig svekket bakover på banen. Kanskje til og med forsterket. Offensivt har vi flere spennende spillere. Og klarer vi å blidgjøre Milner igjen (ingen som sier at det ikke var en GEDIGEN tabbe), så han ikke forsvinner i januar, så ligger vi enda bedre an.

Nå skal det sies at jeg først og fremst forholder meg til det som står i The Chronicle og The Journal. Men der har det aldri stått noe som helst om lån, og at vi hadde fått Bridge hadde vi prøvd. De har hele tiden hevdet at en Bridge-avtale var avhengig av at Cole kom først. Og det virker for meg som det mest naturlige. Jeg har liten tro på at Chelsea ville kvitte seg med den eneste venstrebacken de hadde før de fikk inn den mannen de så gjerne, så gjerne ville ha. Dessuten har det aldri vært snakk om noen låneavtale. Jeg er ganske så sikker på at vi var beredt til å betale for Bridge. Hvorfor skulle vi ellers ha ventet i evigheter på Bridge?
Jeg nekter å tro at aviser som sitter inne med inside information fantaserer, og at en britisk tabloidavis er de eneste som sitter inne med sannheten.
Det er mulig jeg er stokk dum, men det får så være.

Jeg var også blant de som gjerne ville ha inn Martin O'Neill eller en merittert utenlandsk manager. Men samtidig så støttet jeg 100% avgjørelsen om å gi Roeder jobben på permanent basis, og det akter jeg fremdeles å gjøre. Jeg har ikke tenkt å vende ryggen til Roeder bare fordi han har sagt diverse ting og ikke greid å holde sine lovnader.
At Roeder selv mente vi var i pole position på tre spillere var garantert ikke løgn. Men ting gikk ikke som planlagt. Og det skuffer Roeder like mye som alle oss andre.

Det vi har fått inn er så langt ifra verdens undergang.
Det vi har fått inn, kombinert med det som bør komme i januar (og som jeg har god tro på at kommer), er godt nok til at vi skal være med å kjempe om UEFA-plass.

De som måtte være av den oppfatning av at vi skulle spasere inn til femte eller sjetteplass må jeg nok dessverre skuffe. Det hadde ikke kommet til å skje uansett. Men at vi er med i kampen, det er jeg sikker på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon