20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Angrepet  (Lest 5539 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #15 på: 24. Feb. 2006, 18:19 »
Jeg vet at Luque er en god spiller, men vi har ingen garanti for at han skal slå ut i full blomst i Newcastle. Jeg mener ikke at vi skal selge ham for å sette pengene i banken, men at vi heller kan kjøpe en spiller vi er tryggere på skal slå til. Jeg sier heller ikke at jeg så absolutt vil selge Luque, men jeg vil heller selge ham enn Ameobi. Jeg hadde også gjerne sett at Luque hadde fått mer spillletid enn han gjør, men det må jo være en grunn til at han ikke får det. Managerne i Premier League er jo ikke håpløse amatører.

Desutten er ikke Ameobi en typisk goalgetter. Scoringsstatistikken hans i år er på ingen måte bra. Men har i allefall gjort en del bra ting i år og spilt en god del gode kamper, og det er mer enn hva man kan si om Luque. Vi trenger ikke å selge Luque i dag, men om han skal fortsette slik han spiller nå er det bedre å selge ham fortest mulig mens vi enda kan få penger for ham enn å la han ende slik som Robert og Hugo Viana... Dyrere spillere som vi gir fra oss gratis...

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Angrepet
« Svar #16 på: 24. Feb. 2006, 19:25 »
Jeg også liker Ameobi. Men det hjelper ikke! Han er rett og slett ikke god nok! Det hjelper bare ikke å komme fra Newcastle. Det hjelper ikke være god på papiret! Det hjelper ikke å være ett talent når man spiller ess!!!

Sitat
Jeg vet at Luque er en god spiller, men vi har ingen garanti for at han skal slå ut i full blomst i Newcastle. Jeg mener ikke at vi skal selge ham for å sette pengene i banken, men at vi heller kan kjøpe en spiller vi er tryggere på skal slå til.


Var vi trygg når vi hentet Alan Shearer? Var vi garantert at han kom til å slå til? Og hva med Emre? Parker? Owen? Listen er uendelig.

Man kan ikke være sikker på noe som helst! Men man er sikker på at spilleren man henter er en god spiller. Vi var sikker på at Shearer var god. Vi var sikker på at Owen var god. Vi var sikker på at Parker var god. Vi var sikker på at Luque var god. Og det er han fortsatt.

Altså, spiller han alle kampene neste sesong og presterer på samme nivå som han har gjort hittil, da er jeg enig med deg. Da kan vi begynne og tenke på salg. Men han må få tid! Vi må ikke forhaste oss. Ikke med Luque.

[qoute]Jeg mener vi heller kan kjøpe en spiller vi er tryggere på skal slå til. jeg vil heller selge ham enn Ameobi [/quote]

Slik at vi er sikker på at vi har en spiller som ikke slår til mener du? Hvordan vil du heller selge Luque som nesten ikke har fått vist seg, enn Ameobi som har hatt flere år og vist til? Jeg fatter det ikke. Dette må vel begynne og bli en prinsipp sak for deg?

Sitat
Men har i allefall gjort en del bra ting i år og spilt en god del gode kamper, og det er mer enn hva man kan si om Luque.


Var det de to gode kampene han hadde du sikter til med "en del bra til og en god del gode kamper"?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #17 på: 24. Feb. 2006, 20:18 »
Poenget mitt er at vi kan få 100 mill NOK for Luque nå, men ikke en dritt for Ameobi. Med en engelsk spiller så er du i allefall sikker på at han er vant til Premier League.

Og om vi venter til neste år med å selge Luque og han da ikke har slått til får vi nesten ikke penger for ham.

Desutten mener jeg at Ameobi er en grei backupspiller å ha. Han finner seg mer i å være backup enn det Luque gjør. Som du sier så er jo egentlig Luque en veldig god spiller, og ikke interessert i å slite benken i Newcastle. Derfor ser jeg for meg at vi fort kan få et problem der.

Du nevner Parker, Emre og Owen. Parker har jo slått til så til de grader. Emre har vært til tider veldig bra og Owen har vært god når han har spilt. Av ulike årsaker har ikke Luque hatt antydning til å slå gjennom en gang. Vil han bli værende i klubben og er sikker på at han kan markere seg i Premier League er jeg fornøyd med det. Men slik tingene ser ut i dag tror jeg ikke han er så fornøyd med det, og da vil jeg heller selge ham i sommer uten store tap på ham...

Ameobi har spilt noen kamper i år hvor han har vært virkelig god. I de andre kampene han har spilt har han i allefall gjort noe bra, i motsetning til Luque som knapt har hatt ei bra pasning, dribling, avslutning eller innlegg...

Leslie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 527
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #18 på: 24. Feb. 2006, 20:21 »
Luque må jo ha en viss ære, han gir nok ikkje opp etter bare en sesong, han vet jo sjølv ka han kan, han blir her nok en sesong til viss han får velge sjølv.Det spørs bare ka manageren vår kommer til å gjøre..Håper han gir han en sjangse
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

oivind99

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 42
    • Vis profil
Vi trenger en spiss..!
« Svar #19 på: 25. Feb. 2006, 23:23 »
Jeg er helt enig i at en spiss trengs. De vi har er for skadeutsatt, skal legge opp, scorer ikke nok osv.. Ameobi er bedre enn sitt rykte, og kommer til å blomstre i kommende sesonger!!!

Men klubben trenger en spiss som kan score mål!!
Spent på hva sommeren bringer, men det er vel opp til ny manager..!

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #20 på: 26. Feb. 2006, 00:44 »
Ameobi er ikke god nokk for start 11 eren. Det viste han mot everton idag (også). Skal jeg være helt ærlig er jeg bittelitt spent på å se hvordan ameobi og owen spiller sammen. Men han kommer aldri til å skåre over 20 mål på en sesong. Det er jeg skråsikker på. Men hvis han kan bli en tilrettelegger til owen og atpåtil putte litt i ny og ne så får det gå.
men jeg ser halst at vi kjøper en ny engelsk spiss.

Folk her inne sier at ameobi må trene avslutninger. Det tipper jeg han har gjort hele livet sitt. Vi har mange utrykk for spisser.
Han putter sikkert 100 mål på treningene. Det er noe annet forran 50.000 mennesker. Jeg føler på en måte at noen er skapt for å lage mål. sånn som kong Shearer. det er en egenskap man blir født med. Det vises ofte i ung alder også. Denne egenskapen er ikke ameobi i besittelse av.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #21 på: 26. Feb. 2006, 02:52 »
ameobi prøver og prøver men får det ikke til. det ville alle som ikke er gode nok gjort. PRØVD! men desverre er han ikke god nok. han er snart 25 elns. skulle ha lært seg og skyte så man hvertfall treffer innafor stengene!
lt;3 Newcastle <3

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #22 på: 26. Feb. 2006, 13:10 »
Sier seg egenltlig selv at Ameobi blir bedre med Owen ved siden. Men skal virkelig Owen spille med en slik middelmådig spiller. Vi har vel alle sett frustrasonen til Owen da Ameobi bommet på åpent mål!
Kan ikke forstå de som lar seg imponere og fortsatt har tro. Jeg vil heller kalle det en fjern drøm!

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #23 på: 26. Feb. 2006, 14:14 »
les den nye tråden som står på transfers. lite sansynlig men allikevell gøy å tenke på.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #24 på: 26. Feb. 2006, 20:17 »
Sitat fra: "Souey"
Sitat fra: "Supersylthe"
Ameobi har ikke vært i sitt livs form i år, men han har allikevel prestert bedre enn Luque.


Så har vel Ameobi får ganske mange flere sjanser enn Luque så langt. Mens Ameobi gang på gang har fått fornyet tillit etter dårlige kamper blir Luque plassert på benken etter 2 dårlige kamper. Dette er forskjellsbehandling av verste sort. Hvorfor ikke gi Luque en såkalt "run" med kamper fra start slik Ameobi har fått flerfoldige ganger opp gjennom årene? En spiller trenger å bli varm i trøya for å prestere. Luque blir ikke varm i trøya av å hele tiden varme benken. Roeder og trenerteamet snakker om at han mangler kamptrening. Hva med å la han spille kamper da? Herregud.



Amen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #25 på: 28. Feb. 2006, 22:42 »
Jeg personlig mener at Ameobi har spilt fairly well i år, sammenlignet med hvordan han har spilt før. Det som er bra er at han viser at han har hatt fremgang. Det som er dumt, er at han per dags dato ikke er god nok til å spille første fiolin på St. Jamse's. Men med en liknende utvikling som han har hatt den siste sesongen, ser jeg ingen grunn til å selge han, om han vil være der.

Det som er klart er at vi må ha inn en kvalitetspiss for å ta over etter shearer. Det er ikke noen lett oppgave, og jeg tror ikke vi kan hente noen av hans kaliber med det første. Vi får bare håpe at den nye manageren faktisk har noen forbindelser slik at vi kan få det til.

Men hvorfor skal vi nøye oss med spillere som ikke er bedre enn de vi har, skal vi kjøpe spillere, må vi kjøpe spillere som kan gå inn å ta plassen fra de som allerede er der, se på Nobby, kommer tilbake og tar over plassen med en gang, som om han aldri hadde vært borte. Slike spillere må vi kjøpe. Det er desverre også de som er vanskelig å få tak i. Jeg hører rykter om at det er en spiller ved navn Ronaldo som ikke vil spille i Real mer. Vi kan vel ikke få han, men tenk hvor morsomt det hadde vært, det er en mann som kan score 20 mål++++ i året så lenge han er her. Slike spillere må vi få tak i.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!