20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF  (Lest 42558 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #135 på: 08. Mai 2020, 00:12 »
Ja de er nok lutfattige nå på grunn av oljeprisene. ;D Over 10 ganger så rike som City eierne.. Tror ikke akkurat det blir noen Mike Ashley vinduer..

Særlig med tanke på de "kontrollerer" oljemarkedet ved å kjøre masse olje inn i markedet for å "hjelpe" det enda lavere ned, for å investere i aksjer på billig salg pga markedene kollapser.. De er i ferd med å se ut som de største vinnerne av corona krisen rent økonomisk og olje prisen kommer de til å reglurer opp igjen når de er ferdig med handlinga..

"Oil Prices, Stocks Plunge After Saudi Arabia Stuns World With Massive Discounts Oil prices dropped as much as 30% following the unexpected Saudi decision to cut prices and boost production. The move reflects the uncertainty surrounding the coronavirus and its economic effects"

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #136 på: 08. Mai 2020, 06:45 »
Jeg vil heller ikke bli det nye City. Da blir vi en plastikk-klubb.  Jeg er veldig fornøyd om St. James blir pusset skikkelig, og aller helst utvidet. Dvs. at det fæle parkeringshuset, som er integrert i tribuna, på baksiden av stadion har blitt fjernet og omgjort til butikker mm. Det området rundt kunne for eksempel også kanskje blitt omgjort til park mm. I tillegg ønsker jeg selvsagt premium treningsfasiliteter og personell som gjør at vi blir enda flinkere til å kjøpe talent og videreutvikle dem er det supert. Hvis vi til slutt også får penger til å konkurrere om de gode talenter (jeg tenker ikke Haaland og lignende som vil koste en millard) er det  magisk. Hvis vi til slutt også kan få penger til å betale våre beste spillere slik at de ikke blir solgt er jeg ultrafornøyd.

Gjør vi disse grepene tror jeg vi lett går tilbake til det glade 90-tall med 40 000 på venteliste for sesongkort. Hvis du i tillegg har en stadion bestående av 75 000 gærne supportere som lager mest liv i landet, ja da tror jeg det i seg selv vil være en så stor tilstrekningskraft at en del spillere vil finne seg i å bo så langt nord.

Enig med deg.

Jeg syns tiden på 90-tallet og første del av 00-tallet er drømmescenario. Vi henta veldig mange gode, stjerner fra andre land som ble skikkelige kulthelter (Ginola, Robert, Asprilla, Solano, etc) - samtidig som vi også kunne konkurrerer og hente store, talenter som slo gjennom hos oss (Dyer, antakeligvis vært en av de store midtbanespillerne uten skadene, Jenas, Viana selv om det endte skuffende, Woodgate...).  Jeg minnes enda hvor ekstremt morsomt det var den januaren vi henta Jonathan Woodgate. For et kjøp og for en fantastisk stopper det var når han kunne spille.  Så er det ikke til å stikke under en stol at det var utrolig morsomt at vi signerte Michael Owen, selv om det gikk som det gikk i etterkant. Jeg vil uansett se at vi begrenser kjøp av for mange aldrende stjerner hvis motivasjon kan betviles og karrierepiler peker nedover. Bør ikke være for løssluppen der for stjerner som er ute etter en last big payday.

Ja den perioden var det magisk å være supporter. Huske jeg fikk hakeslepp da jeg så Woodgate spile for første gang. Fy faen så god han var. Selv om vi ikke hadde den beste forsvaslinja på den tiden ble alle gode da de spilte med Woodgate, Titus Bramble ble en ny mann. En Leeds-kompis av meg var mer rasende vi kjøpe Woodgate enn da Leeds solgte Ferdinand til ManU, både fordi vi fikk Woodgate billig, 7 millioner pund, men også fordi han mente Woodgate var bedre. Jeg er helt sikker på at han hadde vært bankers på landslaget hvis det ikke hadde vært for skadene, for han hadde alt det Terry hadde, dvs. duellkraft, ekstremt god på hodet og meget god posisjonering. Woodgate hadde derimot også fart, som Terry manglet. Ferdinand hadde fart, men han fikk kritikk av og til for sin posisjoneringevne.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #137 på: 19. Des. 2020, 14:24 »
https://www.dagbladet.no/nyheter/sendte-ti-mystiske-menn-til-norge/73149739

Hvordan er ståa i denne evige saken om nye eiere?

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #138 på: 06. Okt. 2021, 17:19 »
https://twitter.com/CraigHope_DM/status/1445755282819223560

It's that time of the year.. Påtide å bli skuffet igjen, lenge siden sist!

Kom også over denne fra 7 dager siden:

https://www.skysports.com/football/news/11678/12421445/newcastle-united-owner-mike-ashleys-case-against-premier-league-over-with-judgement-to-follow

Sitat
He criticised the Premier League, saying they got their 'decision' wrong, but added that "if they came to their senses and reversed their decision tomorrow, we hope and prepare to go forward on similar terms."

In his evidence, Mr Jowell also referenced an earlier "threat" from the Premier League to ban Newcastle from playing top-flight football during the takeover saga, and claimed the PL were influenced by both BeIn Sports and other PL clubs.

Ganske utrolig om det siste stemmer. Rimelig syk påstand dersom det ikke stemmer hvertfall.
« Siste redigering: 06. Okt. 2021, 17:22 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #139 på: 06. Okt. 2021, 21:22 »
BBC melder at approval fra PL kan skje de neste 24 timene.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #140 på: 06. Okt. 2021, 21:42 »
Dette er jo helt sykt! Kanskje jeg kan begynne å følge klubben igjen. Har til en viss grad prøvd å holde meg unna i flere år, etter at Ashley drepte hele klubben for meg.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #141 på: 06. Okt. 2021, 21:49 »
Dette er jo helt sykt! Kanskje jeg kan begynne å følge klubben igjen. Har til en viss grad prøvd å holde meg unna i flere år, etter at Ashley drepte hele klubben for meg.

Ja tror det er mange som kommer ut av dvale om dette går i orden. BBC og skysports er jo bra kilder også. Pete graves ++ også

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #142 på: 06. Okt. 2021, 22:41 »
Dersom dette går gjennom kan man fort undre seg om det er presset fra Ashleys advokater i saken mot PL som gjør at de gir etter. Kanskje PL ikle hadde alt på det rene likevel.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #143 på: 06. Okt. 2021, 23:26 »
Herregud, så er vi tilbake her igjen. Det verste er at ettersom mitt Newcastle-engasjement er på sitt laveste på de atten årene jeg har fulgt klubben så fikk jeg litt buzz av å se den overskriften. Tok meg tid til å lese gjennom tråden igjen, mye gode betraktninger rundt saken. Og da ble jeg igjen minnet på at dette fader ikke er noe bedre enn det vi har. Det er sjukt mye verre. Men samtidig sjukt mye bedre (sportslig naturligvis). Herregud. For en suppe. (skrevet i affekt)

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #144 på: 07. Okt. 2021, 08:39 »
Virker å være legit denne gangen. Jeg er all in!

Synd at det ikke kunne skje før sesongen så vi kunne fått Benitez med på gjenoppbyggingen. Gleder meg til å kunne være litt optimist igjen

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #145 på: 07. Okt. 2021, 09:51 »
Veit ein at Saudi forsatt er interessert? Koker ein ikke bare suppe på spiker igjen her no ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #146 på: 07. Okt. 2021, 10:18 »
Dette gjør meg egentlig bare kvalm. Ashely er ille jada, men denne gjengen er jo på et helt annet nivå.

Er et uomtvistelig faktum at vi blir del av et stygt politisk spill som er større enn Newcastle. En trist dag om dette går igjennom.
« Siste redigering: 07. Okt. 2021, 10:22 av Andymag »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #148 på: 07. Okt. 2021, 11:00 »
Helt sjokka over at dere kan tenke at dette er negativt. Sportslig blir jo dette helt sinnsykt. Og er jo det som teller for oss som elsker klubben. Det politiske aspektet skyggelegger jo litt, MEN om Saudi ønsker å fremme seg selv ved å pøse inn penger i vår klubb sier jeg ja takk😎

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #149 på: 07. Okt. 2021, 11:37 »
Caulkin og Keith (skysports) melder at takeoveren er i boks og alt som gjenstår er en joint statement fra begge parter.