20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 2010  (Lest 95329 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #585 på: 25. Mars 2010, 23:47 »
Litt dårlig start på det nye året, så handlet inn en ny spiss :)
Burnley slo meg 1-0 på Turf Moor, så de har et godt lag.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #586 på: 27. Mars 2010, 20:38 »
Eg får ikkje editor til å verke...Når eg trykke på editor komme det opp:
Unable to find some essential data. Please ensure that the game is installed correctly. If the problem persists, please contact tecnical support.

Men har greidd å bruke den før, men det er ei stund siden. Når eg lukka den første boksen komme det så opp: failed to find a default database to use.

Og viss eg trykke flere ganga komme det opp at: Data editor is already running. Men det er jo ingenting å gå inn på...

Noen som kan hjelpe?

Takk ;D
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #587 på: 28. Mars 2010, 18:01 »
Januar!


En dårlig mnd.
2-3-5 er langt fra hva jeg forventer, og er meget skuffet.



Helt nede på 10. nå etter den dårlige mnd.



I Santa Cruz's skadefravær, har Saviola tatt seg opp på 14 mål. Likt med RSC.



Ble noen fler kjøp enn først trodd, og Beckham er hentet inn som en krise-backup :)

Dette er siste oppdatering før sesongoppdateringen kommer. Blir ferdig med saven i dag :D
« Siste redigering: 28. Mars 2010, 19:46 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #588 på: 28. Mars 2010, 22:09 »


Endte på en 9. plass. Meget skuffet, men hadde tøft program på slutten.





Altfor dårlig avslutning på sesongen, og jeg har sendt filen til Martin, slik at han kan gjøre en bedre jobb en meg ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #589 på: 28. Mars 2010, 23:04 »
Da har jeg mottatt saven, begynner å spille nå og satser på at jeg er ferdig med min sesong i løpet av neste uke :)

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #590 på: 29. Mars 2010, 14:52 »
Oppdatering Juni-Desember

Blir en litt omfattende oppdatering nå, vet jeg egentlig burde ha oppdatert etter 2 mnd, men spillte ganske mye i natt og var skikkelig i slaget, så turte ikke å gi meg før jeg gikk på et tap.

Første kampen min var mot Everton på gooison park. Everton overkjørte meg, men jeg greide å utlikne til 2-2. Så fikk jeg straffespark i ca. 60. spilleminutt, men jeg hadde selvsagt glemt å la nyinnkjøpte Marek Hamsik ta straffene, så det ble til at Saviola brente straffen, og Everton kontret inn 3-2. Skikkelig bittert nederlag som jeg kommer til å huske gjennom hele sesongen.

Derifra gikk det veldig bra, og neste tapet kom ikke før mot Tottenham i slutten av November.


Her er overgangene mine. Vela var transferlistet i Arsenal så kunne ikke la være å kjøpe han. Han har ikke prestert så bra til nå desverre. Kadlec er mitt beste kjøp. Han er toppscorer med 14 mål. Hamsik ble mitt dyreste kjøp. Hadde han på en annen save og der var han fantastisk. Han har spillt greit nok til nå, men utviklet seg veldig til tross for at han er 25 år. Satser på at han tar seg opp på det nivået han var på min andre save.


Kadlec..


Hamsik..


Ligatabellen. Syns jeg gjør det ganske så bra til nå, ihvertfall mye bedre enn jeg hadde trodd tidlig i sesongen.


Taktikken. Bytter litt på hvem som er spissmakkeren til Kadlec. Ruller mellom Saviola, Vela og Fleck.


Terminlisten. Vinner ikke så overlegent hver kamp, men en seier er en seier :)


Resten av terminlisten. Fikk ikke plass til alle kampene i et bilde.


Noe dere lurer på?, Kom med det!

Kommer sikkert en ny oppdatering fra Desember - Februar i løpet av dagen.

Glemte å nevne at Beckhams opphold i klubben ble kortvarig da han bestemte seg for å legge opp mens han enda var på toppen. ;) Steve Harper gjorde det samme, så da måtte jeg lete etter en keeper, og fant en gratis backup i Kasper Schmeichel.
« Siste redigering: 29. Mars 2010, 14:57 av Martin91 »

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #591 på: 29. Mars 2010, 16:17 »
Om du trenger en keeper, burde du sjekke Igor Akinfeev.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: FM 2010
« Svar #592 på: 29. Mars 2010, 17:07 »
Om du trenger en keeper, burde du sjekke Igor Akinfeev.
er umulig å få tak i på mine saver... Enten alt for dyr, eller så vil han ikke til klubben

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #593 på: 29. Mars 2010, 17:42 »
Ang Beckham, jeg hentet han bare frem til sommeren. Jeg trengte en backup, men da begynte plutselig Riise å spille bra. Så Becks kom vel i bunn og grunn bare fordi jeg har sansen for spilleren IRL ;)

Veldig bra start på sesongen Martin :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #594 på: 31. Mars 2010, 01:22 »
Desember - Mars

Jeg fikk en liten formsvikt etter sist oppdatering etter tap mot både Man U og Chelsea. Jeg gikk også på en smell mot Wolves der jeg ledet 2-0 til ca 75 min ut i kampen, og endte 2-2.
Dette dro meg ned på 5-6 plass en stund.
Har heldigvis klatrer litt opp igjen på tabellen. Jeg setter målet til 2-4 plass, så får nestemann ut vinne CL ;)



Som dere ser er City ganske så overlegen. Jeg hadde sjansen til å redusere avstanden da jeg møtte de hjemme. Men de var kliniske og jeg var alt annet. Jeg hadde sikkert 10x 100% muligheter, de hadde et heldig langskudd og en tulling med navn Adebayor :P


Terminliste del 1


Terminliste del 2

Som dere ser danket Chelsea meg ut av Ligacupens semifinale. De vant 4-1 på SJP og jeg vant 1-0 på SFB.
Satser på å gjøre det bedre i FA cuppen, der jeg slo Arsenal ut på straffer :P



Jeg var ikke så veldig aktiv i Januarvinduet, solgte vekk noen spillere jeg ikke brukte; Cardozo + M. Isla (Sorry Anders). Xisco og BH Riise fikk gå gratis siden de følte seg mistilpass, og jeg ikke hadde planer for dem.

Jeg brukte pengene fra spillersalgene til å hente inn Franco Zuculini og en ung høyreback.


Zuculini... :)


Kadlec <3
« Siste redigering: 31. Mars 2010, 02:37 av Martin91 »

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #595 på: 31. Mars 2010, 19:26 »
Mars - Mai

Det så lenge ut til at det kom til å bli litt av en kamp om 2,3 og 4 plassen, og jeg begynte å bli redd for at jeg kom til å avslutte på 5-6 plass. Spesielt da jeg skulle møte Chelsea og United på rad, som var 2 og 3 plassen så det ganske så vanskelig ut, men jeg kom seirende ut begge kampene og tok 2. plassen og halve kongeriket  ;D


Som dere ser var City virkelig i slaget denne sesongen. Hadde kanskje gått bedre om jeg ikke hadde tapt mot City begge oppgjørene...


Her er resten av terminlisten. Jeg gikk på et veldig unødvendig tap mot Wigan. Jeg ble også slått ut av FA cuppens semi-finale av M'boro, etter å ha ledet 1-0, og siste kampen mot Wolves tapte jeg 2-0. Irriterende tap. Spesielt Boro kampen.


Vela var en av grunnene til at jeg tok 2. plassen. Han kom seg skikkelig på slutten av sesongen. Jeg fant ut at jeg fikk mange cornere fra venstre, som ofte ble slått til en relativt umarkert Taylor som stod litt utenfor nærmeste stolpe. Jeg byttet han ut mot Vela og da scorte han sikkert 8-9 mål ved å hamre de inn på 1. touch i nærmeste hjørne.

Totalt scorte jeg 12 mål på corner, mest i PL.


Her er Kadlec. 38 mål på 49 kamper, 30 i serien, sier vel sitt. Han ble litt mer anonym i slutten av sesongen da Vela begynte å vise seg fram, men han var likevel veldig god. Skulle ønske han hadde litt mer i "Ro" siden han kunne sikkert ha scort 50 mål denne sesongen.



Sier meg fornøyd med hvordan sesongen gikk. Leit å ikke vinne PL da, eller Liga / FA cuppen, når jeg kom til Semi i begge... Kunne like gjerne ha røket i de første rundene så hadde jeg sluppet å spille så jævlig mange kamper :P

Må også si at det er ganske så vanskelig å sette seg skikkelig inn i en slik stafett save, men veldig gøy å spille når man vet at forummet følger med på hva man gjør. Litt ekstra press for å gjøre det bra.
« Siste redigering: 31. Mars 2010, 19:28 av Martin91 »

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #596 på: 31. Mars 2010, 20:10 »
jeg synes du har satt en ganske høy standard for nestemann som skal ta over. sterk sesong!:)  brae kjøp og salg!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #597 på: 31. Mars 2010, 21:25 »
Hyggelig å høre, Erlend! :)

Da er filen sent videre til Erikli. Lykke til!
« Siste redigering: 31. Mars 2010, 22:37 av Martin91 »

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #598 på: 02. April 2010, 08:41 »
Nice. Eneste jeg er kritisk til er salget av Donaldson. Han spiller fast for meg og er i landslagsdiskusjon

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #599 på: 05. April 2010, 16:58 »
Har vært uten internett i 2 dager, så jeg starter nå!
Jeg skal prøve å bli ferdig så fort som mulig, men jeg har dessverre en del skolearbeid nå denne uken.