20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 2010  (Lest 95328 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #525 på: 07. Mars 2010, 09:01 »


Slik det skal gjøres gutter ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #526 på: 07. Mars 2010, 09:14 »
Da kan jeg avsløre at vi har fått en ny nummer 9 hvertfall.  ;D

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #527 på: 07. Mars 2010, 09:26 »
Spent!

Lenge til man kan forvente en oppdatering el? :)
« Siste redigering: 07. Mars 2010, 09:39 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #528 på: 07. Mars 2010, 09:52 »
Regner ikke med det blir før i morgen ettermiddag, har endel å gjøre i dag, og jobb 06.00 i morgen tidlig  :(
Men skal prøve å få oppdatert før.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #529 på: 07. Mars 2010, 10:17 »
Er jo ikke noe stress :)
Du oppdaterer når du har tid til det :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #530 på: 07. Mars 2010, 11:40 »
Da var jeg ferdig med første sesong med min egen save.
Spent på hvordan det skulle gå, med de nye og slikt :)
SPILLERE:

Toppscorere*
Gjenomsnittelig rating**
Assist***

*Simon Cox kom veldig på slutten, og et mål 2 min på overtid i siste kampen av sesongen hindret Carroll fra å få tittelen. Yannick scorte hat-trick i den siste kampen, men det holdt ikke for han heller. Men ganske fornøyd med spillerne mine :)

**Topp 5 er bare mine, pluss Tayls og Enrique blant topp 10.

***Nok et solid bidrag fra Yannick :)


Tabell
Overganger*
A-stallen**

*Til sommeren kommer Riquelme, Edmundsson (permanent) og Albertazzi. Er de som er bankers foreløplig.
Ut forsvinner nok hvertfall Nolan og Ameobi. Antageligvis Barton og Guthrie også. Skal satse på å få Ramsey permanent, men har mine tvil.

** Er mange andre spillere enn disse som har bidratt, men var disse jeg brukte på slutten. Vuckic har blitt god, og Lua Lua har utviklet seg enormt! Store forventninger til de to, og Aaron Spear.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #531 på: 07. Mars 2010, 14:04 »
I pre-season har jeg gjort som jeg sa, kvittet meg med Barton, Ameobi, Nolan og Smith.
Barton måtte jeg sparke.

Har kjøpt Jonjo Shelvey, som jeg lånte ut igjen med en gang, og har sprengt banken for James Milner. I tillegg kom altså Edmundsson, Albertazzi og Riquelme.

Har kvittet meg med en god del drittspillere fra akademiet, og har lånt ut Best (Swansea), Donaldson, Forster. Fleck og Shelvey til Huddersfield (farmerklubb i CCC), Spear (Lincoln) og Westlake (Notts Co).

Begynner sesongen straks, og er meget fornøyd med transfersommeren. Selv om jeg gjerne skulle ha forsterket forsvaret.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #532 på: 07. Mars 2010, 14:08 »
Hvor har du fått så jævlig med penger fra i første sesong? Du har jo bare solgt for 1,8mill  :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #533 på: 07. Mars 2010, 14:31 »
Adrien er kjøpt på avbetaling. 30mill over 48mnd.
Også starter man med snaut 14mill på den nye patchen :)
Hvis man justerer lønningene, får man litt penger :)
Bare det at jeg kvittet meg med Butt, finansierte Yannick alene.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: FM 2010
« Svar #534 på: 07. Mars 2010, 14:32 »
Sesongen 2009-10 - mars, april og mai

Kamper:

Vi slet i kampene etter ligacupfeiringen og lå faktisk nede på en sjetteplass en periode. Et helt sinnsykt tett kampprogram, noe som gjorde at vi måtte bruke drittspillere som Ameobi og Butt. Jeg roterte enormt på laget, og i enkelte kamper byttet jeg faktisk ut hele elleveren med en annen ellever. Heldigvis hadde vi en bred og sterk stall, så det gikk greit.

Vi holdt ut på å slå ut City med reservelaget. Gjorde egentlig ikke sååå mye at vi røyk ut, men hadde vi vunnet mot de hadde vi møtt Doncaster i semien...

Tabell:

Vi avslutter fantastisk og opprykket var aldri truet. Er stolt over at vi klarer å vinne serien såpass klar med tanke på kampprogrammet vi hadde. Spilte faktisk 61 kamper til slutt.

Statistikk:

Enjoy! Som dere ser har vi fem spisser som scoret over 15 mål! Leon Best var femtevalget på topp, men avsluttet sesongen helt sjukt bra og endte på 17 mål etter nesten ikke ha scoret noe før jul.

Annet:
- Er alt i alt strålende fornøyd med sesongen. Vi sjokkerer England og vinner ligacupen, noe som gjør at vi spiller i Europa til neste år. I tillegg spiller vi skikkelig sexy fotball. Utrolig mye bra spill langs bakken og flotte mål.
- I serien taper vi ikke en eneste hjemmekamp :)

Lykke til Offe87!
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #535 på: 07. Mars 2010, 14:53 »
Jeg velger å ta æren for at vi berget Ligacupen og ting tok seg opp. etter jeg ropte etter ungt blod og Carrol kom inn i laget så snudde trenden ser jeg 8) hadde ikke jeg ropt etter ungt blod hadde vell Løven og Postiga spillt på topp... eller gamlingene som jeg kaller dem ::)

Det var det jeg viste, det er viktig å høre på supporterne, de har mer peiling en Fat Ashley og Fat Aslak ;D

Off87 har bare med å trå forsiktig.
Han kom, ble mett og dett var dett....

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: FM 2010
« Svar #536 på: 07. Mars 2010, 15:39 »
Godkjent Aslak, men nå må ikke Offe hvile på laubærene etter dette...

keep up the good work!

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #537 på: 08. Mars 2010, 17:10 »


Jeg er litt usikker på hvordan dette funker på forum, men her har man hvertfall overgangene til nå, eneste jeg venter på er en arbeidstillatelsen til Amr Zaki.
Jeg brukte muligheten til å kjøpe både Fleck og Aanholt etter at Aslak hadde skaffa opsjon på kjøp.
Videre følte jeg vi MÅTTE ha en målgarantist, og har ikke helt troa på at Postiga, Løvenkrands, Best, Xisco, Carroll, Ameobi eller Ranger skal kunne score så jevnt.
De to sistnevnte er nå også solgt.
Jeg valgte også å selge Routledge fordi jeg velger samma taktikk som Aslak brukte, fikk også litt penger for noen av de eldste talentene som jeg egentlig ikke lenger ser på som gode eller unge nok.




Pre-season har gått sånn helt ok, fått svar på mye jeg lurte på og stallen virker bred og god, så skal bli spennende utover i sesongen, kom oss også greit videre fra 3. kvalikkrunde i Euro cupen (som det heter på fm)




Og tilslutt SS av vår nye nr. 9!
Han ble veldig dyr, men håper han viser seg prisen verdig.
Hele laget ser nå ganske bra ut, og jeg føler egentlig keeper er vårt svakeste ledd, Krul er ikke helt der jeg hadde håpa han skulle være.


Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #538 på: 08. Mars 2010, 17:16 »
Jeg trodde det var 3 kvalikkrunder i den Euro cupen, (kan noen fortelle meg hva den egentlig heter nå? :p) det stemte ikke, ble trekt 4. kvalikkrunde her nå, og vi trakk AMO Apollon Limassol fra Kypros.
Ser ikke så veldig tungt på den motstanderen, men må alikavel konstantere at vi ikke er klare for Euro cupen helt enda.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #539 på: 08. Mars 2010, 17:29 »
Saviola? Hmm skeptisk!  8) Men men...