20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan vil laget se ut neste sesong? Hvem blir? Går? Kommer inn?  (Lest 6547 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Nå har det seg slik at laget har prestert jevnt dårlig over tid og at det stort sett bare har gått nedover. Jeg er for en stor opprenskning og jeg mener at vi må forsøke å lukke øynene for stjernenavn som kan våkne og heller få de bort, istedet for å tviholde og håpe på at mentaliteten og prestasjonene snur. Håper allikevel vi beholder Bassong,Enrique, Jonas.
Jeg er også en av de som faktisk ønsker at Butt blir, men han må bli som en mentor og som en del av laget. Jeg vil ikke se at vi satser på Butt som vårt midtbane-anker neste år. Istedet håper jeg vi tenker def.mid som førsteprioritet på transfer-fronten! Denne posisjonen er ekstremt viktig for oss!!! Og til alle Ameobi-tilhengere ;) Skal ikke se bort ifra at det blir nok en sesong hvor vi river av oss store mengder med hår! hehe

Ut: Smith, Viduka, Duff, Owen, Xisco,Cascapa,Geremi, Colo, Barton, (Løvenkrands).


Inn: Jose Ernesto Sosa - har vært ute i kulden i Bayern, men har etterhvert fått mer tillit. Er han tilgjengelig kan han være kreativiteten vi trenger fremover. Teame opp med Jonas?

Giovanni Dos Santos -  Hva var det Tottenham gjorde med denne gutten!? Jeg mener vi trenger litt magi og nå har denne gutten fått ta og føle litt på engelsk fotball både i PL og Championship. Kan vi ikke forsøke å gi han en sjanse???

Alexander Tettey/ Anthony Annan - kompentente, moderne og begge er sikkert mer enn klare for nye utfordringer!

I tillegg er det bare å pøse på med ambisøse unge engelskmenn ;)

     

anygivensunday

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
jeg har lest mye om owen, bassong, edgar. t.o.m ameobi.... men hva med jonas ? hva skjer med han? for meg personlig, var han den beste spilleren i år. ihvertfall blant de.... gjennom hele sesongen var det nesten bare han som ville vinne.selvom han ikke presterte bra. man kan ikke klage på innsatsen...  jeg satt spent hver kamp og ventet på at han skulle skåre.se den berømte spiderman maska 8). ..  han presterte ikke allverden. men jeg belaster ikke han. det er resten av laget som sto og så på.... jeg følte rett og slett synd på han...  kanskje er kvalitetene hans er rett og slett for bra for oss... ihvertfall i år...  men jeg har ikke hørt noe om han blir eller drar... 
syns at han fortjener mer kredd en det han har fått...

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Ikke lenge etter vi rykket ned så kom det vel raporter om at han ville bli med ned, men han var vel for rundt en uke siden linket til Spurs og tyske Wolfsburg. At han var vår beste spiller er jeg sterkt uenig i. Likevel er Jonas en spiller som for min del godt kan bli emd videre for han har helt klart kvaliteter og vi kan ikke kvitte oss med alle, men jeg gråter heller ikke hvis han drar.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
jeg har lest mye om owen, bassong, edgar. t.o.m ameobi.... men hva med jonas ? hva skjer med han? for meg personlig, var han den beste spilleren i år. ihvertfall blant de.... gjennom hele sesongen var det nesten bare han som ville vinne.selvom han ikke presterte bra. man kan ikke klage på innsatsen...  jeg satt spent hver kamp og ventet på at han skulle skåre.se den berømte spiderman maska 8). ..  han presterte ikke allverden. men jeg belaster ikke han. det er resten av laget som sto og så på.... jeg følte rett og slett synd på han...  kanskje er kvalitetene hans er rett og slett for bra for oss... ihvertfall i år...  men jeg har ikke hørt noe om han blir eller drar... 
syns at han fortjener mer kredd en det han har fått...

Jonas kunne ha scoret så mange mål som helst, men du hadde desverre ikkje fått sett maska  :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Hva er oddsa for at Jonas overhodet scorer da? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Tror Jonas ville vært en kanon spiller på ett velfungerende og "spillende" Newcastle lag.     Helt klart en av de jeg håper blir med videre.
Han trenger riktig nok terpe en hel del på pasninger, innlegg og avslutninger. Men mye av det vil komme av seg selv med medspillere som gir han pasningsalternativer og som skaper rom for han.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Peter

  • Gjest
Jonas er ingen målscorer for å si det mildt. Var vel en 90 kamper og 5 mål for Mallorca tror jeg.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Ikke noen utpreget målscorer nei, men han ville i større grad blitt en tilrettelegger og vært nest sist eller tredje sist på ballen på et mer velfungerende lag. Han ville nok laget langt flere frispark i gode posisjoner, og hadde vi hatt Robert på laget, hadde det vært gull verdt.
God fart, gode dribleferdigheter og en egen evne til å få med seg ballen. I tillegg jobber han knallhardt i 90 minutter. Hadde han spilt for et topplag tror jeg han ville kommet i flere scoringsposisjoner, og jeg tror ikke det er noe i veien med avslutningsferdighetene. Det er bare det at han sjelden kommer seg i gode posisjoner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Jeg syns han har svake avslutningsegenskaper da. Han virker til å gå varm i de avgjørende øyeblikkene. Har hatt et par muligheter denne seesongen hvor han rett og slett har blåst ballen over. Husker spesielt en kamp, dog ikke mot hvem, hvor han kom alene igjennom og hvor han avsluttet håpløst over.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Jeg syns han har svake avslutningsegenskaper da. Han virker til å gå varm i de avgjørende øyeblikkene. Har hatt et par muligheter denne seesongen hvor han rett og slett har blåst ballen over. Husker spesielt en kamp, dog ikke mot hvem, hvor han kom alene igjennom og hvor han avsluttet håpløst over.


Har vel også hent at han har brukt så lang tid at forsvarerne har rukket å blokkere avslutningen.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Det kan også ha med å gjøre at han så sjelden kommer i gode posisjoner at han fort blir veldig heit i toppen når han får muligheten. Han er ikke vant til å komme i slike posisjoner, og når laget i tillegg gjør det dårlig og er avhengig av all den hjelpa de kan få, så kan det gå en kule varmt oppe i toppetasjen. I utgangspunktet ser jeg ikke at det skal være noe galt med tilslaget. Størsteparten av problemet tror jeg ligger i toppetasjen, og det faktum at han svært sjelden kommer i scoringsposisjon. Greit nok, scoringen hans for Argentina var ikke høy kvalitet det heller, og en god porsjon flaks, men tror ikke det var avslutningsteknikken som var det største problemet der heller. Heller det at hodet og føttene ikke er samkjørte i slike situasjoner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chris_Waddle

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 184
    • Vis profil
Er vel det samme om det er avslutningsegenskapene eller topplokket det er noe i veien med, han er uansett ikke en stor målskcorer og har heller ikke vært det for sine gamle klubber!

Han har heller ikke spesielt stor fart, klarer å skaffe seg rom med ball og fører ballen godt. Men sjelden han runder spillere, ble løpt opp av så og si alle backene han spilte mot i de kampene jeg så sist sesong! Men god til å holde ballen i laget, mister den sjelden og er i stand til å finne spillere høyere i banen og faktisk få ballen frem til dem:)! God arbeidskapasitet også!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Henning Fjeldheim

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 150
    • Vis profil
Sånn som han har spilt i år, ville han kanskje prestert bedre som indreløper i 4-3-3 enn som ving.
Arbeidskapasiteten, tacklinger og gode passninger fremover.
Men desverre litt for lite rett på mann, utfordre, gå forbi og komme til gode innlegg.
Dersom han blir og vi får litt mer bredde på spillet neste år, kan han likevel fort ende opp som assistkongen i CC.
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!