20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00  (Lest 24643 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« på: 26. Nov. 2015, 19:01 »
For andre gang møter Pardew sin tidligere arbeidsgiver i år, og nok en gang er det på Selhurst Park. Forrige, og eneste gang jeg laget en kamptråd ble det seier mot B'mouth. La oss håpe det gjentar seg, for vi unner ikke Pardew  denne fjæren. Og ikke minst, Newcastle ligger på 17. med to seire på 13 kamper.

Etter Palace rykket opp til PL i 2013 har klubbene møttes fem ganger. I Premier League har Newcastle vunnet to ganger og to ganger har det blitt poengdeling. I tillegg møttes lagene i ligacupen i fjor hvor Riviere scoret to av de tre målene han fikk for NUFC (skrevet slikt med overlegg). I en av sine siste kamper for Newcastle herjet Cabaye i 3-0 seieren rundt juletider 2013. Siden den gang har det skjedd en hel del, og Crystal Palace har fått både Cabaye og Pardew. Tenk deg at noen fortalte deg det for to år siden (da Pardew hadde sto litt høyere i kurs enn hva tilfelle var for ett år siden).

Crystal Palace tok flere poeng borte enn hjemme i sesongen 2014/15. Hittil viser statistikken 2-1-4 for Palace på Selhurst. Borte har de til sammenligning 4-0-2. Historien ser ut til å gjenta seg. Det kan tolkes som at det er enklere å møte Palace på bortebane, og Newcastle er verken gode hjemme eller borte, så det kan faktisk være fordelaktig for oss.

Palace forventes å stille uforandret fra mandagens kamp mot Sunderland. Bakary Sako er svært usikker meldes det på Twitter fra Ben Dinnery (pålitelig kilde), så da er det grunn til å tro at Puncheon bevarer plassen sin (ble tatt av til pause sist).

Hennessey-Ward,Dann,Delaney,Souare-McArthur,Cabaye-Zaha,Puncheon,Bolasie-Wickham (4-2-3-1)

Hvordan Newcastle stiller er høyst usikkert all den tid McClaren må ha skjønt at 4-4-2 med to svake CMer og med RM og LM som ikke virker og trives særlig på kantene.

Dommer er forøvrig Stuart Attwell. www.premierleague.com/content/premierleague/en-gb/referees/profile.html/stuart-attwell. Han vet jeg ingenting om, men bedre enn Bob Madley er det helt sikkert.
« Siste redigering: 26. Nov. 2015, 19:05 av akselho »
Black and white since 1996

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #1 på: 26. Nov. 2015, 19:15 »
Dette blir i min bok den endelige konklusjonen hvorvidt McClaren har noe som helst i NUFC (PL) å gjøre. Hva er egentlig spillestilen han representerer med Newcastle? Jeg så ikke forrige kamp, men til og med de som så kampen hevder de ikke så noen utprega spillestil. Jada jada, Colback er skada, Tiote har lite kamptrening og troppen er ubalansert, men resultatene og framtoning/innsats har vær langt under pari selv med usle forventninger.

Her er hva jeg mener bør være "enkelt" å gjøre/innse:

Sissoko var kategorisert som CM da han kom til klubben. Pardew omskolerte han til RM. Vi trenger han som CM. Spill han som CM. Vi må vinne dueller på midten og oppta mer plass for å gjøre det vanskelig for motstander, spesielt mot lag som spiller 4-2-3-1. Jeg ønsker å se 4-3-3/4-5-1 hvor kantene kan få perioder der de satser framover, men hvor de er svært displinerte når motstander har ball. Vi mangler ledertyper. Derfor er det på tide å se om Siem de Jong er den typen. Han har tross alt vært kaptein i Ajax, så noe karismatisk og "eksempel å følge" må han være.

Min XI blir derfor: Elliott-Janmaat, Mbemba, Coloccini, Mbabu - Sissoko, Anita, de Jong - Thauvin, Perez, Wijnaldum.

Dann og Delaney er gode mot targetspisser, derfor Ayoze som midtspiss. Wijnaldum i fri rolle på venstre.
Black and white since 1996

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #2 på: 27. Nov. 2015, 00:53 »
                          Elliot

Janmaat - Mbemba - Dummett - Mbabu

                          Colo
            de Jong            Gini

      Ayoze                            Thauvin
                          Mitro

Tror Dummett er hakket bedre enn Lascelles som midtstopper. Har ikke sett Haidara være i nærheten av bra i noen kamp, har derimot skyld i mange baklengs, prøv Mbabu igjen. Imponerte mot Chelsea og Pedro. Janmaat kan også med fordel holdes litt igjen, blir mye rom hver gang han går fremover. 
de Jong og Gini som indreløpere, farlige offensivt og i hvertfall Gini jobber bakover. Får en lederskikkelse i de Jong. Colo er ball- og pasningssikker. innbiller meg han kan gjøre en bedre jobb med å skjerme forsvaret, samt bedre til å fordele baller/holde på ball enn Tiote/Anita. Sissoko kan råtne på benken noen kamper. Når han får spille, bruk han sentralt.
La Ayoze og Thauvin få herje på kantene/skjære inn i feltet og fylle på i feltet/fore Mitro. Mitro binder også opp forsvarere, bør føre til at Ayoze/Thauvin, samt de Jong/Gini på løp inn, får rom å herje i.

Må noe nytt til, kampen mot Norwich var et lykketreff, den formasjonen har ikke fungert i etterkant. Og vil som andre her poengtere at Sissoko (og Gini) ikke er utpregede kantspillere. La de spille der de er best. (kan jo faktisk være noe av grunnen til at Sissoko er så av og på, føler han blir brukt feil?) Spyr av 4-2-3-1 Har blitt bevist i 3-4 sesonger at vi ikke behersker den/har spillermateriale, hvorfor pokker fortsette da?
« Siste redigering: 27. Nov. 2015, 01:35 av Geordie »
No fate but what you make

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #3 på: 27. Nov. 2015, 01:15 »
         
Tror Dummett er hakket bedre enn Lascelles som midtstopper. . 
de Jong og Gini som indreløpere, farlige offensivt og i hvertfall Gini jobber bakover. Får en lederskikkelse i de Jong. Colo er ball- og pasningssikker. innbiller meg han kan gjøre en bedre jobb med å skjerme forsvaret, samt bedre til å fordele baller/holde på ball enn Tiote/Anita. Sissoko kan råtne på benken noen kamper. Når han får spille, bruk han sentralt.


Må noe nytt til, kampen mot Norwich var et lykketreff, den formasjonen har ikke fungert i etterkant. Og vil som andre her poengtere at Sissoko (heller ikke Gini) er utpregede kantspillere. La de spille der de er best. (kan jo faktisk være noe av grunnen til at Sissoko er så av og på, føler han blir brukt feil?) Spyr av 4-2-3-1 Har blitt bevist i 3-4 sesonger at vi ikke behersker den/har spillermateriale, hvorfor pokker fortsette da?

Vi er rimelig enige. Spennede med Colo som CDM, er enig at det kan være noe! Og regner med at mangler en "ikke" i den uthevede skriften? Det gir verfall sammenheng og argumentasjonsrekken henger i hop :)
Black and white since 1996

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #4 på: 27. Nov. 2015, 01:34 »
Rettet nå akselho :) Skriver i harme og affekt, går litt fort innimellom, hehe..
« Siste redigering: 27. Nov. 2015, 01:36 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #5 på: 27. Nov. 2015, 06:14 »
Ser eg Gouffran i startoppstilllinga og SDJ på benken so gir eg opp McClaren!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #6 på: 27. Nov. 2015, 06:18 »
                          Elliot

Janmaat - Mbemba - Dummett - Mbabu

                          Colo
            de Jong            Gini

      Ayoze                            Thauvin
                          Mitro

Tror Dummett er hakket bedre enn Lascelles som midtstopper. Har ikke sett Haidara være i nærheten av bra i noen kamp, har derimot skyld i mange baklengs, prøv Mbabu igjen. Imponerte mot Chelsea og Pedro. Janmaat kan også med fordel holdes litt igjen, blir mye rom hver gang han går fremover. 
de Jong og Gini som indreløpere, farlige offensivt og i hvertfall Gini jobber bakover. Får en lederskikkelse i de Jong. Colo er ball- og pasningssikker. innbiller meg han kan gjøre en bedre jobb med å skjerme forsvaret, samt bedre til å fordele baller/holde på ball enn Tiote/Anita. Sissoko kan råtne på benken noen kamper. Når han får spille, bruk han sentralt.
La Ayoze og Thauvin få herje på kantene/skjære inn i feltet og fylle på i feltet/fore Mitro. Mitro binder også opp forsvarere, bør føre til at Ayoze/Thauvin, samt de Jong/Gini på løp inn, får rom å herje i.

Må noe nytt til, kampen mot Norwich var et lykketreff, den formasjonen har ikke fungert i etterkant. Og vil som andre her poengtere at Sissoko (og Gini) ikke er utpregede kantspillere. La de spille der de er best. (kan jo faktisk være noe av grunnen til at Sissoko er så av og på, føler han blir brukt feil?) Spyr av 4-2-3-1 Har blitt bevist i 3-4 sesonger at vi ikke behersker den/har spillermateriale, hvorfor pokker fortsette da?

Einig med deg her. Ein kan heller ikkje argumentera i mot med å sei at ein omrokkerar for mykje bak, for me lekk so ei sil. I altfor mange kampar ser dei fleste på laget ut til å vera totalt ute av form.
« Siste redigering: 27. Nov. 2015, 10:24 av lgrinde »

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #7 på: 27. Nov. 2015, 17:38 »
Da kan vi konkludere med at Dummett starter på LB. Haidara ute fire måneder og Mbabu står over denne p.g.a. "knock". Sist Dummett (sitt andre mål forøvrig) scoret var mot nettopp Crystal Palace i ligacupen i fjor, la oss håpe han kan gjenta den bedriften :P

Ellers ryktes det at de fleste får en sjanse til av McClaren, så dessverre tyder ting på et likt lag som startet sist med unntak av Tiote som mister kampen. Mer overraskende og positivt er det at Colback meldes klar noen steder :) Ta dette med en klype salt, for andre steder meldes det motsatte.

Er sjeldent spent på hva vi stiller med i morgen. Ønsker virkelig å se de Jong fra start, for det betyr fort en annerledes taktisk inngang til kampen enn hva vi har sett tidligere.
Black and white since 1996

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #8 på: 27. Nov. 2015, 18:19 »
Liten avsporing, tar det her likevel. Satt akkurat å så intervju med Claudio Ranieri. Han håper de kan beholde Vardy og overbevise han om at de kan bygge laget videre for å kunne utfordre topplagene. Dette kommer fra manageren til Leicester!!!! Hvordan har det seg at en klubb som Leicester er mer ambisiøse enn en klubb som Newcastle???
No fate but what you make

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #9 på: 27. Nov. 2015, 18:38 »
Liten avsporing, tar det her likevel. Satt akkurat å så intervju med Claudio Ranieri. Han håper de kan beholde Vardy og overbevise han om at de kan bygge laget videre for å kunne utfordre topplagene. Dette kommer fra manageren til Leicester!!!! Hvordan har det seg at en klubb som Leicester er mer ambisiøse enn en klubb som Newcastle???
Det handler jo utelukkende om en ting: Eieren.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #10 på: 27. Nov. 2015, 19:00 »
Liten avsporing, tar det her likevel. Satt akkurat å så intervju med Claudio Ranieri. Han håper de kan beholde Vardy og overbevise han om at de kan bygge laget videre for å kunne utfordre topplagene. Dette kommer fra manageren til Leicester!!!! Hvordan har det seg at en klubb som Leicester er mer ambisiøse enn en klubb som Newcastle???

Eieren ja, men også det sinnssyke momentet de har. Må føles som et nå eller aldri kan jeg tenke meg. Det er en ganske stor by, så med en eier som spytter i penger og god forvaltning av disse, hvem vet hva de kan få til.
Black and white since 1996

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #11 på: 27. Nov. 2015, 22:45 »
Liten avsporing, tar det her likevel. Satt akkurat å så intervju med Claudio Ranieri. Han håper de kan beholde Vardy og overbevise han om at de kan bygge laget videre for å kunne utfordre topplagene. Dette kommer fra manageren til Leicester!!!! Hvordan har det seg at en klubb som Leicester er mer ambisiøse enn en klubb som Newcastle???

Eieren ja, men også det sinnssyke momentet de har. Må føles som et nå eller aldri kan jeg tenke meg. Det er en ganske stor by, så med en eier som spytter i penger og god forvaltning av disse, hvem vet hva de kan få til.
Vi hadde jo også et sinnsykt momentum i 5-plass sesongen, men da var Pardew mer opptatt av å prøve å selge spillere i intervjuene enn han var opptatt av å beholde dem.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #12 på: 27. Nov. 2015, 23:28 »
Vi hadde jo også et sinnsykt momentum i 5-plass sesongen, men da var Pardew mer opptatt av å prøve å selge spillere i intervjuene enn han var opptatt av å beholde dem.

Jeg tenkte på det da jeg skrev det, men jeg husker ikke helt hva som ble sagt i de tider. Anita var vel den eneste A-lagsspilleren som ble hentet den påfølgende sommeren. Var det særlig snakk om å forsterke laget? At Pardew hadde en destruktiv holdning til det tviler jeg ikke på, men han hadde nok grunn til det (Les: Fikk ikke midler til å gjøre særlig).
Black and white since 1996

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #13 på: 28. Nov. 2015, 10:15 »
I desperat håp om litt forandring, vil jeg se denne (vet at det aldri skjer):



----------Perez------------Mitrovic------------Sissoko-----
--------------------De Jong------Wijnaldum----------------
----------------------------Colback--------------------------
Dummett----------Colo---------Mbemba----------Janmaat

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #14 på: 28. Nov. 2015, 10:42 »
I desperat håp om litt forandring, vil jeg se denne (vet at det aldri skjer):



----------Perez------------Mitrovic------------Sissoko-----
--------------------De Jong------Wijnaldum----------------
----------------------------Colback--------------------------
Dummett----------Colo---------Mbemba----------Janmaat
Er veldig enig med laget ditt Eivind. Håper virkelig de jong får en start nå. Faan meg på tide med litt forandring. Kunne godt sett Lascelles inn for colo og mbabu for dummet. Vet ikke om mbabu er spilleklar men. Gi kapteinsbindet til siem og la han dirigere "ajax style"😁