20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600  (Lest 61929 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600
« Svar #30 på: 21. Nov. 2011, 08:15 »
Om Santon:

Jeg er enig i at det er rart at folk konstaterer at han er bedre enn Taylor deffensivt - på tross av at Pardew nylig uttalte at han er overrasket(skuffet?) over at Santon fortsatt ikke har klart å tilpasse seg premier league. Angivelig legger han seg kald og roper på frispark - fremfor å jobbe til fløyta går. Viss han kommer inn i førsteeleveren, frykter jeg at slike holdninger kan smitte over på andre spillere.

Når det er sagt hadde jeg likt bedre at Santon skal ta seg av Nani på Aon stadium pga fartsressursene hans. Likevel føler jeg ikke at United har den samme trusselen på høyreback som city har. Richards sin fysikk er mildt sagt imponerende. Tror Ryan kan klare seg bedre i denne kampen enn mot City, og jeg er samtidig litt redd for å gi Davide sin første kamp fra start i årets nest vanskeligste kamp. Er veldig usikker på hva vi bør gjøre på venstrebacken, men stoler som vanlig på at Pardew tar det riktige valget.

Ellers synes jeg at Guthrie rett og slett har spilt bedre enn Cabaye i Tiotes skadefravær, og at i den grad noen skal vrakes, bør det være Yohan. Har dessuten merket meg at han spiller sine dårligste kamper mot de beste lagene. Var ganske svak mot både Tottenham og Arsenal (som forsåvidt var debuten hans, men lel). Mot Stoke var han også dårligere enn Guthrie. Dessuten kan også han ha godt av å benkes av og til.

Krul, Simpson, Taylor, Colo, Taylor, Obertan(Sammy), Guthrie, Tiote, Jonas, Ben Arfa, Ba

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 21. Nov. 2011, 08:22 »
1-1 Nani(34) - Ben Arfa (71)
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 21. Nov. 2011, 08:22 »
Om Santon:

Jeg er enig i at det er rart at folk konstaterer at han er bedre enn Taylor deffensivt - på tross av at Pardew nylig uttalte at han er overrasket(skuffet?) over at Santon fortsatt ikke har klart å tilpasse seg premier league.

Kanskje ikke så rart når Pardew aldri bruker han? Kan jo ikke tilpasse seg fra benken...

Hansn

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #33 på: 21. Nov. 2011, 08:28 »
1-1 Nani(34) - Ben Arfa (71)

Resultat-spill levert!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 21. Nov. 2011, 08:40 »
hehe, jeg setter en hundrings på det..Har ståltrua <3
Same old Shearer, always scoring!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #35 på: 21. Nov. 2011, 08:54 »
Raylor har klart seg overraskende bra til nå, men han er enn ulykke som bare venter på å skje. Vi kan like så godt ta sjansen på en ny og spennende spiller. At vi oppfatter det Raylor har gjort til nå som noe rimelig bra, har også utrolig mye å gjøre med Gutierrez - som egentlig er Raylors personlige ryddegutt. Santon er selvfølgelig også mange ganger bedre enn Raylor fremover.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 21. Nov. 2011, 09:17 »
Ser heller ikke bort fra at noe av årsaken til at det ble litt for mye for Raylor mot City var at Jonas spilte en av sine aller dårligste kamper på lang, lang tid.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 21. Nov. 2011, 11:32 »
Raylor er ligaens dårligste back defensivt, noe som delvis har blitt skjult pga. En heroisk defensiv innsats av Jonas.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #38 på: 21. Nov. 2011, 12:02 »
Om Santon:

Jeg er enig i at det er rart at folk konstaterer at han er bedre enn Taylor deffensivt - på tross av at Pardew nylig uttalte at han er overrasket(skuffet?) over at Santon fortsatt ikke har klart å tilpasse seg premier league. Angivelig legger han seg kald og roper på frispark - fremfor å jobbe til fløyta går. Viss han kommer inn i førsteeleveren, frykter jeg at slike holdninger kan smitte over på andre spillere.

Når det er sagt hadde jeg likt bedre at Santon skal ta seg av Nani på Aon stadium pga fartsressursene hans. Likevel føler jeg ikke at United har den samme trusselen på høyreback som city har. Richards sin fysikk er mildt sagt imponerende. Tror Ryan kan klare seg bedre i denne kampen enn mot City, og jeg er samtidig litt redd for å gi Davide sin første kamp fra start i årets nest vanskeligste kamp. Er veldig usikker på hva vi bør gjøre på venstrebacken, men stoler som vanlig på at Pardew tar det riktige valget.

Ellers synes jeg at Guthrie rett og slett har spilt bedre enn Cabaye i Tiotes skadefravær, og at i den grad noen skal vrakes, bør det være Yohan. Har dessuten merket meg at han spiller sine dårligste kamper mot de beste lagene. Var ganske svak mot både Tottenham og Arsenal (som forsåvidt var debuten hans, men lel). Mot Stoke var han også dårligere enn Guthrie. Dessuten kan også han ha godt av å benkes av og til.

Krul, Simpson, Taylor, Colo, Taylor, Obertan(Sammy), Guthrie, Tiote, Jonas, Ben Arfa, Ba

Er helt enig. Trodde aldri jeg sku si det, men foretrekker Guthrie foran Cabaye neste kamp.   :blink:

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 21. Nov. 2011, 12:16 »
Jeg tror Jonas kommer til å hjelpe Santon i like stor grad, ivertfall til han har tatt nivået. Grunnen til at jeg sier at Santon har flere feilpasninger og konsentrasjonssvikt er at jeg har lest innlegg på diverse forum hvor dette nevnes som en av grunnene til at inter solgte ham. De fleste skriver også at dette kommer av lav selvtillit. Kanskje ble steget opp i inter tatt litt for raskt for Santon? Hvis han klarer å få tilbake selvtilliten og adaptere den engelske spillestestilen (som sigurd sier, roper på frispark istedenfor å jobbe bakover) så vil han overgå Raylor lett.

Jeg mener Santon er bedre offensivt i banespille pga større fart, driv og større fintereppetoar. Dette gir mer effektive kontringer og overlapper hvor VB er med i spiller. Raylor er bedre på dødballer og skudd innlegg.

Posisjonering, enkelt pasningspill konsentrasjon og selvtillit tror jeg er nokså likt på begge.
Dette er bare mine meninger og indisier ( som alle andre på forumet  :) )

Så får Pardew velge om han vil benke taylor, skuffe ham og risikere at han får dårligere selvtillit og pågangsmot, til fordel for en usikker ung italiener som risikerer å bli benket etter en kamp hvis han leverer en dårlig forestilling mot manu.

Da sitter vi i saksa  :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 21. Nov. 2011, 13:36 »
Så får Pardew velge om han vil benke taylor, skuffe ham og risikere at han får dårligere selvtillit og pågangsmot, til fordel for en usikker ung italiener som risikerer å bli benket etter en kamp hvis han leverer en dårlig forestilling mot manu.

Da sitter vi i saksa  :)

Det er jo en litt ensidig konklusjon er det ikke?  :)

Man kan like gjerne si at Pardew kan velge å benke Taylor for å sende et signal om at ingen har klippekort og at svake opptredener kan resultere i benking. Det fremmer konkurranse, og dermed prestasjoner om man viser at det er spillere på benken som truer plassen din i førstelaget. Slik kan en ung og lovende italiener få muligheten i en kamp der ingen forventer det helt store slik at han ikke behøver å miste selvtillit selv om han skulle være uheldig å levere en dårlig forestilling. ;)

Hehe, mange måter å se det på, og det er neppe så forenklet som disse scenarioene vi presenterer her. Antageligvis er det nok en vurdering der alt dette må tas høyde for.

Men man kan spørre seg hvor mye vi bør satse på Taylor om psyken hans ramler sammen som et korthus av å vrakes i en kamp eller to etter at han har levert et par mindre tilfredsstillende prestasjoner.  :-\ Tviler egentlig litt på at Raylor er så svak mentalt.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 21. Nov. 2011, 13:50 »
hehe, ja det kommer selvfølgelg ann på øyet som ser. Men jeg mener at å bruke citykampen som grunn for benking blir litt tøft. Pardew sa etter citykampen at Raylot har vært en helt for klubben denne sesongen, noe jeg er enig i. Han har avgjort to kamper for oss.

Men det må være litt betryggende for Santon og resten av spillergruppa å vite at om han skulle få sjangsen (når han får den), så vil ikke et par feilpassninger i en kamp bety benketilværelse. Det skaper bare utrygghet i blant spillerne og de blir redde for å gjøre feil, etter min mening.

Når det er sagt tror jeg ikke Raylor graver seg ned totalt hvis han blir benket, men han vil nok bli skuffet. Det kommer vell også an på hvor god han vurderer Santon som. Tipper han måler prestasjoner på trening osv. Hadde Santon vært en etablert god PL spiller hadde det sikkert vært lettere å svelge.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #42 på: 21. Nov. 2011, 14:08 »
Ja jeg mener nok at grunnen til å benke Raylor selvfølgelig skal funderes på mer enn City-kampen. Man skal ikke snu kappa helt etter vinden heller, det er jeg enig i. Jeg tror ingen her inne vil at spillere skal benkes utelukkende av to feilpasninger for å si det sånn...

En spiller som ikke blir skuffet av å bli benket er ikke mye verdt, så det regner jeg med at Raylor også ville blitt. Men hvis vi ikke skal kunne benke etablerte spillere for talent iblant så mener jeg vi driver feil. Såpass må en spiller tåle.

Jeg mener at det er viktig og bra at talent får prøve seg på førstelagsspill, også fra start, på annet grunnlag enn at førstevalget er skadet. Formsvikter, svake prestasjoner, taktiske vurderinger, spesielle ferdigheter (duellstyrke, fart osv.) eller rett og slett behov for å matche en spiller på høyt nivå er alle legitime grunner til omrokkeringer.

Jeg mener at flere av disse nå gjør seg gjeldende, og om ikke Santon skal få prøve seg i akkurat de neste par oppgjørene, så må han snart få spilletid mener jeg. At en av våreste dyreste kjøp skal gjespes bort på et treningsfelt inntil, ja jeg vet ikke hva kriteriet etterhvert må bli for å bytte, fremstår som uklokt i mine øyne.

Fuerza

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #43 på: 21. Nov. 2011, 14:59 »
Viktigste her blir å nullstille seg fra forrige match (City - NUFC), ikke tenke for mye på den.
Ekstremt vanskelig bortematch, men har trua hvis vi luker bort unødvendige tabber og feil.

Tipper vi stiller med følgende lag:

Krul

Simpson - Colo - Steven - Santon

Obertan - Tiote - Cabaye - Jonas

Ben Arfa

Ba

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 21. Nov. 2011, 16:35 »
TIPPER vi stiller med Raylor. Veldig sikker egentlig. Er ikke akkurat Pardews stil å benke Raylor etter en dårlig kamp. Men håper på Santon