20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00  (Lest 72694 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00
« Svar #585 på: 13. Des. 2011, 18:58 »
Skal jo ærlig talt innrømme at jeg aldri likte dette kjøpet og per nå er han ikke noe bedre enn hva Routledge var for oss. Det som taler til fordel er at han er yngre og Pardew har troa på ham, mens han ikke hadde så med Rout.

Forskjellen er at Obertan mangler fotballforståelsen, men har fysikken og teknikken til å lykkes i PL. Routledge på den andre side mangler både fysikk og forståelse.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 13. Des. 2011, 19:22 »
Dog kjapp og evnet faktisk passere spillere en gang iblant også. Dessverre veldig varierende innleggskvalitet. Men som sagt - må anse Obertan som Routledge sin erstatter dersom vi ser bort fra Barton som ren høyreving.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #587 på: 13. Des. 2011, 19:54 »
Ser at Obertan har fart, men opprettholder ikkje farten sin når han møter motstanderen :-\ Da kuler han ned og venter gjerne på sikringa også, så går han innover i bana og spiller nr 3 tar ballen fra han!!!
Mangler sjølvtillit til å utfordre tidlig og gå forbi å komme med innlegg tidlig!! Håper han kan bli bedre på dette, og i tillegg mye bedre defensivt enn han var mot Norwich for det var også slett :-[

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #588 på: 13. Des. 2011, 20:21 »
Litt stilig at denne tråden har flere sider med innlegg enn noen andre kamper denne sesongen! (Bare Tottenhamkampen har flere)

Vi er hvertfall ikke medgangssupportere!

Går mange spaltemeter om Obertan, jeg vet ikke om han fortjener så mye pes. Gosling var nok en som ødela kampen helt for oss, se den stats linken som var her ett sted, takling og pasningsprosent langt langt under resten, i tillegg å bli utvist på en total unødvendig involvering.
Når det gjelder Obertan, så har han har ekstremferdigheter som må justeres og jeg tror med tid og stund det vil komme. Med hjelp av en mer habil høyreback ( les : Santon ) blir han hakket bedre. Noen som har sett Simpson på overlapp med suksess?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #589 på: 13. Des. 2011, 20:39 »
Så summa summarum har vi en litt svakere versjon av Wayne Routledge per nå?
Men han har tydeligvis overnaturlige evner til å motta ballen på kant, for så å gjøre feil valg

Jupp!  :thumbu:

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #590 på: 13. Des. 2011, 20:48 »
Mangler sjølvtillit til å utfordre tidlig og gå forbi å komme med innlegg tidlig!! Håper han kan bli bedre på dette, og i tillegg mye bedre defensivt enn han var mot Norwich for det var også slett :-[

Han mangler ikke bare sjøltillit, han mangler også oversikt, kreativitet og uforutsigbarhet med tanke på pasninger og innlegg. I tillegg er han bare dårlig rent teknisk. Routledge hadde desverre vært en oppgradering...

Blir spennende å se hvem som gjør det bedre av Oby og Wayne, hvis Obertan får spille mot Swans da.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 13. Des. 2011, 21:15 »
Vanskelig å komme på overlapp og motta ballen når vingen fremfor ikke evner løftet blikket mer enn toppen 2 meter fremfor seg. Simpson er ofte på overlapp - men om Barton fikk pes av enkelte her for å ikke benytte seg av det, så skal ihvertfall ikke Obertan ha spesielt mer skryt for det.
Jeg kan dog ikke skjønne at det er så grusomt høy tro på Obertan. Han kan selvfølgelig være late bloomer - men jeg syns det er så himla mye som gjenstår før han er der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #592 på: 13. Des. 2011, 23:37 »
Jeg tror ikke det er noen som har så voldsomt stor tro på Obertan. Tror de fleste innser at han aldri vil bli aktuell for en større klubb. Men det er noen som prøver å se glasset som halvfullt, og ikke halvtomt. Jeg har tro på at Obertan kan bli bedre, men han blir neppe så god som vi kanskje helst ønsker. Og da setter jeg Solano og Robert som standard.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 13. Des. 2011, 23:51 »
En ting er at Obertan er den han er og det må vi finne oss i.

Men når han spiller på "bekostning" av Sammy og Barfa, så er det noe som skurrer. IMO
Same old Shearer, always scoring!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 13. Des. 2011, 23:55 »
De skulle kanskje fått flere sjanser, men ingen som har vert spesielt bedre. Obertan har jo komt med noe bra i løpet av sesongen. Synst hverken Sammy eller Arfa har prestert så veldig mye bedre.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #595 på: 14. Des. 2011, 01:05 »
Obertan har en rimelig ræva innleggfot som ving og synes ikke han er noe særlig når det kommer til å utfordre heller. Skulle heller likt å sett Sammy der ute mot Swansea. Håper også på Arfa fra start.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #596 på: 14. Des. 2011, 08:17 »
Synst det er på tide at Obertan starter på benken. Greitt nok så har han mykje av det som skal til for å plage motstanderen sin back men sluttproduktet mangler og når heller ikkje innsatsen defensivt, noe som har vært nøkkelen til vår sukksess så langt, er på topp, så meiner eg at det er på tide at Sammy får starte. Syns han har hatt mange gode innhopp, tørr å utfordre og det har bare vært tilfeldigheter som har gjort at han ikkje har skåra enda. Trur også at dette hadde vore lurt for å vise Obertan at han ikkje har klippekort på laget, innsatsen må vere på topp til alle tider.

Viss Tiote ikkje er klar:

Vukcic >> Smith
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #597 på: 14. Des. 2011, 09:27 »
Litt stilig at denne tråden har flere sider med innlegg enn noen andre kamper denne sesongen!

(Bare Tottenhamkampen har flere)

Var relativt selmotsigende, så bare måtte :) Beklager. Ikke vondt, men humoristisk ment...

Ellers har jeg lagt ut en analyse om Obertan og Gutierrez i Obertan-tråden under spillere. Interessant lesning faktisk.

Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!