20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00  (Lest 29806 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #15 på: 11. Des. 2015, 20:03 »
Når ikke Colo og Sissoko har blitt benka før, så er det bare tull og gjøre det nå etter Liverpool kampen.

Cisse derimot, har vel ikke gjort noe spesielt for å fortjene å starte denne kampen, få på Mitrovic igjen!

Er vel heller det at Mitrovic ikke har gjort seg fortjent til plassen. Cisse har to mål 509 minutter, til sammenligning har Mitrocvic brukt 691 på sine to mål. Er ikke fan av Cisse, men jeg synes mange her inne kun baserer uttaket på navn og ikke form/kvaliteter. Til syvende og siste handler det vel om kampplanen, og kanskje Ayoze passer bedre enn både Cisse og Mitrovic.

Føler at det blir feil å forsvare en Cisse-start på minutter mellom hvert mål. Han bidrar med absolutt ingenting i banespillet generelt, og hvis vi skal fortsette å spille med samme system som vi har til nå så er vi avhengig av en spiss som kan holde på ball og la oss flytte opp laget. De ekstra minuttene Mitro bruker pr. mål kan fort bli verdt det om han bidrar til at Perez/De Jong/Gini putter eller skaper sjanser.
Kunne gjerne sett Cisse i start-elleveren så lenge vi hadde spilt på et annet vis der han kunne fokusert på det han er god på - avslutninger rett foran kassa - og ikke måtte bidra i det oppbyggende spillet. Der synes jeg nemlig han er dårligere enn Mitrovic.
Så hvis vi skal fokusere på form/kvaliteter som du sier, så står jeg fortsatt på at Mitrovic er flere hestehoder foran Cisse hvis vi spiller med samme system som vi har gjort de siste kampene.

Nå klarte Cisse seg bra mot Liverpool, i en kamp hvor vi pumpet langt. Jeg er enig i at Mitrovic er sterkere i den fasen, det er til og med hans sterkeste side vil jeg si. Men det Mitro viste mot Leicester og Bournemouth var svakt. Han kommer tilbake sterkere etter noen runder på benken, det håper jeg virkelig. En ting jeg tviler på Mitro er bedre enn Cisse er smartness i motstanderens boks. Cisse er på en god dag en god kontringsspiller, og det kan komme godt med mot Tottenham. Fordi Cisse har vært god siste to, synes jeg han skal starte. Når Mitrovic finner formen igjen er det ikke diskusjon. McClaren observerer hva som skjer på treningsfeletet, og akkurat på dette valget har jeg ingen problemer med å stole på Steve. Starter Mitrovic er det veldig spennende, starter Cisse er det forståelig.
Black and white since 1996

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #16 på: 11. Des. 2015, 20:48 »
Cisse en god kontringsspiller? Det kan du ikke mene? Mannen er jo hjelpesløs!

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #17 på: 11. Des. 2015, 22:28 »
Cisse en god kontringsspiller? Det kan du ikke mene? Mannen er jo hjelpesløs!

På en god dag er han helt ok. Viste det glimtvis i fjor. Men hans meget klønete opptreden i situasjonen der han fører ball mot Skrtel eller hvem det var, gjør at folk glemmer. Selv om vi heier på Newcastle, trenger ikke alt være svart/hvitt.
Black and white since 1996

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #18 på: 11. Des. 2015, 23:11 »
Driter i situasjonen med Skrtel. Cisse er en ubrukelig kontringsspiller i mine øyne. Null fart og elendig ballkontroll.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #19 på: 12. Des. 2015, 04:14 »
Kommer seriøst ikke på et eneste eksempel på at Cisse er en ok kontringsspiller. Null smartness, minimalt med tempo. (Var 0-2 scoringen mot Swansea (april 2012) en kontring??)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #20 på: 12. Des. 2015, 12:30 »
Cisse bør vi begrense bruken av. Mitrovic bidrar i spillets øvrige faser mens Ayoze er bedre enn Cisse på mer eller mindre alt. Muligens med unntak for det som foregår i en 10-meters radius rundt straffemerket.

Slik jeg ser det - i dagens system som vi spiller - bør vi kun bruke Cisse i avsluttende tredel av kamper der vi enten stanger mot veggen eller overkjører motstander. Er vi under press med dagens stall/spillestil så er han ett fullstendig håpløst verktøy:

- Sjanseløs som oppspillspunkt.
- Null sjanseskaping for laget.
- Ingen evne til å føre ball.
- Ingen evne til å holde på ball.
- Selv støttepasningen virker vanskelig å mestre.

Som kontringsspiller så er han etter min mening kun habil om noen andre kontrer og han befinner seg i boksen når ballen kommer dit.

Cisse er for meg den klassespissen man hadde på 7-er fotball i barndommen. Den fyren som alltid bare sto foran keeper på motstanderlaget og dunket inn 10 mål hver kamp uten å bidra med noe som helst annet. Der er det lite å utsette på Cisse, men nå er det offsideregler og banespill som gjelder i Premier League desverre.

Hadde vi kjørt en annen spillestil hadde han nok hatt det langt bedre.

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #21 på: 12. Des. 2015, 14:33 »
- Sjanseløs som oppspillspunkt.
- Null sjanseskaping for laget.
- Ingen evne til å føre ball.
- Ingen evne til å holde på ball.
- Selv støttepasningen virker vanskelig å mestre.
Jeg mener Cisse blir for lett og jeg savner en mer aggressiv og raskere spillertype. Selv om han ikke er to meter så fremstår han ofte veldig hengslete og lite kontant i bevegelsene og duellene. Det blir veldig forutsigbart det han prøver på og forsvarsspillerne har små problemer med å ta ham ut. Da funker det ikke som ensom spiss og oppspillspunkt i en tøff bortekamp liksom..
Mange av de beste spissene historisk sett har vært spillertyper med raske bevegelser og god fysikk. Lavt tyngdepunkt er heller ingen ulempe.

Jeg mener også at spillestil og system er avgjørende for når vi kan bruke Cisse og hans kvaliteter kommer til sin rett. Jeg har veldig troa på Mitrovic men han må nok overbevise mye mer. En spiller for fremtiden, noe som kan diskuteres om Cisse er..

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #22 på: 12. Des. 2015, 17:12 »
Jeg tror egentlig de aller fleste er av samme oppfatning når det gjelder Cisse. Det jeg mener med at han klarer seg bra også som kontringsspiller (når han har en bra dag) er når han får kommet seg inn i boksen. Som mot Chelsea for ett år siden. Kan vel diskuteres om det første er en kontring (er et brudd slik jeg husker det), men det andre målet så kommer han i posisjon. Og nettopp der er jeg fan av Cisse. Han kommer i posisjon. Derfor scorer han mål. Det er som regel tap-ins, men det er en grunn til at slike spisser scorer mye.

Så over til spillestil. Skal vi ligge bakpå og slå i bakrom, så er jeg helt enig at Ayoze er et mye bedre alternativ. Cisse er rett og slett elendig til å ligge på linja, fordi han mangler litt fart og kompenserer med å tjuvstarte og havner dermet i uttalige offisider.

Klarer vi dermed å bygge opp spillet og slå inn fra sidene er Cisse god å ha. Han har smartness (i denne fasen av spillet), og kommer i posisjon og frigjør rom for Wijnaldum f.eks.

Jeg er i bunn og grunn bare i mot å gjøre mange utskiftninger etter et feiende flott resultat, som strengt tatt bare var får sjette seier i ligaen dette året. Også synes jeg Cisse altfor ofte sages i to selv når han gjør det ok eller ok+. Fordi han mangler kvaliteter som det skrives her av både den ene og den andre så ser jeg helst at vi har en annen spiss. Men igjen, Mitro virker å trenge tid og Ayoze synes jeg er bedre i en 10'er rolle eller ute på en kant, og derfor er det alternativene (eller mangel på) som gjør at Cisse fortsatt spiller en rolle i dette laget. Skulle sett at vi hadde Austin f.eks. Helt klart en ganske mye bedre spiss enn Cisse.

Dessuten, uten Cisse hadde vi rykket ned med god margin forrige sesong. Og fikk en gang i tiden en meget respektabel 5. plass fordi Cisse HERJET (Han skal dele æren med mange andre selvfølgelig)! Cisse har gjort en god jobb, men han blir ikke akkurat bedre og derfor er det på tide med noe annet, men kanskje ikke akkurat nå fram til januarvinduet.
Black and white since 1996

bonoloy

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #23 på: 13. Des. 2015, 03:31 »
Usikker på om det er en diskusjon eller ikke, men Cisse er milevis unna den kvaliteten NUFC burde ha på topp. Mitro har potensialet, forsåvidt også Ayoze, men Cisse... Få det bort.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #24 på: 13. Des. 2015, 13:12 »
Etter seieren mot Liverpool, regner jeg med vi er tilbake på det nivået der vi tror vi er verdens beste fotball lag, noe som igjen fører til at vi regner med Tottenham er en oppgave der innsatsen ikke trenger være 100% og at det ikke er så mye vits i å presse  ballfører. Skulle gjerne vært optimist, men er stygt redd vi blir overkjørt i denne kampen her. Om vi taper her, håper jeg det blir skjerpings og full innsats når vi møter Aston Villa.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #25 på: 13. Des. 2015, 13:23 »
Evig pessimist. 4-1 til Spurs

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #26 på: 13. Des. 2015, 13:27 »
Dembele ute er i det minste en fordel for oss.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #27 på: 13. Des. 2015, 13:51 »
Meget tøff kamp idag.
Tottenham har kun 1 tap så langt i PL denne sesongen, åpningskampen. Har sammen med ManU sluppet inn færrest mål, 12, til nå. Kun 4 lag har scoret flere enn Tottenham, 25. Hjemme på White Hart Lane har de tatt 16 poeng. Kun ManCity har bedre hjemmestatistikk. De er sammen med ManU de eneste lagene som så langt er ubeseiret på eget gress. Tottenham har kun sluppet inn 5 mål på sine 8 hjemmekamper til nå. Kun ManU er bedre med sitt ene baklengsmål på Old Trafford. Tottenham er på 2. plass på formtabellen. Kun high flying Leicester er bedre. Med seier vil Tottenham være kun 3 poeng bak ligaleder ManCity, og i aller høyeste grad henge med i kampen om PL tittelen.

Newcastle på sin side er det svakeste bortelaget sålangt i PL. 4 poeng på 7 kamper, 1-1-5. Absolutt ingen har scoret færre mål på bortebane enn NUFC denne sesongen. 3 mål på 7 kamper. NUFC har sluppet inn 18 mål til nå på bortebane, kun Sunderland er svakere med sine 21.


En liten fordel er det allikevel at Tottenham hadde Europa League kamp så sent som på torsdag. 3 av de 4 siste PL kampene etter en Europa League kamp har endt uavgjort for dem.
Sentralt på midtbanen har de skader på formspilleren Dembele. Mason er også ute mens Dier er 50/50. Bentaleb er nok ikke helt i kampform etter skade han heller. Det svekker laget sentralt nå rett før det hektiske juleprogrammet. Hvor store sjanser tørr Pochettino å ta på spillerne som ikke er 100%?

Videre vil jeg også nevne at NUFC de seneste årene har hatt en god statistikk på WHL, noen heldige dog.
Seieren mot LFC kan være et vendepunkt denne sesongen. Samme innsats og glød vil gjøre det vanskelig for Tottenham. Kan NUFC påføre Tottenham deres 2. PL tap for sesongen og det første på WHL?

PS! Med seier vil Newcastle United klatre forbi Chelsea og opp på 15. plass med 16 poeng, mens Chelsea foreløpig blir stående med sine 15 poeng. Ihvertfall 1 dag.
« Siste redigering: 13. Des. 2015, 13:59 av Frode »

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #28 på: 13. Des. 2015, 16:22 »
Vi stiller uendret fra forrige kamp. Er greitt synes eg, sjølv om eg personlig hadde likt å sjå Mitro eller Perez på topp i staden for Cisse, som eg ikkje orker å bruke meir krefter på å snakke om :P Dette blir ein meget vanskelig kamp som dei fleste andre har påpeikt. Trur vi detter nokon hakk fra forrige kamp og taper 3-1. Håper at De Jong blir bedre og bedre nå når han får spele fra start, og forrige kamp såg vi glimt av at han kan vere ein leder på bana og styre laget. Dette er ein type speler som eg meiner laget vårt har mangla og håper derfor at ein De Jong i form kan vere med å heve nivået vårt. Sissoko og Gini er veldig gode på sitt beste, men dei er ikkje typiske ledere, og vi trenger ein leder i hjertet av laget.

Kane skårer 2 og Eriksen 1. Cisse flakser inn eitt trøstemål.

NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #29 på: 13. Des. 2015, 16:27 »
Deilig at de Jong nok en gang starter. På skjermen fremsto han som en naturlig kaptein og leder mor Liverpool. Prata og organiserte mye. Newcastle har manglet en sånn type alt for lenge nå.

Leverte en godkjent kamp au, selv om han ikke overraskende fremsto som noe rusten.

Skulle gjerne ha sett Mitrovic eller Perez, dog.
Nei.