20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FilmtrÃ¥den!  (Lest 786927 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4380 på: 23. Des. 2013, 15:32 »
Home Alone - Like forbanna morsom som den alltid er. Joe Pesci er best!




Gremlins - Lenge siden jeg har sett denne, så dette var et meget hyggelig gjennsyn. En film som bare blir bedre og bedre. Deilig, deilig julehorror!



Joe Dante er en veldig oversett regissør. Glimrende fyr!

Så selv Gremlins i går. Liker den godt, er ikke verdens beste film men det gjør ikke noe.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Filmtråden!
« Svar #4381 på: 23. Des. 2013, 18:49 »
Home Alone og Gremlins er jo gullfilmer for barn, som filmene jo er myntet på. Ble derfor negativt overrasket da jeg så at begge filmene hadde fått terningkast 4 i Aftenposten. Som barn så jeg dem om og om igjen, og vet at mange gjorde det samme. Terningkast 5 til begge to, selv om de selvfølgelig ikke er like fantastiske hvis man ser dem for første gang i voksen alder.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4382 på: 24. Des. 2013, 10:00 »
Ew?!  :'(

Hehe, ja. Fæl dame som i tillegg er alt for tynn. Ræva skuespiller au. Elendig.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4383 på: 24. Des. 2013, 13:18 »
Keira Knighley er jo en 10'er lett! At det er mulig å ikke like henne er utenfor min fatteevne. Og ja, jeg tenker utseendemessig.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4384 på: 24. Des. 2013, 21:41 »
Avatar på TV. At folk synes denne ser bra ut er helt utrolig. Dødsstygge effekter som ser ut som stygg plastikk laget av småbarn. Fy fane, så provoserende. Drittfilm med dritteffekter.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4385 på: 25. Des. 2013, 18:20 »
Keira Knighley er jo en 10'er lett! At det er mulig å ikke like henne er utenfor min fatteevne. Og ja, jeg tenker utseendemessig.

Indeed. Hun er så vakker at det er beyond fatteevnen min.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4386 på: 25. Des. 2013, 19:45 »
En kompis av meg klina med Meghan Markle på et utested i Los Angeles for et par uker siden. Ingen bildebeviser, men har ingen grunn til ikke å tro på han. Ålreit dame det også!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4387 på: 26. Des. 2013, 11:41 »
I dag verte det Flåklypa Grand Prix. Ser den går på zebra kl1800. Først kamp og so Flåklypa. Herleg.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4388 på: 28. Des. 2013, 21:01 »
In Bruges - Like bra som alltid. Fantastisk dialog og humor, Colin Farrell, Brendan Gleeson og Ralph Fiennes er alle helt fantastiske i denne. Brødrene McDonagh har noe utrolig spennende på gang.


Elsker denne, og hadde skyhøye forventninger til 7 psychopaths. Den filmen skuffa stort, påtatt posørsmartness og mislykka forsøk på å lage Tarantino-karakterer. Usj.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4389 på: 28. Des. 2013, 21:03 »
Prisoners- God thriller som holder oppe spenningen gjennom de litt over to timene. Noen spenstige tvister, men når trådene skal samles opp synes jeg det går litt for fort. Siste tredjedel skuffer, men absolutt se-bar.

7/10 fra meg.

Denne likte eg veldig godt! Såg den i går. 8.5 frå meg. Gyllenhaal imponerar!
Likte filmen veldig godt - men syns Gyllenhaal var feilcasta. Han ble litt for glatt til å overbevise som desillusjonert arbedsnarkoman etterforsker med komplisert bakhistorie. Noen eldre hadde vært bedre.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4390 på: 28. Des. 2013, 21:08 »
Seven Psychopaths var helt forbanna topp.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4391 på: 30. Des. 2013, 23:38 »
Die Hard - Die Hard ER action. Trenger vel ikke å si mer enn det?



The Hidden Face - Kul, men litt småskuffende colombiansk thriller. Den har en god regi og er velspilt, men den mangler den nerven som mange ander filmer i sjangeren har. Man blir liksom ventende på det lille ekstra som skal dra den opp et par hakk. Men det er positivt at den tar i bruk så mange velkjente elementer fra en del forskjellige sjangere uten å ende opp som en stor klump klisje. Pluss i margen for den.

Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4392 på: 31. Des. 2013, 10:51 »


Håper det blir noe av den filmenher. Faen som jeg ler. Verden trenger mer sånt, og færre Nolan-filmer.
Nei.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4393 på: 31. Des. 2013, 16:22 »
Såg den for eit par dager sidan, og ser ut som det går bra med tanke på ein film:

http://www.kickstarter.com/projects/kungfury/kung-fury

Over målet alt. 25 dager igjen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4394 på: 31. Des. 2013, 19:17 »
Ahh, tøft! Kung Fury er uten et snev av tvil noe å se frem til.

Twitch of the Death Nerve aka A Bay of Blood - Det er vanskelig Ã¥ vite hva man skal kalle denne filmen da det nok er den filmen igjennom tidene med flest titler (bl.a  Last House on the Left – Part II, selv om den ikke har noe som helst med Last House of the Left og gjøe). Heh. Uansett, Twitch of the Death Nerve er en giallo av (horror)legenden Mario Bava. Twitch of the Death Nerve er en litt rotete og forvirrende film, men allikevel veldig bra. Drapene er til tider orginale som bare pokker, og alltid troverdige og fete. Ekstremt kule voldsscener i filmen og stemningen er herlig!

Dette er ikke Mario Bavas beste film, men uten et snev av tvil hans mest inflytelsesrike film. Filmen var en gigantisk inspirasjon for slashersjangeren, og det er noe som er veldig lett å se. Det er ikk een slasher, men en proto-slasher. Filmer som Friday the 13th, Friday the 13th Part 2 og The Burning er helt åpenbart inspirert av denne filmen. Dette er i tillegg noe som kommer godt frem i Friday the 13th Part 2, hvor hele to drap er identiske til to av drapene i Twitch of the Death Nerve.

Nei.