20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272003 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1395 på: 29. Des. 2010, 21:02 »
En norsk spiller jeg kunne tenkt meg så er det Markus Henriksen

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1396 på: 29. Des. 2010, 21:48 »
En norsk spiller jeg kunne tenkt meg så er det Markus Henriksen

Tror ikke han holder mål i PL. Han kan passe i f.eks spania eller nederland. Men han fikk jo beskjed av Eggen at han måtte bli raskere for å hevde seg i tippeligaen, noe han har gjort noe med. Likevel virker  han litt for treig for meg til å kunne bli PL-materiale. Men for all del, mye kan jo fortsatt skje med han. Gutten er jo ung.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1397 på: 30. Des. 2010, 15:39 »
Egentlig ganske overraskende at Henriksen var den som fikk det store gjennombruddet, da hans tempoproblemer har vært påpekt av ganske mange ganske lenge. Eggen trengte som kjent bare noen sekunder på å se at trenerens sønn måtte bli raskere, om han skulle bli til noe. Jeg vil så definitivt avvente 2011-sesongen før jeg konkluderer med om Rambo2 kan hevde seg internasjonalt. Det skal veldig lite til for å være en one year wonder i Tippeligaen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1398 på: 05. Jan. 2011, 09:25 »
Dette blir jo bare synsing, så hvis du ikke har noe mer konkret å komme med enn hva du tror, så tror jeg vi forholder oss til hva markedet faktisk betaler. Om Brann ikke selger til den prisen får være dems sak. Men for å si det sånn, det er en grunn til at det har vært store økonomiske problemer i norsk fotball, og jeg er bare glad for at Start har lært.

Er ganske konkret at Brann under Steinar Nilsen krevde 50M, at dem har begrensa seg litt nå regner jeg med, men kan virkelig ikke se for meg at dem selger juvelen sin for småpenger, har jo vært endel utenlandske klubber inne i bildet også.

Og at han imponerer på landslaget senker jo ikke prisen hans.

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/skottland/artikkel.php?artid=10028875#

Skottene vil trolig betale drøyt 10 mill.

Told ya!

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1399 på: 03. Mars 2011, 23:31 »
Riise og skjeldbred jeg kunne tenkt meg til newcastle. Riise er den eneste som er god nok, og skjeldbred vil jobbe som en hest siden han tross alt elsker klubben

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1400 på: 04. Mars 2011, 09:19 »
Jeg klarer aldri å slutte å la meg irritere over dennee "jobbe som en hest"-merkelappen Skjelbred har fått. Det har ødelagt han som fotballspiller, og jeg er stygt redd det er for sent å redde han nå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1401 på: 04. Mars 2011, 15:41 »
Men nebur stempler vel ikke Skjelbred som en arbeidsmaur i posten sin? Men at han nok heller vil gi jernet siden det er favorittklubben. Lionel Messi kan jobbe som en hest, uten at han er en spiller som jeg setter merkelappen "arbeidshest" på.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1402 på: 04. Mars 2011, 18:11 »
Nei, men det er faktisk den merkelappen han har fått av en del sportsjournalister og trenere, noe som egentlig er synd for en såpass teknisk god spiller.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1403 på: 04. Mars 2011, 19:22 »
Enig. Mange misforstår innsatsvilje med arbeidshest-stempelet. Kan virke som mange tror at man må være lat for å være tekniker, noe som såklart blir forfeilet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1404 på: 05. Mars 2011, 09:37 »
Jeg klarer aldri å slutte å la meg irritere over dennee "jobbe som en hest"-merkelappen Skjelbred har fått. Det har ødelagt han som fotballspiller, og jeg er stygt redd det er for sent å redde han nå.

Det er jo sant, han jobber mye. Men selvsagt, folk kan jo få inntrykk av at han kun er en sliter uten noe annet å bidra med. Eneste årsaken til at han ennå befinner seg TIL tror jeg, er at han ikke har fått skikkelig orden på siste delen av spillet (og den mest avgjørende),  rundt motstanderens boks. Mitt inntrykk er at kan gjøre for tunge valg og er for unøyaktig i pasningsene. I tillegg er han ikke kald nok foran boksen når det først gjelder. Skjelbred bidrar nok sikkert mye mer til RBKs spill enn Henriksen, men fordi sistnevnte er i stand til å avslutte når han får muligheten (i motsetning til Skjelbred) så er de  han som blir lagt merke til.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1405 på: 05. Mars 2011, 10:17 »
Problemet hans er jo at han springer altfor mye. Om han hadde lært seg til å ikke springe så enormt mye hele tiden så han ikke var så sliten hver gang han skulle ta valg offensivt så skal du se han hadde gjort det bedre.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1406 på: 05. Mars 2011, 11:42 »
Problemet hans er jo at han springer altfor mye. Om han hadde lært seg til å ikke springe så enormt mye hele tiden så han ikke var så sliten hver gang han skulle ta valg offensivt så skal du se han hadde gjort det bedre.

Det er kanskje typisk at han da i stedet for å sentre med en gang, skal springe med ballen 10 meter ekstra før han da slår pasninga til akkurat samme mannen? Har sett det et par ganger. Det krever ekstra energi, og sinker spillet unødvendig.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1407 på: 05. Mars 2011, 12:00 »
Ja, det kan jeg være enig i. Han trenger rett og slett en trener som kan hjelpe ham å utvikle deler av spillet sitt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1408 på: 05. Mars 2011, 12:21 »
Det er uansett voldsomt synd at det har stagnert sånn, for han har et internasjonalt snitt i tempoet sitt med ball og burde vært selvskreven på landslaget per nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1409 på: 05. Mars 2011, 15:19 »
Føler at utviklingen til SKjelbreid fikk seg et kraftig tilbakeslag etter at Stoltidis smellet ham ned den gangen, og siden har han aldri klart å ta igjen det tapte heller.

Men Jønnson (eller Jönnson?) har jo vært flink med enkeltspillere i Stabæk, kanskje han kan hjelpe Ciljan å bli enda litt bedre?