20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272025 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1335 på: 05. Mai 2010, 23:42 »
I perioden han var her syns eg nesten han var vår beste stopper ! Fantastisk spiller han var på sitt beste !

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1336 på: 05. Mai 2010, 23:44 »
Er jo helt klart en legende i norsk fotball spør du meg - og nei, han gjorde seg på ingen måte bort!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1337 på: 06. Mai 2010, 00:05 »
Skal forøvrig ikke kødde med at Joey Barton er et forbilde - i mine øyne er det vel få spillere som kan gi så mange gode råd om alle fallgruver som godeste Joey. Som forøvrig selv forteller at han lever som munk - han og Alan Smith er vel en av få avholdsmenn i stallen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1338 på: 06. Mai 2010, 00:27 »
Nødovergang på grunn av mangel på stoppere. Gjorde ting helt greit - og holdt på å score på corner! Selvfølgelig litt skadd var han også!
Nå scoret han vel faktisk mot ManU, men det er strengt forbudt å score mot Man Utd, det vet jo alle, så målet ble vel feilaktig annullert, om jeg ikke husker fullstendig feil.
Ronny Johnsen var ikke verre enn for eksempel tidenes dyreste tribunesliter Elena Marcelino. Dessuten, hovedproblemet den gangen var jo manageren vår.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1339 på: 06. Mai 2010, 19:04 »
Har tenkt litt på at en spiller som Vadim Demidov snart er kontraktsløs. Jeg er litt svak for ham - en spillende midtstopper som også kan funke veldig bra som midtbaneanker. Han kan da ikke bli veldig dyr eller?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1340 på: 06. Mai 2010, 22:59 »
Vadim Demidov er kanskje en av de bedre vi kan få tak i, det eneste jeg har imot han er at han er for treig. Rett og slett. Uten en Stadsgård med fart ved siden av seg så er han ikke bra nok. Men kan helt klart vise seg å være en bra signing, som back up i forsvaret.

Pedersen er ung og lovende og kan nok komme til å bli bra, men jeg mener han burde få i alle fall en sesong til i Godset før han drar ut. Selv om man ikke behøver å være i startelveren for å utvikle seg videre.

Huseklepp er nok den beste spilleren i TL om dagen, og at han holder internasjonalt har jo vist med landslaget de gangene han har vært med. Problemet her er at vi sende han i gymmen i et halvt år før han holder PL standard, og da kan han jo miste noe av det som gjør han bra.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1341 på: 08. Mai 2010, 08:43 »
Jeg ser for meg Pedersen, Ranger og kaz lua lua henge på hjørnet etter trening... ;-) i hettegensere og store øreklokker. Hehe. Men jeg tror han er god nok til å ta steget allerede i sommer, og tror han har vokst av seg nykkene han hadde på Hamar . Alle var vel villere i midten av tenåra ennsenere i livet så dette går seg nok til. Potensielt unntak fra regelener Lunekvam..

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1342 på: 08. Mai 2010, 08:58 »
Huseklepp er nok den beste spilleren i TL om dagen, og at han holder internasjonalt har jo vist med landslaget de gangene han har vært med. Problemet her er at vi sende han i gymmen i et halvt år før han holder PL standard, og da kan han jo miste noe av det som gjør han bra.

Huseklepp har i hvert fall lagt på seg rundt 5-6 kg muskler siden det spinkle året 2007, så han er nok bedre rustet for internasjonale ligaer nå enn han har vært på lenge. Og uansett; hvorfor sende han på gymmen om han mister sine viktigste våpen på grunn av det? :P

Pedersen bare klarer jeg ikke. God spiller, men tilbakestående mentalt.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1343 på: 08. Mai 2010, 09:38 »
Har du veid Huseklepp på baderomsvekta hjemme?  :P

Alikevel tror jeg ikke at fysikken kommer til å hemme ham mye i PL. Som nevnt tidligere er han lang og hengslete. Vanskelig å få tak på. Minner meg litt om Benayon som har samme kroppsfasong (bare lavere).
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1344 på: 08. Mai 2010, 10:24 »
Jonas er no og ganske lang og hengslete...

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1345 på: 08. Mai 2010, 13:22 »
Jeg tror Huseklepp kan slå til i PL. Han har "X-factoren" 8)
Fart, brukbar teknikk og en egen evne til å være kreativ taler for Huseklepp syns jeg. Og selv om han bare spiller i Tippeligaen nå, så tror jeg at han kan heve nivået sitt ytterligere med bedre treningsforhold, støtteapparat og lagkamerater..Om han kommer til å koste rundt 20-25 millioner sier jeg løp og kjøp.Hva har vi å tape på det? Tror han kan slå til.
Ellers så støtter jeg forslaget om Demidov..Selv om han mangler fart, så syns jeg at han kompanserer det med å stå riktig og lese spillet. Dessuten virker det som han har en utrolig vinnermentalitet og gjør alt for å utvikle seg så mye som mulig. Det er utrolig viktig å ha spillere som vil utvikle seg og som er ambisiøse, dette hever nivået i spillergruppen. Om vi får han til en billig penge eller gratis så er dette bare en vinn vinn situasjon for Newcastle..

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1346 på: 08. Mai 2010, 13:30 »
Jonas er no og ganske lang og hengslete...

Han er ikke norsk.
Det er visst bare norske spillere (eller mener "gjengen" nordmenn generelt?) som ikke har fysikken i orden.

PS! Jeg er ikke enig i den tankegangen. Jeg tror at også lange litt hengslete spillere kan ha fysikken i orden. Uansett om de heter Peter Crouch og kommer fra England eller Huseklepp og kommer fra Norge.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1347 på: 08. Mai 2010, 13:50 »
Vet ikke om dere misforsto innlegget mitt, og dette med at han var lang og hengslete. Jeg mente det på ingen måte som negativt. Tvert imot gjør det at huseklepp har en fordel. Han er rask og har bra teknikk, i tillegg til å være ganske lang og tynn. Det er bedre en å være kort, tynn, rask og ha god teknikk.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1348 på: 01. Juni 2010, 09:29 »
Fire PL klubber var å så på Marcus Pedersen når han scorte 2 mål mot Ungarn ifølge Dagbladet. Det var visstnok Everton, Fulham, West Bromwich og Sunderland.

Håper Newcastle følger opp interessen de har hatt tidligere, er uten tvil en veldig spennende spiller...!

http://www.dagbladet.no/2010/06/01/sport/marcus_pedersen/fotball/tippeligaen/premier_league/11954438/

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1349 på: 01. Juni 2010, 10:24 »
Trur Huseklepp kan gjøre det bra i England. Må huska på kor dårlige spillera han har rundt seg i Brann. På landslaget har han blomstra dei siste kampane, sjølv om han ikkje har putta. Får han bedre spillera rundt seg løftar han helt sikkert spillet sitt.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.