20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272121 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peterpan

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 17
  • hjemmelaget genser
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1305 på: 04. Mai 2010, 10:59 »
 :)Nå må Chris H & co.få signert denne blide og eneste sympastiske  bergenser på jord,og ja han er plenty god nok for PL.

Han blir garantert en yndling på St.James Park :-*

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1306 på: 04. Mai 2010, 11:01 »
Uten å virke totalt Ståle Politi - sjekk ut transferdelen av forumet vårt, der fins det allerede passende emner ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

peterpan

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 17
  • hjemmelaget genser
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1307 på: 04. Mai 2010, 11:06 »
Sorry da,så ikke den,men uansett er det bare her det står at han er en sympatisk bergenser og de er veldig sjeldene da :-)

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1308 på: 04. Mai 2010, 14:08 »
Marcus Pedersen linkes til Newcastle, det er Chronicle som skriver det.

Hadde ikke vært meg imot, han er en veldig bra spiller som er både tøff, sterk og målfarlig. 19 år gammel er han også, med masse utviklingspotensiale. Burde vært bortimot selvskreven på landslaget slik som han spiller nå, og har gjort i over et år nå.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Vegard9

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 681
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1309 på: 04. Mai 2010, 14:41 »
Han har utvilsomt imponert denne sesongen! Personlig er jeg imponert over Pedersen, og er enig i din beskrivelse av ham.
Men, jeg er litt usikker på om han er klar for å spille i en liga som Premier League enda.

Vi kunne kanskje gjort som Man U gjorde med Diouf. Kjøpe ham, for så å leie han tilbake til Godset.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1310 på: 04. Mai 2010, 15:24 »
Pedersen er nok ikke klar for en fast plass i PL enda nei, men det er det ingen som forventer. Håper jeg.
Kjøp han, og gi han enkelte innhopp. Kan også få spille ut sesongen i Godset for min del.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1311 på: 04. Mai 2010, 15:33 »
Jeg synes vi skal kjøpe Pedersen, for så å leie han ut til godset ut sesongen (til tippeligaen er ferdig).
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1312 på: 04. Mai 2010, 19:46 »
Når dere snakker om clowns som om det var i steinalderen, minner deg meg på atjeg nok er en del eldre enn de fleste sv dere..  Jeg vil gjerne ha Pedersen til nufc. Huseklepp også

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1313 på: 04. Mai 2010, 20:07 »
Helt enig i det dere skriver om Pedersen. Jeg ser han gjerne i Newcastle-drakta. Hadde vært utrolig fett, og ja, han må lånes ut og få mer erfaring. Men hadde virkelig vært flott med han på laget.
Nei.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1314 på: 04. Mai 2010, 22:54 »
Skal vi kjøpe pedersen, må han leies ut til godset i minst 2 sesonger til, evnt. godset ut sesongen, og til en klubb i en litt større liga(type nederland) sesongen etter. Marcus Pedersen er for ung og for urutinert for PL akkurat nå. Han er langt ifra ferdig-utviklet, og jeg tror det beste for talentet hans er å bli videreutviklet på et litt lavere nivå, og i trygge omgivelser. Men han er absolutt en spennende spiller, som jeg gjerne ser i Newcastle en gang i fremtiden, men jeg ser gjerne at vi sikrer oss underskriften hans allerede nå, for så å leie han ut.
« Siste redigering: 04. Mai 2010, 23:06 av tveit »

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1315 på: 04. Mai 2010, 23:06 »
Skal vi kjøpe pedersen, må han leies ut til godset i minst 2 sesonger til, evnt. godset ut sesongen, og til en klubb i en litt større liga(type nederland) sesongen etter. Marcus Pedersen er for ung og for urutinert for PL akkurat nå. Han er langt ifra ferdig-utviklet, og jeg tror det beste for talentet hans er å bli videreutviklet på et litt lavere nivå, og i trygge omgivelser. Men han er absolutt en spennende spiller, som jeg gjerne ser i PL en gang i fremtiden, men jeg ser gjerne at vi sikrer oss underskriften hans allerede nå, for så å leie han ut.

Der er den typiske norske tankegangen igjen! Pedersen har vist fantastisk godt spill i Tippeligaen i en veldig ung alder, og selv om han ikke er god nok til å gå rett inn på et PL lag, så er det noe som kan utvikles over tid i en klubb. F.eks. la han komme til Newcastle, så vil han etterhvert bli vant til tempoet gjennom trening med gode spillere og han vil garantert utvikle seg ved å trene på et så høyt nivå. Så kan man evt låne han ut til CCC eller League One klubber i små perioder eller et halvt år for å matche han litt.

Jeg er så forbanna lei av å høre om at folk er FOR UNGE og URUTINERTE.....Greit at han trenger trygge omgivelser, men det kan han da jaggu meg få i Newcastle også..Skal man videreutvikle seg på et lavere nivå som du sier, så kommer man aldri til det punktet hvor man tar steget da...se på Per Ciljan, et supertalent som har vært altfor lenge i Norge. Han burde kommet seg ut for 2-3 år siden, og han ville vært en helt annen spiller.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1316 på: 04. Mai 2010, 23:37 »
Ser ikke hva Pedersen mangler rent teknisk eller fysisk for å utfordre plassen til Løvenkrands eksempelvis! Det handler som sagt om at han følges riktig opp, og integreres bra i spillergruppa. Det virker til å være et veldig godt fokus på nettopp dette i dagens Newcastle, og det tror jeg taler til hans fordel. Jeg er megapositiv - Pedersen er en potensiell stjerne. Enda mer positiv enn jeg er til Huseklepp!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1317 på: 04. Mai 2010, 23:48 »
Enig med deg Kristoffer. Det er jo ingenting som tilsier at Pedersen ikke kunne gjort det bra i England pr nå. Mannen har jo alt. Farten og arbeidsinnsatsen er jo ganske rått, og for ikke og glemme styrken hans. Han er jo en okse som ved flere anledninger har most de sterkeste forsvarspillerne i Norge. Jeg vil mye heller ha Pedersen enn Huseklepp. I mine øyne er han en like god spiss pluss at han er 6 år yngre. Jeg kan ikke se noen større talenter i tippeligaen enn Marcus Pedersen, så hvis Newcastle kan få han så er det ikke vits og nøle.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1318 på: 05. Mai 2010, 00:45 »
Skal vi kjøpe pedersen, må han leies ut til godset i minst 2 sesonger til, evnt. godset ut sesongen, og til en klubb i en litt større liga(type nederland) sesongen etter. Marcus Pedersen er for ung og for urutinert for PL akkurat nå. Han er langt ifra ferdig-utviklet, og jeg tror det beste for talentet hans er å bli videreutviklet på et litt lavere nivå, og i trygge omgivelser. Men han er absolutt en spennende spiller, som jeg gjerne ser i PL en gang i fremtiden, men jeg ser gjerne at vi sikrer oss underskriften hans allerede nå, for så å leie han ut.

Der er den typiske norske tankegangen igjen! Pedersen har vist fantastisk godt spill i Tippeligaen i en veldig ung alder, og selv om han ikke er god nok til å gå rett inn på et PL lag, så er det noe som kan utvikles over tid i en klubb. F.eks. la han komme til Newcastle, så vil han etterhvert bli vant til tempoet gjennom trening med gode spillere og han vil garantert utvikle seg ved å trene på et så høyt nivå. Så kan man evt låne han ut til CCC eller League One klubber i små perioder eller et halvt år for å matche han litt.

Jeg er så forbanna lei av å høre om at folk er FOR UNGE og URUTINERTE.....Greit at han trenger trygge omgivelser, men det kan han da jaggu meg få i Newcastle også..Skal man videreutvikle seg på et lavere nivå som du sier, så kommer man aldri til det punktet hvor man tar steget da...se på Per Ciljan, et supertalent som har vært altfor lenge i Norge. Han burde kommet seg ut for 2-3 år siden, og han ville vært en helt annen spiller.

Men vi har da også sett uendelig mange eksempler som har reist til utlandet for tidlig i karrieren, og dermed aldri har klart å slå igjennom. Jeg har absolutt troen på at han kan ta nivået og at han er god nok, men det er alt det utenomsportslige som jeg ikke tror han er klar for. I den alderen han er nå er det veldig viktig at han klarer å holde fokus på trening, og å utvikle talentet sitt. Jeg vet at Pedersen er glad i å dra på byen, og jeg er overbevist om at utelivet i england er hakket mer ekstremt enn det det er i norge. Det kommer til å være mange jenter som kaster seg over han, og så og si ingen 19 år gamle gutter klarer å si nei til disse. Derfor er jeg redd for at Pedersen vil få problemer med å holde fokus på riktig ting. Jeg mener derfor at det er bedre å la pedersen vokse opp litt først, for utifra det jeg har hørt fra folk som kjenner han, er han en partyglad, arrogant og usympatisk fyr.
« Siste redigering: 05. Mai 2010, 00:46 av tveit »

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1319 på: 05. Mai 2010, 01:18 »
Akkurat det samma jeg har hørt fra folk som har vokst opp i Hamar og kjent/delvis kjent til han.
At han rett og slett er en kvalm jævel de fleste ikke tåler trynet på.
Er litt usikker på om det er slike spillere vi trenger. (Om det stemmer riktignok)